RAPORT ROCZNY ZA OKRES 01.01.2020–31.12.2020
Data publikacji: 19 marca 2021 roku
3) środki przedsięwzięte przez firmę audytorską i biegłego rewidenta celem
przestrzegania tajemnicy zawodowej;
4) gotowość firmy audytorskiej i członków zespołu, który ma wykonywać
badanie do złożenia, przed przystąpieniem do badania, oświadczenia o
spełnianiu wymogów niezależności, o których mowa w art. 69-73 Ustawy
o Biegłych;
5) kwestię
dysponowania
przez
firmę
audytorską
kompetentnymi
pracownikami, czasem i innymi zasobami umożliwiającymi odpowiednie
przeprowadzenie badania;
6) wykazanie przez firmę audytorską, że osoba wyznaczona jako kluczowy
biegły rewident posiada uprawnienia do przeprowadzania obowiązkowych
badań sprawozdań finansowych uzyskane w Polsce, w tym czy została
wpisana do odpowiednich rejestrów biegłych rewidentów w Polsce;
7) możliwość zapewnienia (w razie zgłoszenia takiej potrzeby przez Radę
Nadzorczą
Spółki)
udziału
kluczowego
biegłego
rewidenta
przeprowadzającego badanie lub przegląd sprawozdania finansowego na
posiedzeniach Rady Nadzorczej Spółki podsumowujących okres, którego
dotyczyło badanie lub przegląd, z zastrzeżeniem, że dopuszcza się udział
kluczowego biegłego rewidenta w posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółki
przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na
odległość, w szczególności przy użyciu środków łączności telefonicznej,
audiowizualnej i elektronicznej;
8) wysokość proponowanego wynagrodzenia za przeprowadzenie badania
sprawozdania finansowego oraz warunki płatności wynagrodzenia na
rzecz firmy audytorskiej i biegłego rewidenta oraz warunki pokrycia ich
kosztów.
W procesie wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania badania oraz
samego badania sprawozdania finansowego Spółka przestrzega regulacji,
których naruszenie skutkowałoby nieważnością badania ustawowego Spółki, w
szczególności zaś następujących unormowań:
1) art. 69 ust. 6, 7 i 9, art. 72 ust. 2 Ustawy o Biegłych – odnoszących się
do niezależności firmy audytorskiej, kluczowego biegłego rewidenta oraz
członków zespołu wykonywującego badanie;
2) art. 134 ust. 1 Ustawy o Biegłych – dotyczącego maksymalnego czasu
nieprzerwanego trwania zleceń badań ustawowych, przeprowadzanych
przez tę samą firmę audytorską lub firmę audytorską powiązaną z tą
firmą audytorską lub jakiegokolwiek członka sieci działającej w państwach
Unii Europejskiej, do której należą te firmy audytorskie, który nie może
przekraczać 5 (pięciu) lat;
3) art. 136 Ustawy o Biegłych – dotyczącego katalogu usług zabronionych,
jakich biegły rewident lub firma audytorska przeprowadzający ustawowe
badania JZP ani żaden z członków sieci, do której należy biegły rewident
lub firma audytorska, nie mogą świadczyć bezpośrednio ani pośrednio na
rzecz badanej JZP, jej jednostki dominującej ani jednostek przez nią
kontrolowanych w ramach UE;
4) art. 4 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 537/2014 z
16.4.2014 r.
w
sprawie szczegółowych wymogów dotyczących
ustawowych badań sprawozdań finansowych jednostek interesu
publicznego, uchylającego decyzję Komisji 2005/909/WE – dotyczącego
wynagrodzenia z tytułu wykonywania badań ustawowych na rzecz JZP;
5) art. 5 Rozporządzenia 537/2014 – dotyczącego zakazu świadczenia usług
niebędących badaniem sprawozdań finansowych przez biegłego rewidenta
lub firmę audytorską przeprowadzającą ustawowe badania JZP oraz
członków sieci, do której należy biegły rewident lub firma audytorska;
6) art. 17 ust. 3 Rozporządzenia 537/2014 – w myśl którego po upływie
maksymalnych okresów trwania zlecenia biegły rewident, firma
audytorska ani, w stosownych przypadkach, żaden z członków ich sieci
37