JEDNOSTKOWE
SPRAWOZDANIE FINANSOWE
GAMING FACTORY S.A.
za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
sporządzone zgodnie z Międzynarodowymi Standardami
Sprawozdawczości Finansowej
Warszawa, dnia 30 marca 2021 roku
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 2 z 32
Spis treści
Spis treści ................................................................................................................................................................................... 2
I. Jednostkowe sprawozdanie finansowe ........................................................................................................................... 3
II. Dodatkowe noty i objaśnienia do jednostkowego sprawozdania finansowego Gaming Factory S.A. za okres od 1
stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. ....................................................................................................................................... 8
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 3 z 32
I. Jednostkowe sprawozdanie finansowe
1. Wybrane dane finansowe
WYBRANE DANE FINANSOWE
od 01.01.2020
do 31.12.2020
od 01.01.2019
do 31.12.2019
od 01.01.2020
do 31.12.2020
od 01.01.2019
do 31.12.2019
PLN`000
PLN`000
EUR`000
EUR`000
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i
materiałów
1 170
967
263
225
Zysk (strata) z działalności operacyjnej
208
(70)
47
(16)
EBITDA*
210
(70)
47
(16)
Zysk (strata) brutto
2 531
5 424
566
1 261
Zysk (strata) netto
2 034
4 434
455
1 031
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej
(2 699)
(4 223)
(608)
(982)
Przepływy pieniężne netto z działalności
inwestycyjnej
5 811
4 380
1 308
1 018
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej
12 649
(1 415)
2 848
(329)
Przepływy pieniężne netto – razem
15 761
(1 257)
3 548
(292)
Aktywa / Pasywa razem
33 429
13 488
7 244
3 167
Aktywa trwałe
8 549
6 600
1 853
1 550
Aktywa obrotowe
24 880
6 888
5 391
1 617
Kapitał własny
27 973
12 308
6 062
2 890
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania
5 456
1 179
1 182
277
Zobowiązania długoterminowe
329
461
71
108
Zobowiązania krótkoterminowe
5 127
718
1 111
169
Liczba akcji na 31.12
5 600 000
4 500 000
5 600 000
4 500 000
Średnioważona liczba akcji za rok
4 506 027
4 500 000
4 506 027
4 500 000
Zysk (strata) netto na jedną akcję zwykłą (w zł/EUR )
0,45
0,99
0,10
0,23
Wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR )
6,21
2,74
1,35
0,64
Średnie kursy wymiany złotego w okresach objętych sprawozdaniem finansowym i porównywalnymi danymi finansowymi w stosunku do
EUR ustalanych przez NBP:
Kurs na dzień 31.12.2020
4,6148
Kurs na dzień 31.12.2019
4,2585
Średni kurs za 2020
4,4742
Średni kurs za 2019
4,3018
*EBITDA liczona jako zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 4 z 32
2. Jednostkowe sprawozdanie finansowe z całkowitych dochodów
Nota
od 01.01.2020
do 31.12.2020
od 01.01.2019
do 31.12.2019
PLN`000
PLN`000
1 172
967
1 170
967
1
1
963
1 038
2 477
3 268
1
-
17
6
2 935
3 911
461
195
27
192
0
1
208
(70)
2 359
5 490
2
0
(34)
4
2 531
5 424
497
990
2 034
4 434
-
-
2 034
4 434
(575)
1 928
(710)
2 380
(135)
452
1 459
6 362
0,45
0,99
-
-
0,47
0,99
-
-
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 5 z 32
3. Jednostkowe sprawozdanie z sytuacji finansowej
AKTYWA
Nota
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
PLN’000
PLN’000
Aktywa trwałe
8 549
6 600
Rzeczowe aktywa trwałe
12
Inwestycje w jednostkach powiązanych
4 600
170
Inwestycje w jednostkach stowarzyszonych rozliczane zgodnie z
metodą praw własności
819
1 509
Aktywa finansowe wyceniane w wartości godziwej
3 118
4 921
Aktywa obrotowe
24 880
6 888
Zapasy
5 720
3 303
Należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe
237
1 028
Należności z tytułu podatku dochodowego
0
Inwestycje w jednostkach powiązanych
155
151
Inwestycje w jednostkach stowarzyszonych rozliczane zgodnie z
metodą praw własności
52
40
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty
18 126
2 365
Aktywa finansowe wyceniane w wartości godziwej
589
SUMA: Aktywa obrotowe inne niż aktywa zakwalifikowane jako
przeznaczone do sprzedaży
24 880
6 888
Aktywa razem
33 429
13 488
PASYWA
Nota
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
PLN`000
PLN`000
Razem kapitał własny
27 973
12 308
Kapitał akcyjny
560
450
Nadwyżka ceny emisyjnej powyżej wartości nominalnej udziałów
18 236
4 167
Pozostałe kapitały rezerwowe
1 353
1 928
Zyski zatrzymane
7 825
5 764
- w tym zysk (strata) netto
2 034
4 434
Zobowiązania długoterminowe
329
461
Rezerwa z tytułu podatku odroczonego
329
461
Zobowiązania krótkoterminowe
5 127
718
Zobowiązania z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe
4 898
700
Zobowiązania z tytułu podatku dochodowego
230
18
SUMA: Zobowiązania krótkoterminowe inne niż związane z aktywami
przeznaczonymi do sprzedaży
5 127
718
Zobowiązania razem
5 456
1 179
Pasywa razem
33 429
13 488
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 6 z 32
4. Jednostkowe sprawozdanie ze zmian w kapitale własnym
Za okres od 01.01.2020 do 31.12.2020
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE ZE ZMIAN W KAPITALE
WŁASNYM
Kapitał
zakładowy
Nadwyżka
ceny
emisyjnej
powyżej
wartości
nominalnej
udziałów
Pozostałe
kapitały
rezerwowe
Zyski
zatrzymane
Kapitał
własny
razem
Stan na 1 stycznia 2020 roku
450
4 167
1 928
5 764
12 308
Korekta błędów lat poprzednich
-
-
-
-
-
Stan na 1 stycznia 2020 roku po korektach błędów lat
poprzednich
450
4 167
1 928
5 764
12 308
Całkowite dochody:
-
-
(575)
2 034
1 459
Zysk/strata netto roku obrotowego
-
-
-
2 034
2 034
Inne całkowite dochody
-
-
(575)
-
(575)
Emisja akcji
110
14 069
-
14 179
Wypłata dywidendy
-
-
-
(1 530)
(1 530)
Sprzedaż aktywów wycenianych w wartości godziwej
(realizacja zysku z przeszacowania)
-
-
-
1 557
1 557
Stan na 31 grudnia 2020 roku
560
18 236
1 353
7 825
27 973
Za okres od 01.01.2019 do 31.12.2019
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE ZE ZMIAN W KAPITALE
WŁASNYM
Kapitał
zakładowy
Nadwyżka
ceny
emisyjnej
powyżej
wartości
nominalnej
udziałów
Pozostałe
kapitały
rezerwowe
Zyski
zatrzymane
Kapitał
własny
razem
Stan na 1 stycznia 2020 roku
450
4 167
-
2 815
7 431
Korekta błędów lat poprzednich
-
-
-
-
-
Stan na 1 stycznia 2020 roku po korektach błędów lat
poprzednich
450
4 167
-
2 815
7 431
Całkowite dochody:
-
-
1 928
4 434
6 362
Zysk/strata netto roku obrotowego
-
-
-
4 434
4 434
Inne całkowite dochody
-
-
1 928
-
-
Transakcje z właścicielami:
-
-
-
(1 485)
(1 485)
Emisja akcji
-
-
-
-
-
Wypłata dywidendy
-
-
-
(1 485)
(1 485)
Sprzedaż aktywów wycenianych w wartości godziwej
(realizacja zysku z przeszacowania)
-
-
-
-
-
Stan na 31 grudnia 2020 roku
450
4 167
1 928
5 764
12 308
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 7 z 32
5. Jednostkowe sprawozdanie z przepływów pieniężnych
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH
od 01.01.2020
do 31.12.2020
od 01.01.2019
do 31.12.2019
PLN’000
PLN’000
PRZEPŁYWY ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH Z DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ
Zysk / strata brutto
2 531
5 424
Korekty
(4 379)
(8 658)
Amortyzacja
1
Przychody z tytułu odsetek
(5)
-
Koszty z tytułu odsetek
-
5
Przychody z tytułu dywidend
(101)
-
Zysk (strata) z działalności inwestycyjnej
(2 253)
(5 484)
Zmiana stanu rezerw
(9)
-
Udział w wyniku jednostek stowarzyszonych wycenianych metodą praw własności
34
(4)
Zmiana stanu zapasów
(2 639)
(2 261)
Zmiana stanu należności
1 014
(280)
Zmiana stanu zobowiązań krótkoterminowych, z wyjątkiem pożyczek i kredytów
(421)
(71)
Środki pieniężne wygenerowane na działalności operacyjnej
(1 848)
(3 234)
Podatek dochodowy zapłacony
(851)
(990)
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej
(2 699)
(4 223)
PRZEPŁYWY ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH Z DZIAŁALNOŚCI INWESTYCYJNEJ
Zbycie udziałów jednostkach zależnych
-
1
Zbycie udziałów jednostkach stowarzyszonych
1 234
575
Zbycie udziałów w pozostałych jednostkach
4 739
7 342
Spłata pożyczek udzielonych pozostałym jednostkom
41
495
Dywidendy i udziały w zyskach
101
-
Nabycie rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych
(13)
-
Udzielenie pożyczek pozostałym jednostkom
-
(425)
Nabycie udziałów w jednostkach stowarzyszonych
-
(767)
Nabycie udziałów w pozostałych jednostkach
(290)
(2 841)
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej
5 811
4 380
PRZEPŁYWY ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ
Wpływy netto z podwyższenia kapitału
14 179
70
Wypłata dywidendy
(1 530)
(1 485)
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej
12 649
(1 415)
PRZEPŁYWY PIENIĘŻNE NETTO RAZEM
15 761
(1 257)
BILANSOWA ZMIANA STANU ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH, W TYM
15 761
(1 257)
- zmiana stanu środków pieniężnych z tytułu różnic kursowych
-
-
ŚRODKI PIENIĘŻNE NA POCZĄTEK OKRESU
2 365
3 622
ŚRODKI PIENIĘŻNE NA KONIEC OKRESU (F +/- D), W TYM
18 126
2 365
- o ograniczonej możliwości dysponowania
-
-
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 8 z 32
II. Dodatkowe noty i objaśnienia do jednostkowego sprawozdania finansowego Gaming Factory
S.A. za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
1. Informacje ogólne o Spółce
Gaming Factory Spółka Akcyjna powstała w wyniku uchwalenia statutu Spółki sporządzonego w dniu 13 listopada 2017 r.,
w formie aktu notarialnego (Rep. A nr 3195/2017) sporządzonego przed notariuszem Jadwigą Zacharzewską w Kancelarii
Notarialnej Jadwiga Zacharzewska, Anna Niżyńska s.c., ul. Świętokrzyska 18 lok 425, 00-052 Warszawa Śródmieście.
Zgodnie ze Statutem Spółka została zawiązana na czas nieokreślony.
Na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego siedziba Spółki mieści się w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej nr 15.
Postanowieniem Sądu Rejonowego Miasta Stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Spółka została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000707300.
Spółka posiada numer NIP 5272829488 oraz symbol REGON 368897485
Spółka działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych oraz w oparciu o Statut.
Na dzień 31.12.2020 r., skład organów zarządczych i nadzorujących w Spółce był następujący:
Zarząd:
Mateusz Adamkiewicz Prezes Zarządu,
Łukasz Bajno Wiceprezes Zarządu.
Rada Nadzorcza:
Jarosław Antonik Przewodniczący Rady Nadzorczej,
Bartosz Krusik Członek Rady Nadzorczej,
Kajetan Wojnicz Członek Rady Nadzorczej,
Daniel Kostecki Członek Rady Nadzorczej,
Tomasz Sobiecki Członek Rady Nadzorczej.
Na dzień zatwierdzenia sprawozdania finansowego do publikacji skład organów zarządczych i nadzorujących w Spółce był
następujący:
Zarząd:
Mateusz Adamkiewicz Prezes Zarządu,
Łukasz Bajno Wiceprezes Zarządu.
Rada Nadzorcza:
Jarosław Antonik Przewodniczący Rady Nadzorczej,
Bartosz Krusik Członek Rady Nadzorczej,
Kajetan Wojnicz Członek Rady Nadzorczej,
Daniel Kostecki Członek Rady Nadzorczej,
Tomasz Sobiecki Członek Rady Nadzorczej
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 9 z 32
Według stanu na dzień 31 grudnia 2020 roku struktura akcjonariatu jednostki była następująca:
Akcjonariusz
Liczba akcji
Udział w kapitale
podstawowym
Liczba głosów
Udział w ogólnej
liczbie głosów
Mateusz Adamkiewicz
1 594 460
28,47%
1 594 460
28,47%
Mateusz Pastewka
1 568 201
28,00%
1 568 201
28,00%
Pozostali
2 437 339
43,53%
2 437 339
43,53%
RAZEM:
5 600 000
100,00%
5 600 000
100,00%
Wartość kapitału zakładowego na dzień publikacji niniejszego raportu wynosi 560 000 zł. Kapitał akcyjny Spółki dzielił się na
5 600 000 akcji o wartości 0,1 zł każda, następujących serii:
1 000 000 akcji serii A,
3 000 000 akcji serii B,
400 000 akcji serii C,
100 000 akcji serii D,
1 100 000 akcji serii E.
2. Informacje o Grupie Kapitałowej
Grupa kapitałowa Gaming Factory powstała w roku 2019 w związku z objęciem kontroli przez Gaming Factory S.A. nad
spółkami zależnymi.
Skonsolidowane sprawozdania finansowe Grupy obejmuje Jednostkę dominującą oraz następujące jednostki zależne:
Nazwa
Główna działalność
Kraj założenia
% udziałów w
kapitale
31.12.2020
31.12.2019
Black Rose Projects sp. z o.o.
Działalność wydawnicza
w zakresie gier komputerowych
Polska
36,50%*
50,50%
Silver Lynx Games sp. z o. o.
Działalność wydawnicza
w zakresie gier komputerowych
Polska
77,01%
77,01%
Vision Edge Entertainment
sp. z o.o.
Działalność wydawnicza
w zakresie gier komputerowych
Polska
90,00%
90,00%
Spółka wywiera ponadto znaczący wpływ na następujące jednostki stowarzyszone, które w skonsolidowanym sprawozdaniu
finansowym wyceniane są metodą praw własności:
Nazwa
Główna działalność
Kraj założenia
% udziałów w
kapitale
31.12.2020
31.12.2019
Asmodev S.A.
Działalność wydawnicza
w zakresie gier komputerowych
Polska
22,80%
25,16%
West Wind sp. z o. o.
Działalność wydawnicza
w zakresie gier komputerowych
Polska
25,00%
25,00%
Ultimate VR sp. z o. o.
Działalność wydawnicza
w zakresie gier komputerowych
Polska
45,00%
45,00%
Black Rose Projects sp. z o.o.
Działalność wydawnicza
w zakresie gier komputerowych
Polska
36,50%*
50,50%
*Grupa utraciła kontrolę nad Black Rose Projects sp. z o.o. w 2020 roku, a spółka ta wykazywana jest na dzień 31 grudnia 2020 roku jako jednostka
stowarzyszona
Czas trwania działalności jednostek wchodzących w skład Grupy kapitałowej jest nieograniczony. Sprawozdanie finansowe
jednostek zależnych i stowarzyszonych sporządzone zostało za ten sam okres sprawozdawczy co sprawozdanie finansowe
Jednostki dominującej, przy zastosowaniu spójnych zasad rachunkowości.
Wszystkie spółki zależne podlegają konsolidacji metodą pełną.
Rokiem obrotowym Jednostki dominującej oraz spółek wchodzących w skład Grupy jest rok kalendarzowy.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 10 z 32
3. Podstawowa działalność Jednostki
Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych;
4. Przyjęte zasady rachunkowości
Niniejsze jednostkowe sprawozdanie finansowe zostało sporządzone zgodnie z Międzynarodowymi Standardami
Sprawozdawczości Finansowej oraz związanymi z nimi interpretacjami ogłoszonymi w formie rozporządzeń Komisji
Europejskiej, które zostały zatwierdzone przez Unię Europejską oraz innymi obowiązującymi przepisami (zwanymi dalej
MSSF).
Rokiem obrotowym Jednostki jest rok kalendarzowy.
4.1. Waluta funkcjonalna i sprawozdawcza
Pozycje zawarte w sprawozdaniach finansowych wycenia się w walucie podstawowego środowiska gospodarczego,
w którym Spółka prowadzi działalność („waluta funkcjonalna"). Sprawozdanie finansowe prezentowane jest w tysiącach
PLN (chyba, że w nocie informacji dodatkowej wskazano inaczej). Polski nowy złoty (PLN) jest walutą funkcjonalną i walutą
prezentacji Jednostki. Wybór waluty funkcjonalnej w przypadku jednostki prowadzącej działalność na rynkach
międzynarodowych i identyfikacja waluty, którą należy uznać za walutę używaną w podstawowym środowisku
ekonomicznym, w jakim prowadzi Spółka jest decyzją subiektywną, co zostało opisane w nocie 6.6.19 Istotne wartości
oparte na profesjonalnym osądzie i szacunkach. Spółka monitoruje istotne zmiany w środowisku ekonomicznym, które
mogłyby wpłynąć na zmianę wyboru waluty funkcjonalnej Jednostki.
Transakcje w walutach obcych wykazuje się w księgach w wartości nominalnej, przeliczonej na złote polskie według kursu
średniego NBP. W momencie realizacji różnice kursowe od należności i zobowiązań wykazywane jako pozostałe
przychody finansowe lub pozostałe koszty finansowe i w rachunku zysków i strat ujmowane są wynikowo.
Poszczególne pozycje aktywów i pasywów na koniec okresu sprawozdawczego, wyrażone w walutach innych niż polski złoty,
wycenia się po kursie średnim NBP z ostatniego dnia okresu sprawozdawczego. Różnice kursowe wynikające z przeliczenia
zagranicznych środków pieniężnych na koniec okresu sprawozdawczego uznaje się za przychody i koszty finansowe.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 11 z 32
Kursy bilansowe:
KURSY WALUT PRZYJĘTE DO WYCENY
31.12.2020
31.12.2019
EUR/PLN
4,6148
4,2585
USD/PLN
3,7584
3,7977
5. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego
Niniejsze jednostkowe sprawozdanie finansowe zostało zatwierdzone do publikacji przez Zarząd Jednostki w dniu 30 marca
2021 roku.
6. Format oraz ogólne zasady sporządzenia sprawozdania finansowego
Zarząd Jednostki oświadcza, sprawozdanie finansowe Gaming Factory S.A. zostało sporządzone wedle najlepszej wiedzy,
według stanu na dzień 31 grudnia 2020 roku, zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości. Sprawozdanie finansowe
Spółki odzwierciedla sytuację majątkową i finansową oraz wynik finansowy Jednostki w sposób prawdziwy, rzetelny i jasny.
6.1. Podstawa sporządzenia sprawozdania finansowego oraz oświadczenie o zgodności
Sprawozdanie finansowe zostało przygotowane zgodnie z:
Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej („MSSF”) w kształcie zatwierdzonym przez Unię
Europejską („UE”). MSSF obejmują standardy i interpretacje zaakceptowane przez Radę Międzynarodowych
Standardów Rachunkowości („RMSR”) oraz Komitet ds. Interpretacji Sprawozdawczości Finansowej („IFRIC”),
Ustawą o rachunkowości z dnia 29.09.1994 r. (UoR) (Dz. U. z 2021 r., poz. 217, ze zm.).
Zasady rachunkowości przedstawione poniżej stosowano przy zachowaniu zasady ciągłości we wszystkich prezentowanych
latach obrotowych.
Niniejsze jednostkowe sprawozdanie finansowe sporządzone zostało zgodnie z zasadą kosztu historycznego.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe składa się z:
jednostkowego sprawozdania z sytuacji finansowej,
jednostkowego sprawozdania z całkowitych dochodów,
jednostkowego sprawozdania ze zmian w kapitale własnym,
jednostkowego sprawozdania z przepływów pieniężnych,
dodatkowych not i objaśnień do jednostkowego sprawozdania finansowego.
Niniejsze sprawozdanie finansowe jest przedstawione w polskich złotych („PLN”), a wszystkie wartości, o ile nie wskazano
inaczej, podane są w tysiącach złotych („tys. PLN”).
6.2. Okres objęty sprawozdaniem i danymi porównywalnymi dla prezentowanego jednostkowego sprawozdania
finansowego
Jednostkowe sprawozdanie finansowe zostało sporządzone na dzień 31 grudnia 2020 roku i obejmuje okres 12 miesięcy.
Dla danych prezentowanych w sprawozdaniu z sytuacji finansowej oraz pozycjach pozabilansowych zaprezentowano
porównywalne dane finansowe na dzień 31 grudnia 2019 roku.
Dla danych prezentowanych w sprawozdaniu z całkowitych dochodów, sprawozdaniu ze zmian w kapitale własnym oraz
w sprawozdaniu z przepływów pieniężnych zaprezentowano porównywalne dane finansowe za okres od 1 stycznia 2019
roku do 31 grudnia 2019 roku.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 12 z 32
6.3. Założenie kontynuacji działalności
Jednostkowe sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuacji działalności w dającej się przewidzieć
przyszłości. Na dzień sporządzenia jednostkowego sprawozdania finansowego nie istnieją żadne okoliczności wskazujące na
zagrożenie kontynuacji działalności gospodarczej przez Spółkę. Zarząd Spółki dokonał oceny możliwości kontynuowania
działalności Jednostki i nie stwierdził występowania jakichkolwiek istotnych niepewności w tym zakresie.
6.4. Oświadczenie o zgodności
Niniejsze jednostkowe sprawozdanie finansowe zostało sporządzone zgodnie z Międzynarodowymi Standardami
Sprawozdawczości Finansowej („MSSF”) zatwierdzonymi przez Unię Europejską („MSSF UE”).
MSSF obejmują standardy i interpretacje zaakceptowane przez Radę Międzynarodowych Standardów Rachunkowości
(„RMSR”) oraz Komitet ds. Interpretacji Międzynarodowej Sprawozdawczości Finansowej („KIMSF”).
Na dzień zatwierdzenia niniejszego sprawozdania do publikacji, biorąc pod uwagę toczący się w UE proces wprowadzania
standardów MSSF oraz prowadzoną przez Spółkę działalność, w zakresie stosowanych przez Jednostkę zasad rachunkowości
nie ma różnicy między standardami MSSF, które weszły w życie, a standardami MSSF zatwierdzonymi przez UE.
6.5. Nowe standardy i interpretacje obowiązujące na dzień bilansowy
Zmiany Zasady (polityki) rachunkowości zastosowane do sporządzenia sprawozdania finansowego spójne z tymi, które
zastosowano przy sporządzaniu historycznych danych finansowych Spółki za rok, który rozpoczął się 1 stycznia 2019 roku.
Zatwierdzając niniejsze jednostkowe sprawozdanie finansowe Spółka nie zastosowała następujących standardów, zmian
standardów i interpretacji, które nie zostały jeszcze zatwierdzone do stosowania w UE:
Zmiany do MSSF 9 Instrumenty finansowe, MSR 39 Instrumenty finansowe: ujmowanie i wycena i MSSF
7 Instrumenty finansowe: ujawnianie informacji Reforma wskaźników stóp procentowych - obowiązujące
w odniesieniu do okresów sprawozdawczych rozpoczynających się w dniu lub po 1 stycznia 2020 r.,
Zmiany do MSSF 3 Połączenia jednostek gospodarczych - obowiązujące w odniesieniu do okresów
sprawozdawczych rozpoczynających się w dniu lub po 1 stycznia 2020 r.,
Zmiany w odwołaniach do Założeń Koncepcyjnych MSSF obowiązujące w odniesieniu do okresów
sprawozdawczych rozpoczynających się w dniu lub po 1 stycznia 2020 r.,
MSSF 14 Odroczone salda z regulowanej działalności - obowiązujący w odniesieniu do okresów rocznych
rozpoczynających się 1 stycznia 2016 r. lub po tej dacie. Komisja Europejska postanowiła nie rozpoczynać procesu
zatwierdzania tego tymczasowego standardu do stosowania na terenie UE do czasu wydania ostatecznej wersji
standardu,
MSSF 17 Umowy ubezpieczeniowe - obowiązujące w odniesieniu do okresów sprawozdawczych rozpoczynających
się w dniu lub po 1 stycznia 2021 r.
Spółka jest w trakcie analizy szacunków, jak istotny wpływ na sprawozdanie finansowe Spółki będą miały wymienione wyżej
standardy i zmiany do standardów.
6.6. Stosowane zasady rachunkowości
6.6.1. Zmiany zasad rachunkowości
Niniejsze sprawozdanie finansowe jest pierwszym sprawozdaniem finansowym Spółki sporządzonym zgodnie z MSSF UE. W
stosunku do historycznych danych finansowych zamieszczonych w prospekcie emisyjnym, Spółka nie dokonywała zmian w
stosowanych zasadach rachunkowości, za wyjątkiem zastosowania nowych standardów i interpretacji obowiązujących od
1 stycznia 2019 roku, przedstawionych w pkt. 6.5.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 13 z 32
6.6.2. Wartości niematerialne
Wartości niematerialne ujmowane, jeżeli jest prawdopodobne, że w przyszłości spowodują one wpływ do Jednostki
korzyści ekonomicznych, które mogą być powiązane z tymi aktywami. Początkowe ujęcie wartości niematerialnych
następuje według cen nabycia lub kosztu wytworzenia. Po ujęciu początkowym wartości niematerialne są wyceniane
według cen nabycia lub kosztu wytworzenia pomniejszonych o umorzenie i odpisy z tytułu utraty wartości.
Wartości niematerialne amortyzowane liniowo w okresie odpowiadającym szacowanemu okresowi ich ekonomicznej
użyteczności. Wartość amortyzacji wartości niematerialnych odnosi się w sprawozdaniu z całkowitych dochodów do pozycji
„Amortyzacja”.
Stawki amortyzacji odpowiadające okresowi ekonomicznej użyteczności wartości niematerialnych:
Oprogramowanie komputerowe od 2 lat do 5 lat,
Prace rozwojowe do 5 lat.
6.6.3. Środki trwałe
Środki trwałe wyceniane w cenie nabycia powiększonej o wszystkie koszty bezpośrednio związane z zakupem
i przystosowaniem składnika majątku do stanu zdatnego do używania lub koszcie wytworzenia pomniejszonym o odpisy
umorzeniowe oraz ewentualne odpisy z tytułu utraty wartości.
Koszty poniesione po wprowadzeniu środka trwałego do użytkowania, takie jak koszty napraw, przeglądów, opłaty
eksploatacyjne, wpływają na wynik finansowy okresu sprawozdawczego, w którym zostały poniesione. Jeżeli jest jednak
możliwe wykazanie, że poniesione nakłady spowodowały zwiększenie oczekiwanych przyszłych korzyści ekonomicznych
z tytułu posiadania danego środka trwałego ponad korzyści przyjmowane pierwotnie, w takim przypadku zwiększają one
wartość początkową tego środka trwałego (tzw. ulepszenie).
W momencie likwidacji lub sprzedaży środków trwałych, zyski lub straty wynikające z tego faktu ujmowane są
w sprawozdaniu z sytuacji finansowej jako różnica między przychodami netto ze zbycia (jeśli takie były) a wartością
bilansową tej pozycji.
Środki trwałe, są amortyzowane liniowo w okresie odpowiadającym szacowanemu okresowi ich ekonomicznej użyteczności.
6.6.4. Środki trwałe w budowie
Środki trwałe w budowie wyceniane w wysokości ogółu kosztów pozostających w bezpośrednim związku z ich nabyciem
lub wytworzeniem, w tym kosztów finansowych (z wyjątkiem różnic kursowych nie będących korektą płaconych odsetek),
pomniejszonych o odpisy z tytułu utraty wartości. Środki trwałe w budowie nie amortyzowane do momentu zakończenia
ich budowy i oddania do użytkowania.
6.6.5. Inwestycje w jednostkach stowarzyszonych
Jednostki stowarzyszone to wszystkie jednostki, na które Spółka wywiera znaczący wpływ, ale nie sprawuje nad nimi
kontroli, co wiąże się zazwyczaj z udziałem w wysokości od 20% do 50% praw osu. Inwestycje w jednostkach
stowarzyszonych wykazuje się metoda praw własności i w początkowym ujęciu ujmuje się je według ceny nabycia.
Inwestycje Spółki w jednostkach stowarzyszonych obejmują wartość firmy ustalona w momencie przejęcia. Udział Spółki w
zyskach lub stratach jej jednostek stowarzyszonych po dacie przejęcia ujmuje się w rachunku zysków i strat oraz innych
całkowitych dochodów. Skumulowane zmiany po dacie nabycia korygują wartość bilansowa inwestycji. Jeżeli udział Spółki w
stratach jednostki stowarzyszonej jest wny lub wyższy niż jej udział w tej jednostce stowarzyszonej, ącznie z innymi
niezabezpieczonymi należnościami, wówczas Spółka nie ujmuje dalszych strat, chyba że zaciągnęła zobowiązania lub
dokonała płatności w imieniu jednostki stowarzyszonej. Niezrealizowane straty z transakcji pomiędzy Spółką a jej
jednostkami stowarzyszonymi są wyłączane do wysokości udziału Spółki w tych jednostkach stowarzyszonych.
6.6.6. Zapasy
Wartość początkowa (koszt) zapasów obejmuje wszystkie koszty (nabycia, wytworzenia i inne) poniesione w związku z
doprowadzeniem zapasów do ich aktualnego miejsca i stanu. Cena nabycia zapasów obejmuje cenę zakupu powiększoną o
cła importowe i inne podatki (niemożliwe do późniejszego odzyskania od władz podatkowych), koszty transportu,
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 14 z 32
załadunku, wyładunku i inne koszty bezpośrednio związane z pozyskaniem zapasów, pomniejszaną o opusty, rabaty i inne
podobne zmniejszenia. Zapasy wycenia się w wartości początkowej (cenie nabycia lub koszcie wytworzenia) lub w cenie
sprzedaży netto w zależności od tego, która z nich jest niższa. Cena sprzedaży netto odpowiada oszacowanej cenie
sprzedaży pomniejszonej o wszelkie koszty konieczne do zakończenia produkcji oraz koszty doprowadzenia zapasów do
sprzedaży lub znalezienia nabywcy. W odniesieniu do zapasów koszt ustala się stosując metodę „pierwsze weszło, pierwsze
wyszło” (FIFO).
Produkcja w toku obejmuje tworzenie gier. Wycena w księgach oparta jest o koszt wytworzenia, który obejmuje koszty
pozostające w bezpośrednim związku z danym projektem oraz uzasadnioną część kosztów pośrednio związanych z danym
projektem.
W momencie zakończenia prac i ujmowania nakładów związanych z realizacją danego projektu następuje przeksięgowanie
nakładów z Produkcji w toku na Produkty gotowe.
W przypadku projektów, dla których możliwe jest określenie wiarygodnych szacunków dotyczących przychodów
ze sprzedaży określa się współczynnik, na podstawie którego rozliczana jest wartość tych projektów w koszty
proporcjonalnie do ich sprzedaży. Współczynnik obliczony jest na podstawie wartości nakładów ukończonego projektu
(ujętych jako Produkty gotowe) w stosunku do szacowanych przyszłych przychodów ze sprzedaży.
W przypadku projektów, dla których nie jest możliwe określenie wiarygodnych szacunków dotyczących przychodów
ze sprzedaży i na tej podstawie określenie współczynnika do rozliczania kosztów - przychody i koszty rozliczane w
stosunku 1:1.
Cena nabycia lub koszt wytworzenia zapasów mogą nie być możliwe do odzyskania. Odpisanie wartości zapasów do
poziomu ich wartości netto możliwej do uzyskania odbywa się na zasadzie odpisów indywidualnych. Analiza taka
dokonywana jest na każdy dzień bilansowy dla każdego tytułu w toku wytwarzania oraz dla gotowych produkcji.
W przypadku produkcji w toku Spółka szacuje zainteresowanie wytwarzanym tytułem poprzez zbieranie zapisów na
wishlistach, aktywności na portalach społecznościowych oraz szeroko zakrojonym działaniom marketingowym. Powyższe
działania pozwalają ocenić, czy wartość netto możliwa do uzyskania jest wyższa od poniesionych kosztów produkcji.
W przypadku wyrobów gotowych przyjmuje się założenie, każda gra powinna zwrócić koszty jej produkcji w terminie 24
miesięcy od jej produkcji. Po tym okresie koszty jej wytworzenia, które nie zostały jeszcze odpisane w ciężar wyniku
finansowego podlegają odpisowi. W sytuacji, w której sygnały rynkowe wskazują, przychody ze sprzedaży danego tytułu
nie pokryją kosztów wytworzenia gry, Spółka dokonuje wcześniejszego odpisu poniesionych kosztów
6.6.7. Aktywa finansowe
Spółka zalicza swoje aktywa finansowe do następujących kategorii:
• wyceniane według zamortyzowanego kosztu,
• wyceniane w wartości godziwej przez inne całkowite dochody,
• wyceniane w wartości godziwej przez wynik finansowy,
• instrumenty finansowe zabezpieczające.
Kwalifikacja dłużnych aktywów finansowych do odpowiedniej kategorii zależy od modelu biznesowego zarzadzania
aktywami finansowymi oraz od charakterystyki umownych przepływów pieniężnych dla danego składnika aktywów
finansowych.
Aktywa finansowe wyceniane według zamortyzowanego kosztu
Aktywa wyceniane po początkowym ujęciu w zamortyzowanym koszcie to aktywa finansowe utrzymywane zgodnie z
modelem biznesowym, którego celem jest utrzymywanie aktywów finansowych dla uzyskiwania przepływów pienionych
wynikających z umowy, a charakterystyka umowy dotyczącej tych aktywów finansowych przewiduje powstawanie
przepływów pieniężnych, które są jedynie spłatą kwoty głównej i odsetek. Spółka do wyceny aktywów finansowych
wycenianych w zamortyzowanym koszcie stosuje metodę efektywnej stopy procentowej. Należności z tytułu dostaw i usług
po początkowym ujęciu wycenia się w wysokości zamortyzowanego kosztu przy zastosowaniu metody efektywnej stopy
procentowej, z uwzględnieniem odpisów z tytułu utraty wartości, przy czym należności z tytułu dostaw i usług z data
zapadalności poniżej 12 miesięcy od dnia powstania (tj. niezawierające elementu finansowania) i nieprzekazywane do
faktoringu, nie podlegają dyskontowaniu i są wyceniane w wartości nominalnej.
Aktywa finansowe wyceniane w wartości godziwej przez inne całkowite dochody
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 15 z 32
Aktywa wyceniane po początkowym ujęciu w wartości godziwej przez inne całkowite dochody to aktywa finansowe
utrzymywane zgodnie z modelem biznesowym, którego celem jest zarówno utrzymywanie aktywów finansowych dla
uzyskiwania przepływów pieniężnych wynikających z umowy jak i sprzedaż aktywów finansowych, a charakterystyka umowy
dotyczącej tych aktywów finansowych przewiduje powstawanie przepływów pieniężnych, które jedynie spłata kwoty
głównej i odsetek.
Zyski i straty na składniku aktywów finansowych stanowiącym instrument kapitałowy, dla którego zastosowano opcje
wyceny do wartości godziwej przez pozostałe całkowite dochody ujmuje się w pozostałych całkowitych dochodach, za
wyjątkiem przychodów z tytułu otrzymanych dywidend.
Aktywa finansowe wyceniane w wartości godziwej przez wynik finansowy
Aktywa wyceniane w wartości godziwej przez rachunek zysków i strat to wszystkie pozostałe aktywa finansowe. Zyski
lub straty wynikające z wyceny składnika aktywów finansowych, kwalifikowanego jako wyceniany według wartości godziwej
przez wynik finansowy, ujmuje się w wyniku finansowym w okresie, w którym powstały. Zyski lub straty wynikające z
wyceny pozycji wycenianych w wartości godziwej przez wynik finansowy obejmują również przychody z tytułu odsetek i
dywidendy.
Instrumenty finansowe zabezpieczające
Instrumenty finansowe zabezpieczające - są to instrumenty pochodne, wyznaczone jako instrumenty
zabezpieczające. Instrumenty finansowe zabezpieczające podlegają wycenie zgodnie z zasadami rachunkowości
zabezpieczeń.
6.6.8. Utrata wartości
Utrata wartości aktywów niefinansowych
Aktywa o nieokreślonym okresie użytkowania nie podlegają amortyzacji, lecz corocznie testowane pod katem możliwej
utraty wartości. Aktywa amortyzowane poddawane przeglądom pod katem utraty wartości, jeżeli zdarzenia lub zmiany
okoliczności wskazują, że wartość bilansowa może być niemożliwa do odzyskania. Odpis aktualizujący z tytułu utraty
wartości ujmuje się w rachunku zysków i strat oraz innych całkowitych dochodów i wykazuje się w wysokości, o która
wartość bilansowa składnika aktywów przewyższa wartość odzyskiwalną. Wartość odzyskiwalna stanowi wyższa z dwóch
wartości: wartości godziwej pomniejszonej o koszty doprowadzenia do sprzedaży i wartości użytkowej. Dla potrzeb oceny
utraty wartości aktywa grupuje się na najniższym poziomie, dla którego występują możliwe do zidentyfikowania przepływy
pienienie (ośrodki wypracowujące środki pieniężne). Niefinansowe aktywa, inne niż wartość firmy, w odniesieniu do których
uprzednio stwierdzono utratę wartości, ocenia się na każdy dzień zakończenia okresu sprawozdawczego pod katem
występowania przesłanek wskazujących na możliwość odwrócenia dokonanego odpisu.
Utrata wartości należności handlowych
Model utraty wartości bazuje na kalkulacji strat oczekiwanych. W zakresie oceny ryzyka kredytowego Spółka dokonała
analizy tworzenia odpisów na należności i zastosowała uproszczone podejście, które zakłada że odpis na oczekiwane straty
kredytowe będzie równy kwocie oczekiwanym stratom kredytowym w całym okresie ekspozycji.
6.6.9. Transakcje w walucie obcej
Pozycje zawarte w sprawozdaniu finansowym prezentowane w polskich złotych („PLN”), która stanowi walutę
funkcjonalną Jednostki.
Należności i zobowiązania wyrażone w walutach obcych wycenia się na dzień bilansowy po obowiązującym na ten dzień
kursie średnim ustalonym dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski.
Na dzień bilansowy aktywa i zobowiązania pieniężne denominowane w walutach obcych są przeliczane według kursu
obowiązującego na ten dzień. Aktywa i zobowiązania wyceniane w wartości godziwej i denominowane w walutach obcych
wycenia się po kursie obowiązującym w dniu ustalenia wartości godziwej. Pozycje niepieniężne wyceniane są według kosztu
historycznego.
Różnice kursowe ujmuje się w sprawozdaniu z całkowitych dochodów w okresie, w którym powstają.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 16 z 32
6.6.10. Kapitał własny
Kapitał podstawowy jest ujmowany w wysokości określonej w statucie Jednostki i wpisanej w Krajowym Rejestrze
Sądowym.
Różnice między wartością godziwą uzyskanej zapłaty i wartością nominalną akcji są ujmowane w kapitale zapasowym.
W przypadku wykupu własnych akcji, kwota zapłaty za akcje obciąża kapitał asny i jest wykazywana w sprawozdaniu
z sytuacji finansowej w pozycji akcji własnych.
6.6.11. Rezerwy
Rezerwy ujmowane wówczas, gdy na Spółce ciąży istniejący obowiązek (prawny lub zwyczajowy) wynikający ze zdarzeń
przeszłych i gdy jest pewne lub wysoce prawdopodobne, że wypełnienie tego obowiązku spowoduje konieczność wypływu
środków tożsamych ze stratami ekonomicznymi, oraz gdy można dokonać wiarygodnego oszacowania kwoty tego
zobowiązania.
6.6.12. Kredyty bankowe i pożyczki otrzymane
W momencie początkowego ujęcia, kredyty bankowe i pożyczki są ujmowane według kosztu, stanowiącego wartość
otrzymanych środków pieniężnych i obejmującego koszty uzyskania kredytu/pożyczki. Następnie, kredyty bankowe
i pożyczki są wyceniane według skorygowanej ceny nabycia (zamortyzowanego kosztu), przy zastosowaniu efektywnej stopy
procentowej. Spółka może odstąpić od wyceny według zamortyzowanego kosztu o ile efekt zastosowania efektywnej stopy
byłby nieistotny lub nie ma możliwości ustalenia terminów lub kwot przyszłych przepływów dla ustalenia efektywnej stopy.
6.6.13. Odroczony podatek dochodowy
Rezerwa na podatek dochodowy jest tworzona metodą zobowiązań bilansowych w stosunku do wszystkich dodatnich różnic
przejściowych występujących na dzień bilansowy między wartością podatkową aktywów i pasywów a ich wartością
bilansową wykazaną w sprawozdaniu finansowym.
Składnik aktywów z tytułu odroczonego podatku dochodowego ujmowany jest w odniesieniu do wszystkich ujemnych
różnic przejściowych, jak również niewykorzystanych strat podatkowych przeniesionych na następne lata, w takiej
wysokości, w jakiej jest prawdopodobne, że zostanie osiągnięty dochód do opodatkowania, który pozwoli wykorzystać ww.
różnice i straty.
Wartość bilansowa składnika aktywów z tytułu odroczonego podatku jest weryfikowana na każdy dzień bilansowy i ulega
stosownemu obniżeniu w części, w jakiej przestało być prawdopodobne osiągnięcie dochodu do opodatkowania
wystarczającego do częściowego lub całkowitego zrealizowania składnika aktywów z tytułu odroczonego podatku.
Aktywa z tytułu odroczonego podatku oraz rezerwy na podatek odroczony wyceniane z zastosowaniem stawek
podatkowych, które według przewidywań będą obowiązywać w okresie, gdy składnik aktywów zostanie zrealizowany lub
zobowiązanie spełnione, przyjmując za podstawę stawki podatkowe (i przepisy podatkowe) obowiązujące i uchwalone na
dzień bilansowy.
6.6.14. Uznawanie przychodów
Przychody ze sprzedaży produktów i usług
Przychody ze sprzedaży produktów i usług obejmują sprzedaż produktów wyprodukowanych przez Spółkę, do których ma
ona wyłączne prawa licencyjne z tytułu ich wytworzenia lub nabyła licencje na ich wydawanie i dystrybucję oraz świadczone
usługi na rzecz innych podmiotów.
Przychody ujmowane w wartości godziwej zapłaty otrzymanej lub należnej, po pomniejszeniu o przewidywane rabaty,
zwroty klientów i podobne zmniejszenia, w tym podatek od towarów i usług VAT oraz inne podatki związane ze sprzedażą,
za wyjątkiem podatku akcyzowego.
Zgodnie z nowym standardem Spółka stosuje pięciostopniowy model, aby określić moment ujęcia przychodów oraz ich
wysokości. Zakłada on, przychody powinny być ujęte wówczas (oraz w jakim stopniu), gdy Spółka przekazuje klientowi
kontrolę nad usługami czy towarami, oraz w kwocie do jakiej Spółka oczekuje być uprawniona.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 17 z 32
Spółka ujmuje w ramach przychodu należnego za dany rok obrotowy przychody ze wszystkich źródeł i kanałów sprzedaży
zgodnie z zasadą współmierności przychodów i kosztów, również w sytuacji w której ich rozliczenie następuje w następnych
miesiącach po zakończeniu roku obrotowego, na podstawie raportów sprzedaży generowanych przez poszczególne kanały
sprzedaży.
Dotacje
Dotacje ujawniane w sprawozdaniu finansowym, jeżeli istnieje wystarczająca pewność, że Jednostka spełnia warunki
związane z ich przyznaniem i będą otrzymane, w pasywach w pozycji Dotacje. Dotacje do środków trwałych i wartości
niematerialnych są ujmowane w sprawozdaniu z całkowitych dochodów, jako pozostałe przychody w sposób systematyczny
przez okres użytkowania składnika aktywów. Dotacje w pasywach dzielimy na długoterminowe i krótkoterminowe zgodnie
z okresem w jakim odnoszone będę w pozostałe przychody.
Odsetki
Przychody z tytułu odsetek ujmuje się proporcjonalnie do upływu czasu metodą efektywnej stopy procentowej. Gdy
należność traci na wartości, Jednostka obniża jej wartość bilansową do poziomu wartości odzyskiwalnej, równej
oszacowanym przyszłym przepływom pieniężnym zdyskontowanym według pierwotnej efektywnej stopy procentowej
instrumentu, a następnie stopniowo rozlicza się kwotę dyskonta w korespondencji z przychodami z tytułu odsetek.
Przychody z tytułu odsetek od udzielonych pożyczek, które utraciły wartość, ujmuje się według pierwotnej efektywnej stopy
procentowej.
Przychody powstające w wyniku użytkowania przez inne podmioty gospodarcze aktywów Spółki przynoszących odsetki,
tantiemy, dywidendy powinny być ujmowane o ile:
istnieje prawdopodobieństwo, że jednostka gospodarcza uzyska korzyści ekonomiczne związane z
przeprowadzaną transakcją,
kwota przychodów może być wyceniona w wiarygodny sposób.
6.6.15. Koszty
Jednostka sporządza jednostkowe sprawozdanie z całkowitych dochodów w układzie porównawczym.
Koszty ujmuje się w tym samym okresie w jakim ujmowane przychody ze sprzedaży zgodnie z zasadą współmierności
przychodów i kosztów, a dotyczy to w szczególności:
prowizji z tytułu pośrednictwa sprzedaży gier komputerowych,
prowizji należnych deweloperom, z tytułu udziału w zyskach ze sprzedaży gier komputerowych.
6.6.16. Koszty świadczeń pracowniczych
Pracownicy mają prawo do odpraw emerytalnych lub rentowych w momencie przechodzenia
na emeryturę lub rentę. Odprawy te przysługują pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do renty z tytułu
niezdolności do pracy lub emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na rentę lub emeryturę,
w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Ze względu na strukturę zatrudnienia w grupie koszty ewentualnych
świadczeń pracowniczych są nieistotne z punktu widzenia sprawozdania finansowego.
6.6.17. Aktywa (lub grupy aktywów do zbycia) przeznaczone do sprzedaży
Aktywa trwałe (lub grupy do zbycia) są klasyfikowane, jako przeznaczone do sprzedaży, jeśli ich wartość bilansowa zostanie
odzyskana przede wszystkim w drodze transakcji sprzedaży, a sprzedaż uważana jest za wysoce prawdopodobną.
Wyceniane są one w niższej z następujących dwóch kwot: ich wartości bilansowej i wartości godziwej pomniejszonej
o koszty zbycia, jeżeli ich wartość bilansowa ma zostać odzyskana przede wszystkim w drodze transakcji sprzedaży, a nie
poprzez ich dalsze wykorzystanie.
6.6.18. Zobowiązania i aktywa warunkowe
Przez zobowiązania warunkowe rozumie się:
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 18 z 32
a) możliwy obowiązek, który powstaje na skutek zdarzeń przeszłych, którego istnienie zostanie potwierdzone
dopiero w momencie wystąpienia lub niewystąpienia jednego lub większej ilości niepewnych przyszłych zdarzeń,
które nie w pełni podlegają kontroli Jednostki; lub
b) obecny obowiązek, który powstaje na skutek zdarzeń przeszłych, ale nie jest ujmowany w sprawozdaniu
finansowym, ponieważ:
nie jest prawdopodobne, aby konieczne było wydatkowanie środków zawierających w sobie korzyści ekonomiczne
w celu wypełnienia obowiązku; lub
kwoty obowiązku (zobowiązania) nie można wycenić wystarczająco wiarygodnie.
Przez aktywa warunkowe rozumie się możliwe składniki aktywów, które powstały na skutek zdarzeń przeszłych oraz których
istnienie zostanie potwierdzone dopiero w momencie wystąpienia lub niewystąpienia jednego lub większej ilości
niepewnych przyszłych zdarzeń, które nie w pełni podlegają kontroli Spółki.
6.6.19. Istotne wartości oparte na profesjonalnym osądzie i szacunkach
Sporządzenie jednostkowego sprawozdania finansowego wymaga dokonania przez Zarząd Jednostki pewnych szacunków
i założeń, które znajdują odzwierciedlenie w tym sprawozdaniu oraz w dodatkowych informacjach i objaśnieniach do tego
sprawozdania.
Szacunki i osądy księgowe wynikają z dotychczasowych doświadczeń oraz innych czynników, w tym przewidywań odnośnie
do przyszłych zdarzeń, które w danej sytuacji wydają się zasadne.
Jakkolwiek przyjęte założenia i szacunki opierają się na najlepszej wiedzy Zarządu na temat bieżących działań i zdarzeń,
rzeczywiste wyniki mogą się żnić od przewidywanych. Szacunki i związane z nimi założenia podlegają weryfikacji. Zmiana
szacunków księgowych jest ujęta w okresie, w którym dokonano zmiany szacunku lub w okresach bieżącym i przyszłych,
jeżeli dokonana zmiana szacunku dotyczy zarówno okresu bieżącego, jak i okresów przyszłych.
Poniżej przedstawiono podstawowe osądy dokonane przez Zarząd Jednostki w procesie stosowania zasad rachunkowości
jednostki i mające największy wpływ na wartości ujęte w sprawozdaniu finansowym.
Określenie waluty funkcjonalnej
Oceny takiej dokonał Zarząd Jednostki w oparciu o analizę waluty, w której Jednostka generuje przychody i ponosi koszty.
Zgodnie z MSR 21.9 (…) Przy ustalaniu swojej waluty funkcjonalnej jednostka bierze pod uwagę następujące czynniki:
a) walutę:
(i) która wywiera główny wpływ na ceny sprzedaży towarów i usług (często jest to waluta, w której wyrażane są i
regulowane ceny sprzedaży jej towarów i usług); oraz
(ii) kraju, w którym siły konkurencji i obowiązujące przepisy wywierają główny wpływ na ceny sprzedaży jej towarów i usług;
b) walutę, która wywiera główny wpływ na koszty robocizny i materiałów oraz na pozostałe koszty związane z
dostarczaniem towarów lub świadczeniem usług (często jest to waluta, w której koszty te są wyrażane lub regulowane).
Przychody ze sprzedaży produktów Spółki generowane przede wszystkim w USD oraz EUR. Jednakże ceny gier
sprzedawanych przez Jednostkę nie są kształtowane przez siły konkurencji i regulacje występujące na terenie Stanów
Zjednoczonych lub Europy. Wyrażenie cen sprzedaży w USD lub EUR wynika z faktu, że rynek gier komputerowych jest
rynkiem globalnym, gdzie ceny przyjmują poziom światowy i są ustalane dla globalnego gracza. Oznacza to, że ceny
sprzedaży gier Spółki są takie same dla graczy z Europy (w tym Polski), Azji czy Stanów Zjednoczonych.
Zdecydowana większość kosztów funkcjonowania Jednostki, w tym kosztów produkcji gier (głównie usługi obce w postaci
wynagrodzeń deweloperów) ponoszona jest w złotych polskich.
Dodatkowo Zarząd Jednostki wziął pod uwagę, w ustaleniu waluty funkcjonalnej jednostki mogą być również pomocne
następujące czynniki:
a) waluta, w której generowane są środki z działalności finansowej (tj. emisja instrumentów dłużnych i kapitałowych);
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 19 z 32
b) waluta, w której utrzymywane są zazwyczaj wpływy z działalności operacyjnej.
Spółka nie posiada żadnych kredytów, pożyczek ani wyemitowanych obligacji, natomiast wpływy pieniężne z emisji jej akcji
wyrażone są w PLN. Jednostka utrzymuje środki pieniężne na rachunkach bankowych głównie w PLN.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty i okoliczności Zarząd Jednostki ocenił, że walutą funkcjonalną Spółki jest polski złoty.
Walutą sprawozdawczą Jednostki jest polski złoty.
Oszacowania i założenia, które niosą ze sobą znaczące ryzyko konieczności wprowadzenia istotnej korekty wartości
bilansowych aktywów i zobowiązań w trakcie kolejnego roku obrotowego, omówiono poniżej.
Odpisy aktualizujące wartość należności
Zarząd określa zagrożenie spłaty należności. Wartość należności aktualizuje się uwzględniając stopień prawdopodobieństwa
ich zapłaty poprzez dokonanie odpisu aktualizującego. Spółka dokonuje indywidualnej oceny ryzyka nieściągalności
poszczególnych pozycji należności i na tej podstawie ustala wartość koniecznego odpisu dla należności.
Okres amortyzowania aktywowanych wartości niematerialnych
Zarząd określa szacowane okresy użytkowania, a poprzez to stawki amortyzacji dla aktywowanych
w pozycji wartości niematerialnych kwot poniesionych kosztów prac rozwojowych. Szacunek ten opiera się na oczekiwanym
okresie ekonomicznej użyteczności tych aktywów. W przypadku zaistnienia okoliczności powodujących zmianę
spodziewanego okresu użytkowania (np. zmiany technologiczne, wycofanie z użytkowania itp.) mogą się zmienić stawki
amortyzacji. W konsekwencji zmieni s wartość odpisów amortyzacyjnych i wartość księgowa netto aktywowanych
kosztów prac rozwojowych.
Okres użytkowania rzeczowych aktywów trwałych
Zarząd określa szacowane okresy użytkowania, a poprzez to stawki amortyzacji dla poszczególnych rzeczowych aktywów
trwałych. Szacunek ten opiera się na oczekiwanym okresie ekonomicznej użyteczności tych aktywów. W przypadku
zaistnienia okoliczności powodujących zmianę spodziewanego okresu użytkowania (np. zmiany technologiczne, wycofanie
z użytkowania itp.) mogą się zmienić stawki amortyzacji. W konsekwencji zmieni się wartość odpisów amortyzacyjnych
i wartość księgowa netto rzeczowych aktywów trwałych.
Produkty gotowe
W przypadku projektów, dla których możliwe jest określenie wiarygodnych szacunków dotyczących przychodów ze
sprzedaży Spółka określa współczynnik, na podstawie którego rozliczana jest wartość tych projektów w koszty
proporcjonalnie do ich sprzedaży. Współczynnik obliczony jest na podstawie wartości nakładów ukończonego projektu
(ujętych jako Produkty gotowe) w stosunku do szacowanych przyszłych przychodów ze sprzedaży.
Aktywa i zobowiązania z tytułu odroczonego podatku dochodowego
Aktywa i zobowiązania z tytułu odroczonego podatku dochodowego wycenia się przy zastosowaniu stawek podatkowych,
które według dostępnych prognoz będą stosowane na moment zrealizowania aktywa lub rozwiązania zobowiązania,
przyjmując za podstawę przepisy podatkowe, które obowiązywały prawnie lub faktycznie na koniec okresu
sprawozdawczego. Prawdopodobieństwo realizacji aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego z przyszłymi
zyskami podatkowymi opiera się na planach Jednostki.
7. Segmenty operacyjne
7.1. Informacja dotycząca segmentów operacyjnych, obszarów geograficznych oraz istotnych klientów
7.1.1. Informacje dotyczące segmentów operacyjnych
W oparciu o definicję zawartą w MSSF 8, działalność Spółki oparta jest o:
produkcję i sprzedaż gier oraz aplikacji na platformy mobilne z systemami operacyjnymi iOS i Android,
produkcję i sprzedaż gier oraz aplikacji na komputery typu PC.
Działalność ta została zaprezentowana w niniejszym sprawozdaniu finansowym w ramach jednego segmentu operacyjnego,
ponieważ:
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 20 z 32
przychody ze sprzedaży oraz realizowane zyski z tej działalności przekraczają łącznie 75% wartości generowanych
przez Spółkę,
nie są sporządzane oddzielne informacje finansowe dla poszczególnych kanałów sprzedażowych, co jest związane
z charakterystyką branży,
w związku z brakiem wydzielonych segmentów, tj. brakiem dostępności odrębnych informacji finansowych dla
poszczególnych typów gier, decyzje operacyjne podejmowane są na podstawie wielu szczegółowych analiz i
wyników finansowych osiąganych na sprzedaży wszystkich produktów we wszystkich kanałach dystrybucji,
Zarząd Spółki z uwagi na specyfikę dystrybucji, dokonuje decyzji o alokowaniu zasobów na podstawie osiągniętych
i przewidywanych wyników Spółki, jak również planowanych zwrotów z zaalokowanych zasobów oraz analiz
otoczenia.
7.1.2. Informacje geograficzne
Spółka sprzedaje swoje produkty przede wszystkim za pośrednictwem internetowych platform sprzedaży takich jak Steam,
Nintendo Switch, Xbox Store, za pośrednictwem Spółki Ultimate Games S.A., która wydaje gry w imieniu Spółki. Sprzedaż
odbywa się na rynku globalnym, a raporty dostarczane przez poszczególne platformy nie da możliwości ustalenia
struktury sprzedaży według obszarów geograficznych, bez konieczności ponoszenia znaczących kosztów związanych
z analizą danych.
W związku z powyższym, mając na uwadze postanowienia par 33 MSSF 8, Spółka odstąpiła od prezentacji przychodów ze
sprzedaży z podziałem na obszary geograficzne.
7.1.3. Informacje dotyczące produktów i usług
od 01.01.2020
do 31.12.2020
od 01.01.2019
do 31.12.2019
Nintendo Switch
693
489
Xbox
99
-
Steam
32
31
Usługi deweloperskie
346
447
RAZEM:
1 170
967
7.1.4. Informacje dotyczące głównych klientów
W okresie od 1.01.2020 do 31.12.2020
kontrahent
sprzedaż
udział
ULTIMATE GAMES S.A.
991
84,7%
Ultimate VR
15
1,3%
West Wind SP. z o.o.
-
0,0%
Gaming Ventures
161
13,8%
Pyramid Games
-
0,0%
Pozostali
4
0,3%
Razem przychody
1 170
100,0%
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 21 z 32
W okresie od 1.01.2019 do 31.12.2019
kontrahent
sprzedaż
udział
Ultimate Games S.A.
491
50,8%
West Wind S.A.
245
18,6%
Ultimate VR
180
25,3%
Art Games Studio S.A.
29
0,0%
Pyramid Games S.A.
22
2,3%
Razem przychody
967
100,00%
8. Inwestycje w jednostkach powiązanych
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Black Rose Projects sp. z o.o.
-
70
Silver Lynx Games sp. z o. o.
100
100
Vision Edge Entertainment sp. z o.o.
4 500
-
RAZEM:
4 600
170
W związku z transakcją zbycia udziałów w Spółce Black Rose Project sp. z o.o. w 4 kwartale 2020 roku, Spółka utraciła status
jednostki powiązanej i na dzień 31 grudnia 2020 roku zakwalifikowana została jako jednostka stowarzyszona.
Spółka Vision Edge Entertainment sp. z o.o. założona została dnia 10 listopada 2020 roku, a Gaming Factory S.A. objęła w
niej 90% praw do głosu obejmując 1 800 udziałów o wartości nominalnej 90 tys. zł oraz przeznaczając kwotę 4 410 tys. zł na
kapitał zapasowy.
9. Inwestycje w jednostkach stowarzyszonych
Wartość w cenie nabycia
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Art Games Studio S.A.
-
717
Asmodev S.A.
164
164
West Wind sp. z o. o.
403
403
Ultimate VR sp. z o. o.
225
225
Black Rose Projects sp. z o.o.
50
-
RAZEM:
843
1 509
Wycena według metody praw własności
Spółka
Wartość w cenie
nabycia
Udział w
kapitale
Wynik finansowy
przypadający na
Grupę za rok 2019
Wynik finansowy
przypadający na
Grupę za rok 2020
Wartość udziałów
wyceniona metodą praw
własności
Asmodev S.A.
164
22,80%
-
(24)
140
West Wind sp. z o. o.
403
25,00%
-
(81)
322
Ultimate VR sp. z o. o.
225
45,00%
-
82
307
Black Rose Projects sp. z o.o.
50
36,50%
-
-
50
RAZEM
843
-
-
(23)
881
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 22 z 32
Udział w wyniku jednostek stowarzyszonych wycenianych metodą praw własności wykazany w rachunku wyników wynosi
-34 tys. zł. Strata w kwocie 11 tys. zł dotyczy udziału w stracie Art Games Studio S.A. za okres od 1 stycznia 2020 do 31
marca 2020, kiedy to Spółka ta była jednostką stowarzyszoną.
10. Długoterminowe aktywa finansowe wyceniane w wartości godziwej
Specyfikacja aktywów finansowych
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Udziały i akcje
3 118
4 921
Udzielone pożyczki
-
-
RAZEM
3 118
4 921
Specyfikacja udziałów i akcji na dzień 31 grudnia 2020 roku
Spółka
Ilość posiadanych
udziałów/akcji
Udział w kapitale
podstawowym
Wartość w cenie
nabycia na dzień
31.12.2020
Wartość godziwa
na dzień
31.12.2020
Przeszacowanie do
wartości godziwej
w roku 2020
Art Games Studio S.A.
324 833
5,91%
587
682
96
Drageus Games S.A.
201 150
9,88%
394
873
479
Punch Punk S.A.
251 500
4,87%
437
943
506
87 Avenue Games sp. z
o.o.
11
9,91%
240
240
-
Nesalis Games sp. z o.o.
25
5,00%
100
100
-
Rejected Games sp. z o.
o.
7
7,00%
280
280
-
RAZEM
-
-
2 037
3 118
1 081
Specyfikacja udziałów i akcji na dzień 31 grudnia 2019 roku
Spółka
Ilość posiadanych
udziałów/akcji
Udział w kapitale
podstawowym
Wartość w cenie
nabycia na dzień
31.12.2019
Wartość godziwa
na dzień
31.12.2019
Przeszacowanie do
wartości godziwej
w roku 2019
Red Dev Studio S.A.
9 512
0,17%
3
3
-
Drageus Games S.A.
201 150
9,88%
394
1 207
813
Atomic Jelly S.A.
220 000
8,52%
145
968
823
Live Motion Games sp. z o.o.
97
19,96%
338
338
-
Nesalis Games sp. z o.o.
25
5,0%
100
100
-
Baked Games sp. z o.o.
112
5,3%
252
252
-
Haje sp. z o.o.
200
10,0%
250
250
-
Punch Punk S.A.
501 500
9,7%
460
1 204
744
Pixel Flipper S.A.
30 000
3,0%
90
90
-
Woodland Games sp. z o.o.
271
4,8%
50
50
-
Big Cheese Studio sp. z o.o.
(Circus)
187
2,3%
180
180
-
Rejected Games sp. z o. o.
7
7,0%
280
280
-
RAZEM
-
-
2 541
4 921
2 380
Spółka wycenia posiadane aktywa finansowe zgodnie z MSSF 9 w wartości godziwej przez inne całkowite dochody. Model
biznesowy Spółki odnośnie aktywów finansowych zakłada utrzymywanie ich w celu zarówno otrzymywania przepływów
pieniężnych, jak i sprzedaży składników aktywów finansowych.
Wycena do wartości godziwej aktywów finansowych w akcje Punch Punk S.A. na dzień 31 grudnia 2020 i 31 grudnia 2019
roku odbyła się na podstawie transakcji kapitałowych w Spółkach portfelowych (kupno/sprzedaż/nowa emisja) zawartych z
niezależnymi podmiotami. Zdaniem Zarządu Spółki, bieżące transakcje na znaczących pakietach udziałów/akcji w spółkach
portfelowych (transakcje dotyczące pakietów powyżej 5% udziału w kapitale podstawowym) w najlepszy sposób
odzwierciedlają wartość godziwą posiadanych aktywów finansowych.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 23 z 32
Wycena do wartości godziwej aktywów finansowych w akcje Art Games Studio S.A. oraz Drageus Games S.A. odbyła się na
podstawie kursów notowań tych akcji na rynku New Connect na dzień 31 grudnia 2020 roku i 31 grudnia 2019 roku.
11. Zapasy
Specyfikacja zapasów na dzień bilansowy
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Półprodukty i produkcja w toku
5 001
3 187
Produkty gotowe
720
116
RAZEM
5 720
3 303
Produkcja w toku obejmuje koszty związane z tworzeniem gier, które na dzień bilansowy nie zostały zakończone
i wprowadzone do sprzedaży. Wycena w księgach oparta jest według kosztu wytworzenia, który obejmuje koszty
pozostające w bezpośrednim związku z danym projektem oraz uzasadnioną część kosztów pośrednio związanych z danym
projektem. W momencie zakończenia prac i ujmowania nakładów związanych z realizacją danego projektu, następuje
przeksięgowanie nakładów z Produkcji w toku na Produkty gotowe.
Na wartość produktów gotowych składały s koszty wytworzenia gier, które do dnia bilansowego nie zostały pokryte
przychodami ze sprzedaży tych gier.
Cena nabycia lub koszt wytworzenia zapasów mogą nie być możliwe do odzyskania. Odpisanie wartości zapasów do
poziomu ich wartości netto możliwej do uzyskania odbywa się na zasadzie odpisów indywidualnych. Analiza taka
dokonywana jest na każdy dzień bilansowy dla każdego tytułu w toku wytwarzania oraz dla gotowych produkcji
indywidualnie.
W przypadku produkcji w toku Spółka szacuje zainteresowanie wytwarzanym tytułem poprzez zbieranie zapisów na
wishlistach, aktywności na portalach społecznościowych oraz szeroko zakrojonym działaniom marketingowym. Powyższe
działania pozwalają ocenić, czy wartość netto możliwa do uzyskania jest wyższa od poniesionych kosztów produkcji.
W przypadku wyrobów gotowych przyjmuje się założenie, każda gra powinna zwrócić koszty jej produkcji w terminie 24
miesięcy od jej produkcji. Po tym okresie koszty jej wytworzenia, które nie zostały jeszcze odpisane w ciężar wyniku
finansowego podlegają odpisowi. W sytuacji, w której sygnały rynkowe wskazują, przychody ze sprzedaży danego tytułu
nie pokryją kosztów wytworzenia gry, Spółka dokonuje wcześniejszego odpisu poniesionych kosztów.
W okresie objętym sprawozdaniem finansowym Spółka nie dokonywała odpisów aktualizujących wartość zapasów,
ponieważ zdaniem Zarządu, wartość netto możliwa do uzyskania była wyższa od kosztów wytworzenia gier. W oparciu o
plany sprzedażowe oraz zainteresowanie klientów Spółki poszczególnymi tytułami, Zarząd spodziewa się, koszty
wytworzenia gier zostaną w całości pokryte przychodami z ich sprzedaży.
12. Należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe
Specyfikacja należności krótkoterminowych
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Z tytułu dostaw i usług, w tym:
67
418
od jednostek powiązanych
-
-
od jednostek stowarzyszonych
-
221
od pozostałych jednostek
67
196
Należności z tytułu podatku VAT
152
149
Zaliczki na dostawy
-
-
Wpłacone kaucje
3
5
RAZEM:
222
572
Spółka nie dokonała odpisu należności przeterminowanych w 2019 i 2020 roku, ponieważ zgodnie z przyjętym modelem
oczekiwanej straty nie stwierdzono konieczności dokonywania odpisów aktualizujących wartość należności.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 24 z 32
Specyfikacja rozliczeń kosztów przyszłych okresów
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Abonamenty i prenumeraty
9
10
Polisy ubezpieczeniowe
6
3
Koszty emisji akcji serii E do rozliczenia z kapitałem
zapasowym
-
444
RAZEM:
15
457
13. Inwestycje w jednostkach powiązanych
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Udzielone pożyczki
155
151
RAZEM:
155
151
Spółka udzieliła w roku 2019 pożyczkę w kwocie 150 tys. zł na rzecz Silver Lynx Games sp. z o.o. Wartość odsetek
naliczonych na dzień 31 grudnia 2020 roku wyniosła 5 tys. zł. 31 grudnia 2020 r. Termin spłaty pożyczki został aneksowany
na 31 grudnia 2021 r.
14. Inwestycje w jednostkach stowarzyszonych
W ramach pozycji Spółka wykazywała na dzień 31 grudnia 2019 roku pożyczkę w kwocie 40 tys. zł udzieloną na rzecz spółki
stowarzyszonej Art Games Studio S.A. Pożyczka została spłacona w roku 2020.
15. Krótkoterminowe aktywa finansowe wyceniane w wartości godziwej
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Pożyczka 305 500 akcji spółki Art Games Studio
642
-
RAZEM
642
-
19 maja 2020 r. Spółka udzieliła pożyczki Carpathia Capital S.A., maksymalnie do 30.06.2021 r. przy czym nie później niż
miesiąc od dopuszczenia do obrotu akcji emisji serii E. Rozliczenie pożyczki nastąpiło 5 lutego 2021 r.
Wartość nominalna pożyczki wyniosła 52 tys. zł. Spółka dokonała wyceny pożyczki do wartości godziwej na dzień 31 grudnia
2020 roku przy zastosowaniu kursu zamknięcia dla akcji Art Games Studio S.A., będących przedmiotem pożyczki na dzień
bilansowy. Wartość przeszacowania ujęta w innych całkowitych dochodach wyniosła 589 tys. zł
16. Kapitał akcyjny
Struktura kapitału akcyjnego dzień 31 grudnia 2020 roku
Akcjonariusz
Liczba akcji
Udział w kapitale
podstawowym
Liczba głosów
Udział w ogólnej
liczbie głosów
Mateusz Adamkiewicz
1 594 460
28,47%
1 594 460
28,47%
Mateusz Pastewka
1 568 201
28,00%
1 568 201
28,00%
Pozostali
2 437 339
43,53%
2 437 339
43,53%
RAZEM
5 600 000
100,00%
5 600 000
100,00%
Wartość nominalna akcji wszystkich emisji wynosi 560 tys. zł.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 25 z 32
Członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej, posiadający akcje Spółki
Akcjonariusz
Liczba akcji
Udział w kapitale
podstawowym
Liczba głosów
Udział w ogólnej
liczbie głosów
Mateusz Adamkiewicz
1 594 460
28,47%
1 594 460
28,47%
Kajetan Wojnicz
10 000
0,18%
10 000
0,18%
Jarosław Antonik
6 000
0,11%
6 000
0,11%
Tomasz Sobiecki
380
0,00%
380
0,00%
Bartosz Krusik
200
0,00%
200
0,00%
17. Zysk na akcję
Zysk podstawowy przypadający na jedną akcję oblicza się poprzez podzielenie zysku za rok przypadającego na zwykłych
akcjonariuszy jednostki dominującej przez średnią ważoną liczbę wyemitowanych akcji zwykłych występujących w ciągu
roku.
Zysk rozwodniony przypadający na jedną akcję oblicza się poprzez podzielenie zysku za rok przypadającego na zwykłych
akcjonariuszy spółki dominującej przez średnią ważoną liczby wyemitowanych akcji zwykłych występujących w ciągu roku
powiększoną o średnią ważoną liczbę akcji zwykłych, które byłyby wyemitowane przy zamianie wszystkich rozwadniających
potencjalnych akcji zwykłych na akcje zwykłe.
Poniżej przedstawione zostały dane dotyczące zysku oraz akcji, które posłużyły do wyliczenia podstawowego i
rozwodnionego zysku na jedną akcję
Zysk na akcję
W okresie
od 01.01.2020
do 31.12.2020
W okresie
od 01.01.2019
do 31.12.2019
Średnia liczba akcji zwykłych w okresie
4 506 027
4 500 000,00
Zysk netto na akcję w złotych
0,45
0,99
Rozwodniony zysk na akcję
W okresie
od 01.01.2020
do 31.12.2020
W okresie
od 01.01.2019
do 31.12.2019
Średnia liczba akcji zwykłych w okresie
4 506 027
4 500 000,00
Zdarzenia wpływające na zmianę podstawy wyliczenia zysku na akcję:
-
-
konsolidacja akcji
-
-
emisja akcji
-
-
Zysk netto
2 034
4 434
Rozwodniony zysk na akcję w złotych
0,45
0,99
18. Nadwyżka ceny emisyjnej powyżej wartości nominalnej udziałów
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Nadwyżka ceny emisyjnej powyżej wartości nominalne na
BO
4 167
4 167
Emisja akcji serii E
16 940
-
Koszty emisji akcji
(2 871)
-
Nadwyżka ceny emisyjnej powyżej wartości nominalne na BZ
18 236
4 167
19. Dywidendy wypłacone i zaproponowane do wypłaty
W 2020 roku Gaming Factory S.A. wypłaciła 1 485 tys. dywidendy z zysku roku 2019. Zarząd Gaming Factory S.A. będzie
rekomendował wypłatę dywidendy za 2020 rok zgodnie z przyjętą w dniu 29 marca 2021 roku „Polityką dywidendową
Gaming Factory S.A.”
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 26 z 32
20. Pozostałe kapitały rezerwowe
W ramach pozostałych kapitałów rezerwowych Spółka wykazywała skutki wyceny aktywów finansowych wycenianych w
wartości godziwej przez inne całkowite dochody.
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Pozostałe kapitały rezerwowe na BO
1 928
-
Wycena aktywów finansowych do wartości godziwej
(710)
2 380
Podatek odroczony od wyceny do wartości godziwej
135
(452)
Pozostałe kapitały rezerwowe na BZ
1 353
1 928
21. Zyski zatrzymane
Spółka dokonała sprzedaży udziałów i akcji w Spółkach Atomic Jelly S.A., Punch Punk S.A. oraz Art Games Studio S.A.
realizując zysk w wysokości 1 922 tys. zł, pomniejszony o skutki podatku dochodowego. Ze względu na fakt, iż akcje
powyższych Spółek wyceniane były na dzień 31 grudnia 2019 roku w wartości godziwej, realizacja wyniku spowodowała
przekwalifikowanie kwoty zysku z pozostałych kapitałów rezerwowych na zyski zatrzymane.
22. Rezerwa z tytułu odroczonego podatku dochodowego
Przychody ze sprzedaży
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Wycena aktywów finansowych do wartości godziwej
318
452
Pozostałe różnice przejściowe
11
9
RAZEM
329
461
23. Zobowiązania z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Zobowiązania z tytułu dostaw i usług, w tym:
65
473
od jednostek powiązanych
-
-
od jednostek stowarzyszonych
-
-
od pozostałych jednostek
65
473
Zobowiązania z tytułu podatków
3
2
Zobowiązania pozostałe, w tym
4 450
18
Wynagrodzenia należne
-
-
Zobowiązanie z tytułu nabycia udziałów/akcji
4 450
1
225
Warunkowa umowa sprzedaży udziałów i akcji
380
2
-
Inne
-
18
Razem
4 898
700
1 Spółka zawiązała podmiot Vision Edge Entertainment sp. z o.o. zobowiązując się do wniesienia wkładu na kapitał zapasowy w kwocie 4 450 tys. zł
2 Spółka podpisała warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółkach Nesalis Games sp. z o.o. i Rejected Games sp. z o.o. za łączną kwotę 380 tys. zł.
Warunkiem do zrealizowania sumowy jest przekształcenie obu spółek w spółkę akcyjną, co do dnia 31 grudnia 2020 roku nie miało miejsca. Wynik na
sprzedaży udziałów w obu podmiotach wyniesie 0 zł.
Wszystkie zobowiązania z tytułu dostaw i usług są nieprzeterminowane i wyrażone w walucie PLN.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 27 z 32
24. Struktura rzeczowa przychodów ze sprzedaży
Przychody ze sprzedaży
Za okres
od 01.01.2020
do 31.12.2020
Za okres
od 01.01.2019
do 31.12.2019
Przychody ze sprzedaży gier
1 170
967
RAZEM
1 170
967
25. Koszty działalności operacyjnej
Koszty działalności operacyjnej
Za okres
od 01.01.2020
do 31.12.2020
Za okres
od 01.01.2019
do 31.12.2019
Amortyzacja
1
-
Zużycie materiałów i energii
17
6
Usługi obce
2 935
3 911
Podatki i opłaty
16
28
Wynagrodzenia
456
192
Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia
5
3
Pozostałe koszty rodzajowe
11
164
Koszty rodzajowe razem:
3 441
4 305
Zmiana stanu produktów
2 477
3 268
Koszty obciążające wynik okresu
963
1 036
Istotną pozycję w kosztach spółki stanowią usługi obce. Jest to spowodowane dużą ilością zespołów deweloperskich
pracujących na umowach B2B.
26. Przychody i koszty finansowe
Przychody finansowe
Przychody finansowe
Za okres
od 01.01.2020
do 31.12.2020
Za okres
od 01.01.2019
do 31.12.2019
Odsetki
5
5
Otrzymane dywidendy
101
-
Zysk ze zbycia aktywów finansowych
2 253
5 484
Pozostałe
-
1
RAZEM:
2 359
5 590
27. Podatek dochodowy bieżący i odroczony
Wyszczególnienie
Za okres
od 01.01.2020
do 31.12.2020
Za okres
od 01.01.2019
do 31.12.2019
Podatek bieżący
860
981
Podatek odroczony
(365)
9
RAZEM:
497
990
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 28 z 32
28. Wynagrodzenie kluczowego personelu
Wyszczególnienie
W okresie
od 01.01.2020
do 31.12.2020
W okresie
od 01.01.2019
do 31.12.2019
Zarząd
Mateusz Adamkiewicz
60
60
Łukasz Bajno
24
2
Rada Nadzorcza
Jarosław Antonik
4
-
Bartosz Krusik
4
-
Kajetan Wojnicz
4
-
Marek Parzyński
4
-
Daniel Kostecki
1
-
Tomasz Sobiecki
1
-
RAZEM:
98
62
W latach 2019 - 2020 nie wystąpiły świadczenia po okresie zatrudnienia, pozostałe świadczenia długoterminowe, płatności
na bazie akcji własnych ani świadczenia z tytułu rozwiązania stosunku pracy.
W roku 2019 Rada Nadzorcza nie pobierała wynagrodzenia.
29. Zarządzanie kapitałem
Wymogi kapitałowe dotyczące Spółki
Głównym celem zarządzania kapitałem Spółki jest utrzymanie dobrego ratingu kredytowego i bezpiecznych wskaźników
kapitałowych, które wspierałyby działalność operacyjną Spółki i zwiększały wartość dla jej akcjonariuszy.
Spółka zarządza strukturą kapitałową i w wyniku zmian warunków ekonomicznych wprowadza do niej zmiany. W celu
utrzymania lub skorygowania struktury kapitałowej, Spółka może zmienić wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy, zwrócić
kapitał akcjonariuszom lub wyemitować nowe akcje. W roku zakończonym dnia 31 grudnia 2018 roku nie wprowadzono
żadnych zmian do celów, zasad i procesów obowiązujących w tym obszarze.
Wyszczególnienie
Na dzień
31 grudnia 2020
Na dzień
31 grudnia 2019
Oprocentowane kredyty i pożyczki
-
-
Zobowiązania leasingowe
-
-
Zobowiązania handlowe i pozostałe zobowiązania
5 127
718
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty
18 126
2 365
Zadłużenie netto
-
-
Kapitał własny
28 035
12 308
Kapitał i zadłużenie netto
28 035
12 308
30. Zobowiązania i aktywa warunkowe
Jednostka nie posiada zobowiązań i aktywów warunkowych na dzień bilansowy.
31. Nieujęte zobowiązania wynikające z zawartych umów
W okresie objętym jednostkowym sprawozdaniem finansowych nie wystąpiły nieujęte zobowiązania wynikające
z jakichkolwiek umów.
32. Informacja o wypłaconych dywidendach, w podziale na akcje zwykłe i pozostałe akcje oraz kwocie dywidend
zaproponowanych lub uchwalonych do dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego do publikacji, ale nie ujętych jako
przekazane posiadaczom akcji w trakcie okresu.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 29 z 32
W 2020 roku Gaming Factory S.A. wypłaciła 1 485 tys. zł dywidendy.
33. Informacja o zdarzeniach następujących po zakończeniu okresu sprawozdawczego, które nie zostały
uwzględnione w sprawozdaniu finansowym.
15 stycznia 2021 r. premiera Gunslingers & Zombies w wersji wczesnego dostępu na Steam
3 lutego 2021 r. podpisanie umowy wydawniczej na grę Buried in Ice zakładany budżet produkcyjny i
marketingowy wyniesie około 400 tys. zł.
16 lutego 2021 r. ustalenie daty premiery „Sapper – Defuse The Bomb Simulator” na 11 marca w wersji PC
26 lutego 2021 r. podpisanie umowy wydawniczo-produkcyjnej na grę „Dinos Reborn” przez spółkę zależną
Vision Edge Entertainment sp. z o.o.
4 marca 2021 r. podpisanie umowy na produkcję minimum 6 gier VR za kwotę minimum 500 tys. ze spółką
VRAAR sp. z o.o.
11 marca 2021 r. premiera „Sapper Defuse The Bomb Simulator” w formule wczesnego dostępu w wersji na
PC
28 marca 2021 r. premiera Gallic Wars: Battle Simulator w wersji na Nintendo Switch
34. Instrumenty finansowe
Do głównych instrumentów finansowych, które posiada Spółka, należą aktywa finansowe, takie jak należności z tytułu
dostaw i usług, środki pieniężne i depozyty krótkoterminowe, które powstają bezpośrednio w toku prowadzonej przez nią
działalności oraz udziały i akcje w innych podmiotach.
Spółka nie stosuje pochodnych instrumentów zabezpieczających przed ryzykiem kursowym.
Wartość godziwa instrumentów finansowych, jakie Spółka posiadała na dzień 31 grudnia 2020 roku
i 31 grudnia 2019 roku nie odbiegała istotnie od wartości prezentowanej w sprawozdaniach finansowych za poszczególne
lata z następujących przyczyn:
w odniesieniu do instrumentów krótkoterminowych ewentualny efekt dyskonta nie jest istotny,
instrumenty te dotyczą transakcji zawieranych na warunkach rynkowych.
Wartość
bilansowa
Wartość godziwa
Wartość
bilansowa
Wartość godziwa
31.12.2020
31.12.2020
31.12.2019
31.12.2019
Aktywa finansowe
Należności z tytułu dostaw i usług
67
67
418
418
Należności pozostałe
170
170
154
154
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty
18 126
18 126
2 365
2 365
Pożyczki udzielone
797
797
191
191
Udziały w spółkach zależnych
4 600
4 600
170
170
Udziały w spółkach stowarzyszonych
819
819
1 509
1 509
Udziały w pozostałych jednostkach
3 118
3 118
4 921
4 921
Zobowiązania finansowe
Kredyty bankowe i pożyczki zaciągnięte
-
-
-
-
Inne zobowiązania finansowe (leasing, faktoring)
-
-
-
-
Instrumenty pochodne
-
-
-
-
Zobowiązania z tytułu dostaw i usług
65
65
473
473
Zobowiązania pozostałe
4 833
4 833
227
227
Zobowiązanie z tytułu podatku dochodowego
230
230
18
18
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 30 z 32
34.1. Ryzyka związane z instrumentami finansowymi
Ryzyko finansowe
Do głównych instrumentów finansowych, z których korzysta Grupa należą pożyczki, środki pieniężne i lokaty
krótkoterminowe. Głównym celem tych instrumentów finansowych jest zapewnienie środków finansowych na działalność
Spółki. Spółka posiada też inne instrumenty finansowe, takie jak należności i zobowiązania z tytułu dostaw i usług, które
powstają bezpośrednio w toku prowadzonej przez nią działalności.
Główne rodzaje ryzyka wynikającego z instrumentów finansowych Spółki obejmują ryzyko stopy procentowej, ryzyko
związane z płynnością, ryzyko walutowe oraz ryzyko kredytowe. Zarząd Spółki weryfikuje i uzgadnia zasady zarządzania
każdym z tych rodzajów ryzyka – zasady te zostały w skrócie omówione poniżej.
Ryzyko stopy procentowej
Oprocentowanie instrumentów finansowych o zmiennym oprocentowaniu jest aktualizowane w okresach poniżej jednego
roku.
Spółka na bieżąco monitoruje sytuację związaną z decyzjami Rady Polityki Pieniężnej, mającymi bezpośredni wpływ na rynek
stóp procentowych w kraju.
Ze względu na bardzo niski poziom występowania instrumentów finansowych obarczonych ryzykiem stopy procentowej nie
przeprowadzano analizy wrażliwości w tym zakresie
Ryzyko walutowe
Ryzyko walutowe to ryzyko, że wartość godziwa przyszłych przepływów pieniężnych z instrumentów finansowych zmieni się
z powodu zmian kursów walutowych. Ekspozycja Spółki na to ryzyko związana jest głównie z działalnością operacyjną (kiedy
przychody lub koszty Spółki wyrażone są w innej walucie niż waluta funkcjonalna).
Większość sprzedaży Spółka realizuje poza terenem Polski. Natomiast istotne zakupy realizowane na terenie kraju. W
związku z powyższym Spółka narażona jest na istotne ryzyko kursowe.
Ryzyko kredytowe
Spółka zawiera transakcje wyłącznie z renomowanymi firmami o dobrej zdolności kredytowej. Ponadto, dzięki bieżącemu
monitorowaniu stanów należności, narażenie Spółki na ryzyko nieściągalnych należności jest nieznaczne.
W odniesieniu do innych aktywów finansowych Spółki, takich jak środki pieniężne i ich ekwiwalenty, ryzyko kredytowe
powstaje w wyniku niemożności dokonania zapłaty przez drugą stronę umowy, a maksymalna ekspozycja na to ryzyko
równa jest wartości bilansowej tych instrumentów.
W Spółce nie występują istotne koncentracje ryzyka kredytowego.
Ryzyko związane z płynnością
Kierownictwo Spółki monitoruje ryzyko braku funduszy jednak ze względu na bardzo silną pozycję finansową Spółki ryzyko
to jest minimalne.
35. Ustalenie wartości godziwej
Spółka dokonuje wyceny wartości godziwej posługując się następującą hierarchią:
ceny notowane (nieskorygowane) z aktywnych rynków dla identycznych aktywów lub zobowiązań,
dane wejściowe inne, niż notowane ceny poziomu 1, które pośrednio lub bezpośrednio możliwe do
zaobserwowania. Jeśli składnik aktywów lub zobowiązanie ma określony okres życia, dane wejściowe muszą być
możliwe do zaobserwowania zasadniczo przez cały ten okres.
dane wejściowe, które nie opierają się na danych rynkowych możliwych do zaobserwowania. Zastosowane
założenia muszą odzwierciedlać te, które byłyby zastosowane przez uczestników rynku, włączając ryzyko.
Na dzień 31 grudnia 2020 roku i 31 grudnia 2019 roku Spółka posiadała aktywa finansowe wyceniane w wartości godziwej w
postaci udział i akcji w innych podmiotach.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 31 z 32
36. Informacja o korektach błędów poprzednich okresów
W okresie objętym niniejszym jednostkowym sprawozdaniem korekty błędów nie wystąpiły.
37. Informacja o transakcjach z jednostkami powiązanymi
W okresie objętych sprawozdaniem finansowym Spółka zidentyfikowała następujące jednostki powiązane, z którymi
zawierała transakcje:
Nazwa jednostki
Sposób powiązania
Powiązanie
na 31 grudnia
2020
Powiązanie
na 31 grudnia
2019
MM Fund
Podmiot kontrolowany przez Mateusza Adamkiewicza (akcjonariusz
oraz członek Zarządu) oraz Mateusza Pastewkę (akcjonariusz)
NIE
TAK
Mateusz Adamkiewicz Business
Analytics
Podmiot kontrolowany przez Mateusza Adamkiewicza (akcjonariusz
oraz członek Zarządu)
NIE
TAK
Lux Finanse
Podmiot kontrolowany przez Mateusza Pastewkę (akcjonariusz)
NIE
TAK
GSB Legal Kancelaria Radcy
Prawnego
Podmiot kontrolowany przez Mateusza Zawadzkiego (akcjonariusz)
NIE
TAK
Art Games Studio S.A.
Spółka stowarzyszona
NIE
TAK
Asmodev S.A.
Spółka stowarzyszona
NIE
TAK
Silver Lynx sp. z o.o.
Spółka zależna
NIE
TAK
Black Rose Projects sp. z o.o.
Spółka zależna
TAK
TAK
West Wind sp. z o.o.
Spółka stowarzyszona
NIE
TAK
Ultimate VR sp. z o.o.
Spółka stowarzyszona
TAK
TAK
Transakcje w roku 2020
Spółka zakupiła od Art Games Studio usługi deweloperskie za 70 tys. zł.
Spółka nabyła od Black Rose Projects sp. z o.o. usługi deweloperskie w kwocie 395 tys. zł.
Spółka sprzedała usługi deweloperskie na rzecz Ultimate VR sp. z o.o. w kwocie 15 tys. zł.
Transakcje w roku 2019
Spółka nabyła od Black Rose Projects sp. z o.o. usługi deweloperskie w kwocie 242 tys. zł.
Spółka przekazała na rzecz Silver Lynx Games sp. z o.o. pożyczkę w kwocie 150 tys. zł. Wartość naliczonych odsetek na dzień
31 grudnia 2019 roku wyniosła 1 tys. zł.
Spółka nabyła usługi deweloperskie od spółki Art Games Studio S.A. w kwocie 29 tys. oraz dokonała sprzedaży usług
związanych z promocją gier na kwotę 264 tys. zł. Spółka dominująca udzieliła ponadto pożyczki na rzecz Art Games Studio
S.A. w kwocie 40 tys. zł.
Spółka nabyła udziały w Asmodev S.A. od MM Fund za łączną kwotę 168 tys. zł.
Spółka sprzedała na rzecz West Wind sp. z o.o. grę z prawami majątkowymi za łączną kwotę 245 tys. zł.
Spółka świadczyła usługi deweloperskie na rzecz Ultimate VR sp. z o.o. w łącznej kwocie 180 tys. zł.
Spółka świadczyła usługi doradcze na rzecz Lux Finanse w łącznej kwocie 129 tys. zł. Spółka nabyła ponadto usługi doradcze
od Lux Finanse na łączną kwotę 663 tys. zł.
Spółka nabyła moduły gier od MM Fund za łączną kwotę 70 tys. zł
38. Nieujęte zobowiązania z tytułu zawartych umów
W okresie objętym sprawozdaniem finansowym nie wystąpiły nieujęte zobowiązania z tytułu zawartych umów.
Gaming Factory S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
(wszystkie kwoty w tabelach wyrażone w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
Strona 32 z 32
……………………………………………
……………………………………………
Łukasz Bajno
Mateusz Adamkiewicz
Wiceprezes Zarządu
Prezes Zarządu
Warszawa, dnia 30 marca 2021 r.