indywidualne oraz telekonferencje z Zarządem Spółki, stała współpraca Działu Rynku
Kapitałowego i Ubezpieczeń, strona www Relacji Inwestorskich, udział w konferencjach
organizowanych przez instytucje rynku finansowego i kapitałowego takie jak banki,
fundusze inwestycyjne, GPW, KDPW, KNF i SEG;
Cel dialogu: zapewnienie przejrzystości informacyjnej, spełnienie potrzeb informacyjnych
interesariuszy, budowanie wartości Comarch, dbałość o reputację Comarch;
■ Kontrahenci: strona www, badanie satysfakcji klientów, spotkania biznesowe na potrzeby
realizacji umów i podniesienie jakości świadczonych usług, organizowanie i wspieranie
funkcjonowania społeczności użytkowników rozwiązań Comarch, np. w postaci cyklicznych
spotkań (w tym coroczny Comarch User Group) czy prowadzenia stron dedykowanych
rozwiązaniom Comarch w portalach społecznościowych;
Cel dialogu: badanie oczekiwań i opinii klientów, uwzględnianie głosu klienta
w projektowaniu rozwiązań biznesowych, tworzenie produktów i usług dostosowanych do
potrzeb klienta, partnerska współpraca z dostawcami;
■ Społeczeństwo, media oraz władze rządowe/samorządowe: bieżąca komunikacja
bezpośrednia, realizacja projektów sponsoringowych, budowanie partnerstw, realizacja
wspólnych projektów, organizacja programów edukacyjnych i prewencyjnych na rzecz
ochrony zdrowia, , stały kontakt z mediami (telefoniczny, mailowy, podczas konferencji i
briefingów prasowych), organizacja programów stażowych;
Cel dialogu: ponoszenie odpowiedzialności społecznej, wspieranie rozwoju społeczności,
zapewnienie przejrzystości informacyjnej, wsparcie studentów i absolwentów
w zdobywaniu wiedzy i doświadczenia, zapewnienie przestrzegania wymogów i regulacji,
tworzenie miejsc pracy;
■ Środowisko naturalne: organizowanie akcji proekologicznych, współpraca
z dostawcami mediów, producentami energii, organizacjami ekologicznymi i firmami
recyklingowymi;
Cel dialogu: poprawa jakości środowiska naturalnego, ograniczenie zużycia energii, emisji
zanieczyszczeń zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów.
Przykładem angażowania interesariuszy w Grupie Comarch jest Unikalna Społeczność Comarch
ERP. Społeczność Comarch ERP to platforma, na której Klienci Comarch ERP pomagają sobie
wymieniając się wiedzą na temat systemów Comarch ERP, a także zgłaszają pomysły dotyczące rozwoju
tych systemów. Wszystkie zgłoszone pomysły mogą być komentowane i oceniane przez członków
Społeczności, te najwyżej ocenione Comarch analizuje pod kątem realizacji. Na Społeczności aktywni są
także Partnerzy Comarch, którzy wspierają Klientów swoją wiedzą oraz doświadczeniem i również
zgłaszają pomysły na rozwój oprogramowania. W rozmowach uczestniczą również pracownicy Comarch.
Projekt jest unikatowym przedsięwzięciem – pozwala nie tylko jak tradycyjne forum na wymianę wiedzy,
ale daje również Klientom możliwość wpływania na rozwój produktów, którymi posługują się na co
dzień. Doceniają to także przedsiębiorcy poszukujący oprogramowania, dla których platforma jest
otwarta. Mogą oni już na etapie wyboru systemu do zarządzania firmą skontaktować się z użytkownikami
systemów Comarch, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości, przeczytać wszystkie dyskusje.
Uczestnicy Społeczności aktywizowani są dodatkowo dzięki wykorzystaniu elementów grywalizacji,
pozwalającej na współzawodnictwo pomiędzy użytkownikami, zdobywanie odznak i kompetencji.
Na stronie głównej platformy, www.Spolecznosc.Comarch.pl, można śledzić bieżące statystyki, które na
koniec marca 2021 prezentują się następująco:
■ 11 618 zadanych pytań,
■ 31 675 odpowiedzi,
■ 13 148 komentarzy,
■ 2 722 pomysły na nowe funkcjonalności i usprawnienie już istniejących, z których ponad
300 zostało zrealizowanych przez Comarch.