CDRL S.A. Pianowo ul. Kwiatowa 2, 64 – 000 Kościan
Sąd Rejonowy w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy
KRS 0000392920, NIP 698-16-73-166, Kapitał zakładowy 3.027.272,00 PLN
Tel. +48 (065) 511 87 00 fax +48 (065) 511 87 01
List Zarządu do Pracowników i Akcjonariuszy
Drodzy Pracownicy, Akcjonariusze oraz Klienci,
Przedstawiamy raport opisujący najważniejsze osiągnięcia i wyniki finansowe Grupy CDRL w 2021
roku.
Rok 2021 możemy określić mianem rekordowego dla Grupy CDRL. Spółka osiągnęła najwyższy w
swojej historii wynik EBITDA oraz zysk netto. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku,
szczególnie biorąc pod uwagę okoliczności w jakich przyszło nam prowadzić biznes. 2021 rok
ponownie upłynął pod znakiem wyzwań związanych z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2, która
wpłynęła na ograniczenia społeczno-gospodarcze. Powszechne szczepienia, które rozpoczęły się
wraz z początkiem minionego roku dały nadzieję na powrót do normalności, ale był to proces
wielomiesięczny i złożony. Nadal mierzyliśmy się z ograniczeniami związanymi z wprowadzonym
przez rząd reżimem sanitarnym oraz okresowym zamykaniem centrów handlowych. Szybkie
dostosowanie naszej strategii do obecnych warunków i jej konsekwentna realizacja przyniosły
wymierny skutek, czego dowodem są osiągnięte wyniki.
Zysk netto Grupy CDRL w 2021 roku wyniósł 32,9 mln zł względem straty w kwocie 41,7 mln zł rok
wcześniej. Spółka odnotowała 444,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 9,5 proc. więcej niż w
roku 2020. Co istotne, wzrosła marża na sprzedaży – w 2021 roku wyniosła 49,3 proc. względem
47,2 proc. rok wcześniej. W omawianym okresie EBITDA wyniosła 64,3 mln zł, czyli była 2,5-krotnie
wyższa w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrost zysku na sprzedaży w 2021 roku jest w dużej
mierze zasługą konsekwentnego rozwoju e-commerce. W kanałach internetowych Grupy, sprzedaż
była wyższa o 16,2 mln zł i stanowiła 17 proc. ogólnej wartości przychodów w 2021 roku – w 2020
roku było to 15 proc.
W 2021 roku dokonaliśmy optymalizacji sieci sklepów, poprzez zamknięcie nierentownych placówek
oraz zmniejszenie powierzchni sprzedaży. Obecnie posiadamy 486 punktów handlowych.
Równolegle konsekwentnie poszerzamy dostępność naszych produktów w sieci. Nasz sklep
internetowy działa obecnie w 7 wersjach językowych: polskiej, ukraińskiej, angielskiej, czeskiej,
słowackiej, niemieckiej rumuńskiej. W minionym roku uruchomiliśmy dwie nowe platformy
internetowe: www.broel.pl i www.lemonexplore.pl. Jednocześnie, w związku ze zwiększaniem oferty
produktowej, rozszerzyliśmy zabudowanie hali magazynowej, dzięki czemu powstało 5,5 tys.
nowych miejsc adresowych. Rozwijamy także naszą sieć dystrybucji, by jeszcze sprawniej
dostarczać zamówienia do naszych partnerów i klientów. Na potrzeby sprzedaży internetowej
rozbudowaliśmy również nasze studio fotograficzne.
Trzymamy rękę na pulsie, dostosowujemy ofertę produktową do potrzeb zmieniającego się świata,
wprowadzamy nowe linie produktowe i systematycznie rozszerzamy ofertę. W 2020 roku było to 2,5
tys. modeli, w roku ubiegłym zwiększyliśmy ją do 3 tys. a w 2022 roku zaplanowaliśmy 4,1 tys.
modeli.