Na dzień zatwierdzenia do publikacji niniejszego sprawozdania finansowego Zarząd, na podstawie
dotychczasowej analizy ryzyk, w tym w szczególności wynikających z sytuacji polityczno-gospodarczej
na terytorium Ukrainy, doszedł do wniosku, iż kontynuacja działalności Spółki w okresie nie krótszym niż 12
miesięcy od dnia 31 grudnia 2021 roku nie jest zagrożona. Spółka ma stabilną sytuację finansową, monitoruje
i analizuje dostępne informacje oraz podejmuje działania, aby wraz z rozwojem wydarzeń w miarę możliwości
minimalizować wpływ zaistniałej sytuacji na swoją działalność.
Niemniej, z uwagi na dynamiczną sytuację w Ukrainie, nie można jednak wykluczyć, że trwający konflikt,
w zależności od jej dalszego rozwoju i działań podejmowanych na poziomie krajowym i międzynarodowym,
może mieć istotny negatywny wpływ na sytuację gospodarczą w Polsce i na świecie, co może przełożyć się na
możliwość realizacji planów Spółki i jej przyszłe wyniki finansowe.
• 10 marca 2021 r. Zarząd Spółki uchwalił Regulamin Programu Motywacyjnego (dalej jako: “Regulamin”) dla
kluczowego personelu DataWalk S.A. i/lub Spółek Zależnych (dalej jako: “Program Motywacyjny”). Regulamin
został przyjęty na podstawie upoważnienia udzielonego w Uchwale Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki
nr 19 z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia programu motywacyjnego dla członków kluczowego
personelu DataWalk S.A. i/lub spółek zależnych (dalej jako: “Uchwała ZWZ”).
Przyjęty Program Motywacyjny jest zbieżny w swych założeniach z Uchwałą ZWZ. To znaczy:
1. Celem Programu Motywacyjnego jest pozyskanie oraz utrzymanie członków kluczowego personelu zarówno
dla Spółki jak i jej Spółek Zależnych poprzez stworzenie dodatkowych, atrakcyjnych na rynku narzędzi
pozwalających na pełne utożsamienie i identyfikację kluczowego personelu z Grupą, jej celami
długoterminowymi, motywując do szczególnej dbałości o długoterminowe wyniki Grupy, utrzymanie
dynamicznego wzrostu jej wartości oraz związanie interesów tych osób z interesem Grupy, a w konsekwencji
interesem jej akcjonariuszy. Tym samym celem Programu Motywacyjnego jest powiązanie długoterminowej
wartości Spółki i jej grupy kapitałowej z długoletnimi celami osób wchodzących w skład kluczowego personelu.
2. Program Motywacyjny skierowany jest do pracowników i współpracowników Spółki lub Spółki Zależnej (dalej
jako: “Uczestnicy”). Uczestników określa Zarząd Spółki, a w przypadku Uczestników będących członkami
Zarządu Spółki i/lub Spółki Zależnej – Rada Nadzorcza. Program Motywacyjny nie jest kierowany do członków
Rady Nadzorczej Spółki.
3. Program Motywacyjny będzie realizowany poprzez nieodpłatne przyznanie Uczestnikom, którzy zostali
wskazani do udziału w Programie Motywacyjnym zgodnie z Regulaminem, a następnie zawarli ze Spółką lub
odpowiednio Spółką Zależną umowę o uczestnictwo w Programie Motywacyjnym (“Umowa o Uczestnictwo”),
po spełnieniu warunków określonych w Regulaminie i Umowie Uczestnictwa, jednostek RSU (ang. Restricted
Stock Units, dalej jako: “Jednostki RSU”).
Jednostka RSU to pochodny instrument finansowy w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o obrocie
instrumentami finansowymi (Dz.U. Nr 183, poz. 1538 z późn. zm.), uprawniający do żądania zapłaty kwoty
pieniężnej w wysokości stanowiącej iloczyn liczby przyznanych Jednostek RSU i wartości Jednostki RSU.
Wartość jednej Jednostki RSU zależy od ceny akcji Spółki ustalanej na zasadach szczegółowo opisanych w § 2
ust. 3 Uchwały ZWZ, w razie wystąpienia przesłanek tam wskazanych.
4. Maksymalna liczba Jednostek RSU, jaka może zostać łącznie przyznana w ramach całego Programu
Motywacyjnego wszystkim Uczestnikom, nie może przekraczać 1.120.000.
5. Przyznanie Jednostek RSU Uczestnikom nastąpi w wypadku łącznego spełnienia następujących przesłanek:
a. spełnienia warunków określonych każdorazowo w indywidualnej Umowie o Uczestnictwo (vesting conditions)
– np. długość współpracy;
b. wystąpienia “Transakcji Sprzedaży”, tj. sytuacji, w której nastąpią wszystkie poniższe przesłanki:
(i) podmiot lub grupa podmiotów działających w porozumieniu, o którym mowa w art. 87 ustawy z dnia 29 lipca
2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu
obrotu oraz o spółkach publicznych (“Ustawa o Ofercie”), przekroczy 50% ogólnej liczby głosów w Spółce w
wyniku ogłoszenia wezwania do zapisywania się na sprzedaż wszystkich akcji Spółki, o którym mowa w art. 74
ust. 1 lub 2 lub art. 91 ust. 5 Ustawy o Ofercie, przy czym do celów obliczania ogólnej liczby głosów w Spółce
uwzględnia się sumę liczby głosów posiadanych – bez względu na tytuł prawny – przez wszystkie podmioty
wchodzące w skład tej samej grupy kapitałowej oraz liczbę głosów z akcji, nawet jeżeli wykonywanie z nich