
GRUPA KAPITAŁOWA DIGITAL NETWORK S.A.
Sprawozdanie z działalności Grupy i Spółki DIGITAL NETWORK S.A. za rok zakończony 31 grudnia 2021 roku
40
1) wiedzę, doświadczenie i kompetencje zawodowe oraz reputację firmy audytorskiej i biegłego rewidenta,
2) dbałość firmy audytorskiej i biegłego rewidenta o przestrzeganie regulacji prawnych i zasad etyki zawodowej,
w tym zachowanie uczciwości, obiektywizmu, zawodowego sceptycyzmu i należytej staranności,
3) środki przedsięwzięte przez firmę audytorską i biegłego rewidenta celem przestrzegania tajemnicy zawodowej,
4) gotowość firmy audytorskiej i członków zespołu, który ma wykonywać badanie do złożenia, przed
przystąpieniem do badania oraz po jego zakończeniu, oświadczenia o spełnianiu wymogów niezależności,
o których mowa w art. 69-73 Ustawy o Biegłych,
5) złożenie oświadczenia przez firmę audytorską i biegłego rewidenta wobec Spółki, że nie podejmą się
przeprowadzenia badania, jeżeli istnieje zagrożenie wystąpienia autokontroli, czerpania korzyści własnych,
promowania interesów Spółki, zażyłości lub zastraszenia spowodowanych stosunkiem finansowym, osobistym,
gospodarczym, zatrudnienia lub innym między Spółką a kluczowym biegłym rewidentem, firmą audytorską,
członkiem sieci, do której należy firma audytorska, lub osobą fizyczną mogącą wpłynąć na wynik badania,
wskutek czego obiektywna, racjonalna i poinformowana osoba trzecia mogłaby wnioskować, że niezależność
kluczowego biegłego rewidenta lub firmy audytorskiej jest zagrożona pomimo zastosowania zabezpieczeń
zmierzających do wyeliminowania lub zredukowania zagrożenia do akceptowalnego poziomu,
6) kwestię dysponowania przez firmę audytorską kompetentnymi pracownikami, czasem i innymi zasobami
umożliwiającymi odpowiednie przeprowadzenie badania,
7) wykazanie przez firmę audytorską, że osoba wyznaczona jako kluczowy biegły rewident posiada uprawnienia do
przeprowadzania obowiązkowych badań sprawozdań finansowych uzyskane w Polsce, w tym czy została
wpisana do odpowiednich rejestrów biegłych rewidentów w Polsce,
8) możliwość zapewnienia (w razie zgłoszenia takiej potrzeby przez Radę Nadzorczą Spółki) udziału kluczowego
biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie lub przegląd sprawozdania finansowego na posiedzeniach
Rady Nadzorczej Spółki podsumowujących okres, którego dotyczyło badanie lub przegląd, z zastrzeżeniem, że
dopuszcza się udział kluczowego biegłego rewidenta w posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółki przy wykorzystaniu
środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, w szczególności przy użyciu środków łączności
telefonicznej, audiowizualnej i elektronicznej,
9) wysokość proponowanego wynagrodzenia za przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego oraz
warunki płatności wynagrodzenia na rzecz firmy audytorskiej i biegłego rewidenta oraz warunki pokrycia ich
kosztów.
W procesie wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania badania oraz samego badania sprawozdania
finansowego Spółka przestrzega regulacji, których naruszenie skutkuje nieważnością badania ustawowego Spółki,
w szczególności zaś następujących unormowań:
1) art. 69 ust. 6, 7 i 9, art. 72 ust. 2 Ustawy o Biegłych – odnoszących się do niezależności firmy audytorskiej,
kluczowego biegłego rewidenta oraz członków zespołu wykonywującego badanie,
2) art. 134 ust. 1 Ustawy o Biegłych – dotyczącego maksymalnego czasu nieprzerwanego trwania zleceń badań
ustawowych, przeprowadzanych przez tę samą firmę audytorską lub firmę audytorską powiązaną z tą firmą
audytorską lub jakiegokolwiek członka sieci działającej w państwach Unii Europejskiej („UE”), do której należą
te firmy audytorskie, który nie może przekraczać 5 (pięciu) lat,
3) art. 136 Ustawy o Biegłych – dotyczącego katalogu usług zabronionych, jakich biegły rewident lub firma
audytorska przeprowadzający ustawowe badania jednostki zainteresowania publicznego („JZP”) ani żaden
z członków sieci, do której należy biegły rewident lub firma audytorska, nie mogą świadczyć bezpośrednio ani
pośrednio na rzecz badanej JZP, jej jednostki dominującej ani jednostek przez nią kontrolowanych w ramach
UE,
4) art. 4 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 537/2014 z 16 kwietnia 2014 r. w sprawie
szczegółowych wymogów dotyczących ustawowych badań sprawozdań finansowych jednostek interesu