Szanowni Państwo,
Rok 2021 był jednym z najbardziej wymagającym w giełdowej historii naszej Spółki. Utrzymująca się
niepewność w pierwszych miesiącach była spowodowana tym, że nikt nie był w stanie określić na w
jakim etapie pandemii obecnie się znajdujemy.
Nextbike Polska – pandemia wywołana wirusem COVID-19 znacząco wpłynęła na prowadzoną
działalność operacyjną w Spółce, co w konsekwencji sprawiło, że zarząd Nextbike podjął decyzję o
konieczności złożenia wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania. Rok 2021 to okres
prowadzonych negocjacji dotyczących możliwości i harmonogramu spłat zobowiązań. Jednocześnie to
czas, w którym prowadzone były szeroko zakrojone wewnętrzne działania optymalizacyjne po stronie
kosztowej, jak i procesowej. Również w wyniku załamania się łańcucha dostaw oraz ograniczeniu
budżetów samorządów był to rok, w którym brak było istotnych przetargów. W wyniku powyższego
Nextbike z częścią miast przedłużał obecne kontrakty wykorzystując obecny sprzęt.
Inna nasza notowana spółka portfelowa Brand24 osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 15,8
mln zł, z czego ponad 69% przychodów pochodziło ze sprzedaży usług w wersji globalnej. W
porównaniu do poprzedniego roku Brand24 zanotował wzrost przychodów o 2,3 mln zł (+17%). Na
koniec 2021 Brand24 posiadał 3.905 aktywnych użytkowników. W omawianym w niniejszym
sprawozdaniu okresie sprawozdawczym, Brand24 utrzymał dodatnią wartość EBITDA na poziomie 3,0
mln zł oraz pierwszy zysk netto w historii firmy. Spółka ma już kryzys za sobą czego dowodzą kolejne
wyniki kwartalne za Q1’22 i wierzymy, że spółka wyszła z niego wzmocniona i zmotywowana do
powrotu na ścieżkę wzrostów.
YouLead – kolejna spółka technologiczna w naszym portfolio, właściciel autorskiego oprogramowania
klasy sales & marketing automation, wspierającego generowanie i konwertowanie tzw. lead’ów
sprzedażowych - jest w fazie intensywnego rozwoju oprogramowania. W minionym roku spółka
osiągnęła przychody wynoszące 2,7 mln zł. Oprogramowanie to jest komercjalizowane przez Spółkę w
modelu SaaS. Klientami YouLead są m.in. wiodący deweloperzy, dilerzy samochodów oraz operatorzy
dużych sklepów e-commerce. Wierzymy, że YouLead podąży ścieżką wytyczoną przez Brand24 i w
kolejnych okresach będzie intensywnie zwiększać skalę prowadzonej działalności.
Synergic spółka reklamy zewnętrznej rozpoznała przychody w 2021 roku w kwocie 18,7 mln zł, wobec
16,4 mln zł wygenerowanych w 2020 r., co stanowi wzrost r/r wynoszący 14%. Wprowadzone
ograniczenia związane z przemieszczaniem się ludzi, w tym zamknięcie granic i ograniczenia w ruchu
lotniczego oraz wprowadzone ograniczenia w handlu w związku z epidemią COVID-19 wpłynęło na
realizację budżetów marketingowych przez klientów Synergic, co wpłynęło na wysokość osiąganych
przychodów przez tą spółkę.
Ponadto w dniu 31 marca 2021 Synergic złożył w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie,
XVIII Wydział Gospodarczy, wniosek o zatwierdzenie układu w ramach uproszczonego postępowania
restrukturyzacyjnego. Sąd rejonowy w dniu 17 maja 2021 r. zatwierdził prawomocnie wniosek
restrukturyzacyjny w wyniku, którego Synergic rozpoczął realizację układu z wierzycielami.
Rok 2022 będzie dla Synergic rokiem, w którym spółka zamierza poprawić pozycję konkurencyjną i móc
szybko reagować na ożywienie na rynku po unormowaniu się sytuacji ekonomicznej i społecznej po
pandemii.
Wszystkie powyższe czynniki wpłynęły na wycenę aktywów LARQ w roku 2021, która w efekcie uległa
obniżeniu, co z kolei wpłynęło negatywnie na osiągnięte przez spółkę wyniki. Wierzymy jednak, że jest
to stan przejściowy. Odebraliśmy lekcję pokory, ale także ogromnie ważną lekcję biznesową,