1
Sprawozdanie Zarządu (Sprawozdanie z Działalności Emitenta)
I. Informacje określone w przepisach o rachunkowości
1. Informacje o zdarzeniach istotnie wpływających na działalność jednostki, jakie nastąpiły w roku
obrotowym, a także po jego zakończeniu
W 2021 roku Spółka kontynuowała prowadzenie działalności na konkurencyjnym rynku specjalistycznych usług branży
budowlano montażowej. Podstawowym przedmiotem działalności przedsiębiorstwa Spółki jest montaż nowych,
modernizacje oraz remonty budowli na terenach przemysłowych. Przedmiotem prac kontraktowych była w
szczególności budowa zbiorników, konstrukcji stalowych, rurociągów oraz remonty instalacji petrochemicznych. W
roku sprawozdawczym, jak również pomiędzy dniem bilansowym a datą publikacji sprawozdania finansowego za 2021
rok nie odnotowano nietypowych zdarzeń mających istotny wpływ na to sprawozdanie.
Wpływ pandemii SARS Cov 2 na działalność przedsiębiorstwa Spółki, od dnia ogłoszenia na obszarze
Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, tj. od 20 marca 2020 roku, do dnia sporządzenia niniejszego sprawozdania nie
był znaczący. Według informacji medialnych, w miesiącu kwietniu 2022 roku rząd przewiduje zakończenie stanu
epidemii.
Konflikt zbrojny w Ukrainie, który rozgorzał na nowo pod koniec lutego 2022 roku, w krótkiej perspektywie może
spowolnić polską gospodarkę. Część przedsięwzięć budowlanych z powodu braku dostaw stali ze wschodu Europy
może być tymczasowo zatrzymana. Ceny wielu materiałów wzrosną. Również odpływ obywateli Ukrainy stanowiących
znaczną część siły roboczej w budownictwie spowoduje pewne komplikacje w krótkiej perspektywie. Nie sposób dzisiaj
ocenić wpływu tej sytuacji na gospodarkę Polski i Europy w dłuższej perspektywie.
2. Informacje o przewidywanym rozwoju jednostki
Celem Zarządu Emitenta jest zachowanie silnej pozycji Spółki wśród przedsiębiorstw zajmujących się wysoce
specjalistycznymi pracami dla branży petrochemicznej i logistyki paliw oraz pielęgnowanie niemal
sześćdziesięcioletniego doświadczenia i swoistego know how w wykonywaniu robót wymagających eksperckiej
wiedzy i umiejętności, związanych z budową stalowych zbiorników magazynowych na surowce, paliwa i komponenty
oraz remontami i modernizacjami instalacji petrochemicznych, również zwiększających ich parametry użytkowe.
Emitent zamierza przede wszystkim uczestniczyć w realizacji inwestycji w branży paliwowej, w której posiada
największe doświadczenie. W planach Jednostki jest również dywersyfikacja portfela klientów na rynku krajowym.
Mostostal Płock S.A. inwestuje oraz planuje kolejne inwestycje w rozwój infrastruktury technicznej zaplecza
produkcyjnego, które poprawiają efektywność i obniżają koszty działalności produkcyjnej.
3. Ważniejsze osiągnięcia w dziedzinie badań i rozwoju
Przeprowadzane systematycznie zewnętrzne audyty kontrolne potwierdzają utrzymanie przyznanych Emitentowi
certyfikatów w zakresie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, BHP i Ochrony Środowiska zgodnie z
2
wymaganiami norm ISO 9001, PN EN 1090, PN EN 45001, ISO 14001, oraz AQAP 2110. Posiadanie tych certyfikatów
pozwala spełniać najwyższe wymogi stawiane przez kontrahentów w zakresie poziomu jakości, BHP i ochrony
środowiska, zgodnie ze standardami obowiązującymi w Unii Europejskiej.
4. Informacje o aktualnej i przewidywanej sytuacji finansowej
Na przestrzeni okresu sprawozdawczego Spółka zachowała płynność finansową. Zarząd Jednostki pozytywnie ocenia
możliwości pozyskania wystarczających środków finansowych pozwalających na sfinansowanie działalności operacyjnej
oraz obsługi zadłużenia w okresie co najmniej 12 miesięcy po dniu bilansowym. W konsekwencji Zarząd Jednostki nie
stwierdza istnienia czynników, które wskazywałyby na istnienie istotnej niepewności co do możliwci kontynuacji
działalności przez Spółkę w dającej się przewidzieć przyszłości. Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy
założeniu kontynuowania działalności przez Spół.
5. Informacje o nabyciu udziałów (akcji) własnych
W okresie sprawozdawczym Spółka nie nabywa, nie posiadała oraz nie zbywała akcji własnych.
6. Informacje o posiadanych przez jednostkę oddziałach
W okresie sprawozdawczym Emitent nie posiadał oddziałów.
7. Informacje o instrumentach finansowych
Ryzyka na jakie narażony jest Emitent oraz metody zarządzania ryzykiem zostały szczegółowo opisane w pkt. 1.2.10.
dodatkowych not objaśniających do sprawozdania finansowego.
II. Pozoste informacje
1. Podstawowe wielkości ekonomiczno finansowe
W okresie sprawozdawczym Mostostal Płock S.A. osiągnęła przychody na poziomie 178 182 tys. PLN i zysk brutto na
sprzedaży w kwocie 31 540 tys. PLN wobec przychodów w kwocie 96 829 tys. PLN oraz zysku brutto ze sprzedaży w
kwocie 13 438 tys. PLN w roku poprzednim. Na tak dobry wynik na sprzedaży miała wpływ niezakłócona realizacja
kluczowych kontraktów, których przedmiotem były między innymi budowa zbiorników na produkty ropopochodne,
remonty instalacji petrochemicznych, montaże rurociągów, jak również prefabrykacja elementów stalowych dla
infrastruktury przemysłowej, w czym Spółka posiada największe doświadczenie. Na pozostałej działalności operacyjnej
odnotowano stratę w kwocie 3 858 tys. PLN, głównie wskutek konieczności utworzenia rezerw. Działalność finansowa
przyniosła stratę w kwocie 167 tys. PLN, spowodowaną w głównej mierze kosztami finansowymi okresu z tytułu
prowizji od wielocelowego limitu kredytowego, odsetek od leasingu oraz prowizji od gwarancji bankowych i
ubezpieczeniowych, zabezpieczających należyte wykonanie kontraktów.
3
Uwzględniając koszty ogólnego zarządu, Spółka zakończa 2021 rok zyskiem brutto w kwocie 21 283 tys. PLN oraz
zyskiem netto w kwocie 19 247 tys. PLN. Suma bilansowa na dzień 31 grudnia 2021 roku wyniosła 137 023 tys. PLN i w
stosunku do końca 2020 roku zwiększyła się o 50,7%. Zmianie uległa struktura majątku Spółki. Udział majątku trwałego
w majątku ogółem na dzień 31 grudnia 2021 roku zmniejszył się i stanowi 16,5% wartości aktywów wobec 19,7% w
roku poprzednim. Udział majątku obrotowego w majątku ogółem wynosi 83,5% wobec 80,3% w roku poprzednim. W
strukturze finansowania aktywów kapitał własny stanowił 31,5% (27,4% w roku poprzednim). Kapitwłasny finansuje
część aktywów obrotowych oraz w pełni finansuje rzeczowe aktywa trwałe stanowiące 12,8% aktywów ogółem Spółki.
Na osiągnięte wielkości nie miy wpływu czynniki o nietypowym charakterze.
2. Informacje o przyjętej strategii rozwoju emitenta i jego grupy kapitałowej oraz działaniach podjętych w
ramach jej realizacji w okresie objętym raportem wraz z opisem perspektyw rozwoju działalności emitenta
co najmniej w najbliższym roku obrotowym
Podstawowym operacyjnym działaniem jest i będzie optymalizacja struktur i ich pracy do zmieniającego się otoczenia
rynkowego i wewnętrznych potrzeb. Analiza rynku wskazuje na utrzymującą się niską rentowność w obszarze
podstawowej działalności przedsiębiorstwa Spółki, co powoduje konieczność selekcji postępowań przetargowych. W
związku z zapowiadanymi zamierzeniami inwestycyjnymi głównych klientów, Zarząd Emitenta upatruje szansę
zwiększenia ilości zamówień w generalnym wykonawstwie, co daje nadzieję na utrzymanie rentowności działalności na
dotychczasowym poziomie.
3. Opis istotnych czynników ryzyka i zagrożeń
Do najważniejszych czynników ryzyka i zagrożeń dla Spółki należą:
ryzyko związane z nasileniem konkurencji na rynku usług budowlano-montażowych,
ryzyko zmiany cen materiałów budowlanych oraz usług podwykonawców,
ryzyko związane z procesem pozyskiwania nowych kontraktów.
Charakter działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę wymaga pozyskiwania zad do realizacji w drodze
przetargów. Pomimo wdrożonego systemu wyceny kontraktów i przykładania dużej wagi do optymalizacji kosztów, nie
można wykluczyć, że zmieniające się warunki rynkowe mogą w negatywny sposób wpłynąć na zdolność Spółki do
realizacji kontraktów na poziomie aktualnie zakładanej marży a także możliwość pozyskania przez Spółkę kontraktów o
oczekiwanej rentowności.
4. Informacje o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego
Informacje te zostały szczegółowo zawarte w wyodrębnionej części sprawozdania finansowego pn. Oświadczenie o
Stosowaniu Ładu Korporacyjnego.
4
5. Wskazanie postępow toczących się przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego
lub organem administracji publicznej
W okresie sprawozdawczym Spółka uczestniczyła w postępowaniach sądowych dotyczących wierzytelności, których
łączna wartość wyniosła 8 tys. PLN oraz zobowiązań o łącznej wartości 50 tys. PLN.
W dniu 31.03.2021 roku Konsorcjum Spółek Mostostal Płock S.A. Lider Konsorcjum oraz Mostostal Warszawa S.A.
Partner Konsorcjum, złożyło w Sądzie Arbitrażowym przy Konfederacji Lewiatan pozew przeciwko PERN S.A., w którym
Strony wnoszą o zasądzenie zapłaty nienależnie potrąconej tytułem kar umownych kwoty 3 521 573,21 PLN,
zasądzenie kwoty 1 153 981,52 PLN tytułem robót dodatkowych oraz ustalenie, że PERN S.A. nie jest uprawniony do
żądania zapłaty przez Powodów kar umownych w łącznej kwocie 11 934 456,93 PLN. Na dzień bilansowy Strony
wynegocjowały warunki ugody, a założenia przyjęte do jej zawarcia zostały uwzględnione w wyniku finansowym za
2021 rok. Na dzień podpisania sprawozdania finansowego ugoda nie została jeszcze zawarta.
Poza powyższym, na dzi31.12.2021 roku Spółka nie uczestniczyła w postępowaniach toczących się przed sądem,
organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem administracji publicznej, których wartość
przedmiotu sporu przekracza 10% kapitałów własnych Spółki.
6. Oświadczenie na temat informacji niefinansowych sporządzone zgodnie z art. 49b ust. 2-8 ustawy o
rachunkowości, w przypadku emitenta, który spełnia kryteria określone w art. 49b ust. 1 ustawy o
rachunkowości - stanowiące wyodrębnioną część tego sprawozdania
W roku sprawozdawczym Emitent nie mi obowiązku sporządzania oświadczenia na temat informacji niefinansowych.
7. Wskazanie nazwy i siedziby jednostki dominującej wyższego szczebla sporządzacej oświadczenie albo
sprawozdanie na temat informacji niefinansowych obejmujące emitenta i jego jednostki zależne - w
przypadku określonym w ust. 16
Oświadczenie na temat informacji niefinansowych sporządzane jest przez podmiot dominujący, tj. Mostostal Warszawa
S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Konstruktorskiej 12A, 02-673 Warszawa.
8. Informacja o podstawowych produktach, towarach lub usługach
Większość osiągniętych w 2021 roku przychodów ogółem Spółki (95,9%) stanowiła produkcja budowlano montażowa
wykonywana w warunkach terenowych oraz produkcja konstrukcji i urządz wykonywana w halach montowych.
W strukturze wartościowej podstawowych produktów budowlano montażowych realizowanych w 2021 roku usługi o
charakterze inwestycyjnym i modernizacyjnym stanowiły 42,7%.
9. Informacja o rynkach zbytu i źródłach zaopatrzenia
W 2021 roku Spółka prowadza działalność na rynku krajowym. Osiągnięte w 2021 roku przychody wynioy 178 182
tys. PLN i stanowiły 184,0% przychodów roku poprzedniego. Większość prac została wykonana siłami własnymi. Udzi
5
zakresów realizowanych przez podwykonaww stanowił 24,7% przychodów ogółem Spółki.
W zakresie terytorialnym krajowego rynku zbytu, Spółka prowadza działalność na terenie województw:
mazowieckiego 60,8% przychodów ze sprzedaży, wielkopolskiego 14,1% przychodów ze sprzedaży, kujawsko
pomorskiego 11,0% przychodów ze sprzedaży, łódzkiego 10,4% przychodów ze sprzedaży oraz pomorskiego 3,7%
przychodów ze sprzedaży.
W 2021 roku Spółka realizowała następujące ważniejsze kontrakty:
wymianę rurociągów technologicznych instalacji wytwórni Olefin II na terenie Zakładu Głównego PKN Orlen S.A.,
budowę siedmiu zbiorników V = 32 000 m
3
na produkty ropopochodne w Bazach Paliw w Koluszkach, Nowej Wsi
Wielkiej oraz Dębogórzu dla PERN S.A.,
budowę dwóch zbiorników V = 32 000 m
3
na produkty ropopochodne w Bazie Paliw w Rejowcu dla PERN S.A.,
remont instalacji wytwórni Olefin II na terenie Zakładu Głównego PKN Orlen S.A.,
prefabrykację specjalistycznych konstrukcji stalowych dla KB Pomorze Sp. z o.o.,
budowę rurociągów międzyobiektowych na zlecenie Naftoremont Naftobudowa Sp. z o.o.,
remonty instalacji petrochemicznych na terenie Zakładu Głównego PKN Orlen S.A.
W okresie sprawozdawczym największymi odbiorcami końcowymi usług realizowanych przez Spółkę byli następujący
klienci: PKN Orlen S.A. z udziałem 54,5%, PERN S.A. z udziałem 38,8%, pozostali odbiorcy 6,7%.
Spółka nabywała materiały i usługi na potrzeby poszczególnych kontraktów z uwzględnieniem specyfikacji i wymagań
technicznych realizowanych projektów. Dostawcy wybierani byli na bieżąco wg potrzeb Spółki w oparciu o takie
kryteria, jak przede wszystkim: cena, jakość, zdolność do zapewnienia dostaw w ustalonym terminie, elastyczność
dostaw i terminów płatności. Podstawową grupą materiałów zużywanych do produkcji były materiały hutnicze (blachy,
kształtowniki, rury). W 2021 roku stanowiły one 80,7% wielkości zakupów materiałowych.
Usługi kontraktowane przez Spółkę to usługi podwykonawstwa w bray antykorozyjnej, izolacyjnej, budowlanej,
elektrycznej oraz usługi montażu i dzierżawy rusztowań oraz usługi wsparcia w zakresie ślusarstwa i spawalnictwa.
Główni dostawcy materiałów i usług dla Spółki w okresie sprawozdawczym to: Bowim S.A., Energop Sp. z o.o., GFM
Rusztowania S.J., Izo Bet Sp. z o.o., Poner Sp. z o.o.
Jedynie wartość dostaw materiałów zrealizowana przez Bowim S.A. oraz wartość usług świadczonych przez Energop Sp.
z o.o. przekroczyły 10,0% próg i wyniosły odpowiednio 27,4% oraz 11,5% przychodów ze sprzedaży ogółem Mostostal
Płock S.A. za 2021 rok. Wartość dostaw i usług żadnego z pozostałych dostawców oraz usługodawców nie przekroczyła
10,0% udziału w przychodach ze sprzedaży ogółem Spółki w 2021 roku.
Spółka posiada z odbiorcami oraz dostawcami jedynie powiązania o charakterze handlowym, związane z realizowanymi
kontraktami.
10. Informacje o zawartych umowach znaczących dla działalności Emitenta, w tym umowach zawartych
pomiędzy akcjonariuszami, umowach ubezpieczenia, współpracy lub kooperacji
6
W 2021 roku Spółka zawarła następujące znaczące umowy na roboty budowlano montażowe:
umowa z PERN S.A. (konsorcjum z Mostostal Warszawa S.A. jako Liderem Konsorcjum) na budowę siedmiu
zbiorników V = 32 000 m
3
na produkty ropopochodne w Bazach Paliw w Koluszkach, Nowej Wsi Wielkiej oraz
Dębogórzu za kwotę 210 528 tys. PLN netto (kwota wynagrodzenia przynależna Emitentowi 141 790 tys. PLN
netto),
umowa z Naftoremont Naftobudowa Sp. z o.o. na montaż rurociągów w ramach budowy instalacji Visbreakingu
na terenie Zakładu Głównego PKN Orlen S.A. za kwotę 18 249 tys. PLN netto,
umowa z Przedsiębiorstwem Agat S.A. na wykonanie instalacji technologicznych w obiektach Stacji Pomp w
Płocku, Koluszkach oraz Trzebini za kwotę 7 050 tys. PLN netto.
W 2021 roku poza w/w Emitent nie zawierał żadnych istotnych umów z podmiotem dominującym i podmiotami
powiązanymi oraz żadnych umów współpracy lub kooperacji. Nie znane Spółce ewentualne umowy zawarte
pomiędzy jej akcjonariuszami. W poniższej tabeli przedstawione zostały umowy ubezpieczenia obowiązujące w 2021
roku: (w PLN)
Ubezpieczyciel
Przedmiot ubezpieczenia
Suma ubezpieczenia
InterRisk TU S.A.
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej
20 000 000,00
InterRisk TU S.A.
Ubezpieczenie odpowiedzialnci cywilnej kontraktowej
20 000 000,00
InterRisk TU S.A.
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za produkt
20 000 000,00
InterRisk TU S.A
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej pracodawcy
20 000 000,00
InterRisk TU S.A
Ubezpieczenie szkód w środowisku naturalnym
8 000 000,00
InterRisk TU S.A
Ubezpieczenie z tytułu wykonywania zawodu
projektanta
20 000 000,00
TUiR Warta S.A.
Ubezpieczenie maszyn i urządzeń od wszystkich ryzyk
Wg wartości księgowej
brutto
TUiR Warta S.A.
Ubezpieczenie mienia od zdarzeń losowych
Wg wartości
odtworzeniowej
TUiR Warta S.A.
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich
ryzyk
Wg wartości księgowej
brutto
TUiR Warta S.A.
Ubezpieczenia ładunków w transporcie (CARGO)
300 000,00 na każdy
transport
STU Ergo Hestia S.A.
Ubezpieczenie komunikacyjne (OC, AC, NNW)
Wg wartości rynkowych
11. Informacje o powiązaniach organizacyjnych lub kapitałowych Emitenta
Głównym akcjonariuszem Spółki pozostaje Mostostal Warszawa S.A., której udział w kapitale Emitenta na przestrzeni
7
2021 roku nie uległ zmianie. Na dzień 31.12.2021 r. akcjonariusz ten posiada 973 857 akcji stanowiących 48,69%
udziału w kapitale i 53,10% udziału w głosach na WZA.
Informacja o pozostałych akcjonariuszach posiadających co najmniej 5% udział w kapitale Spółki na dzień 31.12.2021
roku jest zawarta w pkt. IV Oświadczenia o stosowaniu ładu korporacyjnego.
W okresie sprawozdawczym Spółka nie dokonywała inwestycji kapitałowych w kraju i za granicą.
12. Informacje o istotnych transakcjach zawartych przez Emitenta z podmiotami powiązanymi
Wszelkie informacje o istotnych transakcjach z podmiotami powiązanymi znajdują się w pkt. 12.1 oraz 12.2
dodatkowych not objaśniających do sprawozdania finansowego.
13. Informacja o zaciągniętych i wypowiedzianych w danym roku obrotowym umowach dotyczących kredytów i
pożyczek
W okresie sprawozdawczym Spółka nie zaciągała oraz nie udzielała pożyczek innym podmiotom. Żadna z
obowiązujących umów kredytowych nie zosta wypowiedziana.
Na dzień 31.12.2021 roku obowiązywała jedna umowa kredytowa opisana szczegółowo w pkt. 13 dodatkowych not
objaśniających.
14. Informacje o udzielonych w danym roku obrotowym pożyczkach
W okresie 01.01.2021 31.12.2021 Emitent nie udzielał pożyczek, w tym również podmiotom powiązanym z
Emitentem.
15. Informacje o udzielonych i otrzymanych w danym roku obrotowym poręczeniach i gwarancjach
Wartość gwarancji wystawionych na zlecenie Emitenta przez banki i towarzystwa ubezpieczeniowe w 2021 roku
wyniosła 8 276 tys. PLN. Wystawione gwarancje bankowe dotyczą wyłącznie zobowiązań kontraktowych.
W trakcie roku obrotowego Spółka otrzymała tytułem zabezpieczenia zobowiązań kontraktowych jej podwykonawców,
gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe na kwotę ogółem 5 560 tys. PLN.
W okresie 01.01.2021 31.12.2021 Emitent nie udzielał i nie otrzymywał poręczeń.
16. Informacje o emisji papierów wartościowych w okresie objętym raportem
W okresie sprawozdawczym Spółka nie emitowała papierów wartościowych.
17. Objaśnienie różnic pomiędzy wynikami finansowymi wykazanymi w raporcie rocznym a wcześniej
publikowanymi prognozami wyników na dany rok
Spółka nie publikowała prognoz w zakresie przychodów i wyniku finansowego na 2021 rok.
8
18. Ocena dotycząca zarządzania zasobami finansowymi
Na przestrzeni okresu sprawozdawczego Spółka zachowała płynność finansową. W ocenie zarządzających w
najbliższym okresie nie wystąpi w Spółce zagrożenie utraty zdolności wywiązywania się z zaciągniętych zobowiązań.
Opracowywane na potrzeby zarządzania finansami i na bieżąco aktualizowane prognozy przepływów pieniężnych
wskazują przewidywane wpływy pieniężne będą wystarczające do obsługi bieżącej działalności operacyjnej,
inwestycyjnej i zobowiązań finansowych.
19. Ocena możliwości realizacji zamierzeń inwestycyjnych
Spółka dysponuje możliwościami finansowania zamierzeń inwestycyjnych w głównej mierze poprzez leasing, jak
również ze środków własnych. W 2022 roku nie przewiduje się inwestycji kapitałowych (w majątek finansowy).
20. Czynniki i nietypowe zdarzenia mające wpływ na wynik z działalności za okres sprawozdawczy
W 2021 roku nie odnotowano nietypowych czynników i zdarzeń mających wpływ na wynik za okres sprawozdawczy.
21. Charakterystyka zewnętrznych i wewnętrznych czynników istotnych dla rozwoju przedsiębiorstwa Emitenta
Spółka będzie kontynuować działalność, wykorzystując swój dotychczasowy potencjał. Emitent zamierza przede
wszystkim uczestniczyć w realizacji inwestycji w branży Oil&Gas, w krej posiada największe doświadczenie.
W ocenie zewnętrznych czynników istotnego znaczenia nabierają perspektywy rozwoju gospodarczego kraju i Europy
w 2022 i kolejnych latach, głównie w kontekście nowego budżetu Unii Europejskiej na lata 2021 2027 i pakietu
odbudowy po pandemii Covid 19.
22. Zmiany w podstawowych zasadach zarządzania przedsiębiorstwem Emitenta i jego grupą kapitałową
W 2021 roku nie było zmian w podstawowych zasadach zarządzania Spółką. Emitent nie tworzy grupy kapitałowej.
23. Wszelkie umowy zawarte między Emitentem a osobami zarządzającymi, przewidujące rekompensatę w
przypadku ich rezygnacji lub zwolnienia z zajmowanego stanowiska bez ważnej przyczyny lub gdy ich
odwołanie lub zwolnienie następuje z powodu połączenia Emitenta przez przejęcie
W przypadku wypowiedzenia umowy o zarządzanie Członkom Zardu przysługują odprawy wynikające z powszechnie
obowiązujących przepisów prawa.
Ponadto Spółka zawarła z każdym Członkiem Zarządu umowę o zakazie konkurencji, na mocy której Prezesowi Zarządu
przysługuje odszkodowanie w równowartości 50% rocznego wynagrodzenia podstawowego, atne w dwunastu ratach
miesięcznych, natomiast Członkowi Zarządu przysługuje odszkodowanie w równowartości 25% rocznego
wynagrodzenia podstawowego, płatne w dwunastu ratach miesięcznych.
24. Wartość wynagrodzeń, nagród lub korzyści, w tym wynikających z programów motywacyjnych lub
9
premiowych opartych na kapitale Emitenta
Informację o wynagrodzeniach osób zarządzacych i nadzorujących Emitenta zamieszczono w pkt. 16 dodatkowych
not objaśniających do sprawozdania finansowego. W Spółce nie ma żadnych programów motywacyjnych lub
premiowych opartych na kapitale Emitenta, w tym programów opartych na obligacjach z prawem pierwszeństwa,
zamiennych, warrantach subskrypcyjnych, zaliczanych w koszty lub wynikających z podziału zysku.
25. Informacje o wszelkich zobowiązaniach wynikających z emerytur i świadczeń o podobnym charakterze dla
byłych osób zarządzających, nadzorujących albo byłych członków organów administrujących oraz o
zobowiązaniach zaciągniętych w związku z tymi emeryturami, ze wskazaniem kwoty ogółem dla każdej
kategorii organu
Emitent nie posiada w stosunku do byłych osób zarządzających i nadzorujących żadnych zobowiązań wynikających z
emerytur i świadczeń o podobnym charakterze.
Emitent nie jest również stroną jakiejkolwiek umowy zobowiązującej go do świadczeń na rzecz osób zarządzających,
nadzorujących, ich współmałżonków, krewnych i powinowatych do drugiego stopnia, przysposobionych lub
przysposabiających oraz innych osób z którymi są one powiązane osobiście.
26. Określenie łącznej liczby i wartości nominalnej wszystkich akcji Emitenta oraz akcji i udziałów w jednostkach
powiązanych Emitenta, będących w posiadaniu osób zarządzających i nadzorujących Emitenta
Według informacji posiadanych przez Spółkę na dzień 31.12.2021 roku osoby zarządzające i nadzorujące Emitenta nie
posiadały akcji Spółki ani udziałów i akcji w jednostkach powiązanych z Mostostal Płock S.A.
Do dnia przekazania niniejszego raportu Spółka nie otrzymała informacji o zmianach w stanach posiadania akcji
Emitenta oraz udziałów i akcji w jednostkach powiązanych z Emitentem przez osoby zarządzające i nadzorujące w
stosunku do stanu na dzień 31.12.2021 r.
27. Informacja o znanych emitentowi umowach, w wyniku których mogą w przyszłości nastąpić zmiany w
proporcjach posiadanych akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy
Spółka nie posiada informacji o umowach zawartych w ciągu ostatniego roku obrotowego, w tym również zawartych
do dnia publikacji raportu za 2021 rok, w wyniku których mogą w przyszłości nastąpić zmiany w proporcjach
posiadanych akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy.
28. Informacje o systemie kontroli programów akcji pracowniczych
W Spółce nie istnieją programy akcji pracowniczych.
29. Informacje o umowie z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych Spółki
Informacje o umowie z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdania finansowego, okresie na jaki umowa
10
została zawarta oraz o wynagrodzeniu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego za bieżący i
poprzedni rok obrotowy znajdują się w pkt. 19 dodatkowych not objaśniających do sprawozdania finansowego.
Prezes Zarządu Członek Zarządu
Jacek Szymanek Robert Kowalski