bezwzględnym rynek sprzedaży detalicznej w Polsce jest szóstym największym rynkiem w krajach
Europy (po Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz Hiszpanii). Oznacza to, że potencjał
rynku w Polsce (i patrząc szerzej w Europie, która jest strategicznym celem rozwoju Spółki) jest
ogromny.
Źródła przewagi konkurencyjnej Grupy IMS tkwią przede wszystkim w kompleksowym podejściu
do marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży i budowaniu w każdym z rozwijanych sektorów
(audio, wideo, aroma) wewnętrznych, silnych kompetencji. Dotyczy to kompetencji marketingowych,
sprzedażowych, a także technicznych i logistycznych. Grupa posiada własne zespoły do realizacji
poszczególnych zadań. Działy zajmujące się bezpośrednią obsługą klienta, budowane przez wiele lat
w oparciu o najlepszych fachowców, dają olbrzymią przewagę nad konkurencją, której trudno jest
dzisiaj dogonić spółki Grupy IMS w wielu z tych obszarów. Dla przykładu - kompetencje działu
muzycznego IMS S.A. są dziś najwyższymi w Polsce, czego dowodem są chociażby prośby o pomoc od
wielu innych podmiotów z rynku muzycznego w sprawach związanych z wykorzystaniem muzyki
(kompilacje, tworzenie playlist itp.).
Unikalną cechą oferty w każdym sektorze, w którym konkuruje Grupa IMS jest oferowanie
najlepszych, innowacyjnych rozwiązań marketingowych w całościowym opracowaniu. Głównym celem
Grupy Kapitałowej jest odciążenie klienta w zakresie implementacji, zarządzania i monitorowania
systemów oraz procesów, nakierowanych na działania marketingowe w miejscu sprzedaży. Klient, po
uzgodnieniu celów, które chce osiągnąć, nie bierze już czynnego udziału w przebiegu akcji
marketingowej. Nie dotyczy to oczywiście konsultacji z klientem, np. w dziedzinie rozwoju profili
muzycznych prezentowanych w sklepach klienta lub wyrażania zgody na treści poszczególnych spotów
promocyjnych.
Po bardzo trudnym dla całej branży roku 2020, rok 2021 okazał się dla Grupy IMS bardzo dobrym
okresem. Szczególnie zwrócić należy uwagę na to, że bardzo dobrze rozwijały się i pozyskiwały nowe
lokalizacje abonamentowe spółki APR Sp. z o.o. i Audio Marketing Sp. z o.o., obie dołączone do Grupy
w drodze akwizycji.
Grupa IMS rozwija w najszerszym zakresie w Polsce usługi audio-, wideo- i aromamarketingu
w miejscach sprzedaży. Nasze systemy dalej pracują dzisiaj w wielu miejscach w Polsce. W związku
z powyższym w składzie klientów nie nastąpiły większe zmiany. Naszymi Klientami są min.:
– Największe Galerie i Centra Handlowe takie jak: Galeria Mokotów, Złote Tarasy, Centra handlowe
ATRIUM, Centrum handlowo – rozrywkowe Blue City, Manufaktura Łódź, Silesia City Center
w Katowicach, Galeria Kazimierz w Krakowie, Galeria Krakowska, Arkady Wrocławskie, Bonarka City
Center w Krakowie, Galaxy w Szczecinie, Galeria Bałtycka w Gdańsku, Galeria Dominikańska we
Wrocławiu, Galeria Jurajska w Częstochowie, Galeria Łódzka, Galeria Solna w Inowrocławiu, Pasaż
Grunwaldzki we Wrocławiu, Plejada Bytom, Stary Browar w Poznaniu, Wzorcownia we Włocławku,
INGKA Centers, Posnania, RIVIERA w Gdyni, Galeria Warmińska w Olsztynie, Galeria EMKA w
Koszalinie, Galeria Nowotarska w Nowym Targu, Galeria Kościerska w Kościerzynie, Galeria
Krotoszyńska, Galeria ECHO w Piotrkowie Trybunalskim, w Tarnowie oraz Radomiu, Centrum
Handlowe Rumia w Rumii, CH Serenada w Krakowie, CH Kaszuby w Wejcherowie i wiele innych,
których w sumie w obsłudze IMS jest blisko 280, a dochodzą też prężne centra, pasaże i galerie
handlowe w średnich i mniejszych ośrodkach w kraju;
– Sieci handlowe, takie jak: Carrefour Polska, Polomarket, E.Leclerc Polska, EUROCASH (Eurosklep,
Duży Ben, Groszek), TOP MARKET, LEWIATAN, LIDL, NETTO (Polska i Niemcy), SPAR, SPOŁEM,
Stokrotka;
– Firmy odzieżowe i obuwnicze, takie jak: CCC, LPP (House, Cropp, Mohito, Sinsay), Top Secret, Kazar
Footwear, Bytom, Vistula, 4F, Solar Company, Medicine, Quiosque, Szachownica;