
Roczne sprawozdanie z działalności emitenta - Talex S.A. w Poznaniu
3 / 33
dedykowanej infrastruktury IT, usługi chmury obliczeniowej oraz usługi udostępniania
kompletnych aplikacji biznesowych. Na życzenie klienta istnieje możliwość monitorowania
infrastruktury IT oraz oprogramowania aplikacyjnego przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni
w tygodniu. Talex S.A. posiada dwa Centra Danych zlokalizowane w Poznaniu oraz we
Wrocławiu. Centrum Danych w Poznaniu to ponad 2200 m2 powierzchni, a w DC we Wrocławiu
ma do dyspozycji powierzchnię 800 m2. Aktualnie, Talex S.A. jako jedyna firma w Polsce,
może zaoferować swoim klientom usługi Data Center certyfikowane na zgodność ze
standardami europejskiej normy EN 50600, zarówno w ośrodku w Poznaniu, jak i we
Wrocławiu.
W ramach usług zachowania ciągłości działania procesów biznesowych, Talex S.A. udostępnia
swoim klientom usługi zapasowego Data Center, biura zapasowe obejmujące powierzchnie
biurowe wyposażone w niezbędną infrastrukturę IT, zintegrowaną z systemami klienta oraz
usługi Centrum Nadzoru polegającą na całodobowym monitorowaniu sieci teletransmisyjnych,
urządzeń IT oraz aplikacji.
Spółka świadczy usługi Contact Center w zakresie rejestracji i obsługi incydentów oraz usługi
HelpDesk w obszarze wspieranych technologii IT. Usługi te certyfikowane są na zgodność
z wymogami normy EN15838:2009. Spółka świadczy także usługi w zakresie instalacji,
relokacji, zmian i usuwania sprzętu i oprogramowania IT, w tym przeprowadzanie masowej
wymiany infrastruktury teleinformatycznej u dużych klientów, zwłaszcza posiadających
oddziały rozproszone na teranie całego kraju oraz usługi usuwania awarii w środowiskach IT
klienta. Zarządzanie usługami serwisowymi w Talex S.A. certyfikowane jest na zgodność
z wymogami normy ISO 20000-1:2011.
Paleta usług w zakresie produkcji oprogramowania obejmuje tworzenie własnego
oprogramowania, budowę modułów rozszerzających istniejące aplikacje, strojenie aplikacji do
konkretnych potrzeb klienta czy tworzenie kodów wykorzystywanych w procesach
integracyjnych. Działamy w nowoczesnych technologiach z wykorzystaniem mechanizmów
sztucznej inteligencji, tworząc między innymi responsywne i progresywne aplikacje webowe.
Produkowane przez Spółkę oprogramowanie wykorzystywane jest w instytucjach
finansowych, przedsiębiorstwach państwowych oraz dużych firmach przemysłowych.
Talex S.A. jest partnerem wielu wiodących producentów sprzętu i oprogramowania.
Kompetencje pracowników firmy, w zakresie najnowszych technologii, potwierdzone są
licznymi certyfikatami i świadectwami uzyskanymi w wyniku odbytych szkoleń i zdania
egzaminów. Procedury wszelkich działań w firmie zgodne są z systemem zarządzania jakością
określonym w normie ISO 9001:2000. Ze względu na specyficzny profil działalności oraz na
rangę klientów Spółka uzyskała również certyfikat ISO 27001:2005 potwierdzający, że
stosowane przez nią procedury zapewniają pełne bezpieczeństwo informacji i danych klienta,
a także certyfikat ISO 20000-1:2011 potwierdzający, że zarządzanie usługami IT,
w szczególności świadczonymi przez Spółkę usługami w zakresie instalacji, relokacji,
rozbudowy, zmian, usuwania sprzętu i oprogramowania oraz usuwania awarii sprzętu
i oprogramowania dla partnerów biznesowych Spółki, jest zgodne z tym międzynarodowym
standardem.
Rynek IT w Polsce oraz strategia i perspektywy rozwoju Spółki
Eksperci rynku wskazywali w pierwszych miesiącach 2022 r., że rok bieżący powinien
przynieść istotną poprawę koniunktury po wyraźnie słabszych latach 2020 i 2021. Eksperci
Gartnera szacują, że rok 2022 powinien przede wszystkim przynieść znaczący wzrost w
segmencie oprogramowania, na poziomie blisko 11,5% (szacunki dotyczące roku 2021
wskazywały wzrost na poziomie 9%). Podobnie szacunki dotyczą wzrostu na rynku sprzętu
IT, na poziomie bliskim 15% (wobec 8% szacowanych na rok 2021). Z kolei, wzrosty w
segmentach usług data center oraz usług informatycznych szacowane są na poziomach
odpowiednio po ok 5%. Zaprezentowane szacunki analitycy wskazywali z dużą ostrożnością,
spodziewając się większej dynamiki wzrostów w roku 2022, powodowanej przede wszystkim
uspokojeniem sytuacji dotyczącej pandemii COVID-19. Analitycy jednocześnie podkreślają,