Raport roczny 2021 – Pismo Prezesa Zarządu 2
klientów kluczowych oraz generować część przychodów ze współpracy z wieloma
mniejszymi kontrahentami, unikając w ten sposób ryzyka związanego
z uzależnieniem od dużych klientów. Spółka w minionym roku podpisała szereg
kolejnych, znaczących dla przedsiębiorstwa umów. Spółce udało się pozyskać
kolejnych klientów oraz podpisać kolejne wieloletnie umowy z dotychczasowymi
partnerami biznesowymi Spółki, w tym umowy na dalszą konsolidację usług
informatycznych i utrzymywanie środowisk IT klienta.
Naszymi głównymi dostawcami od wielu lat są polskie i światowe koncerny
informatyczne, takie jak Hewlett Packard, IBM, Dell Computer, Lenovo, Microsoft
i inne. Posiadamy podpisane umowy partnerskie z przodującymi na świecie
producentami sprzętu i oprogramowania. Nasi inżynierowie, uczestnicząc
w specjalistycznych kursach i szkoleniach oraz zdając egzaminy kwalifikacyjne,
zdobywają wiedzę i umiejętności owocujące później w kontaktach z klientami.
Lista certyfikatów uzyskiwanych przez naszych pracowników ciągle się rozszerza.
Ciągła dbałość o rozwój infrastruktury umożliwia nam oferowanie naszym
klientom najbardziej zaawansowanych usług. Dotyczy to szczególnie usług
outsourcingowych oraz usług chmurowych realizowanych w naszym Centrum
Przetwarzania Danych (Data Center). Nasze kompetencje w zakresie realizacji tych
usług, oparte są o międzynarodowe standardy i wsparte certyfikatami naszych
inżynierów. Nasze zasoby i infrastruktura w tym zakresie, stanowią atrakcyjną
ofertę dla kluczowych klientów sektora finansowego i przemysłowego.
W kolejnych latach planujemy dalej rozwijać nasze usługi i zasoby w oparciu
o infrastrukturę Data Center aby w ten sposób umacniać pozycję firmy w
segmencie usług Cloud Computing. Zgodnie bowiem z tendencjami rynku IT,
tradycyjne technologie informatyczne zaczną tracić na znaczeniu, a dominującymi
nurtami okażą się takie rozwiązania jak Chmura (IaaS, PaaS, SaaS) ogólnie
określane ITaaS, analizy danych – Big Data, IoT, BI, AI czy rozwiązania mobilne.
W trosce o zapewnienie jak najwyższej jakości usług, Spółka stale utrzymuje
certyfikat potwierdzający, że świadczone przez nas usługi IT zarządzane są
zgodnie z normą ISO 20000. Zakres oferowanych przez nas usług serwisowych
i wsparcia technicznego jest stale poszerzany. Spółka również stale utrzymuje i
rozwija Zintegrowany Systemem Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem
Informacji oparty o wymagania norm ISO 9001:2015 i 27000:2017. Talex S.A.
może się poszczycić uzyskanym w 2019 certyfikatem wg standardu EN50600 class
4 (najwyższej) dla obu posiadanych Centrów Danych w Poznaniu i Wrocławiu.
Czynniki mające wpływ na osiągnięte przez Spółkę wyniki w perspektywie
kolejnego roku to przede wszystkim realizacja umów ze stałymi, wieloletnimi
klientami Spółki, w szczególności z klientami sektora bankowo – finansowego,
takimi jak Santander Bank Polska SA, Credit Agricole Bank Polska SA i PKO Bank
Polski SA oraz klientami z innych sektorów jak Grupa Allegro Sp. z o.o., Eurocash
S.A. i Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.