Uwzględniamy wygodę i łatwość dostępu do usług
medycznych. Prywatna opieka medyczna zapewnia
większy komfort leczenia poprzez elastyczne
rozwiązania i dogodne kanały umawiania wizyt.
Zapewniamy: standardy dostępności, tzn. wizyty
u internisty, pediatry lub lekarza rodzinnego
realizowane są w ciągu maksymalnie 24h,
u specjalistów w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych,
natomiast u specjalistów dziecięcych do 14 dni
roboczych. Uwzględniamy kwestię swobody leczenia –
zwrot kosztów leczenia poza siecią dostawcy,
pozwalający na dowolny wybór miejsca leczenia.
Zapewniamy brak konieczności posiadania skierowania na wizyty u specjalistów. Respektujemy
skierowania na badania diagnostyczne od lekarzy spoza sieci dostawcy. Infolinia dostawcy
usług czynna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Pracownicy Alior Banku mają do dyspozycji
130 placówek własnych dostawcy oraz ponad 2000 placówek współpracujących, a także
dostęp do portalu i aplikacji mobilnej ułatwiających korzystanie z usług medycznych (umawianie
online, przypomnienia, e-wizyty). Istotnym elementem jest atrakcyjna cena pakietów - zdrowie
pracowników ma dla Alior Banku ogromne znaczenie, dlatego w dużej mierze Bank
współfinansuje podstawowe pakiety. W 2022 Bank zdecydował również, że pokryje całość
prawie 50% wzrostu stawek za pakiety medyczne, tak by nie obciążać dodatkowym kosztem
budżetów domowych pracowników.
W zakresie ubezpieczenia na życie szczególnie istotne jest zapewnienie pracownikom poczucia
bezpieczeństwa oraz wsparcia finansowego w razie nieprzewidzianych zdarzeń życiowych.
W ramach ubezpieczenia grupowego Alior Bank oferuje sponsorowane ubezpieczenie
na wypadek śmierci oraz warianty dobrowolne z wysokimi sumami ubezpieczenia, dzięki którym
pracownicy mogą dopasować zakres ubezpieczenia do swoich potrzeb oraz sytuacji życiowej.
Oprócz zapewnienia pracownikom samej opieki Alior Bank dba również o odpowiednie
informowanie pracowników o zakresie ubezpieczeń oraz wyjaśnianie, w jakiś sposób można
z niej w pełni skorzystać poprzez materiały informacyjne czy Infolinię dla pracowników. Istotne
jest, by pracownicy otrzymywali szybką i odpowiednią pomoc, gdy zaistnieje taka potrzeba.
W 2022 roku w trosce o zdrowie pracowników Alior Bank podjął również szereg działań
dodatkowych mających wpływ na poprawę jakości zdrowia pracowników, w tym:
• organizacja Stref Zdrowia dla pracowników, czyli dni, w których pracownicy mogli
skorzystać ze spotkań ze specjalistami i lekarzami oraz badań diagnostycznych
w centralach Banku, m.in. z badania znamion skórnych dermatoskopem, spotkań
z lekarzem internistą w zakresie profilaktyki chorób układu krążenia, pomiarów glukozy
i ciśnienia, spotkań z lekarzem dietetykiem wraz z pomiarem składu ciała, itp.,
• przeprowadzenie szczepień przeciwko grypie w centralach Banku,
• prowadzenie cyklicznych webinarów o tematyce prozdrowotnej,
• dołączenie do akcji „Dzień na U” pod patronatem Fundacji Rak’n’Roll umożliwiającej
pracownikom skorzystanie z dodatkowego dnia wolnego na wykonanie badań
profilaktycznych (m.in. USG),