Sprawozdanie Zarządu z działalności Larq S.A. za okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2022 r.
32
4) Świadczenie Usługi następuje w zakresie niezwiązanym z polityką podatkową Spółki, po przeprowadzeniu przez
Komitet Audytu oceny zagrożeń i zabezpieczeń niezależności, o której mowa w art. 69-73 Ustawy o biegłych
rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym z 11 maja 2017 r.;
Przy dokonywaniu oceny dopuszczalności świadczenia Usługi, Komitet Audytu zbadał, czy w danym przypadku zostały
spełnione następujące wymogi i stwierdził, że:
1) świadczenie Usługi nie ma bezpośredniego wpływu na badane sprawozdania finansowe;
2) oszacowanie wpływu świadczenia Usługi na badane sprawozdania finansowe zostanie wszechstronnie
udokumentowane i wyjaśnione w dodatkowym sprawozdaniu dla Komitetu Audytu, o którym mowa w art. 11
Rozporządzenia 537/2014;
3) biegły rewident lub firma audytorska przestrzegają zasad niezależności ustanowionych w odnośnych regulacjach
prawa polskiego i unijnego;
4) świadczenie Usługi jest zgodne z interesem Spółki,
W następstwie powyższego Komitet Audytu zatwierdził świadczenie przez WBS, jako firmę audytorską przeprowadzającą
badanie ustawowe sprawozdania finansowego Spółki, oraz zatrudnionych w niej biegłych rewidentów, usługi atestacyjnej,
innej niż zabroniona usługa, niebędąca badaniem sprawozdań finansowych, o której mowa w art. 5 ust. 1 i 2
Rozporządzenia 537/2014, tj. przeglądu sprawozdania finansowego Spółki sporządzonego na 30 czerwca 2023 r. oraz 30
czerwca 2024 r.
Komitet Audytu wyraził oczekiwanie, że WBS, przed rozpoczęciem świadczenia Usługi, przeprowadzi odpowiednią ocenę
zagrożeń i zabezpieczeń niezależności zastosowanych zgodnie z art. 22b Dyrektywy.
Dodatkowo Uchwał Nr 1/05/2022 z 4 maja 2022 r. w sprawie akceptacji świadczenia przez biegłego rewidenta i firmę
audytorską, przeprowadzającą badanie ustawowe, usługi atestacyjnej, polegającej na ocenie sprawozdania o
wynagrodzeniach Zarządu i Rady Nadzorczej, zważył że:
1) Zgodnie z art. 5 ust. 4 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 537/2014 z 16 kwietnia 2014 r. w
sprawie szczegółowych wymogów dotyczących ustawowych badań sprawozdań finansowych jednostek interesu
publicznego, uchylającego decyzję Komisji 2005/909/WE (Dz. Urz. UE. L 2014 Nr 158, s. 77, ze zm., „Rozporządzenie
537/2014”) biegły rewident lub firma audytorska przeprowadzający badania ustawowe jednostek interesu
publicznego mogą świadczyć na rzecz badanej jednostki usługi niebędące badaniem sprawozdań finansowych inne
niż zabronione usługi niebędące badaniem sprawozdań finansowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 i 2, z
zastrzeżeniem zatwierdzenia przez komitet audytu, po przeprowadzeniu odpowiedniej oceny zagrożeń i zabezpieczeń
niezależności zastosowanych zgodnie z art. 22b Dyrektywy 2006/43/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 17 maja
2006 r. w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań
finansowych, zmieniającej dyrektywy Rady 78/660/EWG i 83/349/EWG oraz uchylającej dyrektywę Rady
84/253/EWG (Dz. Urz. UE. L 2006 Nr 157, s. 87 ze zm., „Dyrektywa”);
2) W myśl art. 90g ust. 1 Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do
zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z 29 lipca 2005 r. (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2080, ze zm.,
„Ustawa o Ofercie”) rada nadzorcza spółki publicznej sporządza corocznie sprawozdanie o wynagrodzeniach
przedstawiające kompleksowy przegląd wynagrodzeń, w tym wszystkich świadczeń, niezależnie od ich formy,
otrzymanych przez poszczególnych członków zarządu i rady nadzorczej lub należnych poszczególnym członkom
zarządu i rady nadzorczej w ostatnim roku obrotowym, zgodnie z polityką wynagrodzeń („Sprawozdanie o
Wynagrodzeniach”);
3) Stosownie do art. 90g ust. 10 Sprawozdanie o Wynagrodzeniach poddaje się ocenie biegłego rewidenta w zakresie
zamieszczenia w nim informacji wymaganych na podstawie przepisów Ustawy o Ofercie („Usługa”);
4) Zgodnie z informacją przekazaną Komitetowi Audytu przez członka Zarządu - Marka Moszkowicza Zarząd zebrał i
porównał oferty firm audytorskich, które zadeklarowały gotowość do świadczenia usługi w postaci oceny
Sprawozdania o Wynagrodzeniach, spośród których najkorzystniejszą cenowo ofertę przedstawiła WBS Audyt Sp. z
o.o. z siedzibą w Warszawie („WBS”), tj. firma audytorska przeprowadzająca badanie ustawowe Spółki;
5) Usługa jest Usługą Dozwoloną w rozumieniu Polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie,
przez podmioty powiązane z tą firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług
niebędących badaniem na rzecz jednostki zainteresowania publicznego - Larq S.A. z siedzibą w Warszawie;
6) Świadczenie Usługi następuje w zakresie niezwiązanym z polityką podatkową Spółki, po przeprowadzeniu przez
Komitet Audytu oceny zagrożeń i zabezpieczeń niezależności, o której mowa w art. 69-73 Ustawy o biegłych
rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym z 11 maja 2017 r. (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1415, ze zm.);
Przy dokonywaniu oceny dopuszczalności świadczenia Usługi, Komitet Audytu zbadał, czy w danym przypadku zostały
spełnione następujące wymogi i stwierdził, że:
1) świadczenie Usługi nie ma bezpośredniego wpływu na badane sprawozdania finansowe;
2) oszacowanie wpływu świadczenia Usługi na badane sprawozdania finansowe zostanie wszechstronnie
udokumentowane i wyjaśnione w dodatkowym sprawozdaniu dla Komitetu Audytu, o którym mowa w art. 11