procesów, nakierowanych na działania marketingowe w miejscu sprzedaży. Klient, po uzgodnieniu
celów, które chce osiągnąć, nie bierze już czynnego udziału w przebiegu akcji marketingowej. Nie
dotyczy to oczywiście konsultacji z klientem, np. w dziedzinie rozwoju profili muzycznych
prezentowanych w sklepach klienta lub wyrażania zgody na treści poszczególnych spotów
promocyjnych. Warto też wspomnieć o bezpieczeństwie klientów, szczególnie na polu legalności i
certyfikacji usług, stabilności i rozwoju aplikacji, rozwoju hardware’u oraz gwarancji reżimów
serwisowych i wiedzy technicznej.
Po bardzo trudnym dla całej branży okresie 2020 – 2021, rok 2022 okazał się dla Emitenta bardzo
dobrym czasem.
IMS S.A. rozwija w najszerszym zakresie w Polsce usługi audio-, wideo- i aromamarketingu
w miejscach sprzedaży. Nasze systemy dalej pracują dzisiaj w wielu miejscach w Polsce. W związku
z powyższym w składzie klientów nie nastąpiły większe zmiany. Naszymi Klientami są min.:
– Największe Galerie i Centra Handlowe takie jak: Galeria Mokotów, Złote Tarasy, Centra handlowe
ATRIUM, Centrum handlowo – rozrywkowe Blue City, Manufaktura Łódź, Silesia City Center
w Katowicach, Galeria Kazimierz w Krakowie, Galeria Krakowska, Arkady Wrocławskie, Bonarka City
Center w Krakowie, Galaxy w Szczecinie, Galeria Bałtycka w Gdańsku, Galeria Dominikańska we
Wrocławiu, Galeria Jurajska w Częstochowie, Galeria Łódzka, Galeria Solna w Inowrocławiu, Pasaż
Grunwaldzki we Wrocławiu, Plejada Bytom, Stary Browar w Poznaniu, Wzorcownia we Włocławku,
INGKA Centers, Posnania i wiele innych, których w sumie w obsłudze IMS jest blisko 280,
a dochodzą też prężne centra, pasaże i galerie handlowe w średnich i mniejszych ośrodkach w
kraju;
– Sieci handlowe, takie jak: Carrefour Polska, Polomarket, E. Leclerc Polska;
– Firmy odzieżowe i obuwnicze, takie jak: CCC, LPP (House, Cropp, Mohito, Sinsay), Top Secret, Kazar
Footwear, Bytom, Vistula, 4F, Solar Company, Medicine, Quiosque;
– Kontrahenci z wielu innych branż: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, Jysk, Hebe,
Super-Pharm, Castorama, Intersport.
IMS S.A. na rynku reklamy w Polsce
IMS S.A. usługi reklamowe świadczy na obszarze Polski. W percepcji reklamodawców plasuje się
na pograniczu segmentów OOH oraz inStore OOH. Ponadto, w sensie pozyskiwania budżetów
reklamowych działa zarówno w segmencie budżetów marketingowych/brandowych (domy mediowe,
działy marketingu, PR), jak też w strefie „trade” czyli marketingu sprzedażowego. Oba te segmenty są
rozdzielne jeśli chodzi o budżety, cele, plany i działania.
Dysponując tysiącami lokalizacji abonamentowych audio, oferując usługę audio
w ok. 300 galeriach handlowych w Polsce i wielu hiper- i supermarketach, oferując ponad
3.000 wielkoformatowych ekranów Digital Signage i będąc obecnym z tymi systemami w blisko
50 topowych galeriach handlowych, Spółka generuje wielomilionowy zasięg reklamowy. Jest nie tylko
liderem rynkowym w tym segmencie, ale też ważnym ogniwem w kampaniach reklamowych. Oferta
reklamowa Emitenta nie jest ofertą pierwszego wyboru w kategorii budżetów marketingowych i trade.
Jest natomiast istotnym uzupełnieniem media mixu i zasięgu kampanii realizowanych
w pierwszorzędowych mediach jak TV, Internet czy radio. Coraz częściej jest interesującą alternatywą
dla innych mediów ze względu na zasięg, koszty dotarcia, brak „reklamowego szumu”, czy bliskość
miejsca sprzedaży. Sprzedaż usług reklamowych audio i wideo to ważny element przychodów Grupy
IMS. Jednocześnie jako element reklamowego krajobrazu w kraju, jest to segment podatny na zmiany
i fluktuacje wynikające z kondycji gospodarki, kondycji rynku mediów i reklamy, polityki cenowej
wiodących mediów czy konkurencji oraz ważnych wydarzeń jak np. wybory czy zawody sportowe.