Raport roczny 2022 – Pismo Prezesa Zarządu 2
Zarząd Spółki, analizując otoczenie gospodarcze, optymistycznie patrzy na
rok bieżący i lata kolejne. Analizując szacunki ekspertów rynków należy zauważyć,
że oceny analityków rynku przedstawiane w czwartym kwartale 2022 r.
wskazywały na prognozowane ożywienia rynku zakupów w okresie roku 2023, w
szczególności ze względu na wyraźne spowolnienie dynamiki inwestycji w sektorze
IT w latach 2021-2022. Eksperci rynku wskazują, że trend wzrostowy w zakupach
usług i technologii IT będzie się utrzymywać pomimo okresu spowolnienie
gospodarczego oraz spadku siły nabywczej klientów powodowanej inflacją. W
ocenie analityków budżety przedsiębiorstw będą odporne na recesję, ze względu
na dużą presję na rozwój cyfrowych inicjatyw biznesowych. Dokonując szacowania
dynamiki wzrostu poszczególnych elementów rynku IT analitycy przewidują
wzrosty usług komunikacyjnych o 2,4%, systemów dla data center o 3,4 %, usług
IT o 7,9% i oprogramowania o 11,3%, a jedynie spadek rynku urządzeń IT na
poziomie 0,6%.
Konsekwentnie realizowana strategia Spółki zakłada, że znaczna część jej
działalności opiera się na stałej, wieloletniej i kompleksowej obsłudze w zakresie
informatyki dużych podmiotów gospodarczych. Staramy się zwiększać liczbę
klientów kluczowych oraz generować część przychodów ze współpracy z wieloma
mniejszymi kontrahentami, unikając w ten sposób ryzyka związanego
z uzależnieniem od dużych klientów. Spółka w minionym roku podpisała szereg
kolejnych, znaczących dla przedsiębiorstwa umów. Spółce udało się pozyskać
kolejnych klientów oraz podpisać kolejne wieloletnie umowy z dotychczasowymi
partnerami biznesowymi Spółki, w tym umowy na dalszą konsolidację usług
informatycznych i utrzymywanie środowisk IT klienta.
Naszymi głównymi dostawcami od wielu lat są polskie i światowe koncerny
informatyczne, takie jak Hewlett Packard, IBM, Dell Computer, Lenovo, Microsoft
i inne. Posiadamy podpisane umowy partnerskie z przodującymi na świecie
producentami sprzętu i oprogramowania. Nasi inżynierowie, uczestnicząc
w specjalistycznych kursach i szkoleniach oraz zdając egzaminy kwalifikacyjne,
zdobywają wiedzę i umiejętności owocujące później w kontaktach z klientami.
Lista certyfikatów uzyskiwanych przez naszych pracowników ciągle się rozszerza.
Ciągła dbałość o rozwój infrastruktury umożliwia nam oferowanie naszym
klientom najbardziej zaawansowanych usług. Dotyczy to szczególnie usług
outsourcingowych oraz usług chmurowych realizowanych w naszym Centrum
Przetwarzania Danych (Data Center). Nasze kompetencje w zakresie realizacji tych
usług, oparte są o międzynarodowe standardy i wsparte certyfikatami naszych
inżynierów. Nasze zasoby i infrastruktura w tym zakresie, stanowią atrakcyjną
ofertę dla kluczowych klientów sektora finansowego i przemysłowego.
W kolejnych latach planujemy dalej rozwijać nasze usługi i zasoby w oparciu
o infrastrukturę Data Center aby w ten sposób umacniać pozycję firmy w
segmencie usług Cloud Computing. Zgodnie bowiem z tendencjami rynku IT,
tradycyjne technologie informatyczne zaczną tracić na znaczeniu, a dominującymi