Strona 1 z 3
Załącznik nr 1
do Uchwały Rady Nadzorczej
OPTeam S.A. w Tajęcinie
nr 11.VI./2023
z dnia 20.04.2023 r.
Oświadczenie
Rady Nadzorczej OPTeam S.A. w Tajęcinie
sporządzone w trybie przepisu §70 ust. 1 pkt 7 i pkt 8 oraz ust. 6 pkt 5 k) i l)
Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29.03.2018 r. w sprawie informacji bieżących i
okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków
uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa
niebędącego państwem członkowskim.
1. Oświadczenie dotyczące wyboru Firmy audytorskiej.
Rada Nadzorcza OPTeam S.A. w Tajęcinie uchwami z dnia 29 czerwca 2021 r.
oraz z dnia 18 sierpnia 2021 roku dokonała wyboru podmiotu uprawnionego
do przeprowadzenia Przeglądu Śródrocznego Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego
oraz Badania Rocznego Sprawozdania Finansowego OPTeam S.A. w Tajęcinie, a także
Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego Grupy Kapitałowej OPTeam w roku obrotowym
2021, 2022, 2023. Wybranym audytorem jest firma Misters Audytor Adviser Sp. z o. o. z siedzibą
w Warszawie, ul. Wiśniowa 40, 02-520 Warszawa, nr uprawnień 3704.
Firma audytorska Misters Audytor Adviser Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie oraz członkowie
zespołu wykonującego Badanie Rocznego Sprawozdania Finansowego OPTeam S.A.
w Tajęcinie oraz Rocznego Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego Grupy Kapitałowej
OPTeam w roku obrotowym 2022 spełniali warunki do sporządzenia bezstronnego
i niezależnego Sprawozdania z Badania Rocznego Sprawozdania Finansowego OPTeam S.A.
w Tajęcinie oraz Rocznego Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego Grupy Kapitałowej
OPTeam w roku obrotowym 2022, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardami
wykonywania zawodu i zasadami etyki zawodowej.
W OPTeam S.A. w Tajęcinie przestrzegane przepisy związane z rotacją Firmy audytorskiej
i kluczowego Biegłego Rewidenta oraz obowiązkowe okresy karencji.
OPTeam S.A. w Tajęcinie posiada polityw zakresie wyboru Firmy audytorskiej oraz politykę
w zakresie świadczenia na rzecz OPTeam S.A. w Tajęcinie przez Firmę audytorską, podmiot
powiązany z firmą audytorską lub członka jego sieci, dodatkowych usług niebędących badaniem,
w tym usług warunkowo zwolnionych z zakazu świadczenia przez Firmę audytorską.
2. Oświadczenie dotyczące Komitetu Audytu.
W roku obrotowym 2022 zmianie uległ skład Komitetu Audytu Emitenta. W okresie
od 1 stycznia 2022 r. do dnia 8 czerwca 2022 r. Komitet Audytu funkcjonował w składzie:
Janusz Bober
Andrzej Pelczar
Ryszard Woźniak
Strona 2 z 3
Rada Nadzorcza działając na podstawie art. 129 Ustawy o biegłych rewidentach, firmach
audytorskich oraz nadzorze publicznym, w dniu powołania członków Komitetu Audytu
dokonała oceny spełniania wymogów dla Komitetu Audytu. Według informacji posiadanych
przez Radę Nadzorczą wyniki oceny były następujące:
1) kryterium niezależności, w dacie powołania, spełniali: Janusz Bober oraz Andrzej Pelczar,
2) wiedzę z zakresu branży, w której działa OPTeam S.A. w Tajęcinie posiadali: Janusz Bober,
Andrzej Pelczar, Ryszard Woźniak,
3) wiedzę i umiejętności z zakresu rachunkowości i/lub badania Sprawozdań finansowych
posiadali: Ryszard Woźniak i Janusz Bober.
Rada Nadzorcza OPTeam S.A. informuje, że Spółka w dniu 15.04.2022 r. otrzymała od Urzędu
Komisji Nadzoru Finansowego pismo, w którym Urząd zwrócił uwagę na zaistnienie nowych
okoliczności, które w Opinii Urzędu mogły wpłynąć na ocenę niezależności jednego z członków
Komitetu Audytu. Jednocześnie Urząd zalecił dokonanie zmian w składzie Komitetu Audytu.
W związku z powyższym Rada Nadzorcza OPTeam S.A. dokonała zmiany składu Komitetu
Audytu na Posiedzeniu w dniu 8 czerwca 2022 r.
Od dnia 08 czerwca 2022 r. skład Komitetu Audytu Emitenta jest następujący:
Janusz Gajdek Przewodniczący Komitetu Audytu
Wacław Irzeński – Członek Komitetu Audytu
Ryszard Woźniak – Członek Komitetu Audytu
Rada Nadzorcza OPTeam S.A. działając na podstawie art. 129 Ustawy o biegłych rewidentach,
firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, w dniu powołania członków Komitetu Audytu
dokonała oceny spełniania wymogów dla Komitetu Audytu. Według informacji posiadanych
przez Radę Nadzorczą wyniki tej oceny są następujące:
1) kryterium niezależności w dacie powołania spełniali: Janusz Gajdek oraz Ryszard Woźniak,
2) wiedzę i umiejętności z zakresu rachunkowości i/lub badania Sprawozdań finansowych
posiada Janusz Gajdek,
3) wiedzę z zakresu branży, w której działa OPTeam S.A. posiadają: Wacław Irzeński
oraz Ryszard Woźniak.
Potwierdzeniem wiedzy i umiejętności z zakresu rachunkowości i/lub badania Sprawozdań
finansowych jest przebieg kariery zawodowej Pana Janusza Gajdka.
Pan Janusz Gajdek otrzymał wykształcenie wyższe (magister administracji), odbył studia
na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Filia
w Rzeszowie i złożył egzamin magisterski w dniu 17 czerwca 1977 r. Od 01.12.1991 r.
do 31.10.2021 r. prowadził działalność jako Biegły Rewident pierwotnie w Kancelarii Biegłego
Rewidenta „GALICJA” Sp. z o. o. w Rzeszowie, a następnie jako działalność gospodarczą
pod firmą Kancelaria Biegłego Rewidenta Janusz Gajdek w Rzeszowie, ul. 3 Maja 8.
Do dnia 31 stycznia 2022 r. był Biegłym Rewidentem wpisanym do Rejestru Biegłych
Rewidentów pod nr 936, aktywnie wykonującym zawód Biegłego Rewidenta.
Potwierdzeniem nabycia wiedzy z zakresu branży, w której działa OPTeam S.A. w Tajęcinie
zarówno w przypadku Pana Wacława Irzeńskiego, jak i Pana Ryszarda Woźniaka jest wieloletnie
doświadczenie w zarządzaniu i nadzorze nad Spółką OPTeam S.A. w Tajęcinie.
Strona 3 z 3
Dodatkowo, Pan Wacław Irzeński posiada doświadczenie w zarządzaniu i nadzorze nad Spółką
Polskie ePłatności S.A. z siedzibą w Tajęcinie, a Pan Ryszard Woźniak zasiadał w Zarządzie
ELEKTRA Sp. z o. o. Rzeszowie.
Wykształcenie oraz przebieg kariery zawodowej Pana Wacława Irzeńskiego.
W latach 1982 1992 związany z Politechniką Rzeszowską, gdzie jako specjalista IT odpowiadał
za utrzymanie w ruchu Jednostki Centralnej uczelnianego komputera R32 (IBM 360). Pracował
również jako adiunkt w Zakładzie Automatyki i Informatyki.
W latach 1995 - 1997 kierował Centrum Szkoleniowym Optimus Comfort, które jako jedno
z pierwszych w kraju uzyskało certyfikat Microsoft Certified Education Center. W firmie
Optimus - Comfort był także projektantem systemów informatycznych (1992-1995).
W latach 1997 - 2002 jako Dyrektor Działu Rozwoju w firmie Optimus Comfort był
odpowiedzialny za kierowanie zespołem projektującym, wykonującym i wdrażającym
oprogramowanie wykorzystujące technologię kart procesorowych.
Jako Dyrektor Działu Rozwoju w spółce OPTeam S.A. kierował zespołem projektującym,
wykonującym i wdrażającym oprogramowanie terminali akceptujących płatności kartami
płatniczymi wydawanymi przez Międzynarodowe Organizacje Płatnicze, w tym MasterCard i Visa
(2002 2010).
W latach 2010 2016 był Dyrektorem Departamentu Technologii i Operacji Centrum Rozliczeń
Elektronicznych Polskie ePłatności S.A., odpowiedzialnym za zbudowanie i kierowanie zespołem
realizującym, wdrażającym i utrzymującym w ruchu projekt CRE Polskie ePłatności S.A.
W 2016 r. został powołany do pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu spółki Centrum Rozliczeń
Elektronicznych Polskie ePłatności S.A.
Wykształcenie oraz przebieg kariery zawodowej Pana Ryszarda Woźniaka.
Pan Ryszard Woźniak - w 1985 roku ukończył Uniwersytet Warszawski uzyskując tytuł magistra
informatyki.
1985-1991 - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Rzeszowie - Asystent, a następnie Starszy Asystent.
1991-1993 - Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza w Rzeszowie - Starszy Asystent.
1988-1992 - Comfort Sp. z o.o. - Dyrektor Techniczny - Udziałowiec i współzałożyciel Firmy.
1992-2003 - Optimus-Comfort Sp. z o.o. w Rzeszowie - Programista systemowy, Dyrektor
ds. Sieci Komputerowych, Dyrektor Działu Integracji Systemów Informatycznych.
2003-2007 - OPTeam S.A. - Dyrektor Działu Integracji Systemów Informatycznych.
2007-2010 - Elektra Sp. z o.o. w Rzeszowie - Wiceprezes Zarządu Spółki.
W latach 2003 -2008 - pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej OPTeam S.A.
Od 2010 r. do 12.06.2014 r. pełnił w OPTeam S.A. funkcję Dyrektora Departamentu Systemów
ERP oraz Dyrektora Pionu Realizacji, a także funkcję Prokurenta.
W dniu 12.06.2014 r. Rada Nadzorcza Spółki powierzyła Panu Ryszardowi Woźniakowi funkcję
Wiceprezesa Zarządu OPTeam S.A., którą to funkcję pełnił do 27.09.2016 r.
Komitet Audytu OPTeam S.A. wykonywał zadania przewidziane w obowiązujących przepisach
prawa. W roku obrotowym 2022 Komitet Audytu Emitenta odbył 2 Posiedzenia.
W imieniu Rady Nadzorczej OPTeam S.A.
Przewodniczący Janusz Bober