Sprawozdanie z działalności SIMFABRIC S.A. oraz GRUPY KAPITAŁOWEJ SIMFABRIC S.A.
za okres 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r.
Strona 12 z 35
10. Ważniejsze zdarzenia mające znaczący wpływ na działalność oraz wyniki finansowe Grupy i Jednostki dominującej
w roku obrotowym lub których wpływ jest możliwy w następnych latach
W dniu 4 lutego 2022 roku Zarząd MobileFabric S.A. spółki zależnej od Emitenta, podjął uchwałę o podwyższeniu kapitału
zakładowego MobileFabric z kwoty 131.000,00 zł (słownie: sto trzydzieści jeden tysięcy złotych) do kwoty 137.100,00.
Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zależnej nastąpiło w wyniku emisji 61.000 (słownie: sześćdziesięciu jeden tysięcy)
akcji na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Akcje serii D zostały objęte po cenie emisyjnej równej 40,00 zł
za łączną kwotę 2.440.000 zł. W wyniku emisji akcji serii D udział Emitenta w kapitale zakładowym oraz głosach na walnym
zgromadzeniu Spółki zależnej zmniejszy się z 61,83% do 59,08%.
W dniu 4 lutego 2022 roku Zarząd spółki VRFabric S.A., spółki zależnej od Emitenta, podjął uchwałę o podwyższeniu kapitału
zakładowego VRFabric z kwoty 120.300,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy trzysta złotych) do kwoty 126.900,00 (słownie:
sto dwadzieścia sześć tysięcy dziewięćset złotych), tj. o kwotę 6.600,00 zł (słownie: sześć tysięcy sześćset złotych).
Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zależnej nastąpiło w wyniku emisji 66.000 (słownie: sześćdziesiąt sześć tysięcy)
akcji na okaziciela serii C o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Akcje serii C zostały objęte po cenie emisyjnej równej 40,00 zł,
za łączną kwotę 2.640.000 zł. W wyniku emisji akcji serii C udział Emitenta w kapitale zakładowym oraz głosach na walnym
zgromadzeniu Spółki zależnej zmniejszy się z 51,54% do 48,86%.
W dniu 25 lutego 2022 roku Zarząd SimFabric S.A. po przeanalizowaniu aktualnych kompetencji i szans związanych z
dynamicznie rozwijającym się rynkiem gier, a w szczególności gier opartych o model Play to Earn („Graj aby Zarabiać”) oraz
dynamicznie rozwijającą się technologię blockchain i NFT, podjął decyzję o rozszerzeniu Strategii Zrównoważonego Rozwoju
na lata 2022-2027 o 6 filar, polegający na produkcji gier w modelu Play to Earn, przy wykorzystaniu technologii blockchain,
kryptowalut oraz NFT.
W dniu 3 marca 2022 roku miała miejsce premiera gry Train Mechanic Simulator VR na urządzenia wirtualnej rzeczywistości
HTC Vive w sklepie VIVEPORT. Gra została wdrożona do dystrybucji w sklepie VIVEPORT w ramach 3 programów
dystrybucyjnych: VIVEPORT (Zakup Jednorazowy), Infinity Program oraz VIVEPORT Arcade. Równocześnie została nawiązana
współpraca bezpośrednio z właścicielem sklepu koncernem HTC, która ma na celu przygotowanie gry Train Mechanic
Simulator VR w wersji chińskiej.
W dniu 9 marca 2022 roku miała miejsce premiera chińskiej wersji gry Train Mechanic Simulator VR na urządzenia wirtualnej
rzeczywistości HTC Vive w sklepie VIVEPORT. Gra została wdrożona do dystrybucji w sklepie VIVEPORT na terytorium Chin w
ramach 3 programów dystrybucyjnych: VIVEPORT (Zakup Jednorazowy), Infinity Program oraz VIVEPORT Arcade. Wersja
chińska gry powstała w wyniku współpracy bezpośrednio z właścicielem sklepu koncernem HTC, który zaproponował
przygotowanie wersji chińskiej gry oraz przygotowanie wersji gry zarówno na gogle wirtualnej rzeczywistości HTC Vive, jak i
Oculus Rift.
W dniu 9 marca 2022 roku Zarząd SimFabric S.A. uruchomił produkcję pierwszego projektu gry w oparciu o model „Play to
Earn” oraz technologię blockchain. Emitent rozpoczyna realizację VI filaru rozszerzonej Strategii Rozwoju od gotowego
środowiska programistycznego, stworzonego przez Fundację DFINITY, w oparciu o technologię IC (Internet Computer) oraz
natywną kryptowalutę ICP (Internet Computer), notowaną na giełdach Coinbase oraz Binance. Aktualna kapitalizacja ICP
według Coinmarketcap na dzień 9 marca 2022 r. wynosi szacunkowo 8,4 mld USD. Emitent zamierza w swoich projektach
wykorzystać zarówno technologię blockchain Internet Computer, jak i kryptowalutę ICP, za pomocą której będą możliwe
zakupy w grach Emitenta, wdrożenie modelu „Play to Earn” oraz dystrybucję tokenów NFT do dalszej odsprzedaży.
W dniu 21 kwietnia 2022 r. Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego zarejestrował podwyższenie kapitału zakładowego spółki GR Games S.A. – spółki zależnej od Emitenta.
Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zależnej nastąpiło w wyniku emisji 315.000 (słownie: trzystu piętnastu tysięcy)
akcji na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Akcje serii B zostały objęte po cenie emisyjnej równej 20,00 zł,
za łączną kwotę 6,3 mln zł. W związku z powyższym kapitał zakładowy Spółki wynosi 131.500,00 zł i dzieli się na 1.315.000
akcji o wartości nominalnej 0,10 zł każda. W wyniku emisji akcji serii B udział Emitenta w kapitale zakładowym oraz głosach
na walnym zgromadzeniu Spółki zależnej zmniejszy się z 19,00% do 14,45%.
W dniu 31 maja 2022 roku Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego zarejestrował podwyższenie kapitału zakładowego spółki Blind Warrior Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie – spółki
zależnej od Emitenta. Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zależnej nastąpiło na podstawie uchwały nr 2
Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników z dnia 23 grudnia 2019 r. dotyczącej podwyższenia kapitału zakładowego Blind
Warrior z kwoty 5.050,00 zł do kwoty 6.250,00 zł, tj. o kwotę 1.200,00 zł ASI RDS FUND objęła 24 udziały o wartości nominalnej
50,00 zł każdy i łącznej wartości nominalnej 1.200,00 zł. ASI RDS FUND Zobowiązała się jednocześnie do pokrycia ich wkładem
pieniężnym po cenie wyższej od wartości nominalnej, tj. za łączną kwotę 216.050,00 zł, zaś nadwyżka ponad wartość
nominalną udziałów w łącznej kwocie 214.850,00 została przelana na kapitał zapasowy Blind Warrior. Wpłata została
dokonana w dniu 30 stycznia 2020 r. Po podwyższeniu kapitału zakładowego SimFabric S.A. posiada 31 udziałów w Blind