49
Komentarz: Tak, jak opisano powyżej w pkt. 1.3. Spółka nie posiada w swojej strategii biznesowej
zagadnień z tematyki ESG. Ze względu na specyfikę i wysoki stopień niszowości spółka ogranicza
zakres publikowanych informacji do tych wymaganych przez prawo.
1.4.1. objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy
uwzględniane są kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające z tego ryzyka;
- Zasada nie jest stosowana
Komentarz: Działalność spółki jest w znacznym stopniu zależna od klimatu. Mając prawie cztery
dekady doświadczeń w tej branży kierownictwo spółki uważa, że oficjalne przewidywania co do
kierunków zmian klimatu nie zawsze się sprawdzają. Jedyną obserwowalną stałą jest radykalizacja i
spadek przewidywalności pogody. Dlatego spółka jest dostosowana do elastycznych reakcji na takie
zmiany i sukcesywnie zwiększa zakres elastyczności.
1.4.2. przedstawiać wartość wskaźnika równości wynagrodzeń wypłacanych jej pracownikom,
obliczanego jako procentowa różnica pomiędzy średnim miesięcznym wynagrodzeniem (z
uwzględnieniem premii, nagród i innych dodatków) kobiet i mężczyzn za ostatni rok, oraz
przedstawiać informacje o działaniach podjętych w celu likwidacji ewentualnych nierówności w tym
zakresie, wraz z prezentacją ryzyk z tym związanych oraz horyzontem czasowym, w którym
planowane jest doprowadzenie do równości.
- Zasada nie jest stosowana
Komentarz: Spółka opiera swoją politykę płacową na kompetencjach, doświadczeniu i zaangażowaniu
pracowników i uważamy, że na obecnym etapie jej rozwoju takie rozwiązanie jest najefektywniejsze
dla interesariuszy.
1.5. Co najmniej raz w roku spółka ujawnia wydatki ponoszone przez nią i jej grupę na wspieranie
kultury, sportu, instytucji charytatywnych, mediów, organizacji społecznych, związków zawodowych
itp. Jeżeli w roku objętym sprawozdaniem spółka lub jej grupa ponosiły wydatki na tego rodzaju cele,
informacja zawiera zestawienie tych wydatków.
- Zasada nie jest stosowana
Komentarz: Spółka nie ponosi innych wydatków niż te na bieżącą działalność. Spółka będąca
podmiotem publicznym nie czuje się komfortowo w dysponowaniu pieniędzmi de facto akcjonariuszy
na w/w cele. Uważamy, że obowiązkiem spółki jest wypracowanie najwyższej wartości dla
akcjonariuszy, którzy już sami zdecydują jakie organizacje chcą wspierać.
1.6. przypadku spółki należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80 raz na kwartał, a w
przypadku pozostałych nie rzadziej niż raz w roku, spółka organizuje spotkanie dla inwestorów,
zapraszając na nie w szczególności akcjonariuszy, analityków, ekspertów branżowych i przedstawicieli
mediów. Podczas spotkania zarząd spółki prezentuje i komentuje przyjętą strategię i jej realizację,
wyniki finansowe spółki i jej grupy, a także najważniejsze wydarzenia mające wpływ na działalność
spółki i jej grupy, osiągane wyniki i perspektywy na przyszłość. Podczas organizowanych spotkań
zarząd spółki publicznie udziela odpowiedzi i wyjaśnień na zadawane pytania.
- Zasada nie jest stosowana
Komentarz: Spółka nie organizuje spotkań dla inwestorów, wszelkie informacje o bieżącej działalności
Spółki dostępne są w materiałach znajdujących się na stronie internetowej, raportach bieżących i
okresowych, jak również przekazywane są akcjonariuszom w trakcie Walnych Zgromadzeń. Spółka
reaguje elastycznie na potrzeby rynku i odpowiednio dostosowuje swoje działania w w/w zakresie.
2.1. Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej, przyjętą
odpowiednio przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie. Polityka różnorodności określa cele i
kryteria różnorodności m.in. w takich obszarach jak płeć, kierunek wykształcenia, specjalistyczna
wiedza, wiek oraz doświadczenie zawodowe, a także wskazuje termin i sposób monitorowania
realizacji tych celów. W zakresie zróżnicowania pod względem płci warunkiem zapewnienia