Sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej  ATAL S.A. w 2023 roku                                                      
27 
 
Polityka informacyjna i komunikacja z inwestorami 
 
1.3.1. – „W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności obejmującą 
zagadnienia  środowiskowe,  zawierające  mierniki  i  ryzyka  związane  ze  zmianami  klimatu  i  zagadnienia 
zrównoważonego rozwoju”  
Uzasadnienie  wyłączenia  stosowania  zasady  1.3.1.  -  Spółka  jako  podmiot  prowadzący  działalność  w  branży 
deweloperskiej,  od  dawna  realizuje,  w  określonym  przepisami  prawa  zakresie,  obowiązek  uwzględniania 
oddziaływania tej działalności na środowisko. Zarząd Spółki ma również świadomość zwiększających się wymagań 
prawnych  w  powyższym  zakresie,  w  tym  wynikających  z  dyrektywy  (UE)  w  sprawie  raportowania  zagadnień 
zrównoważonego  rozwoju,  zakładającej  wprowadzenie  obowiązku  sporządzania  przez  min.  wszystkie  spółki 
giełdowe,  raportu  niefinansowego,  obejmującego  min.  zagadnienia  środowiska  naturalnego,  jak  kwestie 
przeciwdziałania  zmianom  klimatu,  jak  i  wzrostu  zainteresowania  wśród  inwestorów  uzyskiwaniem  od  spółek 
giełdowych informacji niefinansowych. By móc wypełnić powyższe obowiązki i oczekiwania jak najlepiej, Zarząd 
Spółki  dostrzega  celowość  odniesienia  się  do  zagadnień  środowiskowych  związanych  z  działalnością  Spółki  w 
strategii biznesowej na najbliższe lata, w związku z czym rozważy w najbliższej przyszłości ich wprowadzenie do 
strategii.  
 
1.3.2. – „W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności obejmującą 
sprawy  społeczne  i  pracownicze,  dotyczące  m.in.  podejmowanych  i  planowanych  działań  mających  na  celu 
zapewnienie równouprawnienia płci, należytych warunków pracy, poszanowania praw pracowników, dialogu ze 
społecznościami lokalnymi, relacji z klientami”  
Uzasadnienie wyłączenia stosowania zasady 1.3.2. - Sprawy społeczne i pracownicze podlegają różnym regulacjom 
wewnętrznym Spółki. Wziąwszy jednak pod uwagę spodziewane nowe obowiązki Spółki, wynikające z dyrektywy 
(UE)  w  sprawie  raportowania  zagadnień  zrównoważonego  rozwoju,  zakładającej  wprowadzenie  obowiązku 
sporządzania  przez  min.  wszystkie  spółki  giełdowe,  raportu  niefinansowego,  obejmującego  min.  zagadnienia 
społeczne,  jak  i  wzrostu  zainteresowania  wśród  inwestorów  uzyskiwaniem  od  spółek  giełdowych  informacji 
niefinansowych.  By  móc  wypełnić  powyższe  obowiązki  i  oczekiwania  jak  najlepiej,  Zarząd  Spółki  dostrzega 
celowość odniesienia się do zagadnień społecznych i pracowniczych związanych z działalnością Spółki w strategii 
biznesowej na najbliższe lata, w związku z czym rozważy w najbliższej przyszłości ich wprowadzenie do strategii.  
 
1.4. –  „W celu  zapewnienia  należytej  komunikacji  z interesariuszami, w  zakresie  przyjętej strategii  biznesowej 
spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń posiadanej strategii, mierzalnych 
celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych, planowanych działań oraz postępów w jej realizacji, określonych 
za pomocą mierników, finansowych i niefinansowych.”  
Uzasadnienie wyłączenia stosowania zasady 1.4. - Spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na 
temat posiadanej strategii biznesowej, które na  chwilę  obecną  ograniczają  się do założeń  tej strategii.  Spółka 
prowadzi przejrzystą i efektywną politykę informacyjną, zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych metod, jak i z 
użyciem nowych technologii, a informacje dotyczące min. założeń przyjętej strategii czy stanu jej realizacji były 
przekazywane  przez  Spółkę  na  bieżąco  inwestorom  min.  w  komunikatach  giełdowych/prasowych  czy  na 
spotkaniach z inwestorami. Dążąc jednak do realizacji przyjętego przez Spółkę aktywnego modelu komunikacji z 
inwestorami możliwie jak najpełniej, Zarząd Spółki rozważy w najbliższej przyszłości uzupełnienie zamieszczonych 
na stronie internetowej Spółki informacji na temat strategii biznesowej o pozostałe elementy, o których mowa w 
przedmiotowej zasadzie.  
 
1.4.1. – „W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej strategii biznesowej 
spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń posiadanej strategii, mierzalnych 
celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych, planowanych działań oraz postępów w jej realizacji, określonych 
za pomocą mierników, finansowych i niefinansowych. Informacje na temat strategii w obszarze ESG powinny m.in. 
objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy uwzględniane są kwestie 
związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające z tego ryzyka.”