
Sprawozdanie Zarządu z działalności GAMES OPERATORS S.A.
za okres od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
Ryzyko związane ze strukturą przychodów
Produkty oferowane przez Spółkę charakteryzują się specyficznym cyklem życia, tzn. przychody rosną wraz ze wzrostem
popularności, a ta uzyskiwana jest stopniowo po wprowadzeniu danej gry do obrotu. Przychody i wyniki Spółki mogą w
początkowym okresie wykazywać znaczne wahania pomiędzy poszczególnymi okresami (miesiącami, kwartałami). Ponadto
przychody będą pochodzić od niewielkiej liczby bezpośrednich odbiorców (dystrybutorów), co oznacza, że wpływy od
pojedynczego odbiorcy będą zapewniać więcej niż 10% przychodów ze sprzedaży w danym okresie. Utrata jednego z
odbiorców może powodować znaczne obniżenie przychodów w krótkim terminie, trudne do zrekompensowania z innych
źródeł. Opisane powyżej okoliczności mogą mieć istotny negatywny wpływ na perspektywy rozwoju, osiągane wyniki
i sytuację finansową Spółki.
Ryzyko związane z nielegalnym udostępnianiem produktów Emitenta
Dystrybucja produktów (gier) odbywa się za pomocą kanałów cyfrowych, co zwiększa ryzyko związane z nielegalnym
rozpowszechnianiem produktów Spółki bez jej zgody i wiedzy. Pozyskiwanie przez konsumentów produktów Spółki w sposób
nielegalny może negatywnie wpłynąć na poziom sprzedaży Spółki oraz wyniki finansowe, w efekcie przyczyniając się do
obniżenia cen akcji Spółki. Emitent zabezpiecza swoje produkty przed nielegalnymi pobraniami oraz rozpowszechnianiem,
poprzez zastosowanie istniejących technologii oraz korzysta z usług podmiotu zewnętrznego, który zapewnia ochronę przed
piractwem. Mając na uwadze ciągły rozwój technologiczny, w tym powstanie programów komputerowych, umożliwiających
nielegalne pobieranie gier, Emitent nie może zapewnić, że stosowane przez niego zabezpieczenia oraz świadczona przez
Jednostkę zewnętrzna usługa, są w pełni skuteczne. Opisane ryzyko może mieć negatywny wpływ na działalność, sytuację
finansową, perspektywy rozwoju, wyniki Spółki oraz cenę akcji. Opisany powyżej czynnik ryzyka nie ma oraz nie miał w
przeszłości wpływu na działalność prowadzoną przez Emitenta.
Ryzyko związane z koniunkturą w branży, w której działa Spółka
Koniunktura na rynku gier w pewnym stopniu uzależniona jest od czynników makroekonomicznych, takich jak poziom PKB,
poziom wynagrodzeń, dochodów i wydatków gospodarstw domowych oraz poziom wydatków konsumpcyjnych w krajach, w
których Spółka sprzedaje swoje produkty. Spółka nie ma wpływu na wskazane powyżej czynniki kształtujące koniunkturę w
branży, których zmiana może negatywnie wpłynąć na poziom sprzedaży Spółki i jej wyniki finansowe. Ryzyko może mieć
negatywny wpływ na działalność, sytuację finansową, perspektywy rozwoju, wyniki Spółki oraz cenę akcji. Koniunktura
branży, w której działa Spółka, w tym trendy na rynku gier są niezależne od Spółki i w związku z tym Spółka nie posiada
mechanizmów oraz procedur, które stanowiłby zabezpieczenie w kontekście zmaterializowania omawianego ryzyka. Na
podstawie obserwacji branży gamingowej, w której działa Spółka, wpływu jej koniunktury na działalność prowadzoną przez
podmioty konkurencyjne dla Spółki, istotność niniejszego czynnika ryzyka ocenić należy jako średnią.
Ryzyko konkurencji
Spółka działa na rynku gier komputerowych (dostępnych na PC oraz konsole) oraz mobilnych aplikacji, który jest rynkiem
wysoce konkurencyjnym. Kluczową rolę odgrywa dostęp do najnowszych technologii i ciągła dbałość o optymalizację
kosztów. Dodatkowo na polskim rynku konkurencję dla Spółki stanowią światowi producenci gier, którzy, korzystając z
efektu skali i dotychczasowych doświadczeń, są w stanie oferować konkurencyjne produkty. Ze względu na profil oraz
szeroki zasięg geograficzny działalności, Spółka do grona swoich konkurentów zalicza szereg podmiotów zajmujących się
tworzeniem gier w Polsce i na świecie. W celu zapobiegania ewentualnym skutkom ryzyka konkurencji, Spółka dokłada
wszelkiej staranności w procesie produkcji nowych gier, korzystając z najnowocześniejszych technologii, co bezpośrednio
wpływa na atrakcyjność produktów oraz wzrost sprzedaży. Spółka nie ma jednak wpływu na wybory klientów oraz ich
upodobania konsumpcyjne. Model biznesowy spółek z branży gamingowej opiera się na dostępie do najbardziej
wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników i współpracowników lub całych zespołów deweloperskich. Z punktu
widzenia Spółki fundamentalne jest pozyskanie odpowiedniej ilości wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników i
współpracowników w celu realizacji projektów w zakresie tworzenia gier, a w konsekwencji spełnianiu założeń biznesowych
Spółki. Z tego samego powodu kluczowe dla Spółki jest utrzymanie obecnie posiadanych zasobów ludzkich. W przypadku
nasilenia konkurencji Spółka może zostać zmuszona do poniesienia dodatkowych nakładów w celu utrzymania swojej pozycji
rynkowej. W konsekwencji duża konkurencja na rynku może mieć istotny, niekorzystny wpływ na działalność Spółki, jej
sytuację finansową, wyniki oraz cenę akcji Spółki. W związku z wysoce konkurencyjnym poziomem rynku gamingowego
Spółka nieustannie (w zmiennym zakresie) narażona jest na ryzyko konkurencji. Ponadto Spółka nie ma wpływu na wybory
klientów, ich upodobania konsumpcyjne oraz trendy występujące w branży. Nie można wykluczyć, że w przyszłości