ograniczenia bazy klientów (a tym samym pojawienia się uzależnienia) jest, w ocenie
Zarządu, relatywnie niskie, z uwagi na fakt że prawie wszystkie działające na polskim rynku
banki korzystają z tej formy pozyskiwania klientów. Aby niwelować wspomniane ryzyko
Grupa stara się prowadzić działania ukierunkowane na poszerzenie grupy dostawców.
Głównymi dostawcami Grupy są partnerzy w programie afiliacyjnym ComperiaLead, inne
witryny internetowe oraz agenci ubezpieczeniowi. Grupa dokonuje wszelkiej staranności
celem dywersyfikacji źródeł dostawców. Na dzień publikacji spółki Grupy są uzależnione od
jednego dostawcy. Ewentualny brak współpracy z tym kontrahentem w opinii Zarządu
mógłby spowodować realizację ryzyka, że utrata niektórych z aktualnych dostawców może
skutkować, zwłaszcza w średnim okresie bardzo istotnym pogorszeniem wyników Spółki.
3.1.8. Spółki Grupy są narażone na ryzyko niepowodzenia realizacji
strategii rozwoju Grupy
Strategia Grupy zakłada zwiększanie pozyskiwanego ruchu internetowego oraz
maksymalizację wskaźnika konwersji, rozszerzenie portfela oferowanych usług w tym
także o usługi w sektorze niefinansowym, zwiększenie udziału w rynku reklamowym, a
także rozwój Programu Partnerskiego ComperiaLead. Strategia Grupy obejmuje także
dalszy rozwój ogólnopolskiej multiagencji ubezpieczeniowej oraz zintensyfikowanie
działalności w zakresie sprzedaży ubezpieczeń, w tym sprzedaż licencji nowatorskiej
aplikacji Comperia Agent. Realizacja strategii Grupy jest związana z określonymi ryzykami.
W zakresie zwiększania pozyskiwanego ruchu internetowego oraz maksymalizacji
wskaźnika konwersji istnieje ryzyko, że planowane przedsięwzięcia, mające na celu
zwiększenie pozyskiwanych „leadów” przy jednoczesnym zwiększeniu ich jakości, nie
przyniosą oczekiwanych efektów.
Grupa identyfikuje również ryzyka związane z rozszerzeniem portfela oferowanych
produktów w segmencie obsługi procesów sprzedaży e-commerce/m-commerce oraz
ubezpieczeniowym. W szczególności, istnieją ryzyka związane z technologicznymi
aspektami stworzenia przez spółki Grupy nowych rozwiązań w dziedzinie obsługi procesów
sprzedaży, a także z gotowością partnerów biznesowych (w tym nowych) do podjęcia
współpracy z Grupą. Minimalizacja ryzyka przebiega poprzez nawiązywanie kontaktów z
nowymi partnerami z branży oraz promowanie oferty biznesowej Grupy.
W ocenie Zarządu główne ryzyko związane z rozwojem Programu Partnerskiego
ComperiaLead polega na ewentualnej mniejszej niż zakłada się gotowości do współpracy
docelowej grupy partnerów programu oraz konkurencji cenowej w tym segmencie, co może
mieć wpływ na spadek marży netto. Minimalizacja ryzyka polega na aktywizacji partnerów
poprzez organizowanie konkursów, akcji specjalnych dla wydawców, oferowaniu
atrakcyjnej oferty produktowej oraz szybszych procedur rozliczeniowych a także poprzez
ciągły rozwój technologiczny programu partnerskiego. W odniesieniu do działań Grupy w
sektorze ubezpieczeń istnieje ryzyko opóźnień budowania sieci sprzedaży oraz spadku
osiąganej marży od sprzedaży produktów Towarzystw Ubezpieczeniowych. Grupa ściśle
monitoruje postępy prac i na bieżąco podejmuje działania zaradcze. W 2023 roku Grupa
kontynuowała również projekt sprzedaży ubezpieczeń w innych kanałach niż sieć agentów.
Emitent wskazuje ponadto, że działania w zakresie realizacji projektów rozwojowych w