| Raport roczny 2023
: Scale beyond
25 marca 2024
03

04
Podsumowanie
14

26
Research
Lab
34
ESG
39
Wyniki finansowe
52
Strategia
68
Dane finansowe
78

84

96
Informacje dodatkowe
: 
Szanowni 
Z   przedstawiam  raport Grupy Vercom za 2023 r. Miniony rok  dla nas pod wieloma 
bardzo udany. Pomimo  skali    silne fundamenty zbudowane w ostatnich latach  nam
 wysokie tempo organicznego wzrostu i  kolejne rekordowe rezultaty. Bardzo dobre wyniki  docenione
 przez naszych Akcjonariuszy, co  nam po raz pierwszy w historii   na poziomie 2,5 mld .
Na   przede wszystkim wzrost zysku brutto na  o 56% rdr. do 181 mln . Wysoka dynamika wzrostu to
efekt dalszego skalowania  na rynku globalnym, co  pozyskaniem ponad 13.000 nowych  
z sektora SME. W rezultacie   blisko 80.000  na 180 rynkach, a   zagranicznej   do
60%. Warto    na    a  najszybciej   SaaS w
strukturze   czemu    wzrostem  brutto na  o ok. 9 p.p. rdr.
Skorygowana EBITDA  o 54% rdr. do 85 mln  co oznacza,   nam   cel finansowy zapisany w programie
motywacyjnym  o 5 mln . Co       SaaS w przychodach Grupy, 
jeszcze  poziom konwersji EBITDA na wolne   (ok. 85%). Takie parametry, w  z 
 organicznego wzrostu,  nas w    SaaS.
   oraz dodatkowe  ze    w User.com  nam 
  do poziomu  0,6x  netto / EBITDA. Coraz silniejsza pozycja bilansowa otwiera nam  do
kolejnych potencjalnych  w  latach. Do tej pory   je  aby skokowo
   i mocno liczymy na to,   nim   do realizacji ambitnego celu jakim jest 
poziomu miliona   oraz podwajanie wyniku EBITDA co dwa lata.
Poza wzrostem kursu akcji,    dla Akcjonariuszy jest zawsze dywidenda.  na uwadze ponad
dwukrotny wzrost zysku netto, w tym roku  ona  ponad 35 mln .   do tego, aby z roku na rok
dywidenda  na coraz  poziomie, tak aby  z naszych    w kolejnych sukcesach
Grupy Vercom.
Z 
Krzysztof Szyszka
Prezes  Vercom
: Podsumowanie
: Kolejny rekordowy rok
wspierany przez+30%
wzrost organiczny
 Dynamika r/r
PLN 181m
+56%
Skorygowana EBITDA
PLN 85m
+54%
Zysk netto
PLN 71m
+125%
: Scale beyond
66
: 2023 
Cel finansowy ESOP - 
: Przekroczenie celu finansowego o 5 
37
55
80
5
2021 2022 2023
7
5  
EBITDA na 2023 r.

8

25
35
31
71
2022 2023
Dywidenda Zysk netto


Vercom (+50% skonsolidowanego
zysku netto)
: 
500
700
900
1,100
1,300
1,500
1,700
1,900
2,100
2,300
2,500
gru 21 mar 22 cze 22 wrz 22 gru 22 mar 23 cze 23 wrz 23 gru 23
Kapitalizacja ()
7 Mar 22: Vercom
included in sWIG80 index
9




w 2024 roku
Krzysztof Szyszka
Founder & CEO at Vercom
: Scale beyond


zapisany w programie motywacyjnym o ponad 5

Dobre wyniki to 
akcjonariuszy z jednej strony skokowy wzrost



11

rdr
Wzrost skorygowanej EBITDA o 54% rdr

: Scale beyond
11

p.p. rdr. poprzez

p.p. rdr. do ok. 25%



rdr. do 0,6x


-2025

12
: Scale beyond
12




dywidendy, co stanowi ok. 80% skonsolidowanego zysku netto



Blisko 2,5-
Group oraz Center.ai
Group z 49,05% do 52,06%
Zabezpieczenie kompetencji rozwoju aplikacji mobilnych
Group oraz Center.ai od maja 2023

13
: Scale beyond
13

Uruchomienie marki MessageFlow 

Freshmail do MailerLite
Nowa serwerownia w Berlinie i drugie data center w Poznaniu


Cloud
-942 rated 3
: Profil

: Pomagamy klientom


: Vercom 
16
Tworzenie grafiki



sztucznej inteligencji




Testowanie A/B



Automatyzacje

zastosowaniu inteligentnych

informacje o zachowaniach 


(sms, email, push, OTT)
dopasowanego do danego celu i

Wykorzystaj zebrane dane i



R
O
Z
I
J
A
J
B
A
Z
K
L
I
E
N
T
W
Z
W
I
K
S
Z
A
J
Z
A
A
N
G
A
O
W
A
N
I
K
L
I
E
N
T
W
P
O
P
R
A
W
I
A
J
K
O
N
W
E
R
J


: Facilitating everyday communication between businesses and their customers
17

18
: 
79.400+

: Koncentracja na
klientach SME

oraz

Krzysztof Szyszka
Founder & CEO at Vercom
: Scale beyond
Od kilku lat 






80 , a naszym

Zjednoczone.
: 
21

213 470
8,605
78,950
Q4 2020 Q4 2023
Enterprise
SME
x9
x2

30%
54%
2020 2023
+24 p.p.

w


klientach z sektora SME


54% w 2023 r.).
: 
22

na rynkach zagranicznych
37% Ameryka .
47% Europa
16% 
 rynki 
Lokalizacja

:    zagranicznej

23
46%
56%
2022 2023
+10 p.p.
: 
modelu biznesowego
potwierdzona ponad
30-krotnym wzrostem

10
12
20
34
59
78
117
179
260
337
2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023

2021: Debiut Vercom na GPW

x30
: 
2022: 
25
2023: 
: Research Lab
: 
technologii 
zachowanie przewagi
konkurencyjnej
 rok  dla nas bardzo udany pod
 realizacji  rozwojowych.
Przede wszystkim  nam  
  dla  ,
co  uruchomieniem marki
MessageFlow. Ponadto  nowe
lokalizacje  platformy MailerLite.
Obecnie koncentrujemy  na rozbudowie
 obu tych platform przy
wykorzystaniu   niesie ze
  technologii AI.
Adam Lewkowicz
Founder & CTO at Vercom
: Scale beyond

Uruchomienie marki
MessageFlow

ekspansji na nowe rynki
: 
mid-
market
:  dla
 SMB

lokalizacja MailerLite
Integracja Freshmail
z MailerLite
(migracja klient w toku)
29
:  dla
 SMB
: Platforma MessageFlow uruchomiona w Q4 2023
MessageFlow - 
One stop-shop 

najbardziej zaawansowanych funkcji


Q4

 

back-


30


: LATAM
40
135
255
400
620
650
lip 23 sie 23 wrz 23  lis 23 gru 23
 
31
: Freshmail do MailerLite
32
20
60
120
190
280
320
lip 23 sie 23 wrz 23  lis 23 gru 23
MailerLite Polska  Freshmail do MailerLite

Freshmail, co jest kolejnym kamieniem milowym w


klientom Freshmail skorzystanie z nowych funkcji oraz




MailerLite



: 
33
4.0
5.3
5.5
1.0
2.0
3.6
2021 2022 2023
R&D Inne
Struktura  inwestycyjnych Kluczowe kierunki rozwoju
INFRASTRUKTURA: wzmocnienie infrastruktury serwerowej



KONWERSJA: onboardingu 


NOWE FUNKCJE: rozszerzenie listy funkcji opartych na sztucznej
inteligencji (np. landing pages, automatyczne szablony, smart
sending, drag&drop)
MONETYZACJA: 


: ESG
: Stawiamy na
odpowiedzialny i

: 

40%
60%
Kobiety


wynagrodzenie
kobiet jest o blisko 1%

36
1%
: 
37
Wspieramy lokalne inicjatywy




corocznej 


1,2 
3 osoby
0 


edycji raportu Strong Women in IT 2023. Nasze

programy mentoringowe 
realizowane przez takie fundacje jak Fundacja
Czas Kobiet, Kobiety na Wybory, MuffinIT.
Utrzymujemy wysokie standardy etyczne


dyskryminacji w miejscu pracy.
: 
38
Emisja CO
2
629 t
CO
2
e
enegii
3 GJ

2




Wykorzystujemy OZE

3,246 Gj

Gospodarka odpadami





0.6 t
: Wyniki
finansowe
: Kontynuujemy
silny wzrost
organiczny
25
36
57
116
181
2019 2020 2021 2022 2023

: 
CAGR 2019 2023
+64%
41
+13.100
+111%
+9 p.p.
: 
42
* NER (Net Expansion Rate) t w


+56%

Komentarz
43









(17,1 mln PLN)











: 



: 

Komentarz
45

EBITDA ok. 4 p.p


operacyjnej

EBITDA do ok. 25%
EBITDA w 2023 


Silny wzrost organiczny EBITDA w
% r/r
19
26
37
55
85
2019 2020 2021 2022 2023
+45%
* 
 minionym roku   do
generowania wysokich  .
Sprzyja temu     w
modelu SaaS, w  klienci 
 z  na  lub nawet rok.
Warto   na  
EBITDA na  netto z 
operacyjnej (ok. 100%) oraz wolne 
 (ok. 85%). Takie parametry, w
 z ok. 30%  organicznego
wzrostu,  nas w 
  SaaS.

CFO at Vercom
: Scale beyond
: 

47
19
26
37
55
85
15
25
31
52
85
2019 2020 2021 2022 2023
Skorygowana EBITDA







: 
1)
3)
1)
2)
48
85%

konwersji
EBITDA na FCF

22%
FCF
: Wzrost zysku netto i

zapewnia nam
 
dywidendy i realizacji

: Skokowy wzrost zysku netto

Komentarz
Na raportowany zysk netto w 2023


6 mln PLN po opodatkowaniu) oraz


Silny wzrost zysku netto o 125% r/r

Zysk netto wspierany przez:

finansowania w wyniku:





Spadek efektywnej stopy



uzyskania przychodu
50
14
19
23
31
71
2019 2020 2021 2022 2023
+49%
CAGR 2019 2023

51
Komentarznetto / skorygowana EBITDA
3.0x
2.0x
1.6x
1.1x
0.9x
0.6x
Q3 2022 Q4 2022 Q1 2023 Q2 2023 Q3 2023* Q4 2023
-2.4x



skorygowana EBITDA (ok. 0.6x)


potencjalne dywidendy i



: Strategia
: Konsekwentna
realizacji strategii
rozwoju na rynku
globalnym
: 



54





01



marketerami,

selektywnych akwizycjach
02



aktywne wsparcie w budowie strategii
komunikacji, dostarczanie nowych

03
Dotarcie do szerszego

: MID
-MARKET
: SME
: CEE
: GLOBAL
55
: MessageFlow oraz MailerLite
+1 mln
:

Nasza strategia od lat opiera  na tych
samych fundamentach, tj. tworzeniu 
dopasowanych do potrzeb konkretnych grup
 oraz na budowie 
wieloletnich relacji z klientami.
   potrafimy  
 organicznie oraz poprzez .
W kolejnych latach chcemy  
 aby z czasem  do globalnych
 z ponad milionem  .
Tomasz Pakulski
COO at Vercom
: Scale beyond
: MessageFlow
Platforma komunikacji



: MessageFlow 
58

push i OTT poprzez jedno API





Wysoki poziom 
 


Certyfikat ISO 27001 i ISO 27018 
zaawansowanymi mechanizmami ochrony opartymi o AI





59
: Prosta i szybka integracja dopasowana do potrzeb danego klienta


systemem klienta
Gotowe integracje z setkami
najpopularniejszych platform SaaS

webowa 

Web APP
Integracje API
CPaaS
Platform
Go Node Ruby Python Copy
{
"sender": "string",
"message": "Hello world!",
"phoneNumbers": [
"+48111222333",

],
validity": 4320,
"scheduleTime": 0,
"type": 0,
"shortLink": true,
"webhookUrl": "string",
"externalId": "xxxx-xxxx-xxxx
}
: 
60
pay-as-you-grow
Pozyskanie
klienta
Rozszerzanie zakresu





Organiczny wzrost
klienta

email, push, OTT) oraz szereg


 


komunikacji (np. w marketingu) i




pay-as-
you-grow




: MailerLite
digital 



: MailerLite 
62
Przejrzysty i funkcjonalny design











monetyzacja 





efektownych stron internetowych oraz formularzy zapisu
: 
Capterra 
x x
MailerLite Klaviyo Mailchimp
4.7 (1887)
$10.00
$20.00
$13.00
4.7 (386) 4.5 (16449)
4.6
4.8
4.6
4.8
4.5
4.4
4.6
4.4
4.4
4.1
4.4
4.4
63
x
HubSpot
$50.00
4.5 (5736)
4.3
4.4
4.4
4.2
Ocena





: 
64

Pozyskanie
klienta
Expanding scope of
co-operation
Upselling of
products & services
Organiczny wzrost biznesu naszych




Organic client
growth over time
Growing Business plan
Advanced plan
Enterprise plan


zapotrzebowania na konkretne

techniczne, dedykowane IP czy
szyfrowanie danych


subskrypcyjnych wraz ze wzrostem


dobrej drodze do

10
19
26
37
55
85
0
20
40
60
80
100
120
2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 cel


+55%
+30%
66
Czynniki wzrostu EBITDA
Wzrostu organicznego
x14
wzrost 
rynku docelowego
x2
###
: 
67

Source: biznesradar.pl
67
Kryteria
>PLN 300m
Przychody

202 +
>20%

33 +
>40%
EBIT CAGR za 3 lata
9 +
Technologia
SEKTOR
WZROST

SKALA

Prawie 80,000 
Blisko 60% 


Ponad 30% wzrostu organicznego
90%+ 

50%
dywidendy dla akcjonariuszy




-2025
: Dane
finansowe
 Q4 2022 Q4 2023 Zmiana 2022 2023 Zmiana
 81 375 96 487 19% 260 318 337 377 30%
 123 (114) -193% 198 86 -56%
Amortyzacja (3 231) (4 331) 34% (9 670) (15 524) 61%
 (56 400) (64 038) 14% (187 590) (224 938) 20%
 (6 051) (6 708) 11% (21 043) (23 896) 14%
 102 0 - 2 342 0 -
 (160) (345) 116% (819) (1 077) 32%
 (92) (104) 13% (302) (241) -20%
 115 (73) -163% (260) (284) 9%


3 6 100% 186 105 -44%
 (613) (1 259) 105% (926) (2 625) 183%
 15 171 19 519 29% 42 433 68 981 63%
Koszty finansowe netto 2 272 15 974 603% (6 006) 10 197 -270%


676 830 23% 898 660 -27%
Zysk przed opodatkowaniem 18 119 36 323 100% 37 325 79 837 114%
Podatek dochodowy (2 112) (5 240) 148% (5 876) (9 215) 57%
Zysk netto 15 691 30 455 94% 31 449 70 622 125%
- 

15 639 30 223 93% 31 416 70 397 124%
:  
69
 Q4 2022 Q4 2023 Zmiana 2022 2023 Zmiana
 81 375 96 487 19% 260 318 337 377 30%
 (40 073) (46 517) 16% (144 585) (156 380) 8%
 41 302 49 970 21% 115 733 180 997 56%
 (8 928) (11 692) 31% (24 306) (44 179) 82%
 (16 831) (17 318) 3% (48 192) (65 119) 35%
 15 542 20 960 35% 43 235 71 699 66%
 123 (114) -193% 198 86 -56%


3 6 100% 186 105 -44%
 116 (73) -163% (260) (284) 9%
 (613) (1 259) 105% (926) (2 625) 183%
 15 171 19 519 29% 42 433 68 981 63%
Przychody finansowe 197 19 089 9590% 1 145 22 068 1828%
Koszty finansowe 2 075 (3 114) -250% (7 151) (11 872) 66%
Koszty finansowe netto 2 272 15 974 603% (6 006) 10 196 -270%


676 830 23% 898 660 34%
Zysk przed opodatkowaniem 18 119 36 323 105% 37 325 79 838 114%
Podatek dochodowy (2 112) (5 240) 148% (5 876) (9 216) 57%
Zysk netto 15 691 30 455 94% 31 449 70 622 125%
:  wariant kalkulacyjny
70
:  aktywa i pasywa
 31.12.2022 31.12.2023 Zmiana
 14 816 14 817 0%
 5 032 7 933 58%
 465 253 431 990 -7%
Inwestycje w jednostki stowarzyszone 12 849 0 -
Instrumenty pochodne 382 0 -
 0 73 -
 285 347 22%
 419 663 58%
 0 180 -
 499 036 456 003 -9%
 31 915 33 669 5%
Instrumenty pochodne 240 0 -100%
 4 169 3 543 -15%
 690 688 0%
 49 040 63 261 29%
 1 854 1 891 2%
Aktywa obrotowe 87 908 103 052 17%
 586 944 559 055 -5%
 356 906 367 642 3%
 152 546 108 520 -29%
-  134 763 88 706 -34%
 77 492 82 893 7%
 230 038 191 413 -17%
 586 944 559 055 -5%
71
:  rachunek cash flow
 Q4 2022 Q4 2023 Zmiana 2022 2023 Zmiana
Zysk netto za okres sprawozdawczy 15 690 30 454 94% 31 449 70 622 127%
Korekty razem 3 782 132 -97% 25 075 21 237 -15%

operacyjnej
19 472 30 586 57% 56 524 91 859 63%
 (1 658) (858) -48% (4 652) (6 559) 41%
 17 814 29 728 67% 51 872 85 300 64%
Odsetki otrzymane (38) 135 -455% 916 922 1%
 8 411 0 - (6 089) (190) -97%
 53 2 -96% 35 553 72 -100%


(498) 2 -100% (244 613) 554 -100%
Inwestycje w jednostki stowarzyszone 1 0 - (2) 0 -


30 77 157% 213 330 55%

stowarzyszonej
0 22 884 - 0 22 884 -

niematerialnych
(1 964) (2 091) 6% (7 144) (8 924) 25%


0 (1 500) - 0 (1 500) -
 287 158 -45% 287 716 149%

inwestycyjnej
6 282 19 667 213% (220 879) 14 864 -107%
72
:  rachunek cash flow
 Q4 2022 Q4 2023 Zmiana 2022 2023 Zmiana
 (20) 0 - 8 945 0 -100%
Dywidendy 0 0 - 0 (25 006) -


0 0 - 0 (611) -
 (174) 520 -399% 118 839 20 -100%
 (13 948) (27 815) 99% (18 917) (43 529) 130%
 (2 646) (2 588) -2% (5 786) (10 464) 81%
 (829) (1 839) 122% (2 397) (4 516) 88%
 231 (4) -102% 231 346 50%
 (17 386) (31 726) 82% 100 915 (83 760) -183%
 6 710 17 669 -326% (68 092) (16 404) -76%


333 (1 929) -679% 333 (2 183) -756%

okresu
0 0 - 116 799 49 040 -58%

okresu
7 043 15 740 123% 49 040 63 261 29%
73
: 
Nota

podstawowy

ceny emisyjnej



z zysku




w formie
akcji

rezerwow
y
Akcje


z przeliczenia
jednostek
zagranicznych
Zyski
zatrzymane



na
akcjonariuszy
jednostki







Stan na  1 stycznia 2023 r. 444 289 166 18 391 3 532 2 726 5 496 (844) (544) 37 672 356 039 867 356 906
Zysk netto - - - - - - - - 70 397 70 397 225 70 622
Inne  dochody - - - - - - - (36 086) - (36 086) - (36 086)
 dochody w okresie - - - - - - - (36 086) 70 397 34 311 225 34 536
Transakcje z  
 w kapitale 
 zysku 29 - - 2 398 - - - - - (2 398) - - -
 dywidendy  29 (25 006) (25 006) (25 006)
 z   w formie
akcji
41 - - - - 675 - - - - 675 - 675
 akcji  w ESOP 41 - - - - - (119) 119 - - - - -
Aktywa netto 
 
nabytych jednostek 
19 - - - - - - - - - - 801 801
Inne - (4) 2 1 1 (2) - 4 (110) (108) (162) (270)
Razem zmiany w kapitale

- (4) 2 400 1 676 (121) 119 (36 082) 42 883 9 872 864 10 736
Stan na  31 grudnia 2023 r. 444 289 162 20 791 3 533 3 402 5 375 (725) (36 626) 80 555 365 911 1 731 367 642

:  
 Q4 2022 Q4 2023 Zmiana 2022 2023 Zmiana
 34 326 45 585 33% 123 270 155 605 26%
 8 5 -38% 35 26 -26%
Amortyzacja (1 358) (1 745) 28% (4 808) (6 598) 37%
 (23 406) (28 788) 23% (89 032) (94 443) 6%
 (1 474) (2 546) 73% (4 970) (8 200) 65%
 (58) (59) 2% (218) (283) 30%
 (32) (24) -25% (141) (81) -43%
 (6) (5) -17% (34) (136) 300%


1 2 100% 226 52 -77%
 (90) (1 469) 1532% (161) (2 172) 1249%
 7 911 10 956 38% 24 167 43 770 81%
Przychody finansowe netto 2 395 16 024 569% 6 007 24 847 314%
Zysk przed opodatkowaniem 10 306 26 980 162% 30 174 68 617 127%
Podatek dochodowy (1 460) (5 755) 294% (2 770) (7 639) 176%
Zysk netto 8 846 21 225 140% 27 404 60 978 123%
75
 Q4 2022 Q4 2023 Zmiana 2022 2023 Zmiana
 34 326 45 585 33% 123 270 155 605 26%
 (21 181) (24 026) 13% (82 318) (79 750) -3%
 13 145 21 559 64% 40 952 75 855 85%
 (588) (1 157) 97% (2 826) (3 883) 37%
 (4 560) (7 980) 75% (14 026) (25 973) 85%
 7 998 12 423 55% 24 101 46 000 91%
 8 5 -38% 35 26 -26%


niematerialnych
1 2 100% 226 52 -77%
 (6) (5) -17% (34) (136) 300%
 (90) (1 469) 1532% (161) (2 172) 1249%
 7 911 10 956 38% 24 167 43 770 81%
Przychody finansowe 255 19 259 7453% 12 860 36 173 181%
Koszty finansowe 2 140 (3 235) -251% (6 853) (11 326) 65%
Koszty finansowe netto 2 395 16 024 569% 6 007 24 847 314%
Zysk przed opodatkowaniem 10 306 26 980 162% 30 174 68 617 127%
Podatek dochodowy (1 460) (5 755) 294% (2 770) (7 639) 176%
Zysk netto 8 846 21 225 140% 27 404 60 978 123%
: Jednostkowy  wariant kalkulacyjny
76
: Jednostkowy bilans aktywa i pasywa
 31.12.2022 31.12.2023 Zmiana
 562 920 64%
 3 085 4 300 39%
 36 013 37 797 5%
 436 040 438 885 1%
Inwestycje w jednostki stowarzyszone 12 625 0 -
 0 8 227 -
Instrumenty pochodne 382 0 -
 394 618 57%
 489 101 490 747 0%
 17 732 22 182 25%
Instrumenty pochodne 240 0 -100%
 12 477 3 611 -71%
 11 717 20 207 72%
 1 289 582 -55%
Aktywa obrotowe 43 455 46 582 7%
 532 556 537 329 1%
 351 565 388 213 10%
 137 243 99 062 -28%
-  19 889 20 663 9%
 43 748 50 054 14%
 180 991 149 116
-18%
 532 556 537 329 1%
77
: 

: 
CEO, Founder
Adam Lewkowicz
CTO, Founder
Tomasz Pakulski
COO
>23
>18
>23
>18
>15
>15
Krzysztof Szyszka

Lata w Vercom
79


(1)
6,37% 7,22% 0,65%
1)

: Rada Nadzorcza
Jakub Dwernicki 
cyber_Folksw biznesowych, w
ngo
-
cyber_Folks.
Franciszek Szyszka 
in 
Allmet
gu 

80




 

Jakub Juskowiak 
Absolwent University of North ko
denConsult z o.o. sp.k. oraz jako Dyrektor
Finansowy w Ebrex 
Joanna Drabent 
1)
 
Semrush Inc
Entrepreneurial Winning Women 2018.
: 
81
 tabela przedstawia    i     i Rady Nadzorczej za 2023 r. obr. (01.01.2023 31.12.2023)


Wynagrodzenie


w Vercom S.A
Wynagrodzenie


w Vercom S.A.
Wynagrodzenie





samochodu)
Wynagrodzenie




w jednostkach

Wynagrodzenie

Krzysztof Szyszka 103 0 43 6 890 0 81
Adam Lewkowicz 103 0 43 6 651 0 81
Tomasz Pakulski 103 0 43 6 711 0 62
Jakub Dwernicki 48 0 0 0 0 43
Franciszek Szyszka 36 0 0 0 0 0
Jakub Juskowiak 60 0 0 0 0 0
Joanna Drabent 36 0 0 0 0 0
Aleksander Duch 48 0 0 1 0 0
: 

W Grupie Vercom   przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie
w dniu 7 grudnia 2020 r. Polityka . Reguluje ona zasady
wynagradzania    czyli   oraz Rady
Nadzorczej. Celem Polityki  jest przyczynienie  do rozwoju wizji
i misji Grupy, realizacji  strategicznych oraz motywowania i 
 z  Vercom.
 wynagrodzenia zmiennego ustalana jest na podstawie 
indywidualnych   lub  Grupy  w tym .
Kryteria ustalania zmiennych  wynagrodzenia  
w zakresie  w programach motywacyjnych:
1. Kryteria o charakterze finansowym (kryteria   to :
a)  przez  w danym roku obrotowym  EBITDA
w  ;
b)    zysku netto na akcje 
w danym roku obrotowym;
c) realizacja celu rynkowego w postaci zmiany kursu akcji  na
   w Warszawie S.A.
2. Kryteria o charakterze niefinansowym (kryteria   :
a)  pracy lub  funkcji na rzecz  lub Grupy
 na podstawie  umowy o  lub
jakiegokolwiek innego stosunku,  przedmiotem jest
 pracy  lub  w zamian za wynagrodzenie lub
  od  lub  z Grupy 
w  okresie,
b)  Programem Motywacyjnym   przez 

c) brak prowadzenia  konkurencyjnej przez  .
 od    do przyznania 
konieczne jest   .



a) 

b) 

a) 










b) 









: 
83
Nie  umowy  Vercom S.A. a osobami  
w przypadku rezygnacji lub zwolnienia z zajmowanego stanowiska bez 
przyczyny,  im  .
W roku obrotowym 2020 r. NWZ Vercom  po raz pierwszy 
. Innych zmian nie .
 pozytywnie ocenia dotychczasowy okres funkcjonowania polityki
. Grupa konsekwentnie rozwija   i poprawia wyniki
finansowe.
 nie posiada    z emerytur i 
o podobnym charakterze dla     albo
   .
: 
korporacyjny
: 
        
        
          

        

         
        

85

Polityka informacyjna i komunikacja z inwestorami
1.4. W celu zapewnienia  komunikacji z interesariuszami, w zakresie 
strategii biznesowej  zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na
temat  posiadanej strategii, mierzalnych  w tym  
 planowanych  oraz  w jej realizacji, 
za   finansowych i niefinansowych. Informacje na temat strategii
w obszarze ESG powinny m.in.:
 nie stosuje  zasady.
1.4.1.  w jaki  w procesach decyzyjnych w  i podmiotach z jej
grupy   kwestie  ze  klimatu,  na
 z tego ryzyka;
 nie stosuje  zasady.
1.4.2.       jej
pracownikom, obliczanego jako procentowa    
wynagrodzeniem (z  premii,  i innych  kobiet
i  za ostatni rok, oraz  informacje
o   w celu likwidacji ewentualnych  w tym zakresie,
wraz z  ryzyk z tym  oraz horyzontem czasowym, w 
planowane jest doprowadzenie do .
 nie stosuje  zasady.
 regularnie aktualizuje informacje w zakresie strategii rozwoju oraz
realizowanych  w ramach  okresowych.  nie publikuje
specjalnych  oraz nie posiada mierzalnych   strategii
ESG. W zakresie zmian klimatu,  w  podejmuje aktywne 
na rzecz zmniejszenia  energii elektrycznej oraz  eksploatacyjnych
wykorzystywanych w swojej . Ze  na    
nie   . W opinii  w  ze  na
  IT aktualna struktura oraz skala zatrudnienia nie 

: 
prowadzenia tego rodzaju statystyk.  kontroluje wynagrodzenia na
poziomie siatki   stanowiska, kompetencji i  
 od samego  w  zasady  traktowania i
niedyskryminacji.
2.1.  powinna    wobec  oraz rady
nadzorczej,  odpowiednio przez   lub walne zgromadzenie.
Polityka   cele i kryteria  m.in. w takich
obszarach jak  kierunek  specjalistyczna wiedza, wiek oraz
 zawodowe, a  wskazuje termin i  monitorowania
realizacji tych . W zakresie  pod   warunkiem
zapewnienia    jest   w danym
organie na poziomie nie   30%.

 nie  polityki  w odniesieniu do Rady Nadzorczej
i . Decyzje w zakresie   w  podejmowane  na
podstawie indywidulanych kwalifikacji i   
z poszanowaniem  szans  z  bez  na jej  lub wiek
z poszanowaniem zasady  traktowania i niedyskryminacji. W zakresie
polityki personalnej  stosuje od samego  zasady 
traktowania i niedyskryminacji.
2.2. Osoby  decyzje w sprawie wyboru   lub rady
nadzorczej  powinny   tych  poprzez
 do ich      m.in.
 docelowego  minimalnego   
na poziomie nie   30%, zgodnie z celami  w 
polityce  o  mowa w zasadzie 2.1.
 nie stosuje  zasady.
86

       
       
        

         
        
          
       
        



         



: 
Opis  cech stosowanych w  emitenta 
kontroli  i  ryzykiem w odniesieniu do procesu
  finansowych i skonsolidowanych 
finansowych
Zasady i procedura   finansowych uregulowane 
w  przez  Standardy 
Finansowej,  o  oraz  procedury  w
Grupie Vercom.
Ustanowienie  kontroli  i  ryzykiem
w odniesieniu do procesu   finansowych ma na celu w
 zapewnienie  przetwarzania danych finansowych oraz
zachowania  informacji finansowych zawartych w sprawozdaniach
finansowych i raportach okresowych. Implementowane procedury  za zadanie
zapewnienie  autoryzacji rejestrowanych operacji oraz 
w sprawozdaniach finansowych wszystkich operacji.
Zasady zmiany Statutu 
Zgodnie z przepisami Kodeksu  handlowych, zmiana Statutu  wymaga
     na Walnym Zgromadzeniu
Akcjonariuszy oraz wpisu do rejestru.
Statut  nie zawiera  odmiennych od  Kodeksu 
handlowych,   Statutu.
87
Informacja o akcjach i akcjonariacie

umieszczony w rozdziale Informacje dodatkowe na stronie 64.
Ograniczenia  wykonywania prawa 
Na   niniejszego sprawozdania w  nie  
ograniczenia  do wykonywania prawa  poza tymi  
z powszechnie   prawa.
Ograniczenia  przenoszenia prawa  

Na   niniejszego sprawozdania w  nie  
ograniczenia  przenoszenia prawa   
Emitenta.
Papiery   specjalne uprawnienia
 nie       
 uprawnienia kontrolne wobec Emitenta. Ewentualne 
uprawnienia akcjonariuszy  ze Statutu .
: 
 osobowy 
Na   niniejszego sprawozdania  Vercom jest
trzyosobowy. Informacje na temat   zamieszczono w rozdziale
  na stronie 10.
Zasady   i   
Zgodnie ze Statutem     z jednego lub  liczby
 w tym Prezesa i Wiceprezesa .    danej
kadencji  Rada Nadzorcza .
   i  Rada Nadzorcza . Rada 
  na okres trzyletniej  kadencji.
Uprawnienia i kompetencje  
   jest do  rocznych  
 oraz     oraz   
strategicznych  oraz   a w razie  
zmian do tych  oraz do  tych  oraz ich
zmian do zatwierdzenia przez   .
 zawiera z podmiotem uprawnionym do badania  finansowych,
wybranym przez    na zbadanie jednostkowego i
skonsolidowanego sprawozdania finansowego. Warunki umowy z 
podmiotem zatwierdza Rada Nadzorcza.
Decyzje w zakresie emisji lub wykupie akcji  do kompetencji Walnego
Zgromadzenia Akcjonariuszy.
88

Zasady  
  prowadzi sprawy  i reprezentuje  na . Wszelkie
sprawy  z prowadzeniem spraw   przepisami
Kodeksu  handlowych lub niniejszym Statutem do kompetencji Walnego
Zgromadzenia lub Rady Nadzorczej,  do zakresu  .
  jest wieloosobowy do   woli w imieniu 
 : Prezes  samodzielnie, dwaj  
  albo jeden     z prokurentem.
Prezes  kieruje pracami  w  koordynuje, nadzoruje
oraz organizuje    a   i przewodniczy
posiedzeniom .
  i prowadzi sprawy  kolegialnie, podejmuje decyzje 
prowadzenia spraw  w formie . Do   
wymagana jest  na posiedzeniu co najmniej  jego . 
    .    
w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu  
porozumiewania  na . W razie   rozstrzyga 
Prezesa .




-
: 
 osobowy Rady Nadzorczej
Na   niniejszego sprawozdania Rada Nadzorcza   z 5
. Informacje na temat  Rady Nadzorczej zamieszczono w rozdziale
  na stronie 10.
Zgodnie ze Statutem  Rada Nadzorcza   z 5 lub 7 
 na okres  kadencji  3 lata.   Rady
Nadzorczej danej kadencji ustala Walne Zgromadzenie.
Wybranym akcjonariuszom  uprawnienie osobiste do 
i   Rady Nadzorczej, w tym do powierzenia funkcji
. Uprawnienia te   opisane w Statucie .
Rada Nadzorcza wybiera ze swego   Rady
i Sekretarza Rady na pierwszym posiedzeniu nowej kadencji.
Co najmniej   Rady Nadzorczej powinno  kryteria
 od  i  z  .
89
Rada Nadzorcza
Zasady Rady Nadzorczej
Rada Nadzorcza sprawuje   nad   we wszystkich
dziedzinach jej . Rada Nadzorcza  na podstawie 
Kodeksu  handlowych, Statutu   Walnego Zgromadzenia,
Regulaminu Rady Nadzorczej oraz powszechnie  
prawa.
















ustalonej na podstawie ostatniego, jednostkowego sprawozdania finansowego,



: 
        
         



         

         
       
      
          

         
          

        
          



         
  
          

        

90
Zaproszenia na posiedzenie Rady Nadzorczej   za  
poleconych lub  nadanej  . Zamiast listu poleconego lub
 nadanej   zaproszenie    
   Rady Nadzorczej uprzednio  na to 
  adres, na  zawiadomienie powinno  .
W zaproszeniu     i miejsce posiedzenia oraz
  obrad.
Rada Nadzorcza powinna   w  potrzeb, nie rzadziej  raz na
. W posiedzeniu Rady Nadzorczej     
oraz inne osoby zaproszone przez .
W 2023 r. obr.   3 posiedzenia Rady Nadzorczej. Poza posiedzeniami
   podejmowane online oraz w formie pisemnej.
Z posiedzenia Rady Nadzorczej   .  posiedzenia
podpisywany jest przez  oraz wszystkich obecnych na
posiedzeniu  Rady Nadzorczej.
Kompetencje Rady Nadzorczej   opisane w Statucie 
 na stronie www.vercom.pl w    ->
 korporacyjne
: 
Na  31 grudnia 2023 r.  sprawozdawczy) w ramach Rady Nadzorczej
 Komitet Audytu w .


Jakub Juskowiak posiada  w zakresie  
z   na kierunkach ekonomicznych, tj.  w 2000 r.
kierunku Business Administration, ze  Finanse na University of North
Carolina oraz  podyplomowych z zakresu  na Akademii
Ekonomicznej w Poznaniu w 2006 r. Ponadto, jego  z zakresu
 i badania  finansowych  uzyskane w 2011
r. uprawnienia  rewidenta, a  posiadane certyfikaty ACCA, CFA,
CIMA.
Jakub Juskowiak posiada   z zakresu 
i badania  finansowych,  wynika z wieloletniej praktyki
z wykorzystaniem praktycznej wiedzy z zakresu  lub rewizji
finansowej, co w  dotyczy wykonywania od 2011 r. zawodu 
rewidenta oraz od 2018 r. dyrektora finansowego   (Ebrex Polska
sp. z o.o). Dodatkowo,    
zawodowe,  uzyskanie   rewidenta (w latach
2005 2008 w BDO sp. z o.o. - Asystent  Rewidenta oraz w latach 2008
2017 - PKF Consult  z   sp. k., Asystent
 Rewidenta i  Audytu).
91
Komitet audytu
        

        
     
        


          
        
        
        

         
     
       
      
        
          
         
        

  

      
       
        


 Funkcja
Jakub Juskowiak  Komitetu Audytu
Jakub Dwernicki  Komitetu Audytu
Aleksander Duch  Komitetu Audytu
: 
Na   niniejszego Sprawozdania w ramach Rady Nadzorczej
 Komitet Audytu w .
Zmiana w zakresie  osobowego Komitetu Audytu wynika z racji rezygnacji z
funkcji  Rady Nadzorczej przez Jakuba  orz 
Juszkiewicz.
92








audytorskiej,





badania;


opracowywanie polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania
badania;





audytorskiej zgodnie z opracowanymi przez komitet audytu politykami;


 Funkcja
Jakub Juskowiak  Komitetu Audytu
Jakub Dwernicki  Komitetu Audytu
Aleksander Duch  Komitetu Audytu
: 
  opracowanej polityki wyboru firmy audytorskiej do
przeprowadzenia badania
Wyboru firmy audytorskiej dokonuje Rada Nadzorcza,  na podstawie
rekomendacji Komitetu Audytu.
Komitet Audytu podczas przygotowywania rekomendacji oraz Rada Nadzorcza
podczas dokonywania finalnego wyboru podmiotu uprawnionego do badania,
   wytycznymi:
 firmy audytorskiej dokonywany w odpowiednim terminie tak, aby termin
badania i wydania sprawozdania z badania nie  z terminarzem
przekazywania  finansowych  i Grupy  do publicznej
;
Rada Nadzorcza, przy dokonywaniu wyboru zwraca   na
 zachowania  firmy audytorskiej i  rewidenta;
Podczas analizy ofert Rada Nadzorcza i Komitet Audytu  pod  
takie parametry jak: cena, oraz dotychczasowe  podmiotu w
badaniu  finansowych jednostek zainteresowania publicznego, w tym
 notowanych na    w Warszawie S.A.,
 firmy audytorskiej dokonywany jest z  wymaganej
przepisami prawa zasady rotacji firmy audytorskiej i kluczowego 
rewidenta;
Pierwsza umowa o badanie sprawozdania finansowego jest zawierana z 
 na okres nie   2 lata, z   z
 prawa zasad rotacji firmy audytorskiej i kluczowego 
rewidenta;
93


      
        
        

       
 

         

            
       

      

      
      
       



        
          
     

       

: 






biznesu;

finansowe



przeznaczonych



  o  mowa  jest  jedynie w zakresie
 z   badanej jednostki, po przeprowadzeniu
przez komitet audytu oceny  i   o 
mowa w art. 69-73 Ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o  rewidentach,
firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.
94
Firma audytorska
Do przeprowadzenia badania  finansowych   wybrana
 BDO Sp. z o.o.  komandytowa z  w Warszawie, ul. 
12, firma audytorska numer 3355. .
Umowa o badanie  finansowych   zawarta 2 sierpnia
2023 r.
W minionym roku obrotowym firma audytorska  na rzecz  :
badanie jednostkowego i skonsolidowanego rocznego sprawozdania finansowego
oraz   jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania
finansowego. Firma audytorska    w zakresie badania
rocznych statutowych  finansowych jednostek . Dodatkowo
firma audytorska  na rzeczy Grupy  atestacyjne i inne  z
przygotowaniem prospektu. W  ze  tych  dokonano
oceny  firmy audytorskiej oraz   na  tych

Wynagrodzenie firmy audytorskiej

01.01.2023 -
31.12.2023
01.01.2022-
31.12.2022



219 445

emisyjnym
151 230
Razem 370 675
: 
  Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia i jego zasadnicze
uprawnienia oraz opis praw akcjonariuszy i sposobu ich wykonywania, w
 zasady  z regulaminu walnego zgromadzenia, o ile
informacje w tym zakresie nie  wprost z  prawa
Zwyczajne Walne Zgromadzenia akcjonariuszy Vercom   na podstawie
Kodeksu  handlowych, Statutu  oraz Regulaminu Walnych
.
Prawo uczestniczenia w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu   osoby
 akcjonariuszami  na  dni przed  w  o
  Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia  rejestracji
uczestnictwa w walnym zgromadzeniu). W Walnym Zgromadzeniu  
  oraz
w  od tego czy jest to uzasadnione sprawami  
obrad   Rady Nadzorczej, w liczbie  
 na pytania akcjonariuszy . W obradach Zwyczajnego Walnego
Zgromadzenia  prawo    inne osoby zaproszone przez organ
 Zwyczajne Walne Zgromadzenie lub dopuszczone na  obrad przez
.
Akcjonariusz   w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu oraz
 prawo   lub przez .
Prawa i  Akcjonariuszy  w  Kodeks 
handlowych, Ustawa o Obrocie, Ustawa o Ofercie oraz Statut .
95











Na podstawie Statutu  wybranym akcjonariuszom  
uprawnienie osobiste do  i   Rady Nadzorczej,
w tym do powierzenia jednemu z  Rady Nadzorczej funkcji
. Uprawnienia te   opisane w Statucie 
 na stronie www.vercom.pl w    -->
 .
 nie  polityki  w odniesieniu do Rady Nadzorczej
i . Decyzje w zakresie   w  podejmowane  na
podstawie indywidulanych kwalifikacji i   
z poszanowaniem  szans  z  bez  na jej  lub wiek
z poszanowaniem zasady  traktowania i niedyskryminacji. W zakresie
polityki personalnej  stosuje od samego  zasady 
traktowania i niedyskryminacji.  Rady Nadzorczej obecnej kadencji jest
jedna kobieta i czterech .

: Informacje
dodatkowe
: 
Vercom tworzy globalne  komunikacji w modelu SaaS,  
klientom budowanie  relacji z odbiorcami za  wielu
 komunikacji.
  od 20 lat  klientom  oraz
 procesy komunikacji,  przy tym   i
.
Grupa Vercom oferuje    i  w
oparciu o wszystkie powszechnie stosowane  komunikacji
elektronicznej, w tym w  sms, email, push, komunikatory OTT
oraz voice.  oferowane przez Vercom  stosowane  do
automatyzacji komunikacji transakcyjnej,  np. potwierdzenia
   powiadomienia o statusie dostawy, jak
 do  komunikacji marketingowej.
Obecnie z  Vercom korzysta prawie 80 000 firm oraz prywatnych
 na 180 rynkach, w tym takie podmioty jak IKEA, Rossman,
American Express, DHL, Coca-Cola oraz BNP Paribas.
 Vercom obejmuje ponad 300  skupionych w 30 lokalizacjach na
  m.in. w San Francisco, Nowym Jorku, Berlinie, Pradze,
Poznaniu oraz Warszawie.

97

push
push


i






-

Ryzyko podatkowe dot. ulgi IP Box

98
Czynniki ryzyka
: Struktura Grupy Vercom
99

100% 100% 100% 100%
100% 100% 100%
100%
100% 100%
100%
100% 100%
100%
100%
100%
67.42%
100%
52.06%
97.7%
2.3%
MessageFlow.com GmbH
Center.ai Sp. z o.o.
Leadstream Sp. z o.o.
Digiad Sp. z o.o.
MailerSend, Inc
NIRO Media Group Sp. z o.o.
MailerLite, Inc
PromoSMS Sp. z o.o.
Freshmail Sp. z o.o.
Freshplanners Sp. z o.o.
PushPushGo Sp. z o.o.
Oxylion S.A.
Appchance Group Sp. z o.o.
EPSO Group Sp. z o.o.
Zentoshop Sp. z o.o.
SMS Brana s.r.o.
MailerCheck, Inc
Vercom S.A.
Redgroup Sp. z o.o.
ProfiSMS s.r.o.
MailerLite Ltd
: Akcje i akcjonariat
Struktura akcjonariatu na 31 grudnia 2023 r.
100




nominalna 1 akcji


podstawowy


na Walnym
Zgromadzeniu


cyber_Folks S.A. (dawniej R22 S.A.) 11 114 380 0,02 222 288 50,23% 50,01%
Adam Lewkowicz * 1 604 750 0,02 32 095 7,25% 7,22%
Krzysztof Szyszka 1 416 105 0,02 28 322 6,40% 6,37%
Itema Ventures UAB 2 377 000 0,02 47 540 10,74% 10,70%
PTE Allianz Polska S.A. ** 1 341 888 0,02 26 838 6,06% 6,04%
 94 809 0,02 1 896 - 0,43%
Pozostali 4 274 853 0,02 85 497 19,32% 19,24%
SUMA 22 223 785 444 476 100,00% 100,00%
a p
Patrimonium in
** W tym Allianz OFE i Allianz DFE
Akcje Vercom notowane  na    w Warszawie od 6 maja
2021 r. Od 18 marca 2022 r. akcje Vercom  w  indeksu sWIG80  80
 z warszawskiej  (bez  z WIG20 i mWIG40) z   w
rankingu wyznaczanym na podstawie  oraz kapitalizacji.
6 marca 2023 r. Vercom  Vercom   w  z  cyklu
 zapowiadanych w ramach IPO, w   ustanowiona polityka dywidendy.
 ona  dywidendy dla akcjonariuszy w  nie   50%
skonsolidowanego zysku netto za rok 2022 i kolejne.
17 maja 2023 r.  Vercom   w sprawie  co do  zysku
 za rok obrotowy 2022 oraz rekomendacji Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu
 zysku  za rok obrotowy 2022 rok.
23 czerwca 2023 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy   w
sprawie  zysku za 2022 r. i  dywidendy w  1,13  na  
25 mln . Decyzja ZWZA  zgodna z  .  dywidendy ustalono
na 21 sierpnia 2023 r., a   dywidendy na 24 sierpnia 2023 r.
: Vercom na GPW
 
26.04.2019 
12.05.2020 
08.04.2021 
23.06.2023 
Notowania
Polityka dywidendowa
101
: Program motywacyjny





Cele i rozliczenie ESOP dotyczy lat fiskalnych 2021-2024
Program obejmuje 126.850 akcji (84.472 jako pula podstawowa i 42.378 jako



wynikowych.


Znormalizowana EBITDA - 40%
Wyniki rynkowe - 20%
Cele indywidualne - 40%
 koszt programu motywacyjnego w latach 2021-2024 wyceniony na 30.04.2021
r.  przyznania zdefiniowany w MSSF 2  w formie  szacuje  na
2.857 tys. . W  z tym  on  na wyniki w II kw. 2021 r. w kwocie 449
tys.  w III kw. 2021 r. 674 tys.  a w IV kw. 2021 r. 673 tys. .
 koszt programu zostanie rozpoznany w okresie jego trwania w latach
obrotowych 2021-2024.
Cele programu motywacyjnego
Znormalizowana EBITDA (mln 
Cel EBITDA odnosi  do znormalizowanej EBITDA - skorygowanej o koszt wyceny
ESOP, pozycji nadzwyczajnych lub jednorazowych oraz historycznej EBITDA
przejmowanych 
Dla   przyrost EBITDA generowany przez przejmowane
podmioty jest uznawany za wzrost organiczny i nie podlega normalizacji.
Kurs akcji
Wzrost kursu w pierwszym roku o 15%  ceny z IPO (45,00 . W kolejnych
latach wzrost o 20%  celu z poprzedniego roku.
102
: Inne informacje
Zasady   i 
W okresie sprawozdawczym nie  inne istotne zmiany w podstawowych
zasadach   i jej Grupy .
Opis istotnych    przed 
Na   raportu toczy   z   wobec
Polkomtel sp. z o.o. o  kwoty 4.806.945  wraz z odsetkami ustawowymi za
 za okres od dnia 4 maja 2020 r. do dnia   kary umownej
 na rzecz . Pozew   przez  w dniu 5 lutego
2021 r. W opinii  Polkomtel nie   swoich 
 z zawartej  stronami umowy  realizacji 
   przez   SMS/MMS
   stronami zasad.
Grupa Vercom posiada nierozliczone zaliczki   SOPOL
 sp. j. w kwocie 517 tys.  z  umowy o  .
Grupa Vercom zgodnie z  o    z SOPOL
 sp. j.  SOPOL    w  1
100 000  z  niezapewnienia przez SOPOL  sp. j. minimalnej
dziennej    SMS zgodnie z postanowieniami
umowy.  o wydaniu nakazu    2 lipca 2018 r.
Kara umowna nie  rozpoznana jako  do czasu uprawdopodobnienia
 jej odzyskania.  pokrycia  z   kary
umownej Komornik  przy  Rejonowym w  
 egzekucyjne z    
SOPOL  sp. j. Ponadto Grupa Vercom posiada  
 w kwocie 1 396 208 04  na   
SOPOL  sp. j.  zabezpieczenia  z  
kary umownej.
Zatrudnienie




finansowym.



(nota nr 39).
Prognoza finansowa

Istotne umowy





103
: Inne informacje
ESG
Ze  na przedmiot i   Grupa Vercom nie ma istotnego
 na .  prowadzi   
w obszarze produkcji oprogramowania.
W swoich  Vercom  czynniki   na
 poprzez m.in. ograniczenie   (np. inwestycje w
 serwery) oraz papieru (np.  elektronicznego obiegu
dokumentacji).
 informacji na temat strategii ESG Vercom znajduje  w raporcie
niefinansowym.
 w obszarze B+R
W minionym roku obrotowym   nad  projektami
w zakresie  B+R:
MessageFlow w  z  strategii rozwoju  na
 rynku oraz  potrzeb  w 
zapotrzebowania na jeszcze efektywniejsze wykorzystanie wielu 
komunikacji, w 2023 roku   nad stworzeniem nowej platformy
skierowanej do  i   pod  MessageFlow. Projekt
 dostosowanie  do potrzeb  zagranicznych poprzez
 z  operatorami telekomunikacyjnymi oraz
dostosowanie   do  stosowanych przez
globalnych .  temu, platforma MessageFlow  w stanie
     poza granicami Polski.
Istotnym elementem  MessageFlow    
poprzez wiele  komunikacji, takich jak sms, email,  typu push
 w wersji webowej jak  mobilnej) oraz docelowo  z
wykorzystaniem  aplikacji jak np. WhatsApp, Viber czy RCS (tzw.
 OTT).  integracji  w ramach jednego API, Vercom zyska 
jeszcze efektywniejszej  .
Na  publikacji sprawozdania  platforma MessageFlow 
 klientom w ograniczonym zakresie. Koniec prac nad 
MessageFlow  zaplanowany na 4  2024.
104
MailerLite Polska MailerLite Polska to projekt,  celem jest przygotowanie
nowej wersji  MailerLite dostosowanej do specyfiki polskiego rynku oraz
potrzeb  z Polski. Po   MailerLite w 2022 roku 
 decyzja o konsolidacji  email marketingu  marki MailerLite,
czego    potrzeba przygotowania polskiej wersji tego
systemu.  centralizacji  email marketingu w ramach jednej marki oraz
jednego systemu,    lepiej  przewagi konkurencyjne
 z  marki MailerLite,   koszty
utrzymania systemu i koszty   oraz efektywniej 
 marketingowym.
Projekt obejmuje wytworzenie kilku dodatkowych :
wytworzenie nowej wersji   MailerLite
wytworzenie  dostosowanych do specyfiki polskiej grupy
  m.in. integracje z lokalnymi operatorami 
 systemami marketing automation oraz lokalnymi dostawcami
 poczty elektronicznej
wytworzenia  do automatyzacji procesu migracji .
Koniec prac nad projektem  zaplanowany na 1  2024.
SMSC Hub projekt  na wytworzeniu nowego systemu wymiany ruchu
dla  SMS.
Celem jego utworzenia jest  dotychczasowych  stosowanych
w grupie oraz scentralizowanie  z operatorami telekomunikacyjnymi oraz
dostawcami dla wszystkich   z komunikacji SMS
(docelowo  z  opartych o  MMS oraz RCS).
 SMSC Hub  z  w ramach grupy Vercom nie  
  swojej instancji oprogramowania   z
operatorami telekomunikacyjnymi i dostawcami.
Centralizacja systemu do  ruchem sms zapewni dodatkowe 
w zakresie analityki ruchu oraz   na dodatkowe  kosztowe.
Planowane  prac nad SMSC Hub to 4  2024.
: Inne informacje
Wykorzystanie  z emisji
W okresie  niniejszym raportem  nie   z publicznej
emisji akcji.
Kredyty i 
Informacja o  kredytach,  i leasingach 
przedstawiona w Nocie 30 Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego.

Grupa Vercom    akwizycji  
  Grupy oraz  geograficzny zakres  na
globalnym rynku CPaaS. W  z tym Grupa aktywnie korzysta
z  finansowania  przy jednoczesnej kontroli 
  z zawieranych   poziomu  oraz
 w odniesieniu do  .
W ocenia  Vercom posiada    z 
 oraz nie identyfikuje   dla regulacji 
w .
105
: 
  w sprawie   skonsolidowanego
sprawozdania finansowego Grupy  Vercom za rok finansowy
 31 grudnia 2023 r
 Vercom S.A.   wedle jego najlepszej wiedzy, skonsolidowane
sprawozdanie finansowe Vercom za okres roku finansowego  31
grudnia 2023 r. i dane    zgodnie
z  zasadami .
    zaprezentowane dane  w 
prawdziwy, rzetelny i jasny   i  Grupy oraz jej wynik
finansowy. Sprawozdanie z  zawiera prawdziwy obraz rozwoju
i  oraz sytuacji  w tym opis podstawowych ryzyk i .
  w sprawie   jednostkowego
sprawozdania finansowego Vercom za rok finansowy  31 grudnia
2023 r.
 Vercom S.A.   wedle jego najlepszej wiedzy, jednostkowe
sprawozdanie finansowe Vercom za okres roku finansowego  31
grudnia 2023 r.   zgodnie z  zasadami
.
    zaprezentowane dane  w 
prawdziwy, rzetelny i jasny   i   oraz jej wynik
finansowy. Sprawozdanie z  zawiera prawdziwy obraz rozwoju
i  oraz sytuacji  w tym opis podstawowych ryzyk i .
106
Krzysztof Szyszka

Adam Lewkowicz

Tomasz Pakulski

Krzysztof Szyszka

Adam Lewkowicz

Tomasz Pakulski

: 
  w sprawie firmy audytorskiej  skonsolidowane
sprawozdanie finansowe Grupy  Vercom za okres roku finansowego
 31 grudnia 2023 r.
 Vercom, na podstawie  Rady Nadzorczej Vercom, informuje,
 firma audytorska  roczne skonsolidowane sprawozdanie finansowe
Grupy  Vercom za okres roku finansowego  31 grudnia
2023 r., BDO Sp. z o.o.  komandytowa z  w Warszawie, ul. 
12,  wybrana zgodnie z przepisami prawa.
Firma audytorska oraz    badanie  warunki
do  bezstronnego i  sprawozdania z badania rocznego
sprawozdania finansowego zgodnie z  przepisami, standardami
wykonywania zawodu i zasadami etyki zawodowej.
W   przestrzegane  przepisy  z  firmy
audytorskiej i kluczowego  rewidenta oraz  okresami
karencji.
 posiada  w zakresie wyboru firmy audytorskiej oraz 
w zakresie  na rzecz emitenta przez   podmiot
 z   lub  jego sieci dodatkowych 
 badaniem, w tym  zwolnionych z zakazu  przez
 .
  w sprawie firmy audytorskiej  jednostkowe
sprawozdanie finansowe Grupy  Vercom za okres roku finansowego
 31 grudnia 2023 r
 Vercom, na podstawie  Rady Nadzorczej Vercom, informuje,
 firma audytorska  roczne jednostkowe sprawozdanie finansowe
Vercom za okres roku finansowego  31 grudnia 2023 r., BDO Sp. z
o.o.  komandytowa z  w Warszawie, ul.  12,  wybrana
zgodnie z przepisami prawa.
Firma audytorska oraz    badanie  warunki
do  bezstronnego i  sprawozdania z badania rocznego
sprawozdania finansowego zgodnie z  przepisami, standardami
wykonywania zawodu i zasadami etyki zawodowej.
W   przestrzegane  przepisy  z  firmy
audytorskiej i kluczowego  rewidenta oraz  okresami
karencji.
 posiada  w zakresie wyboru firmy audytorskiej oraz 
w zakresie  na rzecz emitenta przez   podmiot
 z   lub  jego sieci dodatkowych 
 badaniem, w tym  zwolnionych
z zakazu  przez  .
107
Krzysztof Szyszka

Adam Lewkowicz

Tomasz Pakulski

Krzysztof Szyszka

Adam Lewkowicz

Tomasz Pakulski

: 
 Rady Nadzorczej w sprawie Komitetu audytu
Rada Nadzorcza Vercom   w  i Grupie  Vercom 
przestrzegane przepisy    i funkcjonowania komitetu
audytu, w tym   przez jego   
oraz   do posiadania wiedzy i  z zakresu 
w   emitent, oraz w zakresie  lub badania 
finansowych.
Komitet audytu,  w ramach Rady Nadzorczej,  zadania
komitetu audytu przewidziane w  przepisach.
108
Jakub Dwernicki

Roosvelta 22
60-
Vercom S.A. oraz

Krzysztof Szyszka

Adam Lewkowicz

Tomasz Pakulski
