Grupa Kapitałowa BoomBit S.A.
Sprawozdanie Zarządu z działalności
za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku
(kwoty wyrażone są w tysiącach PLN, o ile nie podano inaczej)
13
W okresie objętym niniejszym sprawozdaniem przychody Spółki (164,1 mln PLN) były o 10% niższe niż w roku ubiegłym
(183,1 mln PLN). Głównym źródłem przychodów Spółki w 2023 roku były przychody z tytułu revshare od jednostek
powiązanych w łącznej kwocie 145,8 mln PLN, tj. 89% przychodów ogółem (177,8 mln PLN, czyli 97% przychodów
ogółem w roku poprzednim). Wiodącym kontrahentem Spółki jest Boombit Games Ltd., odpowiedzialny za 88%
przychodów Spółki (95% w roku ubiegłym).
Koszty własne sprzedaży wyniosły 141,1 mln PLN i były niższe o 17,2 mln PLN, tj. o 11% od kosztów poniesionych w
roku ubiegłym. Spadek ten wynikał przede wszystkim z niższych wydatków na User Acquisition, które odnoszone na
koszt własny sprzedaży zmniejszyły się o 17,9 mln PLN, tj. o 16% względem roku ubiegłego i wyniosły 91,1 mln PLN.
Na spadek kosztów własnych sprzedaży wpływ miały również niższe koszty revshare, które w bieżącym okresie wyniosły
12,8 mln PLN i były niższe o 6,8 mln PLN, tj. o 35% w porównaniu do roku ubiegłego. Spadek kosztów revshare jest
pochodną słabszych wyników gier w 2023 roku na tle roku poprzedniego. Jednocześnie, w stosunku do 2022 roku,
nastąpił wzrost kosztów wynagrodzeń ujmowanych w koszcie własnym sprzedaży o 1,6 mln PLN oraz wzrost kosztów
programów, subskrypcji i serwerów o 1,0 mln PLN. W 2023 roku pojawił się również nowy, względem roku
poprzedniego koszt, dotyczący części Opłaty integracyjnej od IS przekazywanej przez Spółkę innym jednostkom z
Grupy. Łączny koszt z tego tytułu wyniósł w 2023 roku 3,2 mln PLN.
Wynik z działalności operacyjnej spadł w bieżącym roku o 6,8 mln PLN, tj. 52% względem roku poprzedniego i wyniósł
6,4 mln PLN. Poza niższym o 1,8 mln PLN wynikiem brutto ze sprzedaży, wpływ na to miały w szczególności różnice
kursowe. Wynik na pozostałej działalności operacyjnej uległ pogorszeniu z tytułu różnic kursowych o 4,8 mln PLN. W
2023 roku Spółka ujęła w pozostałych kosztach operacyjnych 3,5 mln PLN nadwyżki ujemnych różnic kursowych nad
dodatnimi, podczas gdy w 2022 roku Spółka ujęła 1,3 mln PLN nadwyżki dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi w
pozostałych przychodach operacyjnych.
W bieżącym okresie sprawozdawczym Spółka dokonała weryfikacji udzielonych pożyczek oraz posiadanych należności
pod kątem oczekiwanych strat kredytowych, zgodnie z wymogami MSSF 9. W wyniku przeprowadzonej analizy Spółka
rozpoznała w 2023 roku 0,5 mln PLN odpisów aktualizujących wartość należności, które odniesiono w pozostałe koszty
operacyjne. Jednocześnie odwrócono odpisy aktualizujące wartość należności, utworzone we wcześniejszych okresach,
na łączną kwotę 1,4 mln PLN odnosząc tą wartość w pozostałe przychody operacyjne. Ponadto, w 2023 roku
rozpoznano w kosztach finansowych kwotę 5,6 mln PLN z tytułu odpisów aktualizujących wartość pożyczek. Na dzień
bilansowy łączna wysokość opisów z tytułu oczekiwanych strat kredytowych wynosi 8,4 mln PLN (5,0 mln PLN na 31
grudnia 2022 roku). Szczegóły dotyczące odpisów przedstawiono w pkt 4 niniejszego sprawozdania.
Wartość aktywów Spółki na dzień 31 grudnia 2023 roku wyniosła 129,8 mln PLN, tj. o 6,0 mln PLN więcej niż na koniec
roku 2022. Wzrost aktywów związany jest przede wszystkim ze wzrostem salda wartości niematerialnych w łącznej
kwocie 10,7 mln PLN, wynikającego ze zwiększenia nakładów na prace rozwojowe dotyczące w szczególności gier Mid-
Core i Casual. Do wzrostu aktywów Spółki istotnie przyczyniło się również przeszacowanie wartości udziałów
posiadanych w SuperScale s.r.o. do wartości godziwej o 9,8 mln PLN. Jednocześnie zanotowano spadek salda środków
pieniężnych i ich ekwiwalentów, które zmniejszyło się o 16,3 mln PLN względem 2022 roku i wyniosło na koniec
bieżącego okresu 14,6 mln PLN.