Szanowni Akcjonariusze,
Przekazujemy na Państwa ręce raport roczny Big Cheese Studio S.A. za rok 2023, który stanowi podsumowanie
wyników finansowych i najważniejszych wydarzeń tego okresu.
Rok 2023 był rokiem dynamicznych zmian w Spółce, które swoją kulminację osiągnęły w trzecim kwartale roku
obrotowego. W pierwszych trzech kwartałach roku 2023 Spółka realizowała przyjętą strategię opartą na realizacji
kontynuacji głównego produktu Spółki (tj. gry Cooking Simulator 2), dalszej monetyzacji gry Cooking Simulator
oraz produkcji nowych gier, których celem było rozszerzenie portfolio gier Spółki. Spółka skupiała się także na
zwiększeniu efektywności produkcji gier w związku z planami równoległego prowadzenia kilku projektów
deweloperskich. Jednakże okres września i października 2023 roku, był dla Spółki okresem reorganizacji w
związku z dynamicznymi zmianami personalnymi w Zarządzie Spółki, a później również w Radzie Nadzorczej.
Po objęciu sterów w Spółce, podjęliśmy szereg decyzji, których efekty zaczynają być widoczne. Skupiliśmy się na
optymalizacji efektywności oraz dalszych kosztów produkcji, podjęta została trudna decyzja dotycząca zawiązania
odpisów aktualizujących dla projektów, które nie wykazywały potencjału sprzedażowego i których development
nie postępował od dłuższego czasu. Rozpoczęliśmy drogę ku obniżeniu miesięcznych kosztów funkcjonowania
firmy, jednocześnie skupiając się nad zwiększeniem efektywności funkcjonowania zespołu produkującego
Cooking Simulator 2. Ważnym elementem naszej strategii pozostaje dalsze wsparcie sprzedaży gry Cooking
Simulator. Efektem naszych działań jest także pewne ustabilizowanie aspektów prawno-administracyjnych
funkcjonowania Spółki.
Głównym produktem Spółki jest gra Cooking Simulator wraz z dodatkami DLC. Gra miała swą premierę w 2019
roku i jej cykl życia skutkuje naturalnym obniżeniem generowanych przychodów, natomiast oceniamy
zainteresowanie graczy tematem gotowania w dalszym ciągu jako wysokie. Z tego powodu Spółka planuje
rozwijać przede wszystkim ten brand.
Na obecnym etapie naszym priorytetem jest produkcja gry Cooking Simulator 2, która powinna być motorem
napędowym spółki w kolejnych latach. Kolejnym kluczowym zadaniem jest efektywniejsza monetyzacja gry
Cooking Simulator. Efektem tych działań jest produkcja kolejnych dodatków (pierwszy z nich, DLC Sushi będzie
miał premierę w przeciągu najbliższych miesięcy) oraz przygotowanie do wydania już istniejących dodatków na
platformy, na których nie są one jeszcze obecne. Rozpoczęliśmy także działania ukierunkowane na dostarczenie
na rynek gry Cooking Simulator w wersji mobilnej, z racji dostrzeganego przez nas potencjału, oraz chęci dalszej
promocji brandu.
Dla Spółki wartość intelektualna związana z Cooking Simulator jest kluczowa, dlatego w najbliższym czasie
planujemy również poszukiwanie kolejnych możliwości crosspromocyjnych – w szczególności gier powiązanych
tematycznie z Cooking Simulator, zarówno w formie wyłącznie wydawniczej jak również w projektach własnych
Spółki, tzn. realizowanych na zamówienie Spółki lub w dalszych etapach bezpośrednio przez spółkę.
Dziękujemy Państwu za zaufanie i wiarę w potencjał Big Cheese Studio S.A. a przede wszystkim w siłę marki
Cooking Simulator, dla której dostrzegamy ogromną ilość dalszych możliwości.
Z wyrazami szacunku,
Zarząd Big Cheese Studio S.A.
Łódź, 26 kwietnia 2024 r.
Łukasz Zabłocki Rafał Szymański
Prezes Zarządu Członek Zarządu