Kino Polska TV S.A.
Jednostkowe sprawozdanie finansowe za rok zakończony 31 grudnia 2023 r.
18
należności. Spółka ocenia, że w przypadku kanałów telewizyjnych, których nie jest właścicielem, działa jako
zleceniodawca (tj. sprawuje kontrolę nad przyrzeczoną usługą przed jej przekazaniem klientowi), dlatego
przychody z tytułu świadczenia tych usług prezentuje w wartościach brutto (tj. rozłącznie od kosztów
ponoszonych na rzecz właścicieli praw do kanałów telewizyjnych). Powyższy osąd opiera się na następujących
przesłankach:
• Spółka ponosi główną odpowiedzialność za wykonanie umowy;
• Spółka ma prawo ustalania cen sprzedaży usług reemisji kanałów;
• Spółka ma prawo wyboru i akceptacji operatorów z którymi współpracuje;
• Spółka ponosi pełne ryzyko operacyjne i kredytowe.
Przychody z emisji reklam ujmowane są nie później niż w dniu zakończenia emisji danej reklamy. Przychody są
rozpoznawane w wysokości kwot podlegających zapłacie przez nabywców czasu reklamowego
po pomniejszeniu o podatek od towarów i usług, o udzielone rabaty, a także prowizję potrącaną przez brokera
reklamowego obsługującego Spółkę. Spółka wystawia faktury z tytułu emisji reklam w miesiącu następnym po
miesiącu, w którym emisja miała miejsce. Tym samym, przy założeniu 14 dniowego terminu płatności,
wynagrodzenie jest płatne w terminie 30 dni od daty dostarczenia. Niezafakturowane lecz zrealizowane
świadczenie Spółka rozpoznaje jako rezerwy na przychody i ujmuje w pozycji Należności z tytułu dostaw i usług
oraz pozostałe należności.
Przychody z tytułu produkcji kanałów ujmowane są zgodnie z okresem, którego dotyczą, na bazie poniesionych
kosztów powiększonych o marżę wskazaną w umowie z nabywcą tych usług. Spółka wystawia faktury z tytułu
produkcji kanałów w miesiącu następującym po miesiącu, w którym zrealizowano usługę. Tym samym, przy
założeniu 14 dniowego terminu płatności, wynagrodzenie jest płatne w terminie 30 dni od daty dostarczenia.
Niezafakturowane lecz zrealizowane świadczenie Spółka rozpoznaje jako rezerwy na przychody i ujmuje w pozycji
Należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe należności.
Przychody ze sprzedaży towarów i produktów są ujmowane, jeżeli klient uzyska kontrolę nad przekazanymi
towarami i produktami. W zakresie sprzedaży towarów i produktów Spółka działa przede wszystkim w oparciu o
umowy komisu. Spółka wystawia faktury z tego tytułu w miesiącu następującym po miesiącu, w którym
zrealizowano sprzedaż. Tym samym, przy założeniu 14 dniowego terminu płatności, wynagrodzenie jest płatne
w terminie 30 dni od daty dostarczenia. Niezafakturowane lecz zrealizowane świadczenie Spółka rozpoznaje jako
rezerwy na przychody i ujmuje w pozycji Należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe należności.
Przychody z transakcji bezgotówkowych (emisja reklam w zamian za towary i usługi) ujmowane są
w momencie emisji reklam, jeżeli usługi będące przedmiotem wymiany nie są jednolite. Otrzymane
w takich transakcjach towary lub usługi są aktywowane lub ujmowane w kosztach w momencie ich otrzymania
lub zużycia. Spółka ujmuje transakcje bezgotówkowe na podstawie szacowanej wartości godziwej otrzymanych
towarów lub usług. Jeżeli towary lub usługi otrzymane są przed emisją reklamy, ujmowane jest zobowiązanie z
tego tytułu. Podobnie, jeżeli reklama została wyemitowana przed otrzymaniem towarów lub usług, ujmowana
jest należność tego tytułu. Przychody i koszty z tytułu transakcji bezgotówkowych nie są kompensowane w
sprawozdaniu z całkowitych dochodów, z wyjątkiem transakcji, w których usługi będące przedmiotem wymiany
są jednolite. Przychody z transakcji bezgotówkowych są rozliczane analogicznie do przychodów z tytułu emisji
reklam.