Szanowni Akcjonariusze,
Przekazuję do Państwa dyspozycji raport roczny, w którym prezentujemy wyniki
finansowe i działania Spółki w 2023 roku. Miniony rok był dla nas bardzo udany. Nasza
organizacja, czyli Grupa Kapitałowa IMS, osiągnęła w 2023 roku przychody oraz zysk EBITDA
najwyższe w swojej ponad 20-letniej historii. W stosunku do 2022 roku, przychody wzrosły
o 10 mln zł, a EBITDA o 4 mln zł. W 2023 roku przychody wzrosły we wszystkich segmentach
sprzedażowych i pozyskaliśmy blisko 2,2 tys. lokalizacji abonamentowych, przekraczając na
koniec roku poziom 35 tys. lokalizacji. W ciągu ostatnich pięciu lat podwoiliśmy liczbę
abonamentów, mimo że duża część tego czasu to był bardzo trudny – pod każdym względem –
okres związany z pandemią koronawirusa.
Silnie rozwijamy projekt Closer Music. W 2023 roku osiągnęliśmy przychody ze sprzedaży
ponad 5-krotnie większe niż w roku 2022. Osiągnięte już na tym etapie rozwoju wzrosty
sprzedaży oraz wyniki finansowe – EBIT, EBITDA i zysk netto, pokazujące bardzo wysoką
rentowność – jednoznacznie udowadniają, jak olbrzymi potencjał ma ten projekt. Naszym celem
jest zbudowanie w możliwie krótkim czasie co najmniej kilkudziesięciokrotnie większej skali
przychodów, przede wszystkim na terenie USA i Europy Zachodniej oraz osiąganie finalnie
wyższych lub nie mniejszych rentowności niż w 2023 roku. Na dzień publikacji niniejszego
raportu, liczba wysokiej jakości utworów w bibliotekach CM wynosi blisko 10.000 sztuk, co
pozwala na szeroką komercjalizację kontentu na całym świecie. Closer Music rozwijamy udanie
i konsekwentnie, mimo słabości w dostępie do kapitału na polskim rynku. Słabość polskiego
rynku kapitałowego widoczna jest także w permanentnie niskiej wycenie akcji IMS S.A.,
odbiegającej istotnie od wyceny podobnych firm mających siedzibę w Europie Zachodniej czy
USA.
W 2024 roku planujemy dalej rozwijać się organicznie i zwiększać systematycznie liczbę
lokalizacji abonamentowych oraz dalej rozwijać projekt Closer Music. Wiele obiecujemy sobie
także w kontekście wprowadzanych zmian w segmencie reklamowym. Liczymy, że poszerzenie
naszej oferty i zmiany w zespole sprzedażowym pozwolą nam uzyskać ok. dwukrotnie większe
przychody w perspektywie 2-3 lat.