1
RAPORT W SPRAWIE STOSOWANIA
ZASAD ŁADU KORPORACYJNEGO W RESBUD SE
w 2023 ROKU
2
CZĘŚĆ A. Przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego zawartych w
dokumencie „Dobre praktyki spółek notowanych na GPW”
1. Wskazanie zbioru zasad ładu korporacyjnego, któremu podlega Emitent oraz miejsca, gdzie tekst
zbioru zasad jest publicznie dostępny
Nowy zbiór Dobrych Praktyk został opracowany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie i
przyjęty Uchwałą Nr 13/1834/2021 Rady Nadzorczej GPW z dnia 29 marca 2021 roku, a wszedł w życie
w dniu 1 lipca 2021 roku. Zbiór zasad ładu korporacyjnego i związane z nim zasady postępowania mają
istotny wpływ na kształtowanie relacji spółek giełdowych z ich otoczeniem rynkowym. Tekst
DPSN_2021 jest publicznie dostępny na stronie internetowej GPW: hps://www.gpw.pl/dobre-
praktyki2021 w sekcji poświęconej zagadnieniom dobrych praktyk.
Intencją RESBUD SE jest trwałe przestrzeganie wszystkich zasad ładu korporacyjnego określonych w
ww. obecnie obowiązującym dokumencie.
2. Wskazanie zakresu, w jakim Emitent w 2023 roku odstąpił od postanowień zbioru zasad ładu oraz
wskazanie tych postanowień i wyjaśnienie przyczyn odstąpienia
Na podstawie § 29 ust. 3 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., Zarząd Spółki
opublikował w dniu 24 kwietnia 2023 roku aktualizację informacji o stanie stosowania Dobrych Praktyk
Spółek Notowanych na GPW 2021, szczegółowo wskazując rekomendacje i zasady, od których
stosowania odstąpiono. Szczegółowa informacja na temat stanu stosowania Dobrych Praktyk 2021
przez Spółkę jest dostępna na jej stronie internetowej: hps://resbud.pl/lad-korporacyjny/ w sekcji
poświęconej zagadnieniom ładu korporacyjnego.
Zgodnie przekazaną informacją Zarządu, Spółka zobowiązała się do przestrzegania zasad ładu
korporacyjnego zawartych w dokumencie „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021
(DPSN_2021) za wyjątkiem następujących zasad:
1. POLITYKA INFORMACYJNA I KOMUNIKACJA Z INWESTORAMI
1.3. W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą:
1.3.1. zagadnienia środowiskowe, zawierające mierniki i ryzyka związane ze zmianami klimatu
i zagadnienia zrównowonego rozwoju;
Zasada ta nie jest stosowana.
Wyjaśnienie Spółki: Działalność spółki nie generuje dużego obciążenia dla środowiska, ponieważ spółka
jest spółką holdingową. Główna działalność rmy ma charakter biurowy.
1.4. W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej strategii
biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń
posiadanej strategii, mierzalnych celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych,
planowanych działań oraz postępów w jej realizacji, określonych za pomocą mierników,
finansowych i niefinansowych. Informacje na temat strategii w obszarze ESG powinny m.in.:
   
3
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki : Spółka publikuje wymagane przez prawo informacje na swojej stronie internetowej.
Informacje na temat planów oraz celów spółki są przekazywane głównie w raportach okresowych.
1.4.1. objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy
uwzględniane są kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające z tego
ryzyka;
Zasada ta nie jest stosowana.
Wyjaśnienie Spółki: Ze względu na marginalny wpływ spółki na zmiany klimatu, spółka nie porusza
tych kwestii w swoich procesach decyzyjnych.
1.4.2. przedstawiać wartość wskaźnika równości wynagrodzeń wypłacanych jej
pracownikom, obliczanego jako procentowa różnica pomiędzy średnim miesięcznym
wynagrodzeniem (z uwzględnieniem premii, nagród i innych dodatków) kobiet i
mężczyzn za ostatni rok, oraz przedstawiać informacje o działaniach podjętych w celu
likwidacji ewentualnych nierówności w tym zakresie, wraz z prezentacją ryzyk z tym
związanych oraz horyzontem czasowym, w którym planowane jest doprowadzenie do
równości.
Zasada ta nie jest stosowana.
Wyjaśnienie Spółki: Z uwagi na fakt, że Spółka nie prowadzi tego rodzaju analiz w zakresie kwestii
społecznych i pracowniczych, nie publikuje dodatkowych informacji w zakresie objętym niniejszym
punktem.
1.5. Co najmniej raz w roku spółka ujawnia wydatki ponoszone przez nią i jej grupę na wspieranie
kultury, sportu, instytucji charytatywnych, mediów, organizacji społecznych, związków
zawodowych itp. Jeżeli w roku objętym sprawozdaniem spółka lub jej grupa ponosiły wydatki
na tego rodzaju cele, informacja zawiera zestawienie tych wydatków.
Zasada ta nie jest stosowana.
Wyjaśnienie Spółki: Spółka nie ponosi takich wydatków.
1.6. W przypadku spółki należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80 raz na kwartał, a w
przypadku pozostałych nie rzadziej niż raz w roku, spółka organizuje spotkanie dla inwestorów,
zapraszając na nie w szczególności akcjonariuszy, analityków, ekspertów branżowych i
przedstawicieli mediów. Podczas spotkania zarząd spółki prezentuje i komentuje przyjętą
strategię i jej realizację, wyniki finansowe spółki i jej grupy, a także najważniejsze wydarzenia
mające wpływ na działalność spółki i jej grupy, osiągane wyniki i perspektywy na przyszłość.
Podczas organizowanych spotkań zarząd spółki publicznie udziela odpowiedzi i wyjaśnień na
zadawane pytania.
Zasada ta nie jest stosowana.
Wyjaśnienie Spółki: Spółka nie należy do żadnego ze wskazanych indeksów. Ponadto, nie organizuje
spotkań dla inwestorów, analityków i akcjonariuszy. Wszystkie informacje są dostarczane przez firmę
za pośrednictwem komunikacji elektronicznej.
2. ZARZĄD I RADA NADZORCZA
2.3. Przynajmniej dwóch członków rady nadzorczej spełnia kryteria niezależności wymienione w
ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, rmach audytorskich oraz nadzorze
4
publicznym, a także nie ma rzeczywistych i istotnych powiązań z akcjonariuszem posiadającym
co najmniej 5% ogólnej liczby głosów w spółce.
Zasada ta jest aktualnie stosowana, choć nie była przez większą część 2023 roku.
Wyjaśnienie Spółki: Decyzja o wyborze członków Rady Nadzorczej leży w gestii Walnego Zgromadzenia
Akcjonariuszy. Akcjonariusze, kierując się kompetencjami i zaufaniem do poszczególnych kandydatów,
decydują o składzie Rady Nadzorczej. Spółka może, w zależności od decyzji Walnego Zgromadzenia,
okresowo spełniać lub nie spełniać tego kryterium w zależności od wybranego składu Zarządu, a ocena
wynikających z tego ryzyk mieści się w kompetencjach Walnego Zgromadzenia.
Przez większą część 2023 roku Rada Nadzorcza nie spełniała kryteriów niezależności, gdyż tylko jeden
członek Rady był niezależny. Od 30 sierpnia 2023 roku skład Rady Nadzorczej spełnia kryteria wskazanie
w niniejszej zasadzie.
3. SYSTEMY I FUNKCJE WEWNĘTRZNE
3.10. Co najmniej raz na pięć lat w spółce należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80
dokonywany jest, przez niezależnego audytora wybranego przy udziale komitetu audytu,
przegląd funkcji audytu wewnętrznego.
Zasada ta nie ma zastosowana.
Wyjaśnienie Spółki : Spółka nie należy do żadnego z tych indeksów.
4. WALNE ZGROMADZENIE I RELACJE Z AKCJONARIUSZAMI
4.11. Członkowie zarządu i rady nadzorczej biorą udział w obradach walnego zgromadzenia, w
miejscu obrad lub za pośrednictwem środków dwustronnej komunikacji elektronicznej w czasie
rzeczywistym, w składzie umożliwiającym wypowiedzenie się na temat spraw będących
przedmiotem obrad walnego zgromadzenia oraz udzielenie merytorycznej odpowiedzi na
pytania zadawane w trakcie walnego zgromadzenia. Zarząd prezentuje uczestnikom
zwyczajnego walnego zgromadzenia wyniki nansowe spółki oraz inne istotne informacje, w
tym nienansowe, zawarte w sprawozdaniu nansowym podlegającym zatwierdzeniu przez
walne zgromadzenie. Zarząd omawia istotne zdarzenia dotyczące minionego roku obrotowego,
porównuje prezentowane dane z latami wcześniejszymi i wskazuje stopień realizacji planów
minionego roku.
Zasada ta nie jest stosowana.
Wyjaśnienie Spółki: Spółka przedstawia wszystkie dokumenty związane ze sprawozdaniem nansowym
z odpowiednim wyprzedzeniem. Zarząd uczestniczy w obradach Walnego Zgromadzenia, jednak nie
prezentuje wyników oraz innych danych, które zostały przedstawione w dokumentach. W przypadku
pytań akcjonariuszy, Zarząd udziela odpowiednich wyjaśnień.
3. Aktualizacja zakresu, w jakim Emitent stosuje postanowienia zbioru zasad ładu
W dniu 11 kwietnia 2024 roku, Zarząd Spółki przekaz informację z aktualizacją w zakresie stanu
stosowania zasad określonych w załączniku do Uchwały nr 13/1834/2021 Rady Nadzorczej GPW z dnia
29 marca 2021 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021". Do stosowania zostały
5
wdrone zasady: 1.5. i 2.3. Spółka nie stosuje 12 zasad zawartych w zbiorze Dobrych Praktykach 2021:
1.3.1., 1.4., 1.4.1., 1.4.2., 1.6., 2.1., 2.2., 2.11.6., 3.4., 3.5., 3.6. i 4.11.
Spółka zamieściła także dodatkowe wyjaśnienia w zakresie niektórych zasad już stosowanych.
Szczegółowa informacja w tym zakresie jest dostępna na jej stronie internetowej: hps://resbud.pl/lad-
korporacyjny/ w zakładce: Relacje inwestorskie.
CZĘŚĆ B. Opis podstawowych cech stosowanych w Spółce systemów
kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu
sporządzania sprawozdań nansowych i skonsolidowanych sprawozdań
nansowych
Spółka utrzymuje skuteczne systemy kontroli wewnętrznej w zakresie prowadzenia rachunkowości i
sprawozdawczości nansowej, które zapewniają rzetelne i jasne przedstawianie jej sytuacji majątkowej
i nansowej. Przyjęte zasady rachunkowości stosuje się w sposób ciągły, zapewniając pownywalność
sprawozdań nansowych przy zastosowaniu reguły kontynuacji działalności i ostrożnej wyceny.
Grupa Emitenta sporządza sprawozdania nansowe zgodnie z obowiązującymi przepisami, w
szczególności zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości, Międzynarodowymi
Standardami Sprawozdawczości Finansowej, a w zakresie nieuregulowanym przez MSR, zgodnie z
przepisami ustawy o rachunkowości oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
Skuteczny system kontroli wewnętrznej Spółki w procesie sporządzania jednostkowych i
skonsolidowanych sprawozdań nansowych został uregulowany m.in. w wewnętrznych Procedurach.
Procedury te określają zasady i zakres raportowania oraz odpowiedzialności w przedmiocie
sporządzania raportów okresowych oraz sprawozdań nansowych, w tym zapewnienia ich jakości i
poprawności oraz publikacji. W zakresie zarządzania ryzykiem sporządzania sprawozdań nansowych,
na bieżąco prowadzony jest monitoring zmian w przepisach i regulacjach zewnętrznych związanych ze
sporządzaniem sprawozdań.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami Spółka poddaje swoje sprawozdania nansowe przeglądowi oraz
badaniu przez niezależnego biegłego rewidenta. Aktualnie, Emitent posiada przyjęte regulacje
dotyczące procedury i przesłanek wyboru rmy audytorskiej oraz świadczenia usług dodatkowych.
Nadzór merytoryczny nad procesem przygotowania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań
nansowych oraz raportów okresowych Spółki sprawuje Członek Zarządu odpowiedzialny za sprawy
nansowo-księgowe. Za organizację prac związanych z przygotowaniem sprawozdań nansowych
odpowiedzialny jest Pion Księgowości, podlegający bezpośrednio Członkowi Zarządu.
Dane nansowe będące podstawą jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań nansowych i
raportów okresowych pochodzą z systemu księgowo-nansowego w którym rejestrowane transakcje
zgodnie z polityką rachunkowości Spółki.
Spółka podejmuje starania, aby sprawozdania nansowe sporządzane były przez podmioty
profesjonalne, zgodnie z wymogami prawa i najwyższymi standardami sprawozdawczości nansowej
wymaganymi dla spółek publicznych.
Korzystając z usług wyspecjalizowanych podmiotów, Zarząd otrzymuje bieżące doradztwo zewnętrzne
w zakresie konsultowania wszelkich problemów związanych z prawidłowym sporządzaniem
  
6
obowiązkowych sprawozdań nansowych, w tym raportów kwartalnych, półrocznych i rocznych oraz
kwesi podatkowych .
Ze względu na dotychczasową wielkość Spółki, opisany powyżej stosowany w Spółce system kontroli
wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania sprawozdań
nansowych jest wystarczający i dotychczas w procesie sporządzania sprawozdań nansowych nie
zidentykowano szczególnych i istotnych ryzyk.
CZĘŚĆ C. Prawa akcjonariuszy i ograniczenia w ich wykonywaniu
1. Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji wraz ze
wskazaniem liczby posiadanych przez te podmioty akcji, ich procentowego udziału w kapitale
zakładowym, liczby głosów z nich wynikających i ich procentowego udziału w ogólnej liczbie głosów
na walnym zgromadzeniu
Główni akcjonariusze (posiadanie akcji bezpośrednie i pośrednie) na dzień publikacji Raportu.
Akcjonariusze
Liczba akcji
% akcji
Liczba głosów
% udział w ogólnej
liczbie głosów
DKW POLSKA OÜ
85 632 874
27,14 %
85 632 874
27,14 %
Sergiusz Pietrosz
80 084 032
25,38 %
80 084 032
25,38 %
Alexey Petrov*
53 217 230
16,87 %
53 217 230
16,87 %
* wraz z podmiotami zależnymi
2. Wskazanie posiadaczy papierów wartościowych, które dają specjalne uprawnienia kontrolne wraz
z opisem tych uprawnień
Spółka nie wyemitowała papierów wartościowych, które przyznają specjalne uprawnienia kontrolne
któremukolwiek z jej akcjonariuszy.
3. Wskazanie wszelkich ograniczeń odnośnie do wykonywania prawa głosu
Statut Spółki nie wprowadza żadnych ograniczodnośnie wykonywania prawa głosu. Nie występują
również żadne postanowienia, które oddzielają prawa kapitałowe związane z papierami wartościowymi
od posiadania papierów wartościowych.
7
4. Wskazanie wszelkich ogranicz dotyczących przenoszenia prawa własności papierów
wartościowych Emitenta
Nie występują żadne ograniczenia dotyczące przenoszenia prawa własności papierów
wartościowych. Zgodnie z wiedzą Emitenta, nie istnieją umowy zawierane w trybie art. 338 §1 ksh
ograniczające na określony czas rozporządzanie akcjami lub częścią ułamkową tych akcji. Zgodnie z
wiedzą Emitenta nie istnie wnież umowy zawarte na podstawie art. 338 §2 ksh ustanawiające
prawo pierwokupu lub inne prawo pierwszeństwa nabycia akcji lub ułamkowej części tych akcji.
Obrót papierami wartościowymi Emitenta - jako spółki publicznej - podlega jednak ograniczeniom
określonym w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania
instrumentów nansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. Nr
184, poz. 1539 z późn. zm.) oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami nansowymi
(Dz. U. Nr 183, poz. 1538 z późn. zm.).
CZĘŚĆ D. Organy Spółki i ich działanie
1.Opis zasad zmiany Statutu lub umowy spółki Emitenta
Zasady dotyczące zmiany Statutu Spółki wynikają bezpośrednio z obowiązujących przepisów Kodeksu
Spółek Handlowych (art. 430 ksh).
Aktualna treść tekstu jednolitego Statutu Spółki dostępna jest na stronie hps://resbud.pl/dokumenty-
organizacyjne-spolki/ w zakładce: O rmie.
2. Sposób działania Walnego Zgromadzenia i jego zasadniczych uprawnień oraz opis praw
akcjonariuszy i sposobu ich wykonywania
Sposób funkcjonowania Walnego Zgromadzenia RESBUD SE oraz jego uprawnienia regulują, oprócz
odpowiednich postanowień Kodeksu Spółek Handlowych (art. 393 i nast. ksh), Statut Spółki, a także
przyjęte przez Spółkę regulaminy.
Treść „Regulaminu Walnego Zgromadzenia” oraz „Regulaminu zdanego udziału w Walnym
Zgromadzeniu” dostępna jest na stronie hps://resbud.pl/dokumenty-organizacyjne-spolki/ w
zakładce: O rmie.
3. Skład osobowy i zasady działania organów zarządzających, nadzorczych lub administrujących
Emitenta oraz ich komitetów wraz ze wskazaniem składu osobowego tych organów i zmian, które w
nich zaszły w ciągu ostatniego roku obrotowego
Organami Spółki są: Zarząd, Rada Nadzorcza, Walne Zgromadzenie.
ZARZĄD
Organem Wykonawczym spółki RESBUD SE jest Zarząd. Zgodnie z treścią §10 Statutu, Zarząd może
składać się od jednego do pięciu członków, których kadencja jest wspólna i trwa 3 lata.
   
8
W skład Zarządu RESBUD SE w okresie 01.01.2023-31.12.2023
Krzysztof Długosz - Prezes Zarządu
Joanna Dyja - Członek Zarządu
Skład organu nie ulegał zmianie do chwili sporządzenia niniejszego raportu.
Szczegółową organizację oraz sposób funkcjonowania Zarządu określa „Regulamin Zarządu”, który
dostępny jest na stronie: hps://resbud.pl/dokumenty-organizacyjne-spolki/ w zakładce: O rmie.
RADA NADZORCZA
Rada Nadzorcza jest organem nadzorczym spółki. Członków Rady Nadzorczej, w liczbie od pięciu do
dziewięciu, wybiera i odwołuje Walne Zgromadzenie. Kadencja członków Rady Nadzorczej jest wspólna
i trwa 3 lata.
Skład Rady Nadzorczej RESBUD SE w okresie 01.01.2023-28.06.2023
Alexey Petrov - Przewodniczący Rady Nadzorczej
Anna Jõemets - Członek Rady Nadzorczej
Sergiusz Pietrosz - Członek Rady Nadzorczej
Maciej Grabowski - Członek Rady Nadzorczej
Agata Nowicka - Członek Rady Nadzorczej
Z dniem 28 czerwca 2023 roku (na chwilę otwarcia obrad Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Spółki)
Pani Agata Nowicka złożyła rezygnację z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej RESBUD SE. W tym
dniu Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy powołało w skład Rady Nadzorczej RESBUD SE Pana Dariusza
Krawczyka.
Skład Rady Nadzorczej RESBUD SE w okresie 28.06.2023-31.12.2023 (i nadal)
Alexey Petrov - Przewodniczący Rady Nadzorczej
Anna Jõemets - Członek Rady Nadzorczej
Sergiusz Pietrosz - Członek Rady Nadzorczej
Maciej Grabowski - Członek Rady Nadzorczej
Dariusz Krawczyk - Członek Rady Nadzorczej
Szczegółową organizację oraz sposób funkcjonowania Rady Nadzorczej określa „Regulamin Rady
Nadzorczej”, który dostępny jest na stronie: hps://resbud.pl/dokumenty-organizacyjne-spolki/ w
zakładce: O rmie.
4. Opis zasad dotyczących powoływania i odwoływania osób zarządzających oraz ich uprawnień, w
szczególności prawo do podjęcia decyzji o emisji lub wykupie akcji
Zarząd wykonuje wszelkie uprawnienia w zakresie zarządzania Spółką, z wyjątkiem zastrzeżonych przez
prawo lub Statut dla pozostałych organów Spółki.
Członkowie zarządu wybierani i odwoływani przez Radę Nadzorczą, która decyduje również o
wynagrodzeniu członków zarządu. Członek Zarządu może być ponownie powołany raz lub więcej niż
jeden raz, każdorazowo na okres nieprzekraczający trzech lat.
  
9
Każdy członek Zarządu spółki może reprezentować spółkę samodzielnie we wszystkich czynnościach
prawnych, z wyjątkiem zastrzeżonych przez prawo lub Statut dla pozostałych organów Spółki. Uchwały
Zarządu zapadają zwykłą większością głosów. W razie wnej liczby głosów rozstrzyga głos Prezesa
Zarządu. Uchwały Zarządu mogą być powzięte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo
zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu.
Członek Zarządu nie może bez zgody Rady Nadzorczej w trakcie trwania swojej kadencji w Spółce
zajmować się interesami konkurencyjnymi ani też uczestniczyć w spółce konkurencyjnej jako wspólnik
spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej bądź uczestniczyć w innej
konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Zakaz ten obejmuje także udział w konkurencyjnej
spółce kapitałowej, w przypadku posiadania w niej przez członka Zarządu co najmniej 10% (słownie:
dziesięć procent) udziałów lub akcji, bądź prawa do powoływania co najmniej jednego członka zarządu.
Pełnienie przez członków zarządu spółki funkcji w organach podmiotów spoza grupy Spółki wymaga
zgody Rady Nadzorczej.
Uprawnienia osób zarządzających określają przepisy Kodeksu spółek handlowych oraz Statutu Spółki.
Osoby zarządzające nie posiadają szczególnych uprawnień do podjęcia decyzji o emisji bądź wykupie
akcji.
5. Informacje dotyczące Komitetu Audytu
W skład Komitetu Audytu, funkcjonującego w ramach Rady Nadzorczej Emitenta od dnia 30 sierpnia
2023 roku, wchodzą trzy osoby. Na dzień 31 grudnia 2023 roku oraz na dzień publikacji niniejszego
sprawozdania są to:
Dariusz Krawczyk – Przewodnicząca Komitetu Audytu,
Maciej Grabowski – Członek Komitetu Audytu,
Alexey Petrov – Członek Komitetu Audytu.
Komitet Audytu wykonuje swoje funkcje w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, a także przyjęty w
Spółce „Regulamin Komitetu Audytu”, który dostępny jest na stronie: hps://resbud.pl/dokumenty-
organizacyjne-spolki/ w zakładce: O rmie. W 2023 r., z uwagi na powołanie w III kwartale roku,
Komitet Audytu odbył dwa posiedzenia.
Członkowie Komitetu Audytu
Pan Maciej Grabowski spełnia ustawowe kryteria niezależności (w rozumieniu art. 129 ust. 3 Ustawy o
biegłych rewidentach, rmach audytorskich oraz nadzorze publicznym z dnia 11 maja 2017 r.) oraz
posiada wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości i badania sprawozdań nansowych (zgodnie z
art. 129 ust. 1 Ustawy o biegłych rewidentach, rmach audytorskich oraz nadzorze publicznym z dnia
11 maja 2017 r.) Posiadane wykształcenie, kwalikacje i zajmowane wcześniej stanowiska, wraz z
opisem przebiegu pracy zawodowej, wskazane w życiorysie załączonym do raportu bieżącego nr
15/2022 opublikowanego w dniu 13 września 2022 roku.
Pan Dariusz Krawczyk spełnia ustawowe kryteria niezależności (w rozumieniu art. 129 ust. 3 Ustawy o
biegłych rewidentach, rmach audytorskich oraz nadzorze publicznym z dnia 11 maja 2017 r.) oraz
posiada wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa jednostka (w rozumieniu art. 129 ust. 5
Ustawy o biegłych rewidentach, rmach audytorskich oraz nadzorze publicznym z dnia 11 maja 2017
r.). Posiadane wykształcenie, kwalikacje i zajmowane wcześniej stanowiska, wraz z opisem przebiegu
  
10
pracy zawodowej, wskazane w życiorysie załączonym do raportu bieżącego nr 12/2023
opublikowanego w dniu 20 czerwca 2023 roku.
Pan Alexey Petrov posiada wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa jednostka (w
rozumieniu art. 129 ust. 5 Ustawy o biegłych rewidentach, rmach audytorskich oraz nadzorze
publicznym z dnia 11 maja 2017 r.). Posiadane wykształcenie, kwalikacje i zajmowane wcześniej
stanowiska, wraz z opisem przebiegu pracy zawodowej, wskazane są w życiorysie dostępnym na stronie
internetowej Spółki.
6. Informacje o podmiocie uprawnionym do badania sprawozdań nansowych
Wybór rmy audytorskiej przeprowadzającej badanie sprawozdania nansowego
Uchwałą Nadzwyczajnego walnego Zgromadzenia z dnia 17 listopada 2022 roku odwołano
poprzedniego audytora - rmę KMPG Balcs i wybrano Firmę Audytorską INTERFIN Sp. z o.o. z
siedzibą w Krakowie jako podmiot uprawniony do przeprowadzenia badania skonsolidowanych
sprawozdań nansowych Spółki za lata 2022 i 2023.
Uchwałą Rady Nadzorczej nr 1/01/2023 z dnia 5 stycznia 2023 roku doprecyzowano, Firma
Audytorska INTERFIN Sp. z o.o. jest uprawniona do przeprowadzenia badania skonsolidowanych oraz
jednostkowych (kwartalnych, półrocznego i rocznego) sprawozdań nansowych Spółki RESBUD SE za
lata 2022 i 2023. Zgodnie z art. 130 ust.7 ustawy o biegłych rewidentach, Rada Nadzorcza przekazała
szczegółowe uzasadnienie wyboru rmy audytorskiej.
Audytor jest podmiotem wpisanym przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego na listę rm
audytorskich pod numerem ewidencyjnym 529.
Opis głównych założwyboru rmy audytorskiej oraz polityki świadczenia przez rmę audytorską
lub podmioty z nią powiązane dozwolonych usług niebędących badaniem
Zgodnie z postanowieniami Statutu RESBUD SE oraz Regulaminu Rady Nadzorczej, dokonywanie
wyboru biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie jednostkowego i skonsolidowanego
sprawozdania nansowego Spółki leży w kompetencjach Rady Nadzorczej. Uchwałami z dnia 30
sierpnia 2023 roku Rada Nadzorcza Spółki przyjęła regulacje dotyczące wyboru rmy audytorskiej do
przeprowadzania badań. Zostały one następnie zastąpione analogicznymi regulacjami przyjętymi w
2024r. przez Komitet Audytu Rady Nadzorczej Spółki.
Podstawowe założenia dotyczące wyboru rmy audytorskiej zostały opisane w „Polityce wyboru rmy
audytorskiej do przeprowadzenia badania”, oraz Procedurze wyboru rmy audytorskiej”, których
celem jest zapewnienie prawidłowości procesu wyboru rmy audytorskiej oraz określenie
odpowiedzialności i obowiązków uczestników procesu, które zamieszczono na stronie internetowej:
hps://resbud.pl/lad-korporacyjny/ w zakładce: Relacje inwestorskie.
Natomiast podstawowe założenia polityki świadczenia przez rmę audytorską lub podmioty z nią
powiązane dozwolonych usług niebędących badaniem sprawozdań nansowych, czyli tzw. usług
dodatkowych, zostały określone w przyjętej w Spółce „Polityce świadczenia przez rmę audytorską
przeprowadzającą badanie ustawowe, przez podmioty powiązane z rmą audytorską oraz przez
 
11
członka sieci rmy audytorskiej dozwolonych usług niebędących badaniem, dostępnej na stronie
internetowej: hps://resbud.pl/lad-korporacyjny/ w zakładce: Relacje inwestorskie.
Świadczenie przez rmę audytorską usług niebędących badaniem sprawozdań nansowych
Firma Audytorska INTERFIN Sp. z o.o. nie świadczyła na rzecz Emitenta i podmiotów z Grupy Kapitałowej
Emitenta żadnych innych usług poza badaniem rocznych sprawozdań nansowych, przeglądem
śródrocznych sprawozdań nansowych, wykonaniu usługi atestacyjnej polegającej na sprawdzeniu
zgodności skonsolidowanego sprawozdania nansowego sporządzonego w jednolitym elektronicznym
formacie raportowania z wymogami rozporządzenia o standardach technicznych dotyczących
specykacji jednolitego elektronicznego formatu raportowania oraz usługi atestacyjnej polegającej na
przeprowadzeniu oceny sprawozdania o wynagrodzeniach. Usługi wymienione powyżej niebędące
badaniem sprawozdań nansowych są zgodne z prawem i przepisami obowiązującymi w Polsce.
7. Polityka różnorodności
Spółka RESBUD SE stara się wdrażać zasady polityki różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej,
pomimo braku sformalizowanego dokumentu w tym zakresie. Głównymi kryteriami wyboru
kandydatów sprawujących funkcje we wszystkich organach Spółki fachowość, profesjonalizm oraz
posiadane kwalikacje i kompetencje.
Aktualny skład zarządu spełnia warunek zapewnienia żnorodności wyrażony w zasadzie, w
przypadku zróżnicowania pod względem płci, udział mniejszości w danym organie utrzymuje się na
poziomie nie niższym niż 30%.
W ramach działalności Grupa RESBUD nie ma spisanej wspólnej Polityki różnorodności. Cała Grupa
Kapitałowa w swojej działalności przestrzega zakazów dyskryminacji oraz prowadzi działania na rzecz
poszanowania różnorodności w miejscu pracy. Pochodzenie etniczne, wiek, pleć, narodowość,
obywatelstwo, wyznawana religia, przekonania polityczne, czy przynależność związkowa nie ma
znaczenia i nie stanowi żadnego kryterium w dostępie do możliwości rozwojowych.
Zarząd RESBUD SE
………………………………………… ………………………………………
Krzysztof Długosz Joanna Dyja
Prezes Zarządu Członek Zarządu