
Sprawozdanie Zarządu z działalności Woodpecker.co S.A. za rok 2023
12
zaimplementowane przy użyciu integracji przygotowanej przez zespół Sales Assistant we współpracy z
Dux-Soup.
Spółka udoskonaliła funkcjonalności kampanii z użyciem automatyzacji LinkedIn w ramach aplikacji
Sales Assistant. Najważniejszym rezultatem była implementacja funkcji umożliwiającej użytkownikom
odbiór i przeglądanie wiadomości przychodzących z LinkedIn bezpośrednio w interfejsie aplikacji. To
rozwiązanie pozwala na bezproblemową komunikację i zarządzanie interakcjami z sieci LinkedIn, bez
konieczności opuszczania aplikacji Sales Assistant.
W obszarze tworzenia zautomatyzowanych przekazów sprzedażowych video - zespół skupił swoje
działania na pracach wokół integracji Scale z Sales Assistant oraz Agency. W beta testach Scale wzięło
udział niemal 50 płatnych klientów. Duże globalne zainteresowanie ze strony nowych klientów
przełożyło się na wspieranie przez Scale 28 języków m.in. (chiński, turecki, koreański, szwedzki,
angielski, polski, niemiecki, francuski).
4 kwartał 2023
W listopadzie 2023 roku, Spółka wprowadziła nowy cennik w celu dostosowania swojej oferty do
oczekiwań użytkowników. Nowe metryki, takie jak liczba kontaktowanych potencjalnych klientów
(contacted prospects), liczba przechowywanych potencjalnych klientów (stored prospects) oraz liczba
aktywnych klientów dla agencji (active clients), są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na
modele cenowe, które odzwierciedlają rzeczywiste wykorzystanie usług. W pierwszym i drugim kwartale
2024 roku zaplanowany został proces migracji obecnych klientów na nowy cennik.
Spółka koncentrowała swoje działania na analizie i przygotowaniu projektu mającego na celu
zwiększenie wydajności sekcji Prospects, która jest jedną z najważniejszych funkcji jej produktów, w
tym produktu Agency. Ten projekt, skupiający się na optymalizacji przetwarzania dużych wolumenów
danych, ma kluczowe znaczenie dla przyszłej efektywności oferowanych rozwiązań. Dzięki temu Spółka
będzie mogła jeszcze lepiej wspierać swoich dużych klientów, zarówno obecnych, jak i nowych.
Zespół produktowy Sales Assistant rozpoczął pracę nad integracją ważnego dodatku do wszystkich
produktów Woodpeckera – ulepszonej wersji narzędzia Warm up. Prace nad tym projektem rozpoczęły
się w grudniu, a jego wdrożenie zaplanowano na drugi kwartał 2024 roku. Inicjatywa ta nabrała
szczególnego znaczenia w świetle nowych wytycznych wprowadzanych przez Google dla wysyłania e-
maili z Gmaila, które zaczynają obowiązywać od 1 lutego. Warm up to zaawansowane narzędzie, które,
będąc podłączone do konta mailowego klienta, pozwala na „rozgrzanie” skrzynki mailowej, co znacząco
podwyższa jej rating. Rating skrzynki mailowej ma kluczowe znaczenie w zapobieganiu sytuacji, gdy
wysyłane maile trafiają do folderu spamu. Funkcjonalność Warm up poprawia współczynnik
dostarczania maili w kampaniach cold email, co przyczynia się do znaczącej poprawy efektywności
kampanii sprzedażowych. Wyższa reputacja domeny mailowej zwiększa skuteczność komunikacji
użytkowników (większa liczba wysyłanych wiadomości będzie trafiała bezpośrednio do głównych
folderów odbiorczych).
Podjęto również kroki mające na celu optymalizację najczęstszej ścieżki pozyskania użytkownika,
zaczynając od strony głównej, poprzez stronę cenową, proces tworzenia konta, aktywację użytkownika,
aż po finalny zakup. Pierwszy pakiet ulepszeń został już wdrożony, a dalsze prace będą kontynuowane
w pierwszym kwartale 2024. Długofalowym celem jest wdrożenie stałego procesu usprawnień
najważniejszych elementów optymalizacji, a tym samym poprawienie współczynnika konwersji
(Conversion Rate Optimization - CRO).
Zespół zakończył prace nad podstawowymi funkcjonalnościami usługi Prospects (w tym integrację z
systemem logowania głównej aplikacji Woodpecker), uruchomił produkcyjne środowisko aplikacji oraz
rozpoczął testy wewnętrzne, co umożliwiło przygotowanie wersji beta produktu. Równocześnie