Strona 15 z 39
Spółka z uwagi na brak posiadania obecnie strategii w obszarze ESG, co wyjaśnia w odniesieniu do
zasady z pkt 1.3.1 powyżej, nie prowadzi w tym zakresie polityki komunikacyjnej.
1.4.2. Spółka powinna przedstawiać wartość wskaźnika równości wynagrodzeń
wypłacanych jej pracownikom, obliczanego jako procentowa różnica pomiędzy średnim
miesięcznym wynagrodzeniem (z uwzględnieniem premii, nagród i innych dodatków)
kobiet i mężczyzn za ostatni rok, oraz przedstawiać informacje o działaniach podjętych
w celu likwidacji ewentualnych nierówności w tym zakresie, wraz z prezentacją ryzyk z tym
związanych oraz horyzontem czasowym, w którym planowane jest doprowadzenie do
równości - Spółka nie stosuje powyższej zasady.
Wynagrodzenia w Spółce są kształtowane w odniesieniu do poziomu wykształcenia i kompetencji
oraz zajmowanego stanowiska pracy i nie są w jakikolwiek sposób uzależnione od płci pracownika.
Aktualny stan redukcji zatrudnienia w Spółce nie uzasadnia publikowania danych zgodnie z zasadą.
1.5. Spółka powinna co najmniej raz w roku spółka ujawnia wydatki ponoszone przez nią i
jej grupę na wspieranie kultury, sportu, instytucji charytatywnych, mediów, organizacji
społecznych, związków zawodowych itp. Jeżeli w roku objętym sprawozdaniem spółka lub
jej grupa ponosiły wydatki na tego rodzaju cele, informacja zawiera zestawienie tych
wydatków - Spółka nie stosuje powyższej zasady.
W odniesieniu do wspierania instytucji charytatywnych i społecznych Statut Spółki przewiduje
regularne przeznaczanie części wypracowanego zysku Spółki na cele charytatywne. Aktualnie jednak
wszystkie środki skumulowane na ten cel zostały zajęte tytułem zabezpieczenia na rzecz GetBack
S.A. na mocy postanowienia Sądu Okręgowego w Warszawie XXVI Wydział Gospodarczy
wydanego na wniosek GetBack S.A. Spółki z Grupy Spółki nie ponoszą regularnych istotnych
wydatków na cele charytatywne i społeczne.
1.6. W przypadku spółki należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80 raz na kwartał,
a w przypadku pozostałych nie rzadziej niż raz w roku, spółka organizuje spotkanie dla
inwestorów, zapraszając na nie w szczególności akcjonariuszy, analityków, ekspertów
branżowych i przedstawicieli mediów. Podczas spotkania zarząd spółki prezentuje i
komentuje przyjętą strategię i jej realizację, wyniki finansowe spółki i jej grupy, a także
najważniejsze wydarzenia mające wpływ na działalność spółki i jej grupy, osiągane wyniki
i perspektywy na przyszłość. Podczas organizowanych spotkań zarząd spółki publicznie
udziela odpowiedzi i wyjaśnień na zadawane pytania. - Spółka nie stosuje powyższej zasady.
Skala działalności Spółki, jak i aktualne możliwości organizacyjne i operacyjne nie uzasadniają
spotkań z inwestorami i prezentacji danych wskazanych w zasadzie.
II. Zarząd i Rada Nadzorcza
2.1. Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej,
przyjętą odpowiednio przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie. Polityka
różnorodności określa cele i kryteria różnorodności m.in. w takich obszarach jak płeć,
kierunek wykształcenia, specjalistyczna wiedza, wiek oraz doświadczenie zawodowe,
a także wskazuje termin i sposób monitorowania realizacji tych celów. W zakresie
zróżnicowania pod względem płci warunkiem zapewnienia różnorodności organów spółki
jest udział mniejszości w danym organie na poziomie nie niższym niż 30%. - Spółka nie
stosuje powyższej zasady.
Spółka nie posiada i nie stosuje polityki różnorodności w odniesieniu do zarządu oraz rady
nadzorczej wymaganej przez powyżej opisaną zasadę. Wszelkie decyzje personalne, dotyczące
członków organów Spółki podejmowane są na podstawie indywidualnych kwalifikacji i umiejętności
poszczególnych osób, z poszanowaniem równych szans każdej z osób bez względu na jej płeć lub
wiek. Nadto, obowiązujące regulacje związane z wyborem członów zarządu i rady nadzorczej spółki,
powoływanych zawsze przez organy kolegialne, to jest: (i) w wypadku członków zarządu wybór
dokonywany jest przez Radę Nadzorczą, zaś (ii) w wypadku członków Rady Nadzorczej wyboru
dokonuje Walne Zgromadzenie, w ocenie spółki stanowią regulację określającą prawidłową
i niezależną ocenę kandydatów przy zastosowaniu obiektywnych merytorycznych kryteriów bez