Zarząd Grupy Comarch jest świadomy konieczności angażowania interesariuszy w prowadzoną działalność.
Grupa prowadzi dialog z wszystkimi grupami interesariuszy.
Sposób angażowania interesariuszy należących do poszczególnych grup oraz cele prowadzonego z nimi
dialogu przedstawiono poniżej.
▪ Pracownicy: rekrutacje, rozmowy okresowe, spotkania wewnętrzne, komunikacja wewnętrzna (mailingi,
portale i komunikatory wewnętrzne dla pracowników), cykliczne akcje i eventy wspierające aktywny styl życia
(np. Rowerem do pracy, ComarchOnRun/OnBike, starty w imprezach biegowych),
Cel dialogu: zapewnienie stabilizacji rotacji zatrudnienia poprzez wyjście naprzeciw oczekiwaniom
pracowników, zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju, stworzenie satysfakcjonującego i stabilnego
miejsca pracy.
▪ Inwestorzy: regularne spotkania podczas konferencji wynikowych w Krakowie lub Warszawie (również
interaktywne transmisje on-line i nagrania wideo), spotkania indywidualne oraz telekonferencje z Zarządem
Spółki, stała współpraca Działu Rynku Kapitałowego i Ubezpieczeń, strona www Relacji Inwestorskich, udział
w konferencjach organizowanych przez instytucje rynku finansowego i kapitałowego takie jak banki,
fundusze inwestycyjne, GPW, KDPW, KNF i SEG,
Cel dialogu: zapewnienie przejrzystości informacyjnej, spełnienie potrzeb informacyjnych interesariuszy,
budowanie wartości Comarch, dbałość o reputację Comarch.
▪ Kontrahenci: strona www, badanie satysfakcji klientów, spotkania biznesowe na potrzeby realizacji umów
i podniesienie jakości świadczonych usług, organizowanie i wspieranie funkcjonowania społeczności
użytkowników rozwiązań Comarch, np. w postaci cyklicznych spotkań (w tym coroczny Comarch User
Group) czy prowadzenia stron dedykowanych rozwiązaniom Comarch w portalach społecznościowych,
Cel dialogu: badanie oczekiwań i opinii klientów, uwzględnianie głosu klienta w projektowaniu rozwiązań
biznesowych, tworzenie produktów i usług dostosowanych do potrzeb klienta, partnerska współpraca
z dostawcami.
▪ Społeczeństwo, media oraz władze rządowe/samorządowe: bieżąca bezpośrednia komunikacja, realizacja
projektów sponsoringowych, budowanie partnerstw, realizacja wspólnych projektów, organizacja
programów edukacyjnych i prewencyjnych na rzecz ochrony zdrowia, stały kontakt z mediami (telefoniczny,
mailowy, podczas konferencji i briefingów prasowych), organizacja programów stażowych,
Cel dialogu: ponoszenie odpowiedzialności społecznej, wspieranie rozwoju społeczności, zapewnienie
przejrzystości informacyjnej, wsparcie studentów i absolwentów w zdobywaniu wiedzy i doświadczenia,
zapewnienie przestrzegania wymogów i regulacji, tworzenie miejsc pracy.
▪ Środowisko naturalne: organizowanie akcji proekologicznych, współpraca z dostawcami mediów,
producentami energii, organizacjami ekologicznymi i firmami recyklingowymi,
Cel dialogu: poprawa jakości środowiska naturalnego, ograniczenie zużycia energii, emisji zanieczyszczeń
zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów.
Przykładem angażowania interesariuszy w Grupie Comarch jest Unikalna Społeczność Comarch ERP -Pytaj,
Pomagaj, Udoskonalaj. Społeczność Comarch ERP (spolecznosc.comarch.pl) to platforma, na której klienci
Comarch ERP pomagają sobie wymieniając się wiedzą na temat systemów Comarch ERP, a także zgłaszają
pomysły dotyczące rozwoju tych systemów. Wszystkie zgłoszone pomysły mogą być komentowane i oceniane
przez członków Społeczności, te najwyżej ocenione Comarch analizuje pod kątem realizacji. Na Społeczności
aktywni są także partnerzy Comarch, którzy wspierają klientów swoją wiedzą oraz doświadczeniem i również
zgłaszają pomysły na rozwój oprogramowania. W rozmowach uczestniczą również pracownicy Comarch.
Projekt jest unikatowym przedsięwzięciem – pozwala nie tylko jak tradycyjne forum na wymianę wiedzy, ale
daje również klientom możliwość wpływania na rozwój produktów, którymi posługują się na co dzień. Doceniają
to także przedsiębiorcy poszukujący oprogramowania, dla których platforma jest otwarta. Mogą oni już na