7 
Identyfikacja kryteriów i opis przedmiotu usługi 
Skonsolidowane  sprawozdanie  finansowe  w  formacie  ESEF  zostało  sporządzone  przez  Zarząd 
Jednostki  dominującej  w  celu  spełnienia  wymogów  dotyczących  oznakowania  oraz  wymogów 
technicznych dotyczących specyfikacji jednolitego elektronicznego formatu raportowania, które są 
określone  w  Rozporządzeniu  ESEF.  Przedmiotem  naszej  usługi  atestacyjnej  była  zgodność 
skonsolidowanego  sprawozdania  finansowego  w  formacie  ESEF  z  wymogami  Rozporządzenia 
ESEF, a wymogi określone w tych regulacjach stanowią, naszym zdaniem, odpowiednie kryteria do 
sformułowania przez nas opinii.  
Odpowiedzialność Zarządu oraz Rady Nadzorczej Jednostki dominującej  
Zarząd  jest  odpowiedzialny  za  sporządzenie  skonsolidowanego  sprawozdania  finansowego 
w formacie  ESEF zgodnie z wymogami dotyczącymi oznakowania oraz wymogami technicznymi 
dotyczącymi  specyfikacji  jednolitego  elektronicznego  formatu  raportowania,  które  są  określone 
w Rozporządzeniu  ESEF.  Odpowiedzialność  ta  obejmuje  wybór  i  zastosowanie  odpowiednich 
znaczników  XBRL,  przy  użyciu  taksonomii  określonej  w  tych  regulacjach.  Odpowiedzialność 
Zarządu obejmuje również zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymanie systemu kontroli wewnętrznej 
zapewniającego  sporządzenie  skonsolidowanego  sprawozdania  finansowego  w  formacie  ESEF 
wolnego  od  istotnych  niezgodności  z  wymogami  Rozporządzenia  ESEF.  Członkowie  Rady 
Nadzorczej Jednostki dominującej są odpowiedzialni  za nadzorowanie procesu sprawozdawczości 
finansowej,  obejmującego  również  sporządzenie  sprawozdań  finansowych  zgodnie  z  formatem, 
wynikającym z obowiązujących przepisów prawa. 
Odpowiedzialność biegłego rewidenta 
Naszym  celem  było  wyrażenie  opinii,  na  podstawie  przeprowadzonej  usługi  atestacyjnej  dającej 
racjonalną  pewność,  czy  skonsolidowane  sprawozdanie  finansowe  w  formacie  ESEF  zostało 
oznakowane zgodnie z wymogami Rozporządzenia ESEF. Usługę wykonaliśmy zgodnie z Krajowym 
Standardem  Usług  Atestacyjnych  Innych  niż  Badanie  i  Przegląd  3001PL  Badanie  sprawozdań 
finansowych sporządzonych w jednolitym elektronicznym formacie raportowania przyjętym uchwałą 
Krajowej  Rady  Biegłych  Rewidentów  nr  1975/32a/2021  z  dnia  17  grudnia  2021  roku  (”KSUA 
3001PL”) oraz, gdzie jest to stosowne, zgodnie z Krajowym Standardem Usług Atestacyjnych Innych 
niż Badanie i Przegląd 3000 (Z) w brzmieniu Międzynarodowego Standardu Usług Atestacyjnych 
3000  (Zmienionego)  Usługi  atestacyjne  inne  niż  badania  lub  przeglądy  historycznych  informacji 
finansowych  przyjętym  uchwałą  Krajowej  Rady  Biegłych  Rewidentów  nr  3436/52e/2019  dnia 
8 kwietnia 2019 roku z późn. zm. („KSUA 3000 (Z)”). Standard ten nakłada na biegłego rewidenta 
obowiązek zaplanowania i wykonania procedur w taki sposób, aby uzyskać racjonalną pewność, że 
skonsolidowane  sprawozdanie  finansowe  w  formacie  ESEF  zostało  przygotowane  zgodnie 
z określonymi  kryteriami.  Racjonalna  pewność  jest  wysokim  poziomem  pewności,  ale  nie 
gwarantuje,  że  usługa  przeprowadzona  zgodnie  z  KSUA  3001PL  oraz,  gdzie  jest  to  stosowne, 
zgodnie z KSUA 3000 (Z), zawsze wykryje istniejące istotne zniekształcenie. Wybór procedur zależy 
od osądu biegłego rewidenta, w tym od jego oszacowania ryzyka wystąpienia istotnych zniekształceń 
spowodowanych oszustwem lub błędem. Przeprowadzając oszacowanie tego ryzyka, biegły rewident 
bierze pod uwagę kontrolę wewnętrzną związaną ze sporządzeniem skonsolidowanego sprawozdania