
List Prezesa Zarządu yarrl S.A.
yarrl S.A.
III. ZADŁUŻENIE I PŁYNNOŚĆ:
W wyniku prowadzonej działalności i połączenia z pTAG Grupa odnotowała skokowy
wzrost aktywów obrotowych o 14,7 mln zł do poziomu 20,1 mln zł, w porównaniu do
stanu na koniec 2022 roku, w szczególności środków pieniężnych, które na koniec
2023!r. wynosiły 8,2!mln!zł (wobec 0,4!mln zł rok wcześniej).
Jednocześnie Grupa odnotowała wzrost zobowiązań krótkoterminowych o 3,6 mln zł do
poziomu 15,0 mln zł, w porównaniu do stanu na koniec 2022 roku, przy jednoczesnym
spadku zobowiązań finansowych o 1,3 mln zł.
Kapitał obrotowy netto na koniec 2023 roku wyniósł 5,0 mln zł, potwierdzając zdolność
pokrywania zobowiązań krótkoterminowych Grupy aktywami obrotowymi.!
RAMOWE PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ
W dalszym terminie chcemy koncentrować się na:
I. UTRZYMANIU OBECNEJ POZYCJI RYNKOWEJ, czyli dostarczaniu naszym obecnym
klientom oczekiwanej przez nich wartości biznesowej poprzez systematyczne
doskonalenie naszej oferty,
II. kontynuowaniu rutynowych działań w zakresie OPTYMALIZACJI PROCESÓW
OPERACYJNYCH, racjonalizacji kosztów i dbałości o efektywność finansową działań
podejmowanych w Grupie, co stanowi niezbędny fundament do dalszego rozwoju,
III. ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU polegającym na dywersyfikacji i rozszerzeniu
działalności o nowe segmenty rynku oraz nowe usługi/produkty, ze szczególnym
uwzględnieniem wykorzystywania nowoczesnych technologii (m.in. low-code, cloud,
AI/sztucznej inteligencji). W tym obszarze rozważamy zarówno wzrost organiczny, jak i
aktywnie analizujemy rynkowe szanse w obszarach M&A.
Przed nami wyzwania związane z nowym rokiem finansowym. Rokiem, który dla Grupy będzie
okresem kontynuacji realizacji przyjętej strategii, ale również jej odświeżenia i dopasowania oferty
do zmieniających się realiów rynku i oczekiwań Klientów.
Sytuacja biznesowa u naszych Klientów będąca pochodną niepewności geopolitycznej, trwających
procesów przekształceń oraz przełomowych zmian w obszarach technologicznych widocznie
redefiniuje ich dotychczasowe plany operacyjne i potrzeby zakupowe.