zasady, którym Grupa pozostaje wierna od lat, stały się udziałem klientów,
dostawców, franczyzobiorców.
Wychodząc z założenia, że pozycja i powodzenie Grupy Kapitałowej CDRL opierają
się w dużej mierze na pracownikach, Grupa przyjęła spisaną politykę różnorodności
jako jedno z ważnych zobowiązań. Ma ona na celu zebranie zasad, jakimi Grupa
kieruje się w swojej pracy, i wiąże się z następującymi celami polityki zarządzania
kapitałem ludzkim:
• dążenie do zapewnienia motywacji, satysfakcji i rozwoju pracowników,
• dbanie o różnorodność i docenianie indywidualności każdego pracownika,
• zapewnianie bezpiecznego środowiska pracy oraz dbanie o dobrą atmosferę
i dobre relacje.
W swojej polityce Grupa kieruje się przepisami zarówno prawa krajowego, jak
i treścią umów międzynarodowych, a także wymaganiami dotyczącymi spółek,
których akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.,
określonymi m.in. w dokumencie „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW
2021” (od 1 lipca 2021 r.).
Spółka nie opracowała i nie stosuje polityki różnorodności w odniesieniu do
powołania władz spółki oraz kluczowych menadżerów, ponieważ dobór kadr
w Spółce nie jest uzależniony od takich kryteriów jak: płeć czy wiek. Głównymi
kryteriami wyboru do pełnienia funkcji w organie są umiejętności, profesjonalizm
oraz kompetencje kandydata do sprawowania danej funkcji.
Pomimo braku takiej polityki aktualny skład Rady Nadzorczej Spółki zapewnia
różnorodność zarówno w zakresie doświadczenia, wykształcenia, wieku oraz płci.
Kluczowe założenia Polityki różnorodności to:
• równe traktowanie wszystkich pracowników w zakresie nawiązania
i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz
dostępu do szkolenia, bez dyskryminacji ze względu na: płeć, wiek,
niepełnosprawność, stan zdrowia, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne,
religię, wyznanie, bezwyznaniowość, przekonanie polityczne, przynależność
związkową, orientację psychoseksualną, tożsamość płciową, status rodzinny,
styl życia, formę, zakres i podstawę zatrudnienia, inny typ współpracy oraz
inne przesłanki narażone na zachowania dyskryminacyjne;
• kierowanie się w każdym procesie rekrutacji, w tym podczas wyboru
kluczowych menedżerów, wyłącznie merytorycznymi przesłankami, takimi