wkład własny CDRL nieobjęty polisą. O wynikach prowadzonego postępowania Spółka będzie
informowała w odrębnych raportach bieżących.
Odpowiedzią Grupy CDRL na zmianę postaw konsumenckich był rozwój w 2023 roku nowoczesnego,
multibrandowego sklepu internetowego dla dzieci Mokida.com z szerokim asortymentem odzieży,
obuwia, akcesoriów szkolnych, zabawek edukacyjnych, zestawów kreatywnych, książek czy artykułów
wyprawkowych dla niemowląt. Oprócz znanych już klientom produktów marek Coccodrillo oraz Lemon
Explore, swoje miejsce znalazła tam również najmłodsza marka z portfolio Grupy, tj. Mokida, która poprzez
niższe ceny skierowana jest do nowych grup odbiorców. Sklep spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem
klientów i z miesiąca na miesiąc odnotowuje coraz wyższe obroty – porównując dane r/r w miesiącu
styczniu i lutym 2024 roku odnotowano wzrost obrotu o 100%. W ramach kontynuacji i rozwoju tego
konceptu jesienią 2023 roku otworzyliśmy pierwszy sklep stacjonarny pod marką Mokida w Elblągu.
Podobnie jak w roku 2022, również w raportowanym okresie optymizmem napawa wynik finansowy
biznesu związanego z salami zabaw Fikołki, gdzie Grupa CDRL posiada 40% udziałów. W 2023 roku firma
wygenerowała 3 176 tys. zł zysku ze sprzedaży względem 2 773 tys. zł rok wcześniej. Aktualnie spółka
posiada 17 lokalizacji o łącznej powierzchni 11.847,68 m2. W 2024 roku zaplanowano otwarcie trzech
nowych sal zabaw, co pozwala liczyć na kolejne wzrosty.
W ubiegłym roku kontynuowaliśmy działania dywersyfikacyjne kanałów sprzedaży na zagranicznych
platformach marketplace, które przekładają się pozytywnie na rozpoznawalność naszych brandów.
W 2023 roku rozpoczęliśmy sprzedaż na Allegro w Czechach, a w 2024 również na Słowacji oraz na
niemieckim Zalando.de. W roku bieżącym Spółka nadal stawia na rozwój marketplace za granicą.
Najbliższy rok będzie dla Grupy CDRL okresem wielu wyzwań związanych z polepszeniem sytuacji
finansowej. Spółka będzie koncentrowała swoje działania polegające na zmniejszeniu stanów
magazynowych powstałych w ubiegłych latach. Wdrażana jest nowa polityka sprzedażowa
w sklepach stacjonarnych oraz w obszarze e-commerce, dokonano zmiany polityki zakupowej oraz
dostaw do sklepów stacjonarnych, aby zapewnić jak najwyższą efektywność sprzedaży
i odpowiadać na potrzeby klientów, co ma przyczynić się do wzrostu obrotów. Podejmowane działania w
obszarze optymalizacji procesów i kosztów mają przełożyć się również na zmniejszenie zapotrzebowania
na kapitał obrotowy i umożliwić zmniejszenie zadłużenia.
Spółka stale unowocześnia narzędzia IT wykorzystywane w e-commerce. W kolejnym roku Spółka planuje
wdrożenie PWA (Progressive Web App) w połączeniu z projektem AI, które poprawi konwersję sklepu
internetowego „Coccodrillo” i umożliwi uruchomienie sprzedaży poprzez łatwo dostępną aplikację
działającą na wielu platformach, również w trybie offline. Spółka wykorzystuje również możliwości
sztucznej inteligencji (AI) w działalności nie tylko sklepu internetowego, ale również w automatyzacji
procesów w Grupie CDRL. Zalety AI wykorzystywane są m.in. do:
▪ analizy danych o klientach i dokonywanych przez nich transakcji, co pozwala nam dostosować do
nich automatyczne kampanie reklamowe oraz zoptymalizować proces zakupowy poprzez analizę
ścieżek zakupowych klientów,