Szanowni Państwo,
W imieniu Zarządu Artifex Mundi przekazuję na Państwa ręce raport roczny prezentujący wyniki finansowe oraz
najważniejsze informacje dotyczące działalności Spółki w 2024 roku.
Z perspektywy wyników finansowych 2024 rok był dla nas kolejnym z rzędu niezwykle udanym okresem, stojącym
pod znakiem dynamicznego wzrostu sprzedaży i zysków oraz wypracowaniem rekordowych wyników finansowych.
Przychody Artifex Mundi wzrosły w minionym roku o 25%, do 103,5 mln zł, a pierwsza marża Spółki (szacowana
jako przychody pomniejszone o wydatki marketingowe), zwiększyła się o blisko 10 mln zł, do 51,6 mln zł. Na
poziomie zysku operacyjnego rok zamknęliśmy z 23% wzrostem, do 29,5 mln zł, a zysk netto, pomimo negatywnego
wpływu kursów walut na nasze wyniki, wzrósł o 2,5 ml zł, do 27,4 mln zł. Sukces naszego flagowego projektu, gry
Unsolved, wzmacnia finansowy fundament dla realizacji strategii rozwoju naszej firmy. Realizując dwa duże
projekty deweloperskie, z ponad 120 utalentowanymi, zmotywowanymi pracownikami i współpracownikami
zaangażowanymi w realizację naszych celów strategicznych, w 2024 roku utrzymaliśmy dodatnie przepływy
finansowe i zwiększyliśmy aktywa finansowe Spółki o ponad 4 mln zł, do 35,2 mln zł.
Jak wielokrotnie podkreślaliśmy – podczas gdy 2023 rok w projekcie Unsolved stał przede wszystkim pod znakiem
zbiorów nisko wiszących komercyjnych owoców, to w 2024 roku zaczniemy walkę o ambitniejsze cele. W minionym
roku większość zasobów dedykowanych Unsolved zaangażowaliśmy w realizację pomysłów o większym potencjale,
którego uwolnienie wymaga jednak czasu i dużo większych nakładów, a nieporównywalnie większej stawce
towarzyszy większa niepewność końcowego rezultatu. Kluczową ze zmian w Unsolved, nad którą od kilku
kwartałów pracujemy, jest metagra, w naszej ocenie mogąca zwielokrotnić potencjał komercyjny tego tytułu.
Wierzę, że jesteśmy na dobrej drodze do odniesienia sukcesu – z morza pomysłów i pokaźnej liczby szkiców
i prototypów wyłoniliśmy prawdziwie obiecującą koncepcję metagry, która z miesiąca na miesiąc nabiera
oczekiwanych kształtów. Dojście do miejsca, w którym dziś jesteśmy, zajęło nam zdecydowanie więcej czasu niż
oczekiwaliśmy, na co istotny wpływ miały choroby wieku dziecięcego Unsolved. Projekt ten startował jako
niskonakładowy test biznesowej koncepcji i przez kolejne kwartały oraz lata był rozwijany przy relatywnie
ograniczonych zasobach. Dla nabrania właściwego tempa prac nad Unsolved konieczne było spłacenie długu
technologicznego oraz istotne wzmocnienie zespołu zaangażowanego w rozwój tytułu. Ten etap mamy już za sobą.
Skutecznie osiągamy kolejne kamienie milowe planu zakładającego implementację metagry w I połowie 2026 r.
W świecie idealnym droga na biznesowy szczyt Unsolved prowadziłaby nas przez bezkresny sad pełen soczystych
owoców, które wręcz same wpadałyby do naszych koszyków. W świecie realnym, po obfitym 2023 roku dalsze
skalowanie gry było już istotnie trudniejsze. Wzbogacenie zawartości gry, jak również wdrożenie mniejszych zmian
zwiększyło potencjał komercyjny Unsolved, mierzony wskaźnikiem LTV, o około 25%. Rezultat ten, sam w sobie
solidny, był poniżej naszych oczekiwań. W obliczu nieoczekiwanej, gwałtownej zmiany koniunktury na globalnym
rynku reklamy, skutkującej istotnym wzrostem średnich kosztów pozyskania graczy dla Unsolved, w 2024 r.
musieliśmy usatysfakcjonować się istotnie skromniejszym niż rok wcześniej wzrostem przychodów i zysków
z komercjalizacji gry. Zmiany na rynku reklamy nie tylko odcisnęły swoje piętno na bieżących wynikach firmy, ale
również skłoniły nas do dużo ostrożniejszego prognozowania przyszłości. Niezmiennie wysoko oceniamy potencjał
Unsolved i jesteśmy przekonani, że metagra umożliwi nam jego uwolnienie. Równocześnie jednak skala zwyżek
stawek CPI oraz amplituda ich zmian, oderwana od dotychczasowych, sezonowych trendów, wymusza
przyjmowanie dużo bardziej konserwatywnych krótkoterminowych założeń. Decyzja o wstrzymaniu skupu akcji
własnych, która spotkała się ze zrozumiałym negatywnym przyjęciem ze strony części naszych Interesariuszy, była
jedną z konsekwencji nieoczekiwanych wyzwań, z którymi przyszło nam się zmierzyć.
Konserwatywnie gospodarujemy zgromadzonym kapitałem mając na uwadze stawkę o jaką toczy się nasza
biznesowa gra. Nie mamy wątpliwości – realizowane przez nas projekty mają potencjał, by prawdziwie
zwielokrotnić wartość Artifex Mundi dla Akcjonariuszy. Co najmniej równie głęboko, jak w sukces Unsolved,
wierzymy w powodzenie projektu nowej gry RPG spod znaku Artifex Mundi. Przekonanie to, co warto podkreślić,
ma mocną podstawę merytoryczną. Tytuł ma sobą szereg wewnętrznych weryfikacji, jak również dwie serie
kompleksowych „silent revievs”, dostarczających nam wartościowych danych na temat silnych stron gry jak
i obszarów, które należy dopracować. Ostatnie testy, przeprowadzone na wersji MVP, z udziałem kilkudziesięciu
wyselekcjonowanych, specjalizujących się w tym gatunku gier graczy i influencerów, nie tylko pozytywne