
43
Władze Brand 24 S.A.
Komitet Audytu
W dniu 28 marca 2019 r. został powołany przez Radę Nadzorczą Spółki Komitet Audytu,
o którym mowa w art. 128 ust. 1 w zw. z art. 129 ust. 1 Ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych
rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Ustawa).
W 2024 r. Komitet Audytu Rady Nadzorczej BRAND 24 S.A. funkcjonował w składzie:
• Jakub Kurzynoga - Przewodniczący Komitetu Audytu (niezależny w rozumieniu Ustawy)
• Brian Mulroy - Członek Komitetu Audytu,
• Karol Wnukiewicz - Członek Komitetu Audytu (niezależny w rozumieniu Ustawy),
• odbywając w tym okresie 5 posiedzeń.
Wymagania dotyczące posiadania wiedzy i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania
sprawozdań finansowych, o których mowa w art. 129 ust. 1 Ustawy spełnia Pan Jakub Kurzynoga, który
posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie zarządzania zespołami księgowymi i kontrolingowymi;
jego doświadczenie obejmuje zarządzanie procesem przygotowania sprawozdań finansowych,
samodzielne sporządzanie sprawozdań finansowych dla spółek publicznych, a także współpracę z
biegłymi rewidentami. Pan Jakub Kurzynoga legitymuje się znajomością branży, w której działa Spółka,
wynikającą z kilkuletniej współpracy ze Spółką w zakresie wsparcia w obszarze finansów,
sprawozdawczości finansowej, analiz oraz modelowania finansowego. Pan Jakub Kurzynoga karierę
zawodową zaczynał w Tarmac CE (2002 – 2008) jako analityk finansowy, a następnie był kierownikiem
działu kontrollingu. W latach 2008 – 2014 był zatrudniony w Grupie Nordglass na stanowisku kierownika
działu kontrollingu, a następnie peł nił funkcję Dyrektora Finansowego. Dodatkowo Pan Jakub Kurzynoga
pełnił funkcje Dyrektora Finansowego w następujących spółkach: Larq S.A., Selena S.A. oraz Grupie MBL.
W zakresie obowiązków Pana Jakuba Kurzynogi jako Dyrektora Finansowego Larq S.A., znajdowało się
również prowadzenie audytu oraz kontrolowanie sprawozdań finansowych podmiotów, których
udziały/akcje znajdują się w portfelu inwestycyjnych Larq S.A.
Z kolei wymagania dot. posiadania wiedzy i umiejętności z zakresu branży, w której działa Emitent, o
których mowa w art. 129 ust. 5 Ustawy spełnia Pan Karol Wnukiewicz. Uzyskał on tytuł magistra inżyniera
informatyki na Politechnice Wrocławskiej na Wydziale Informatyki i Zarzadzania na kierunku Informatyka.
Dodatkowo w 2006 roku uzyskał tytuł M. Sc. in Software Engineering na Blekinge Institute of Technology
w Szwecji. Pan Karol Wnukiewicz jest założycielem Spółki. Zdobywał doświadczenie między innymi w
Trans Group S.A. pełniąc funkcje IT Project manager i IT Product Development Deputy Director, w Sfera
Finansów S.A. jako Technical Team Manager czy w Grupa Pino Sp. z o.o. jako Dyrektor ds. technicznych.
Ponadto Karol Wnukiewicz w latach 2011-2016 pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej w Spółce.
Do zadań (w tym ustawowych) wykonywanych przez Komitetu Audytu BRAND 24 należą w szczególności
czynności wymienione w art. 130 Ustawy o Biegłych Rewidentach, w tym w szczególności:
• monitorowanie procesu sprawozdawczości finansowej;
• monitorowanie skuteczności systemów kontroli wewnętrznej i systemów zarządzania ryzykiem oraz
audytu wewnętrznego, w tym w zakresie sprawozdawczości finansowej
• monitorowanie wykonywania czynności rewizji finansowej, w szczególności przeprowadzania przez firmę
audytorską badania, z uwzględnieniem wszelkich wniosków i ustaleń KNF wynikających z - kontroli
przeprowadzonej w firmie audytorskiej.
Główne założenia polityki wyboru firmy audytorskiej
Opracowana przez Komitet Audytu Rady Nadzorczej BRAND 24 S.A. polityka wyboru firmy audytorskiej do
przeprowadzania badania zakłada m.in. uwzględniane przez Radę Nadzorczą dokonującą wyboru firmy
audytorskiej takich kryteriów jak np. dotychczasowe doświadczenie firmy audytorskiej oraz kwalifikacje i
doświadczenia osób delegowanych do wykonywania czynności rewizji finansowej, znajomość branży, w której
działa Spółka, warunki cenowe zaoferowane przez firmę audytorską czy renoma firmy audytorskiej. Polityka
wyboru firmy audytorskiej zakłada ponadto konieczność uzyskania rekomendacji Komitetu Audytu
uwzgledniającej w szczególności ocenę niezależności firmy audytorskiej, a dodatkowo przewiduje dokonanie
wyboru firmy audytorskiej w sposób niezależny, wolny od nacisków lub sugestii stron trzecich.
Polityka wyboru firmy audytorskiej uwzględnia również ograniczenia dotyczące wyboru firmy audytorskiej
wynikające z przepisów powszechnie obowiązujących jak w szczególności okres karencji i rotacji firm
audytorskich i biegłych rewidentów.
Główne założenia polityki świadczenia przez firmę audytorską dozwolonych usług
niebędących badaniem
Opracowana przez Komitet Audytu Rady Nadzorczej polityka świadczenia przez firmę audytorską
przeprowadzającą badanie, przez podmioty powiązane z tą firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy
audytorskiej dozwolonych usług niebędących badaniem wskazuje usługi zabronione jak np. usługi podatkowe
dotyczące m.in. przygotowywania formularzy podatkowych; podatków od wynagrodzeń, czy zobowiązań
celnych, czy też prowadzenie księgowości oraz sporządzanie dokumentacji księgowej i sprawozdań
finansowych. Usługami zabronionymi nie są natomiast np. usługi przeprowadzania procedur należytej
staranności (due dilligence) w zakresie kondycji ekonomiczno-finansowej oraz wydawania listów
poświadczających, czy też usługi atestacyjne w zakresie informacji finansowych pro forma, prognoz wyników
lub wyników szacunkowych, zamieszczane w prospekcie emisyjnym. Zawarcie przez Spółkę umowy na
świadczenie usług dozwolonych innych niż badanie następuje pod warunkiem uprzedniego dokonania przez
Komitet Audytu oceny zagrożeń i zachowania przesłanek niezależności, a następnie poinformowania Spółki
przez Komitet Audytu o wynikach tej oceny.
W ramach Rady Nadzorczej nie funkcjonują inne komitety.