przeznaczenia
zysku
oraz
składania
Walnemu
Zgromadzeniu
corocznego
pisemnego
sprawozdania
z
wyników
tej
oceny
jak
również
rekomendacji
w
sprawie
udzielenia
dla
Członków
Zarządu
i
Rady
Nadzorczej
absolutorium z wykonania obowiązków,
−
zatwierdzenia
sprawozdania
z
działalności
Komitetu
Audytu
Spółki
oraz
przyjęcia
sprawozdania
Rady
Nadzorczej z działalności,
−
przyjęcia
sprawozdania
o
wynagrodzeniach
w
roku
obrotowym 2023,
−
zatwierdzenia
rocznego
budżetu
Spółki
i
Grupy
Kapitałowej,
−
wyboru
podmiotu
uprawnionego
do
atestacji
sprawozdawczości
zrównoważonego
rozwoju
za
rok
2024
i 2025,
−
potwierdzenia
aktualności
kryteriów
Okresowej
Oceny
Transakcji z Podmiotami Powiązanymi,
−
wyrażenia,
na
wniosek
Zarządu,
zgody
na
dokonanie
czynności
prawnych,
których
skutkiem
było
zaciągnięcie
zobowiązania
o
wartości
przekraczającej
trzy
miliony
PLN
brutto,
a
w
szczególności
zatwierdzanie
projektów
inwestycyjnych,
zbycie
lub
nabycie
rzeczy
lub
praw
majątkowych,
zaciągnięcie
pożyczki
pieniężnej
lub
kredytu,
udzielenie
gwarancji
lub
poręczenia
na
rzecz
podmiotu trzeciego,
−
wyrażenia
zgody
na
zbycie
zorganizowanej
części
przedsiębiorstwa PCC Rokita S.A.,
−
wyrażenia
zgody
na
nabycie
i
zbycie
nieruchomości,
użytkowania wieczystego,
−
wyrażenia zgody na program emisji obligacji,
−
wyboru
Przewodniczącego,
Zastępcy
Przewodniczącego
oraz Sekretarza Rady Nadzorczej,
−
powołania
Członków
Komitetu
Audytu
na
nową
kadencję
oraz wyboru Przewodniczącego Komitetu Audytu,
−
ustalenia
liczby
Członków
Zarządu
nowej
kadencji
oraz
powołania
Członków
Zarządu
nowej
kadencji
do
pełnienia
funkcji Prezesa i Wiceprezesa Zarządu Spółki,
−
zmiany
Zasad
Programu
Motywacyjnego
PCC
Rokita
opartego
o
emisję
pochodnych
instrumentów
finansowych,
−
opiniowania
projektów
uchwał
mających
być
przedmiotem Walnego Zgromadzenia,
−
wyrażenia
zgody
na
inne
czynności
nie
wymienione
w
Statucie Spółki.
Komitet Audytu
W
Radzie
Nadzorczej
PCC
Rokita
SA
funkcjonuje
Komitet
Audytu,
który
pełni
funkcje
konsultacyjno-doradcze
dla
Rady.
Komitet
Audytu
wykonuje
czynności
przewidziane
Regulaminem
Rady
Nadzorczej,
Regulaminem
Komitetu
Audytu,
przepisami
ustawy
o
biegłych
rewidentach,
Rozporządzeniem
Parlamentu
Europejskiego
i
Rady
(UE)
nr
537/2014
z
dnia
16
kwietnia
2014
r.
w
sprawie
szczegółowych
wymogów
dotyczących
ustawowych
badań
sprawozdań
finansowych
jednostek
interesu
publicznego,
uchylające
decyzję
Komisji
2005/909/WE
(dalej:
„rozporządzenie
537/2014”)
i
regulacjami
z
zakresu
spółek
publicznych
oraz
wynikającymi
z uchwał Rady Nadzorczej.
Do
zadań
Komitet
Audytu
należą
między
innymi
zadania
wynikające z art. 130 ust. 1 ustawy o biegłych rewidentach tj.:
1) monitorowanie:
a.
procesu
sprawozdawczości
finansowej
i
sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju,
b.
skuteczności
systemów
kontroli
wewnętrznej
i
systemów
zarządzania
ryzykiem
oraz
audytu
wewnętrznego,
w
tym
w zakresie
sprawozdawczości
finansowej
i
sprawozdawczości
zrównoważonego
rozwoju,
c.
wykonywania
czynności
rewizji
finansowej,
w szczególności
przeprowadzania
przez
firmę
audytorską
badania
lub
atestacji,
z
uwzględnieniem
wszelkich
wniosków
i
ustaleń
Polskiej
Agencji
Nadzoru
Audytowego
wynikających
z
kontroli
przeprowadzonej
w firmie audytorskiej;
2)
kontrolowanie
i
monitorowanie
niezależności
biegłego
rewidenta
i
firmy
audytorskiej,
w
szczególności
w
przypadku,
gdy
na
rzecz
jednostki
zainteresowania
publicznego
świadczone
są
przez
firmę
audytorską
inne
usługi
niż
badanie
lub atestacja;
3)
informowanie
rady
nadzorczej
o
wynikach
badania
sprawozdań
finansowych
lub
wynikach
atestacji
sprawozdawczości
zrównoważonego
rozwoju
oraz
wyjaśnianie,
w
jaki
sposób
to
badanie
i
ta
atestacja
przyczyniły
się
do
rzetelności
sprawozdawczości
finansowej
lub
sprawozdawczości
zrównoważonego
rozwoju
w
jednostce
zainteresowania
publicznego,
a
także
jaka
była
rola
komitetu
audytu w procesie badania lub atestacji;
4)
dokonywanie
oceny
niezależności
biegłego
rewidenta
oraz
wyrażanie
zgody
na
świadczenie
przez
niego
dozwolonych
usług
niebędących
badaniem
lub
atestacją
w
jednostce
zainteresowania publicznego;
5)
opracowywanie
polityki
wyboru
firmy
audytorskiej
do
przeprowadzania badania lub atestacji;
6)
opracowywanie
polityki
świadczenia
przez
firmę
audytorską
przeprowadzającą
badanie
lub
atestację,
przez
podmioty
powiązane
z
tą
firmą
audytorską
oraz
przez
członka
sieci
firmy
audytorskiej
dozwolonych
usług
niebędących
badaniem
lub
atestacją;
7)
określanie
procedury
wyboru
firmy
audytorskiej
przez
jednostkę zainteresowania publicznego;