
Nr zasady Treść zasady Wyjaśnienie niestosowania zasady
2.1.
Spółka powinna posiadać politykę różnorod-
ności wobec zarządu oraz rady nadzorczej,
przyjętą odpowiednio przez radę nadzorczą lub
walne zgromadzenie. Polityka różnorodności
określa cele i kryteria różnorodności m.in. w ta-
kich obszarach jak płeć, kierunek wykształcenia,
specjalistyczna wiedza, wiek oraz doświadcze-
nie zawodowe, a także wskazuje termin i sposób
monitorowania realizacji tych celów. W zakresie
zróżnicowania pod względem płci warunkiem
zapewnienia różnorodności organów spółki jest
udział mniejszości w danym organie na poziomie
nie niższym niż 30%.
Spółka planuje przestrzegać wskazanej zasady oraz opracować odrębne
polityki różnorodności obowiązujące w odniesieniu do Zarządu oraz Rady
Nadzorczej zgodnie z wydanymi Wskazówkami. W roku 2023 Spółka speł-
niała zasadę co do składu Rady Nadzorczej. Z uwagi na skład Zarządu, który
w roku 2023 nie spełniał wymogu zróżnicowania pod względem płci, Spółka
nie stosowała ww. zasady. Spółka dopełni starań, aby zasada ta została
przyjęta do stosowania w ramach powołania Zarządu kolejnej kadencji lub
przy okazji dokonywania ewentualnych zmian w składzie Zarządu aktualnej
kadencji.
4.3.
Spółka zapewnia powszechnie dostępną
transmisję obrad walnego zgromadzenia
w czasie rzeczywistym.
W ocenie Spółki struktura jej akcjonariatu nie uzasadnia konieczności
zapewnienia powszechnej transmisji obrad Walnego Zgromadzenia w czasie
rzeczywistym. Spółka planuje przestrzegać zasady, jeśli zwołujący dane
Walne Zgromadzenie postanowi o możliwości wzięcia w nim udziału przy
wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej. W razie udziału akcjo-
nariuszy w Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji
elektronicznej Spółka zapewni transmisję obrad Walnego Zgromadzenia
w czasie rzeczywistym zgodnie z obowiązującym przepisami, a także zamie-
ści na stronie internetowej informacje na temat planowanej transmisji obrad
Walnego Zgromadzenia.
4.4.
Przedstawicielom mediów umożliwia się
obecność na walnych zgromadzeniach.
W opinii Zarządu Spółki wprowadzenie takiej możliwości nie jest konieczne
ze względu na przejrzysty charakter przekazywania informacji przez Spółkę,
który obejmuje również całokształt procesu zwoływania Walnych Zgro-
madzeń, przedstawiania projektów uchwał na Walne Zgromadzenia oraz
ich przebiegu i podejmowanych na nich uchwał, a w szczególności uchwał
dotyczących wypłaty dywidendy przez Spółkę.
4.8.
Projekty uchwał walnego zgromadzenia do
spraw wprowadzonych do porządku obrad
walnego zgromadzenia powinny zostać
zgłoszone przez akcjonariuszy najpóźniej na
3 dni przed walnym zgromadzeniem.
Spółka nie posiada narzędzi prawnych ani faktycznych, aby zapewnić, że
akcjonariusze Spółki będą każdorazowo stosować się do wskazanej zasady
i zgłaszać projekty uchwał z zachowaniem przewidzianego w niej terminu.
W szczególności, Spółka nie jest w stanie zapewnić, że jej akcjonariusze nie
będą korzystać z przysługującego im na podstawie przepisów Kodeksu spółek
handlowych prawa do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wpro-
wadzonych do porządku obrad już w toku Walnego Zgromadzenia Spółki.
4.9.
W przypadku gdy przedmiotem obrad
walnego zgromadzenia ma być powołanie do
rady nadzorczej lub powołanie rady nadzor-
czej nowej kadencji:
4.9.1.
kandydatury na członków rady powinny
zostać zgłoszone w terminie umożliwiającym
podjęcie przez akcjonariuszy obecnych na
walnym zgromadzeniu decyzji z należytym
rozeznaniem, lecz nie później niż na 3 dni
przed walnym zgromadzeniem; kandydatury,
wraz z kompletem materiałów ich dotyczą-
cych, powinny zostać niezwłocznie opubliko-
wane na stronie internetowej spółki;
Spółka nie posiada narzędzi prawnych ani faktycznych, aby zapewnić, że
akcjonariusze Spółki będą każdorazowo stosować się do wskazanej zasady
i zgłaszać kandydatury na członków Rady Nadzorczej razem z kompletem
materiałów z zachowaniem przewidzianego w niej terminu. W szczególności,
Spółka nie jest w stanie zapewnić, że jej akcjonariusze nie będą korzystać
z przysługującego im prawa do zgłaszania kandydatów na członków Rady
Nadzorczej w toku Walnego Zgromadzenia Spółki.
6.1.
Wynagrodzenie członków zarządu i rady
nadzorczej oraz kluczowych menedżerów
powinno być wystarczające dla pozyskania,
utrzymania i motywacji osób o kompe-
tencjach niezbędnych dla właściwego
kierowania spółką i sprawowania nad nią
nadzoru. Wysokość wynagrodzenia powinna
być adekwatna do zadań i obowiązków
wykonywanych przez poszczególne osoby i
związanej z tym odpowiedzialności.
Spółka nie stosuje zasady, w zakresie w jakim Wskazówki wymagają przyjęcia
ogólnej polityki wynagrodzeń łącznie dla członków organów Spółki i jej klu-
czowych menedżerów. Spółka wskazuje, że zasady wynagradzania członków
Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki zostały wyczerpująco uregulowane w
politykach wynagrodzeń dotyczących ww. organów, zgodnie z przepisami
Ustawy o Ofercie, a struktura zatrudnienia kluczowych menedżerów Spółki
oraz liczebność członków wyższej kadry zarządzającej nie wymagają przyję-
cia polityki wynagrodzeń dla kluczowych menedżerów Spółki. W pozostałym
zakresie zasada jest stosowana.
6.2.
Programy motywacyjne powinny być tak
skonstruowane, by między innymi uzależ-
niały poziom wynagrodzenia członków
zarządu spółki i jej kluczowych menedżerów
od rzeczywistej, długoterminowej sytuacji
spółki w zakresie wyników nansowych i
nienansowych oraz długoterminowego
wzrostu wartości dla akcjonariuszy i zrów-
noważonego rozwoju, a także stabilności
funkcjonowania spółki.
Z uwagi na treść Wskazówek, Spółka nie stosuje zasady w odniesieniu do
funkcjonującego w Spółce programu motywacyjnego uchwalonego przed
wejściem w życie DPSN 2021. Spółka zamierza stosować zasadę po realizacji
obecnie funkcjonującego programu.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Spółki Cavatina Holding S.A. oraz Grupy Kapitałowej
Cavatina Holding S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2024 roku
74