List Zarządu do Pracowników i Akcjonariuszy
Drodzy Pracownicy, Akcjonariusze oraz Klienci,
przekazujemy Państwu raport przedstawiający najważniejsze osiągnięcia, zdarzenia i wyniki finansowe
Spółki i Grupy CDRL w 2024 roku.
Kluczowym zdarzeniem o charakterze jednorazowym było uzyskanie przez CDRL S.A. odszkodowania z
tytułu ubezpieczenia inwestycji w postaci nakładów pieniężnych poniesionych w celu nabycia pakietu
większościowego udziałów (74,9%) w spółce białoruskiej LLC DPM z siedzibą w Białorusi (Buslik). Spółka
ubiegała się o odszkodowanie z polisy ubezpieczeniowej w związku z utratą kontroli nad spółką
białoruską i poniesionymi w związku z tym stratami finansowymi, na które wpływ miały w szczególności
wprowadzane w Białorusi przepisy znacznie ograniczające wolność i swobodę kształtowania marż i cen
dla podmiotów kontrolowanych przez inwestorów zagranicznych. Pozytywna decyzja odszkodowawcza
KUKE pozwoliła na otrzymanie przez Spółkę środków pieniężnych w kwocie 18.185 tys. zł., które istotnie
wpłynęły na poprawę wyników finansowych Spółki i Grupy za 2024 rok, a także obniżenie zaangażowania
kredytowego.
2024 rok był kolejnym owocnym okresem dla rozwoju biznesu związanego z salami zabaw Fikołki, tj.
jednostki, w której CDRL posiada 40% udziałów. W 2024 roku spółka stowarzyszona wygenerowała
przychody ze sprzedaży na poziomie 53.110 tys. zł, tj. o ok 11% wyższe nw roku poprzednim, uzyskując
jednocześnie wynik finansowy netto w wysokości 1.617 tys. zł. Na dzień 31.12.2024 r. spółka posiadała
19 lokalizacji. Na 2025 rok zaplanowano istotny rozwój działalności spółki poprzez wzrost liczby nowych
sal, zlokalizowanych głównie w mniejszych miejscowościach, co pozwala liczyć na pozytywny wzrost jej
wyników finansowych w kolejnych okresach. Do dnia dzisiejszego liczba funkcjonujących sal łącznie z
kawiarniami wzrosła już do 34.
CDRL S.A. stale unowocześnia narzędzia IT wykorzystywane w e-commerce. W raportowanym okresie
kontynuowane były prace nad wdrożeniem PWA (Progressive Web App) w połączeniu z projektem AI,
które zostały zakończone sukcesem na początku bieżącego roku. PWA poprawi konwersję sklepu
internetowego „Coccodrillo” i umożliwi w najbliższym czasie uruchomienie sprzedaży poprzez łatwo
dostępną aplikację działającą na wielu platformach, również w trybie offline. W 2024 roku wdrożono
także wiele nowych funkcjonalności i usprawnień dla klientów, związanych ze sprzedażą e-commerce,
m.in.: wdrożono powiadomienia klientów o zamówieniu przy płatności BLIK oraz informowanie klientów
poprzez SMS i e-mail o nieopłaconym zamówieniu z linkiem do finalizacji zamówienia, wprowadzono
usprawnienia do komunikacji z Baselinker i dotyczące składania zamówień, wprowadzono automatyzację
AI do opisu produktów w sklepie internetowym, wdrożono API dla Chatbota znacznie rozszerzające jego
możliwości, np. sprawdzanie statusu zamówienia, czy dostawy, wprowadzono nowe punkty odbioru
zamówień oraz nowe systemy płatności.
Wszystkie powyższe inicjatywy rozwojowe z pewnością wpłyną na większą optymalizację procesów,
zmniejszenie kosztów i wzrost efektywności działania.
W ubiegłym roku obrotowym najważniejszym wyzwaniem dla Spółki i Grupy było kontynuowanie działań
związanych z dostosowaniem modelu działalności i kanałów sprzedaży do zmieniających się postaw
konsumenckich. Spółka realizowała działania dywersyfikacyjne kanałów sprzedaży na zagranicznych
platformach marketplace, które przekładają się pozytywnie na rozpoznawalność brandów Grupy CDRL.
W roku bieżącym Spółka nadal stawia na rozwój marketplace za granicą, wdrażając kolejne nowe kanały
sprzedaży.
W minionym roku Grupa prowadziła działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialnego
zarządzania oraz zaangażowania społecznego. W opublikowanym sprawozdaniu dotyczącym
zrównoważonego rozwoju przedstawiliśmy nasze najważniejsze inicjatywy i osiągnięcia w tych
obszarach, potwierdzając nasze zobowiązanie do transparentności i długofalowej wartości dla
interesariuszy. Wierzymy, że odpowiedzialne prowadzenie biznesu to nie tylko nasz obowiązek, ale
również kluczowy element budowania trwałej przewagi konkurencyjnej. Wyrazem naszej
odpowiedzialności społecznej była m.in. odpowiedź na potrzeby społeczności dotkniętych skutkami
powodzi mającej miejsce od 12 września do 16 października 2024 roku, Spółka nawiązała wówczas
kontakt z władzami oraz osobami zaangażowanymi lokalnie w organizację wsparcia i również przystąpiła
do działań pomocowych poprzez przekazanie odzieży dziecięcej. Pomoc trafiła do mieszkańców wielu
miejscowości dotkniętych kataklizmem.
W najbliższym roku Spółka będzie nadal koncentrowała swoje działania na zmniejszeniu stanów
magazynowych powstałych w ubiegłych latach. Wdrażane już różnego rodzaju inicjatywy mające na
celu rozwój programów lojalnościowych dla klientów, organizowane eventy w sklepach stacjonarnych,
rozszerzana jest oferta asortymentu pozaodzieżowego, a także opracowany został nowy koncept dla
nowo otwieranych sklepów. Nadrzędnym celem prowadzonych już i zaplanowanych do realizacji działań
jest zapewnienie najwyższej efektywności sprzedaży oraz bycie bardziej dostępnym i otwartym na
potrzeby klientów.
Podsumowując ubiegły rok i przedstawiając nasze plany na przyszłość, chcielibyśmy podziękować naszym
Pracownikom za ich pracę i zaangażowanie w rozwój Spółki i Grupy CDRL. Dziękujemy również Klientom
i Akcjonariuszom za zaufanie, które motywuje nas do dalszego działania i realizacji naszych celów.
Z poważaniem,
Marek Dworczak Prezes Zarządu
Tomasz Przybyła – Wiceprezes Zarządu