List Zarządu do Pracowników i Akcjonariuszy
Drodzy Pracownicy, Akcjonariusze oraz Klienci,
przekazujemy Państwu raport przedstawiający najważniejsze osiągnięcia, zdarzenia i wyniki finansowe
Spółki i Grupy CDRL w 2024 roku.
Kluczowym zdarzeniem o charakterze jednorazowym było uzyskanie przez CDRL S.A. odszkodowania z
tytułu ubezpieczenia inwestycji w postaci nakładów pieniężnych poniesionych w celu nabycia pakietu
większościowego udziałów (74,9%) w spółce białoruskiej LLC DPM z siedzibą w Białorusi (Buslik). Spółka
ubiegała się o odszkodowanie z polisy ubezpieczeniowej w związku z utratą kontroli nad spółką
białoruską i poniesionymi w związku z tym stratami finansowymi, na które wpływ miały w szczególności
wprowadzane w Białorusi przepisy znacznie ograniczające wolność i swobodę kształtowania marż i cen
dla podmiotów kontrolowanych przez inwestorów zagranicznych. Pozytywna decyzja odszkodowawcza
KUKE pozwoliła na otrzymanie przez Spółkę środków pieniężnych w kwocie 18.185 tys. zł., które istotnie
wpłynęły na poprawę wyników finansowych Spółki i Grupy za 2024 rok, a także obniżenie zaangażowania
kredytowego.
2024 rok był kolejnym owocnym okresem dla rozwoju biznesu związanego z salami zabaw Fikołki, tj.
jednostki, w której CDRL posiada 40% udziałów. W 2024 roku spółka stowarzyszona wygenerowała
przychody ze sprzedaży na poziomie 53.110 tys. zł, tj. o ok 11% wyższe niż w roku poprzednim, uzyskując
jednocześnie wynik finansowy netto w wysokości 1.617 tys. zł. Na dzień 31.12.2024 r. spółka posiadała
19 lokalizacji. Na 2025 rok zaplanowano istotny rozwój działalności spółki poprzez wzrost liczby nowych
sal, zlokalizowanych głównie w mniejszych miejscowościach, co pozwala liczyć na pozytywny wzrost jej
wyników finansowych w kolejnych okresach. Do dnia dzisiejszego liczba funkcjonujących sal łącznie z
kawiarniami wzrosła już do 34.
CDRL S.A. stale unowocześnia narzędzia IT wykorzystywane w e-commerce. W raportowanym okresie
kontynuowane były prace nad wdrożeniem PWA (Progressive Web App) w połączeniu z projektem AI,
które zostały zakończone sukcesem na początku bieżącego roku. PWA poprawi konwersję sklepu
internetowego „Coccodrillo” i umożliwi w najbliższym czasie uruchomienie sprzedaży poprzez łatwo
dostępną aplikację działającą na wielu platformach, również w trybie offline. W 2024 roku wdrożono
także wiele nowych funkcjonalności i usprawnień dla klientów, związanych ze sprzedażą e-commerce,
m.in.: wdrożono powiadomienia klientów o zamówieniu przy płatności BLIK oraz informowanie klientów
poprzez SMS i e-mail o nieopłaconym zamówieniu z linkiem do finalizacji zamówienia, wprowadzono
usprawnienia do komunikacji z Baselinker i dotyczące składania zamówień, wprowadzono automatyzację
AI do opisu produktów w sklepie internetowym, wdrożono API dla Chatbota znacznie rozszerzające jego
możliwości, np. sprawdzanie statusu zamówienia, czy dostawy, wprowadzono nowe punkty odbioru
zamówień oraz nowe systemy płatności.