
ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Gemini
poprzez zaoferowanie wybranym członkom tego zespołu propozycji pracy nad innymi
projektami realizowanymi przez Grupę, oraz przeprowadzenie redukcji zatrudnienia,
która objęła ponad 30 osób. Tym samym, także w obszarze Work for Hire, wpisaliśmy się
w negatywne trendy panujące na rynku. Niestety ograniczenie zespołu deweloperskiego
na w/w projekcje nie przełożyło się na jego rentowność - przychody uzyskiwane przez
Spółkę na projekcie Gemini pokrywają jedynie koszty bezpośrednie ponoszone przez
Spółkę na jego realizację. Nowe warunki współpracy ze Square Enix wpłynęły także na
wyniki finansowe Spółki i Grupy - obniżenie jednostkowych i skonsolidowanych
przychodów ze sprzedaży oraz jednostkowego i skonsolidowanego wyniku finansowego.
Prace and pozyskaniem nowych klientów w segmencie WFH trwały, trwają i będą trwały
– we wrześniu 2024 udało nam się podpisać umowę produkcyjno-wydawniczą oraz
umowę wykonawczą z naszym 10% akcjonariuszem – spółką Krafton Inc. dotyczącą
projektu Echo, w zakresie współpracy przy produkcji i wydaniu nowego trybu rozgrywki
(mode) do istniejącej gry wideo będącej w posiadaniu Krafton Inc.
Punktem kulminacyjnym działań sprzedażowych, mamy nadzieję, że nie ostatnim, były
sfinalizowane w 2025 roku prace nad pozyskaniem nowego kontraktu WFH, tym razem
z firmą Sony Interactive Entertainment LLC (Projekt Delta).
Także na początku bieżącego roku, ogłosiliśmy, że realizowany przez People Can Fly dla
Microsoft, Project Maverick to kolejna odsłona kultowej serii „Gears of War”, do której,
z dumą, powróciliśmy po wielu latach.
Jesteśmy przekonani, że wszystkie te postępy w obszarze Work for Hire, pozwolą nam
nie tylko pozyskać kolejnych partnerów do współpracy i wzmocnić finanse oraz
wizerunek studia, ale także skomercjalizować z sukcesem nasze projekty self-publishing,
nad którymi pracujemy od lat. Marzymy, aby trafiły w ręce graczy na całym świecie i
niech informacja o wznowieniu prac na Projektem Victoria z zamiarem udostępnienia
gry w modelu early access będzie tego wyraźnym sygnałem.