Hiszpanii). Oznacza to, że potencjał rynku w Polsce (i patrząc szerzej w Europie, która jest strategicznym
celem rozwoju Grupy) jest ogromny.
Źródła przewagi konkurencyjnej Grupy IMS tkwią przede wszystkim w kompleksowym podejściu
do marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży i budowaniu w każdym z rozwijanych sektorów
(audio, wideo, aroma) wewnętrznych, silnych kompetencji. Dotyczy to kompetencji marketingowych,
sprzedażowych, a także technicznych i logistycznych. Grupa posiada własne zespoły do realizacji
poszczególnych zadań. Działy zajmujące się bezpośrednią obsługą klienta, budowane przez wiele lat
w oparciu o najlepszych fachowców, dają olbrzymią przewagę nad konkurencją, której trudno jest
dzisiaj dogonić spółki Grupy IMS w wielu z tych obszarów. Dla przykładu - kompetencje działu
muzycznego IMS S.A. są dziś najwyższymi w Polsce, czego dowodem są chociażby prośby o pomoc od
wielu innych podmiotów z rynku muzycznego w sprawach związanych z wykorzystaniem muzyki
(kompilacje, tworzenie playlist itp.).
Unikalną cechą oferty w każdym sektorze, w którym konkuruje Grupa IMS jest oferowanie
najlepszych, innowacyjnych rozwiązań marketingowych w całościowym opracowaniu. Głównym celem
Grupy Kapitałowej jest odciążenie klienta w zakresie implementacji, zarządzania i monitorowania
systemów oraz procesów, nakierowanych na działania marketingowe w miejscu sprzedaży. Klient, po
uzgodnieniu celów, które chce osiągnąć, nie bierze już czynnego udziału w przebiegu akcji
marketingowej. Nie dotyczy to oczywiście konsultacji z klientem, np. w dziedzinie rozwoju profili
muzycznych prezentowanych w sklepach klienta lub wyrażania zgody na treści poszczególnych spotów
promocyjnych. Warto też wspomnieć o bezpieczeństwie klientów, szczególnie na polu legalności
i certyfikacji usług, stabilności i rozwoju aplikacji, rozwoju hardware’u oraz gwarancji reżimów
serwisowych i wiedzy technicznej.
Rok 2024 okazał się dla Grupy IMS bardzo dobrym okresem. Grupa IMS rozwija w najszerszym
zakresie w Polsce usługi audio-, wideo- i aromamarketingu w miejscach sprzedaży. Nasze systemy dalej
pracują dzisiaj w wielu miejscach w Polsce. W związku z powyższym w składzie klientów nie nastąpiły
większe zmiany, aczkolwiek udało się pozyskać kilku nowych, ważnych klientów. Naszymi Klientami są
min.:
– Największe Galerie i Centra Handlowe takie jak: Galeria Mokotów, Złote Tarasy, Centra handlowe
G City Europe, Centrum handlowo – rozrywkowe Blue City, Manufaktura Łódź, Silesia City Center
w Katowicach, Galeria Kazimierz w Krakowie, Galeria Krakowska, Bonarka City Center w Krakowie,
Galaxy w Szczecinie, Galeria Bałtycka w Gdańsku, Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Galeria
Jurajska w Częstochowie, Galeria Łódzka, Galeria Solna w Inowrocławiu, Pasaż Grunwaldzki we
Wrocławiu, Plejada Bytom, Stary Browar w Poznaniu, Wzorcownia we Włocławku, INGKA Centers,
Posnania, RIVIERA w Gdyni, Galeria Warmińska w Olsztynie, Galeria EMKA w Koszalinie, Galeria
Nowotarska w Nowym Targu, Galeria Kościerska w Kościerzynie, Galeria Krotoszyńska, Galeria
ECHO w Piotrkowie Trybunalskim, w Tarnowie oraz Radomiu, Centrum Handlowe Rumia w Rumii,
CH Serenada w Krakowie, CH Kaszuby w Wejherowie i wiele innych, których w sumie w obsłudze
IMS jest około 300, a dochodzą też prężne centra, pasaże i galerie handlowe w średnich
i mniejszych ośrodkach w kraju;
– Sieci handlowe, takie jak: Carrefour Polska, Polomarket, E. Leclerc Polska, EUROCASH (Eurosklep,
Duży Ben, Groszek), TOP MARKET, LEWIATAN, LIDL, SPOŁEM, Stokrotka; Makro, Selgros, Rossmann,
Hebe, Super-Pharm, Drogerie NATURA, Sieć Kupiec, Api Market, DAJAR, Bokaro, Delikatesy
Centrum;
– Firmy odzieżowe i obuwnicze, takie jak: CCC (CCC, Half Price, e-obuwie), LPP (Reserved, House,
Cropp, Mohito, Sinsay), Kazar Footwear, Bytom, Vistula, 4F, Intersport, Solar Company, Medicine,
Quiosque, Inglot, Szachownica, Moodo, Butiki Cyrkularne, By Insomnia;