IMS działa w dwóch strategicznych obszarach rynku: na rynku usług wsparcia sprzedaży głównie
dla sektora retail (rynku detalicznego) oraz na rynku mediowym jako kanał reklamy. W tym drugim
przypadku przychody IMS S.A. są ściśle powiązane z sytuacją i trendami w branży reklamowej.
Rynek usług abonamentowych
Według danych GUS, w samej Polsce istnieje kilkaset tysięcy punktów usługowo-handlowych,
których profil działalności odpowiada profilowi obecnych klientów Spółki. W niektórych z nich, może być
więcej niż jedna lokalizacja abonamentowa (przykład: galeria handlowa może korzystać z jednego –
dwóch urządzeń do audiomarketingu i nawet kilkunastu urządzeń aroma, czyli w obrębie jednego
punktu usługowo – handlowego możemy mieć do czynienia z kilkunastoma lub nawet kilkudziesięcioma
lokalizacjami abonamentowymi). W ujęciu bezwzględnym rynek sprzedaży detalicznej w Polsce jest
szóstym największym rynkiem w krajach Europy (po Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz
Hiszpanii). Oznacza to, że potencjał rynku w Polsce (i patrząc szerzej w Europie, która jest strategicznym
celem rozwoju Spółki) jest ogromny.
Źródła przewagi konkurencyjnej IMS S.A. tkwią przede wszystkim w kompleksowym podejściu
do marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży i budowaniu w każdym z rozwijanych sektorów
(audio, wideo, aroma) wewnętrznych, silnych kompetencji. Dotyczy to kompetencji marketingowych,
sprzedażowych, a także technicznych i logistycznych. Spółka posiada własne zespoły do realizacji
poszczególnych zadań. Działy zajmujące się bezpośrednią obsługą klienta, budowane przez wiele lat
w oparciu o najlepszych fachowców, dają olbrzymią przewagę nad konkurencją, której trudno jest
dzisiaj dogonić IMS w wielu z tych obszarów. Dla przykładu - kompetencje działu muzycznego IMS S.A.
są dziś najwyższymi w Polsce, czego dowodem są chociażby prośby o pomoc od wielu innych
podmiotów z rynku muzycznego w sprawach związanych z wykorzystaniem muzyki (kompilacje,
tworzenie playlist itp.).
Unikalną cechą oferty w każdym sektorze, w którym konkuruje IMS S.A. jest oferowanie
najlepszych, innowacyjnych rozwiązań marketingowych w całościowym opracowaniu. Głównym celem
Spółki jest odciążenie klienta w zakresie implementacji, zarządzania i monitorowania systemów oraz
procesów, nakierowanych na działania marketingowe w miejscu sprzedaży. Klient, po uzgodnieniu
celów, które chce osiągnąć, nie bierze już czynnego udziału w przebiegu akcji marketingowej. Nie
dotyczy to oczywiście konsultacji z klientem, np. w dziedzinie rozwoju profili muzycznych
prezentowanych w sklepach klienta lub wyrażania zgody na treści poszczególnych spotów
promocyjnych. Warto też wspomnieć o bezpieczeństwie klientów, szczególnie na polu legalności
i certyfikacji usług, stabilności i rozwoju aplikacji, rozwoju hardware’u oraz gwarancji reżimów
serwisowych i wiedzy technicznej.
Rok 2024 okazał się dla IMS S.A. bardzo dobrym okresem. Spółka rozwija w najszerszym
zakresie w Polsce usługi audio-, wideo- i aromamarketingu w miejscach sprzedaży. Nasze systemy dalej
pracują dzisiaj w wielu miejscach w Polsce. W związku z powyższym w składzie klientów nie nastąpiły
większe zmiany, aczkolwiek udało się pozyskać kilku nowych, ważnych klientów. Naszymi Klientami są
min.:
– Największe Galerie i Centra Handlowe takie jak: Galeria Mokotów, Złote Tarasy, Centra handlowe
G City Europe, Centrum handlowo – rozrywkowe Blue City, Manufaktura Łódź, Silesia City Center
w Katowicach, Galeria Kazimierz w Krakowie, Galeria Krakowska, Bonarka City Center w Krakowie,
Galaxy w Szczecinie, Galeria Bałtycka w Gdańsku, Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Galeria
Jurajska w Częstochowie, Galeria Łódzka, Galeria Solna w Inowrocławiu, Pasaż Grunwaldzki we
Wrocławiu, Plejada Bytom, Stary Browar w Poznaniu, Wzorcownia we Włocławku, INGKA Centers,
Posnania, RIVIERA w Gdyni, Galeria Warmińska w Olsztynie, Galeria EMKA w Koszalinie, Galeria
Nowotarska w Nowym Targu, Galeria Kościerska w Kościerzynie, Galeria Krotoszyńska, Galeria
ECHO w Piotrkowie Trybunalskim, w Tarnowie oraz Radomiu, Centrum Handlowe Rumia w Rumii,