_________________________________________________________________________________
str. 7
motywacyjnego instrumentów powiązanych z akcjami Spółki, a możliwością ich realizacji będzie krótszy
niż 3 lata oraz (ii) cena nabycia przez uprawnionych akcji może odbiegać od wartości akcji z okresu
uchwalania programu, przy czym należy stwierdzić w przypadku członków zarządu możliwość objęcia
akcji zależy od realizacji z góry wyznaczonych celów finansowych a tym samym zrównoważonego
rozwoju Spółki.
2. Opis głównych cech stosowanych w Spółce systemów kontroli wewnętrznej i zarządzania
ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania sprawozdań finansowych i
skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Zarząd Spółki odpowiedzialny jest za system kontroli wewnętrznej w Spółce oraz jego skuteczność w
procesie sporządzania sprawozdań finansowych i raportów okresowych przygotowywanych i
publikowanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie
informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz
warunków uznanych za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego
państwem członkowskim.
Wittchen S.A. posiada dopasowany do swoich potrzeb i specyfiki działalności sprawnie działający
system kontroli wewnętrznej, który zapewnia: (i) kompletność zafakturowania przychodów, (ii) właściwą
kontrolę kosztów, (iii) efektywne wykorzystanie zasobów i aktywów, (iv) poprawność i wiarygodność
informacji finansowych zawartych w sprawozdaniach finansowych i raportach okresowych, (v)
odpowiednią ochronę wrażliwych informacji i niedopuszczenie do niekontrolowanego wypływu
informacji z firmy, (vi) skuteczne i szybkie identyfikowanie zaistniałych nieprawidłowości, (vii)
identyfikowanie istotnych ryzyk i odpowiednie na nie reagowanie.
Elementami systemu kontroli wewnętrznej w Spółce Wittchen S.A. są:
− czynności kontrolne podejmowane na wszystkich szczeblach i we wszystkich komórkach Spółki
oparte na procedurach (weryfikacje, uzgadnianie, podział obowiązków), które pozwalają
zapewnić przestrzeganie wytycznych Zarządu Spółki oraz jednocześnie umożliwiają podjęcie
koniecznych działań identyfikujących i minimalizujących błędy i zagrożenia dla Spółki,
− procedura obiegu dokumentów – prawidłowy system obiegu ewidencji i kontroli dokumentacji
(kontrola zgodności zapisów w księgach rachunkowych z dowodami księgowymi),
− odpowiednio wykwalifikowani pracownicy dokonujący kontroli,
− podział obowiązków wykluczający możliwość dokonywania przez jednego pracownika
czynności związanych z realizacją i udokumentowaniem operacji gospodarczej od początku do
końca,
− szczegółowa instrukcja inwentaryzacyjna, określająca zasady wykorzystywania,
przechowywania i inwentaryzowania składników majątkowych oraz wydzielona komórka
odpowiedzialna za przeprowadzanie inwentaryzacji ciągłej,
− system informatyczny - księgi rachunkowe Spółki prowadzone są przy użyciu systemu
komputerowego Microsoft Dynamics AX w siedzibie Spółki, który zapewnia wiarygodność,
rzetelność oraz bezbłędność przetwarzanych informacji, dostęp do zasobów informacyjnych
ograniczony jest uprawnieniami upoważnionych pracowników wyłącznie w zakresie
wykonywanych przez nich obowiązków,
− polityka rachunkowości uwzględniająca zasady zawarte w Międzynarodowych Standardach
Rachunkowości i Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej
(MSR/MSSF) oraz związanymi z nimi interpretacjami ogłoszonymi w formie rozporządzeń
wykonawczych Komisji Europejskiej,
− elektroniczne systemy procesowania dokumentów (faktura w formie elektronicznej, zlecenia
zakupu, zlecenia płatności itp.).
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Spółka poddaje swoje sprawozdania finansowe
odpowiednio przeglądowi lub badaniu przez niezależnego biegłego rewidenta o uznanych, odpowiednio