
 
 
 
 
Strona 25 
 
   
ochrony  warunków  pracy  i  uprawnień  pracowniczych,  a  także  wspiera  lokalną 
społeczność,  m.in.  umożliwiając  uczniom  i  studentom  lokalnych  szkół  i  uczelni 
technicznych odbywanie praktyk zawodowych. 
 
1.4.  W  celu  zapewnienia  należytej  komunikacji  z  interesariuszami,  w  zakresie 
przyjętej  strategii  biznesowej  spółka  zamieszcza  na  swojej  stronie  internetowej 
informacje  na  temat  założeń  posiadanej  strategii,  mierzalnych  celów,  w  tym 
zwłaszcza  celów  długoterminowych,  planowanych  działań  oraz  postępów  w  jej 
realizacji,  określonych  za  pomocą  mierników,  finansowych  i  niefinansowych. 
Informacje na temat strategii w obszarze ESG powinny m.in.: 
Spółka nie stosuje powyższej zasady. 
Komentarz  Spółki:  Spółka  nie  posiada  sformalizowanej  strategii  biznesowej,  przy 
czym coroczne plany działalności na kolejny rok przedkładane są przez Zarząd Radzie 
Nadzorczej, a wyniki finansowe oraz informacje Zarządu o działalności Spółki, celach i 
perspektywach rozwoju, oraz dokonywane przez Radę oceny tychże istotnych założeń 
i sposobu ich realizacji, w tym wynikających z nich ryzyk, komentowane są w  treści 
publikowanych komunikatów bieżących lub okresowych. 
 
1.4.1. objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej 
grupy uwzględniane są kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające 
z tego ryzyka; 
Spółka nie stosuje powyższej zasady. 
Komentarz  Spółki:  Spółka  nie  posiada  w  tym  zakresie  sformalizowanej  strategii 
biznesowej,  przy  czym  coroczne  plany  działalności  na  kolejny  rok  przedkładane  są 
przez  Zarząd  Radzie  Nadzorczej,  a  wyniki  finansowe  oraz  informacje  Zarządu  o 
działalności  Spółki,  celach  i  perspektywach  rozwoju,  oraz  dokonywane  przez  Radę 
oceny  tychże  istotnych  założeń  i  sposobu  ich  realizacji,  w  tym  wynikających  z  nich 
ryzyk,  komentowane  są  w  treści  publikowanych  komunikatów  bieżących  lub 
okresowych. 
 
1.4.2.  przedstawiać  wartość  wskaźnika  równości  wynagrodzeń  wypłacanych  jej 
pracownikom,  obliczanego  jako  procentowa  różnica  pomiędzy  średnim  miesięcznym 
wynagrodzeniem  (z  uwzględnieniem  premii,  nagród  i  innych  dodatków)  kobiet  i 
mężczyzn za ostatni rok, oraz przedstawiać informacje o działaniach podjętych w celu 
likwidacji ewentualnych nierówności w tym zakresie, wraz z prezentacją ryzyk z tym 
związanych oraz horyzontem czasowym, w którym planowane jest doprowadzenie do 
równości. 
Spółka nie stosuje powyższej zasady. 
Komentarz Spółki: Spółka nie przedstawiała dotychczas tego rodzaju danych. Spółka 
podkreśla  jednocześnie,  że  jest  stroną  zakładowego  układu  zbiorowego  pracy 
określającego  m.in.  szczegółowe  zasady  wynagradzania  pracowników,  w  tym 
kategorie  zaszeregowania,  rodzaje  i  wysokości  dodatków,  premii,  nagród  i  innych 
świadczeń przysługujących pracownikom w związku z zatrudnieniem. 
 
 
1.5. Co najmniej raz w roku spółka ujawnia wydatki ponoszone przez nią i jej grupę 
na  wspieranie  kultury,  sportu,  instytucji  charytatywnych,  mediów,  organizacji 
społecznych, związków zawodowych itp. Jeżeli w roku objętym sprawozdaniem spółka 
lub jej grupa ponosiły  wydatki na tego rodzaju cele, informacja zawiera zestawienie 
tych wydatków. 
Spółka nie stosuje powyższej zasady. 
Komentarz  Spółki:  Spółka  nie  posiada  polityki  regulującej  prowadzenie  działalności 
charytatywnej lub sponsoringowej, ani nie prowadzi działalności sponsoringowej, czy 
istotnej  działalności  charytatywnej  lub  innej  o  zbliżonym  charakterze,  wobec  czego 
nie podawała tego rodzaju danych. W sytuacji, gdy w przyszłości Spółka zidentyfikuje 
tego rodzaj kategorie wydatków, okoliczność ta będzie ujawniana przez Spółkę wraz z 
zestawieniem takich wydatków.