opiera się głównie o umowy ramowe oraz szereg umów dodatkowych precyzujących obowiązki
i prawa zarówno klienta jak i dostawcy. Atutem w relacjach z klientami jest wieloletnie
doświadczenie oraz know how posiadane przez Grupę w postaci wyspecjalizowanej kadry
produkcyjnej, technologicznej oraz laboratoryjnej. Grupa postrzegana jest jako podmiot skłonny
do elastycznego i szybkiego działania. Wysoka konkurencyjność stanowi kluczowy czynnik
napędzający nieustanne doskonalenie produktów i procesów, co pozwala na utrzymanie przewagi
rynkowej. Konkurencyjność na rynku wymaga od Grupy realizacji szeroko zakrojonych procesów
zakupowych. Od wielu lat z sukcesem rozwijane są relację biznesowe z dostawcami krajowymi,
europejskimi i azjatyckimi. Dywersyfikacja dostawców zapewnia bezpieczeństwo dostaw
surowców niezależnie od uwarunkowań rynkowych czy geopolitycznych.
Długofalowa obecność na rynku Spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Lentex
powoduje, że firmy należą do grona podmiotów o dużej stabilności funkcjonowania, zapewniając
tym samym swoim klientom bezpieczeństwo kontynuacji procesowej. Konsekwentna
i przemyślana strategia inwestycyjna pozwala organizacji konkurować na rynku nie tylko
w aspekcie ceny, ale również innowacyjności produktowej. W ramach standardowego działania
Spółka rozwija i modyfikuje swoje produkty dostosowując je do spersonalizowanych wymagań
klientów. Nowoczesny park maszynowy, wykwalifikowana kadra i przemyślana strategia działania
sprawiają, że Spółki jawią się wśród inwestorów jako bezpieczne i ugruntowane inwestycje
rozpatrywane w szczególności w perspektywie długofalowej. Jako lokalni przedsiębiorcy Spółki
dbają o społeczności lokalne wspierając organizacyjnie oraz finansowo inicjatywy i organizacje,
przykładowo kluby sportowe.
W segmencie włóknin największą konkurencję w zależności od segmentu sprzedaży oraz
geograficznego położenia klientów stanowią: Niemcy (np. Sandler Group, Tenowo, TWE Group,
Freudenberg Performance Materials), Turcja (np. Mogul, AS Nonwoven, Akinau), Włochy (np.
Deatex, Orsa, Suominen), Meksyk (np. Polimeros), Chiny (np. PTX Textiles), Rosja (Avangard),
Polska (Novita S.A.). Konkurencję stanowią również firmy produkujące tak zwane zamienniki,
możliwe do wykorzystania przez klientów. Mogą to być: spunbond, air-laide, włókniny zawierające
pulpę.
Dynamicznie rozwija się rynek higieniczny. Dotyczy to asortymentów włóknin
wykorzystywanych do czyszczenia różnych powierzchni. Widoczny jest również wzrost produkcji
dla branży automovie ponadto powstają nowe projekty dla branży AGD.
Na rynku włóknin wykorzystywanych do produkcji wet wipes, potwierdza się trend
wzrostu zainteresowania klientów produktami wykorzystującymi włókninę FSC oraz
biodegradowalną i kompostowalną. Osobnym segmentem dla tego samego zastosowania są
włókniny wyprodukowane na bazie włókna PLA. Branża automotive kładzie nacisk na zasady
Zielonego Ładu. Prowadzi się prace pozwalające zmniejszyć zawartość śladu węglowego (carbon
footprint) w wytwarzanych włókninach. Opracowywane są nowe projekty wykorzystujące w coraz
większym stopniu włókna pochodzące w recyklingu.
W segmencie budownictwa największą konkurencję w zależności od segmentu sprzedaży
oraz geograficznego położenia klientów stanowią: Słowacja (np. Profilexan, Plastick, RV Plast,
Asimex, Asuan, Plastik, BB Trade), Niemcy (np. TFG Reimers, Cordes, Kauferle GMBH&CO), Litwa
(np. Alekvima, Aquatera, Vilduja, Eimosta), Dania (np. Brodrene & Johansen, Saint - Gobain),
Ukraina (np. NVN, Technokrovlya, Thermasteel, URMAT Ltd), Łotwa (Oninien, Ando Baltija),
Norwegia (BB Produkter, Isiflo), Estonia (Lincoma AF), Gruzja (Deck Masters).
Rynek budowlany wciąż rozwija się i zmienia. Nowości w produkcji dotyczą zarówno
materiałów, asortymentu jak i wzornictwa. Widoczny jest wzrost konkurencji na rynku krajowym
i zagranicznym. Dynamiczne zmiany na poziomie geopolitycznym i ograniczenie, a nawet
zamknięcie rynku wschodniego wymusza włożenie ogromnego wysiłku w przesunięciu
poszukiwań nowych rynków zbytu, a co się z tym wiąże większą konkurencyjność. Bliższe kierunki
eksportowe są coraz bardziej wymagające, a dalekie wymagają optymalnej i ekonomicznej
logistyki.