GRUPA KAPITAŁOWA OT LOGISTICS
I OT LOGISTICS S.A.
Sprawozdanie Zarządu z działalności
za okres 6 miesięcy zakończony dnia
30 czerwca 2025 roku
Szczecin, 19 września 2025 r.
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
2
Spis treści
1. WYBRANE DANE FINANSOWE GRUPY KAPITAŁOWEJ OT LOGISTICS .............................................................. 3
1.1. WYBRANE DANE FINANSOWE OT LOGISTICS S.A. ......................................................................................... 4
2. INFORMACJE O OT LOGISTICS S.A. I GRUPIE KAPITAŁOWEJ OT LOGISTICS .................................................... 5
2.1 Podstawowe informacje o OTL oraz Grupie OTL ....................................................................................... 5
2.2 Jednostki podlegające konsolidacji ............................................................................................................ 5
2.3 Zmiany w strukturze Grupy OTL ................................................................................................................ 5
2.4 Informacje o jednostce dominującej OTL .................................................................................................. 6
2.5.1. Organy Spółki ............................................................................................................................................. 6
2.5.2. Kapitał zakładowy Spółki ........................................................................................................................... 7
2.5.3. Akcjonariusze Spółki posiadający znaczne pakiety akcji ............................................................................ 7
2.5.4. Stan posiadania akcji Spółki przez osoby zarządzające i nadzorujące ....................................................... 7
2.5 Struktura Grupy Kapitałowej (na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień sporządzenie niniejszego sprawozdania)
................................................................................................................................................................... 8
3. DZIAŁALNOŚĆ SPÓŁKI I GRUPY OTL ............................................................................................................... 9
3.1. Otoczenie rynkowe .................................................................................................................................... 9
3.2. Przedmiot działalności Grupy OTL ............................................................................................................. 9
3.3. Istotne dokonania i niepowodzenia oraz zdarzenia i czynniki mające wpływ na działalność i wyniki
w pierwszym półroczu 2025 r. ................................................................................................................. 10
3.4. Zdarzenia po dniu bilansowym ................................................................................................................ 12
3.5. Transakcje z podmiotami powiązanymi ................................................................................................... 13
3.6. Udzielone gwarancje, poręczenia kredytu lub pożyczki .......................................................................... 13
3.7. Czynniki ryzyka i zagrożeń OTL oraz Grupy OTL ....................................................................................... 13
4. SYTUACJA FINANSOWO-MAJĄTKOWA SPÓŁKI I GRUPY OTL ....................................................................... 16
4.1. Zasady sporządzenia półrocznego jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego Spółki
i Grupy OTL .............................................................................................................................................. 16
4.2. Podstawowe wielkości ekonomiczno finansowe .................................................................................. 16
4.3. Analiza sytuacji finansowo-majątkowej................................................................................................... 16
4.9. Stanowisko Zarządu odnośnie możliwości zrealizowania prognoz wyników .......................................... 20
4.10. Czynniki które mogą mieć wpływ na wyniki w perspektywie co najmniej kolejnego kwartału .............. 20
5. POZOSTAŁE ISTOTNE INFORMACJE I ZDARZENIA ......................................................................................... 21
5.1. Postępowania przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem administracji
publicznej ................................................................................................................................................. 21
5.2. Inne informacje istotne dla oceny sytuacji kadrowej, majątkowej, finansowej, wyniku finansowego i ich zmian
oraz możliwości realizacji zobowiązań przez Grupę OTL ......................................................................... 21
5.3. Kontakt dla inwestorów ........................................................................................................................... 21
5.4. Oświadczenia Zarządu ............................................................................................................................. 21
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
3
1. WYBRANE DANE FINANSOWE GRUPY KAPITAŁOWEJ OT LOGISTICS
Śródroczne skrócone skonsolidowane sprawozdanie finansowe sporządzane zostało zgodnie z zasadami rachunkowości zawartymi w MSR/MSSF przy założeniu
kontynuowania działalności gospodarczej przez spółki Grupy w dającej sprzewidzieć przyszłości, obejmującej okres co najmniej 12 miesięcy od dnia zatwierdzenia
skonsolidowanego sprawozdania finansowego. Założenia dotyczące kontynuacji działalności zostały opisane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym w nocie nr 8.
w tys. PLN
w tys. EUR
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
Przychody ze sprzedaży
135 171
32 025
37 355
Zysk (strata) na działalności operacyjnej
-8 046
-1 906
1 973
Zysk (strata) przed opodatkowaniem
-21 075
-4 993
-193
Zysk (strata) netto
-20 835
-4 936
66
Zysk (strata) netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej
-20 835
-4 936
66
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej
26 136
6 192
1 790
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej
-9 445
-2 238
-3 148
Środki pieniężne netto wykorzystane w działalności finansowej
-16 312
-3 865
-13 980
Zmiana netto środków pieniężnych i ich ekwiwalentów
379
90
-15 338
Liczba akcji (szt.)
13 098 780
13 098 780
13 098 780
Średnioważona liczba akcji (w szt.)
13 098 780
13 098 780
13 098 780
Zysk (strata) netto na jedną akcję zwykłą
-1,59
-0,38
0,01
Zysk (strata) netto na jedną średnioważoną akcję zwykłą
-1,59
-0,38
0,01
Zysk (strata) netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej na
jedną akcję zwykłą
-1,59
-0,38
0,01
Zysk (strata) netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej na
jedną średnioważoną akcję zwykłą
-1,59
-0,38
0,01
30.06.2025
30.06.2025
31.12.2024
Aktywa trwałe
547 267
129 015
134 860
Aktywa obrotowe
45 497
10 726
16 510
Aktywa zaklasyfikowane jako przeznaczone do sprzedaży
50 957
12 013
-
Aktywa razem
643 721
151 753
151 370
Zobowiązania długoterminowe
371 793
87 648
92 715
Zobowiązania krótkoterminowe
112 617
26 549
24 862
Zobowiązania związane z aktywami przeznaczonymi do sprzedaży
35 745
8 427
-
Kapitał własny
123 566
29 130
33 793
Wyemitowany kapitał akcyjny
3 144
741
736
Liczba akcji (szt.)
13 098 780
13 098 780
13 098 780
Wartość księgowa na jedną akcję zwykłą
9,43
2,22
2,58
Wypłacona dywidenda za rok 2024 na jedną akcję
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
31.12.2024
01.01.2024-
30.06.2024
Kurs obowiązujący na ostatni dzień okresu (EUR/PLN)
4,2419
4,2730
4,3130
Średni kurs okresu (EUR/PLN)
4,2208
4,3042
4,3109
Wybrane dane ze skonsolidowanego sprawozdania z sytuacji finansowej, skonsolidowanego sprawozdania z wyniku finansowego i całkowitych dochodów
oraz skonsolidowanego sprawozdania z przepływów pieniężnych zostały przeliczone ze złotych na EUR według następujących zasad:
- poszczególne pozycje aktywów i pasywów ze skonsolidowanego sprawozdania z sytuacji finansowej zostały przeliczone według kursu średniego obowiązującego
na ostatni dzień okresu, ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski dla EUR.
- poszczególne pozycje skonsolidowanego sprawozdania z całkowitych dochodów oraz skonsolidowanego sprawozdania z przepływów pieniężnych zostały przeliczone
według kursu stanowiącego średnią arytmetyczną średnich kursów ogłoszonych przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień każdego miesiąca okresu obrotowego
dla EUR.
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
4
1.1. WYBRANE DANE FINANSOWE OT LOGISTICS S.A.
Półroczne sprawozdanie finansowe OTL z siedzibą w Szczecinie zostało sporządzone na podstawie Ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity - Dz.U.
z 2023 r. poz. 120), zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości, według zasady kosztu historycznego, z wyjątkiem środków trwałych, które podlegały urzędowej
aktualizacji wyceny według zasad określonych w odrębnych przepisach oraz inwestycji wycenianych według wartości godziwej.
w tys. PLN
w tys. EUR
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
Przychody ze sprzedaży
76 252
119 243
18 066
27 661
Zysk (strata) na działalności operacyjnej
-382
2 716
-91
630
Zysk (strata) przed opodatkowaniem
12 745
29 947
3 020
6 947
Zysk (strata) netto
12 919
30 190
3 061
7 003
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej
32 961
-19 964
7 809
-4 631
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej
97
-136
23
-32
Środki pieniężne netto wykorzystane w działalności finansowej
-32 884
-30 675
-7 791
-7 116
Zmiana netto środków pieniężnych i ich ekwiwalentów
173
-50 666
41
-11 753
Liczba akcji (szt.)
13 098 780
13 098 780
13 098 780
13 098 780
Średnioważona liczba akcji (w szt.)
13 098 780
13 098 780
13 098 780
13 098 780
Zysk (strata) netto na jedną akcję zwykłą
0,99
2,305
0,23
0,5346
Zysk (strata) netto na jedną średnioważoną akcję zwykłą
0,99
2,305
0,23
0,5346
30.06.2025
31.12.2024
30.06.2025
31.12.2024
Aktywa trwałe
249 327
251 495
58 777
58 857
Aktywa obrotowe
79 292
67 229
18 693
15 733
Aktywa razem
328 620
318 723
77 470
74 590
Rezerwy na zobowiązania i rozliczenia międzyokresowe
2 770
2 964
653
694
Zobowiązania długoterminowe
-
635
149
Zobowiązania krótkoterminowe
195 205
197 398
46 018
46 197
Kapitał własny
130 645
117 726
30 799
27 551
Wyemitowany kapitał akcyjny
3 144
3 144
741
736
Liczba akcji (szt.)
13 098 780
13 098 780
13 098 780
13 098 780
Wartość księgowa na jedną akcję
9,97
8,99
2,35
2,10
Wypłacona dywidenda za rok 2024 na jedną akcję
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
31.12.2024
01.01.2024-
30.06.2024
Kurs obowiązujący na ostatni dzień okresu (EUR/PLN)
4,2419
4,2730
4,3130
Średni kurs okresu (EUR/PLN)
4,2208
4,3042
4,3109
Wybrane dane z bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych zostały przeliczone na EUR według następujących zasad:
- poszczególne pozycje z bilansu zostały przeliczone według kursu średniego obowiązującego na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, ogłoszonego przez Narodowy
Bank Polski dla EUR,
- poszczególne pozycje rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych zostały przeliczone według kursu stanowiącego średnią arytmetyczną średnich
kursów ogłoszonych przez Narodowy Bank Polski obowiązujących na ostatni dzień każdego miesiąca w okresie sprawozdawczym dla EUR.
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
5
2. INFORMACJE O OT LOGISTICS S.A. I GRUPIE KAPITAŁOWEJ OT LOGISTICS
2.1 Podstawowe informacje o OTL oraz Grupie OTL
Grupa Kapitałowa OT Logistics (Grupa Kapitałowa, Grupa OT Logistics, Grupa, Grupa OTL) specjalizuje się w przeładunkach
portowych oraz usługach spedycyjnych i transportowych. Swoją działalność koncentruje przede wszystkim na obsłudze klientów
z obszaru Europy Środkowej w zakresie obsługi ładunków w portach morskich oraz spedycji towarów, transportowanych głównie
drogą morską, ale także lądową.
Podmiotem dominującym Grupy Kapitałowej jest spółka OT Logistics Spółka Akcyjna (OT Logistics S.A., Spółka, Emitent, OTL, Spółka
dominująca, Jednostka dominująca), której podstawowym przedmiotem działalności jest szeroko pojęta działalność spedycyjna.
Grupa OTL świadczy usługi spedycyjne oraz agencyjne, przeładunki w portach, usługi bocznicowe i kolejowe, usługi wspierające
transport wodny morski i śródlądowy, samochodowy oraz kolejowy, najem nieruchomości, prace hydrotechniczne
oraz magazynowanie i przechowywanie towarów. Wokół OTL powstała Grupa Kapitałowa składająca się ze spółek o różnych profilach
działalności, które szerzej zostały opisane w punkcie Struktura Grupy Kapitałowej poniżej.
Czas trwania Jednostki dominującej oraz jednostek
wchodzących w skład Grupy Kapitałowej jest
nieoznaczony. Spółka nie posiada wewnętrznych
jednostek organizacyjnych sporządzających
samodzielnie sprawozdania finansowe. Spółka
działa na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych,
a także innych właściwych przepisów prawa.
Organami Spółki są Zarząd, Rada Nadzorcza oraz
Walne Zgromadzenie.
OT Logistics S.A. jest podmiotem dominującym
w Grupie Kapitałowej, który sporządza i publikuje śródroczne skrócone skonsolidowane sprawozdanie finansowe zgodnie
z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej przyjętymi do stosowania w Unii Europejskiej.
2.2 Jednostki podlegające konsolidacji
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej obejmuje jednostkowe sprawozdanie OTL oraz jej jednostek zależnych.
Jednostki zależne to wszystkie jednostki, nad którymi Grupa OTL sprawuje kontrolę, co zazwyczaj ma miejsce wtedy, kiedy Jednostka
dominująca bezpośrednio lub poprzez swoje inne jednostki zależne posiada ponad połowę praw głosów w danej jednostce.
Sprawowanie kontroli ma miejsce także wówczas, kiedy Jednostka dominująca ma możliwość kierowania działalnością operacyjną
i finansową danej jednostki pomimo posiadania 50% lub mniej niż 50% udziałów lub praw głosów w jednostce. Jednostki zależne
wyceniane metodą pełną od momentu objęcia kontroli do czasu utraty nad nimi kontroli. Jednostki stowarzyszone są to wszelkie
jednostki, na które Grupa OTL wywiera znaczący wpływ, lecz których nie kontroluje. Inwestycje w jednostkach stowarzyszonych
rozlicza się metodą praw własności.
Na dzień 30.06.2025 r. posiadany przez Grupę OTL udział w ogólnej liczbie głosów w podmiotach zależnych oraz jednostkach
stowarzyszonych jest równy udziałowi Grupy OTL w kapitałach tych jednostek. W skład Grupy OTL oprócz podmiotu dominującego
wchodziło 7 spółek zależnych konsolidowanych metodą pełną, 1 spółka stowarzyszona konsolidowana metodą praw własności oraz
spółki, których udziały ujęto w skonsolidowanym sprawozdaniu z sytuacji finansowej w pozycji: Aktywa trwałe – udziały i akcje.
Spółki zależne konsolidowane metodą pełną na 30.06.2025 r.:
1. OT Port Gdynia Sp. z o.o.
2. OT Port Świnoujście S.A.
3. Rentrans Cargo Sp. z o.o.
4. Kolej Bałtycka S.A.
5. Port Żegluga Szczecińska Sp. z o.o.
6. RCI Sp. z o. o.
7. C.Hartwig Adria d.o.o. in liquidation
Spółki stowarzyszone wycenianie metodą praw własności:
8. RCT Sp. z o.o.
Pozostałe spółki niepodlegające konsolidacji (ujęte
w skonsolidowanym sprawozdaniu z sytuacji finansowej
w pozycji: Aktywa trwałe – udziały i akcje)
9. Trade Trans Spedition GmbH
10. Śląskie Centrum Logistyki S.A.
2.3 Zmiany w strukturze Grupy OTL
W okresie pierwszego półrocza 2025 r. oraz do dnia publikacji niniejszego raportu miały miejsce następujące zmiany w strukturze
Grupy OTL:
W dniu 25.04.2025 r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników spółki C. Hartwig Adria d.o.o. podjęło uchwałę ws. rozwiązania
spółki. W związku z powyższym ustanowiony został likwidator nadzorujący proces likwidacji.
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
6
2.4 Informacje o jednostce dominującej OTL
2.5.1. Organy Spółki
Zarząd OTL
Zarząd OTL jest statutowym organem Spółki, działającym na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych i innych znajdujących
zastosowanie aktów prawnych, Statutu Spółki oraz Regulaminu Zarządu. W okresie sprawozdawczym Zarząd kierował całokształtem
działalności Spółki, prowadził politykę i bieżące sprawy Spółki oraz reprezentował ją na zewnątrz zgodnie z Kodeksem Spółek
Handlowych i statutem Spółki. Zarząd Spółki składa się z jednego lub większej liczby członków, w tym Prezesa oraz Wiceprezesa
Zarządu. Członków Zarządu powołuje i odwołuje Rada Nadzorcza Spółki, określa ona również liczbę członków danej kadencji.
Tabela nr 1: Skład Zarządu OTL na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień publikacji niniejszego sprawozdania
Skład Zarządu OTL na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień publikacji niniejszego sprawozdania
Kamil Jedynak
- Prezes Zarządu
Karol Bowżyk
- Członek Zarządu
Katarzyna Mielec
- Członek Zarządu
Artur Szczepaniak
- Członek Zarządu oddelegowany czasowo z Rady Nadzorczej
Zmiany w składzie osobowym Zarządu w okresie objętym sprawozdaniem
W okresie objętym sprawozdaniem w składzie Zarządu Spółki zaszły następujące zmiany:
W dniu 12.03.2025 r. Rada Nadzorcza Spółki powołała do Zarządu Spółki Pan Katarzynę Mielec powierzając jej funkcję Członka
Zarządu. Powołanie było skuteczne od 12.03.2025 r. (informacja została przekazana raportem bieżącym nr 3/2025 r. z dnia
12.03.2025 r.).
W dniu 25.04.2025 r. Pan Daniel Górecki złożył rezygnację z funkcji Członka Zarządu ze skutkiem na moment złożenia rezygnacji
(informacja została przekazana raportem bieżącym nr 6/2025 r. z dnia 25.04.2025 r.).
W dniu 22.05.2025 r. Rada Nadzorcza OTL podjęła uchwałę w sprawie delegowania Pana Artura Szczepaniaka, Przewodniczącego
Rady Nadzorczej Spółki, do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu Spółki na okres 3 miesięcy. Powyższa delegacja
była skuteczna od dnia 23.05.2025 r. do dnia 22.08.2025 r. (informacja została przekazana raportem bieżącym nr 8/2025 r. z dnia
22.05.2025 r.).
Już po zakończeniu okresu sprawozdawczego, Rada Nadzorcza OTL podjęła uchwałę w sprawie ponownego delegowania Pana
Artura Szczepaniaka, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Spółki, do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu Spółki
na okres 3 miesięcy. Powyższa delegacja jest skuteczna od dnia 19.09.2025 r. (informacja została przekazana raportem bieżącym
nr 19/2025 r. z dnia 18.09.2025 r.).
Rada Nadzorcza OTL
Rada Nadzorcza OTL zgodnie ze statutem Spółki składa się z co najmniej pięciu członków, w tym Przewodniczącego
oraz Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej. Walne Zgromadzenie Spółki powołuje i odwołuje członków Rady Nadzorczej
oraz określa liczbę członków Rady Nadzorczej danej kadencji. Rada Nadzorcza jest powoływana na 3-letnią, wspólną kadencję.
Na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień publikacji niniejszego raportu w skład Rady Nadzorczej wchodziły następując osoby.
Tabela nr 2: Skład Rady Nadzorczej OTL na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień publikacji niniejszego raportu
Skład Rady Nadzorczej OTL na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień publikacji niniejszego raportu
Artur Szczepaniak
- Przewodniczący Rady Nadzorczej
Zbigniew Nowik
- Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Andrzej Malinowski
- Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Marek Komorowski
- Sekretarz Rady Nadzorczej
Artur Olender
- Członek Rady Nadzorczej
Wojciech Heydel
- Członek Rady Nadzorczej
Piotr Nadolski
- Członek Rady Nadzorczej
Zmiany w składzie osobowym Rady Nadzorczej
W okresie pierwszego półrocza 2025 r. oraz do dnia publikacji niniejszego raportu nie zaszły zmiany w składzie osobowym Rady
Nadzorczej. Natomiast w dniu 22.05.2025 r. Pan Artur Szczepaniak, Przewodniczący Rady Nadzorczej, został delegowany przez Radę
Nadzorczą do pełnienia funkcji Członka Zarządu w okresie od dnia 23.05.2025 r. do dnia 22.08.2025 r., w tym okresie nie pełnił funkcji
Członka Rady, a obowiązki Przewodniczącego Rady Nadzorczej wykonywał Pan Zbigniew Nowik. Ponadto już po zakończeniu okresu
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
7
sprawozdawczego Rad Nadzorcza podjęła uchwałę o ponownym delegowaniu Pana Artura Szczepaniaka do czasowego wykonywania
czynności Członka Zarządu Spółki na okres 3 miesięcy. Powyższa delegacja jest skuteczna od dnia 19.09.2025 r.
2.5.2. Kapitał zakładowy Spółki
Na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień publikacji niniejszego raportu kapitał zakładowy Spółki wynosi 3.143.707,20 i dzieli się
na 13.098.780 akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 0,24 zł każda, zgodnie z poniższą tabelą.
Tabela nr 3: Kapitał zakładowy OTL na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień publikacji niniejszego raportu w podziale na akcje
seria akcji
rodzaj akcji
rodzaj uprzywilejowania
akcji
liczba akcji
wartość serii/emisji wg
wartości nominalnej
A
na okaziciela
akcje zwykłe
10 221 280
2 453 107,20
B
na okaziciela
akcje zwykłe
1 200 000
288 000,00
D
na okaziciela
akcje zwykłe
577 500
138 600,00
E
na okaziciela
akcje zwykłe
1 100 000
264 000,00
Razem:
13 098 780
3 143 707,20
Ogólna liczba głosów ze wszystkich wyemitowanych akcji wynosi 13.098.780 głosów.
Akcje serii A i B zostały z dniem 30.08.2013 r. wprowadzone do obrotu na rynku równoległym Giełdy Papierów Wartościowych
w Warszawie S.A. Akcje serii D zostały wprowadzone do obrotu na rynku równoległym z dniem 12.05.2017 r., natomiast akcje serii
E zostały wprowadzone do obrotu z dniem 13.10.2023 r.
Akcje Spółki serii A, B, D i E notowane są na rynku równoległym w systemie notowań ciągłych pod nazwą skróconą OTLOG
i oznaczeniem OTS.
2.5.3. Akcjonariusze Spółki posiadający znaczne pakiety akcji
W okresie od dnia publikacji raportu za pierwszy kwartał 2025 r., tj. od dnia 27.05.2025 r. do dnia publikacji niniejszego sprawozdania,
w Spółce nie miały miejsca zmiany w stanie posiadania znacznych pakietów akcji Spółki.
Tabela 4: Struktura akcjonariatu OTL ze wskazaniem akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na Walnym
Zgromadzeniu na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień publikacji niniejszego raportu
Akcjonariusz
Liczba akcji/głosów
Udział w kapitale własnym/ogólnej
liczbie głosów
Neuvic Fundacja Rodzinna
4 191 713
32,00%
Marsel Fundacja Rodzinna
3 274 694
25,00%
Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A.
2 075 414
15,84%
Cres Fundacja Rodzinna
1 623 192
12,40%
PTE Allianz Polska S.A.
794 047
6,06%
Pozostali Akcjonariusze
1 139 720
8,70%
Razem:
13 098 780
100,00%
2.5.4. Stan posiadania akcji Spółki przez osoby zarządzające i nadzorujące
W okresie od dnia publikacji raportu za pierwszy kwartał 2025 r., tj. od dnia 27.05.2025 r. do dnia publikacji niniejszego sprawozdania
miały miejsce następujące zmiany w stanie posiadania akcji Spółki przez osoby zarządzające i nadzorujące.
W okresie sprawozdawczym wpłynęły do Spółki zawiadomienie od Kamila Jedynaka, Prezesa Zarządu Spółki, o nabyciu 6.677 akcji
Spółki, o którym mowa w art. 19 ust. 1 Rozporządzenia MAR (informacja została przekazana raportem bieżącym numer 12/2025
z dnia 11.06.2025 r.).
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
8
Poniższa tabela przedstawia stan posiadania akcji Spółki przez osoby zarządzające i nadzorujące na dzień publikacji niniejszego
sprawozdania.
Tabela nr 5: Stan posiadania akcji Spółki przez osoby zarządzające i nadzorujące na dzień publikacji niniejszego
sprawozdania
Akcjonariusz
liczba akcji głosów
udział w kapitale własnym/ogólnej
liczbie głosów
Cena nominalna jednej
akcji
Kamil Jedynak Prezes Zarządu
14 871
0,11%
0,24
Pozostali członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej nie posiadają akcji OTL.
2.5 Struktura Grupy Kapitałowej (na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień sporządzenie niniejszego sprawozdania)
Rysunek nr 1: Schemat Grupy OTL na dzień 30.06.2025 r. oraz na dzień sporządzenie niniejszego sprawozdania
OT Port Gdynia Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni (OTPG) przedmiotem działalności spółki jest przeładunek towarów w portach
morskich. OTL posiadała 100% udziału w kapitale zakładowym i 100% głosów na zgromadzeniu wspólników;
OT Port Świnoujście S.A. z siedzibą w Świnoujściu (OTPŚ) przedmiotem działalności spółki jest przeładunek towarów
w portach morskich. OTL posiadała 100% udziału w kapitale zakładowym i 100% głosów na walnym zgromadzeniu;
Rentrans Cargo Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (RTC) przedmiotem działalności spółki jest działalność spedycyjna
w transporcie kolejowym, samochodowym, wodnym śródlądowym i morskim. Spółka świadczy także usługi związane z realizacją
transportu morskiego pełno kontenerowego (FCL) oraz drobnicowego (LCL). OTL posiadała 100% udziału w kapitale zakładowym
oraz 100% głosów na zgromadzeniu wspólników;
Kolej Bałtycka S.A. z siedzibą w Szczecinie (KB) spółka zajmuje się wykonywaniem licencjonowanych przewozów kolejowych
towarów oraz kompleksową obsługą bocznic. OTL posiadała 100% udziału w kapitale zakładowym i 100% głosów na walnym
zgromadzeniu;
Port Żegluga Szczecińska Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (PŻSZ) podstawową działalnością spółki jest śródlądowy
i przybrzeżny transport wodny na rynku krajowym i zagranicznym. Spółka świadczy usługi holowania i składowania ładunków
na barkach oraz wynajem środków transportu wodnego. OTL posiadała 100% udziału w kapitale zakładowym i 100% głosów
na walnym zgromadzeniu;
RCI Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (RCI) przedmiotem działalności spółki jest obrót i gospodarowanie nieruchomościami.
OTL posiadała 100% udziału w kapitale zakładowym i 100% głosów na zgromadzeniu wspólników;
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
9
C.Hartwig Adria d.o.o. in liquidation z siedzibą w Zagrzebiu (Chorwacja) (CHA) spółka została powołana w celu realizacji
szeroko rozumianego transportu lądowego i morskiego, spedycji, magazynowania oraz pośrednictwa celnego. OTL posiadała
bezpośrednio 100% udziału w kapitale zakładowym i 100% głosów na zgromadzeniu wspólników.
Na dzień 30.06.2025 r. OTL za pośrednictwem spółki Rentrans Cargo Sp. z o.o. posiadała udziały w:
RCT Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (RCT) przedmiotem działalności spółki jest handel hurtowy węglem, sprzedaż paliw
stałych, ciekłych, gazowych oraz produktów pochodnych. RTC posiadała 40% udziału w kapitale zakładowym i 40% głosów
na zgromadzeniu wspólników.
Trade Trans Spedition GmbH z siedzibą w Berlinie (Niemcy) (TTB). Głównym przedmiotem działalności spółki jest
międzynarodowa spedycja towarów. RTC posiada 36% udziału w kapitale zakładowym spółki. Na dzień bilansowy ze względu
na brak posiadania Członka Zarządu w ww. spółce, a związku z tym brak możliwości kształtowania polityki operacyjnej
i wywierania wpływu na podejmowane decyzje, udziały w ww. spółce zostały zaklasyfikowane jako aktywa finansowe
wyceniane w wartości godziwej przez wynik finansowy i zaprezentowane w skonsolidowanym sprawozdaniu z sytuacji
finansowej w pozycji: Aktywa trwałe udziały i akcje.
Spółka OTL posiadała także 1,31% udziałów w Śląskim Centrum Logistyki S.A. (ŚCL) w Gliwicach, która jest operatorem logistycznym,
oferującym kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki, magazynowania i transportu.
3. DZIAŁALNOŚĆ SPÓŁKI I GRUPY OTL
3.1. Otoczenie rynkowe
W pierwszym półroczu 2025 r. warunki rynkowe zwłaszcza w segmencie portowym i spedycyjnym - w dalszym ciągu pozostawały
silnie uzależnione od ogólnej koniunktury gospodarczej, uwarunkowań geopolitycznych oraz globalnej dynamiki wymiany handlowej.
Dodatkowo, przepływy ładunkowe kształtowały się pod wpływem wysokiej zmienności na rynkach surowców energetycznych,
stalowych i rolnych.
Na rynku stali utrzymuje się zmienność związana z polityką celną USA, co przekłada się na utrudnienia w przewidywaniu przyszłych
trendów oraz ograniczenia eksportowe dla producentów unijnych. Chiny, wykluczone z rynku amerykańskiego, kierują swoją
produkcna inne rynki, w tym do UE, co prowadzi do napływu tańszych wyrobów stalowych. Skutkuje to presją na wolumeny
przeładunków surowców, lecz sprzyja wzrostowi importu stali do Polski. Przewaga popytu nad podażą stali na rynku krajowym sprzyja
importowi z Azji, głównie ze względu na konkurencyjne ceny i dostępność produktów. Pomimo wyzwań geopolitycznych, krajowe
huty inwestują w modernizację oraz technologie niskoemisyjne i recykling, kładąc równocześnie nacisk na rozwój produkcji stali
specjalistycznej. Produkcja w Hucie Częstochowa została wznowiona na początku roku, a wzrost wydatków na obronność wspiera
rozwój branży stalowej.
Przeładunki drobnicy, zarówno ro-ro, jak i drobnicy konwencjonalnej, utrzymują się na stabilnym poziomie. W sektorze przewozów
kolejowych i morskich obserwowany jest natomiast spadek podaży ładunków masowych, co wynika z ograniczonej dostępności
surowców, mniejszej produkcji krajowej półwyrobów stalowych oraz utrudnień w eksporcie produktów rolnych. W efekcie wolumeny
przeładunków i przewozów w portach niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rynek znajduje się obecnie w fazie
ostrożnego wyczekiwania na oznaki ożywienia, a uczestnicy uważnie śledzą zmiany w otoczeniu polityczno-gospodarczym.
W segmencie agro nadal utrzymują się niskie ceny na rynkach międzynarodowych, a w kraju dominują wysokie zapasy końcowe
ziarna, sięgające 1–1,5 mln ton pszenicy, co w połączeniu z przewidywanymi dobrymi zbiorami może wkrótce przełożyć się na
zwiększenie eksportu po okresie ograniczonej podaży. Zwiększone możliwości magazynowania pozwalają rolnikom lepiej reagować
na wahania rynkowe. Rynek węgla opiera się wciąż na produkcji krajowej oraz zapasach, jednak obserwuje się wzrost zapytań
o obsługę importu, co może wskazywać na stabilizację sytuacji i powrót tego surowca do portów. W sektorze energetycznym
zauważalne jest przesunięcie w kierunku biomasy, która z uwagi na niewystarczającą produkcję krajową wymaga zwiększonego
importu. Wydarzenia takie jak wypadki górnicze czy zmniejszenie wydobycia węgla koksowego dodatkowo wpływają na ograniczenie
eksportu i przesunięcia w strukturze przepływów ładunkowych.
3.2. Przedmiot działalności Grupy OTL
OT Logistics S.A. wraz ze spółkami tworzącymi Gru Kapitałową OT Logistics jest największym i najbardziej wszechstronnym
operatorem portowym w Polsce i jednym z największych w basenie Morza Bałtyckiego. Od ponad 70 lat świadczy usługi transportowe,
spedycyjne i logistyczne.
Aktywność Grupy OTL koncentruje się na zapewnieniu pełnego łańcucha logistycznego dla klientów korzystających z transportu
morskiego oraz organizacji procesów logistycznych bazujących na usługach spedycyjnych opartych na różnorodnych drogach
transportu. Celem Grupy OTL jest oferowanie kompleksowych rozwiązań logistycznych w formule one- stop-shop, w której operator
ma możliwość obsługi ładunków, począwszy od organizowania frachtów morskich, przez obsługę w portach, aż po końcową dostawę
dla klienta. Skuteczne umacnianie pozycji Grupy OTL uzależnione jest od ciągłego ulepszania oferty oraz zwiększania zasięgu i skali
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
10
działalności. W odróżnieniu od innych operatorów logistycznych silną stroną Grupy OTL jest posiadanie własnych aktywów
portowych.
Potencjały poszczególnych spółek Grupy pozwalają właściwie zadbo każdy element łańcucha dostaw. Grupa OTL oferuje pełny
wachlarz usług logistycznych bez względu na typ ładunku czy środek transportu.
Segmenty Operacyjne
Działalność portowa
kompleksowa obsługa przeładunkowa,
usługi magazynowania, składowania oraz konfekcjonowania i spedycji.
Działalność spedycyjna
świadczenie kompleksowych usług logistycznych w systemie door-to-door,
organizacja transportów: morskiego, drogowego, kolejowego oraz
kontenerowego poprzez wszystkie polskie porty morskie.
Spedycja wspiera pozostałe segmenty Grupy OTL poprzez organizację transportu
z wykorzystaniem terminali portowych.
Działalność kolejowa
świadczenie kompleksowych usług transportu kolejowego w postaci przewozów,
obsługi bocznic oraz manewrów przez spółkę Kolei Bałtyckiej.
Działalność hydrotechniczna i pozostała
działalność związaną z transportem wodnym śródlądowym, usługami
pomocniczych transportowych przy realizacji projektów hydrotechnicznych,
usługi dzierżawy i wynajmu jednostek pływających itp.
Segment obejmuje także działalność związaną z wynajmem nieruchomości oraz inne działalności
pomocnicze.
3.3. Istotne dokonania i niepowodzenia oraz zdarzenia i czynniki mające wpływ na działalność i wyniki
w pierwszym łroczu 2025 r.
W okresie sprawozdawczym w Spółce oraz w Grupie OTL miały miejsce zdarzenia, które w sposób znaczący wpłynęły na działalność
i wyniki OTL oraz Grupy OTL. Poniżej Zarząd przedstawia najważniejsze z nich:
Informacja dot. zamiaru realizacji projektu budowy terminala przeładunkowego i magazynowego produktów ciekłych na terenie
portu morskiego, należącego do spółki zależnej Emitenta, tj. OT Port Świnoujście S.A. i wszczęcia związanych z tym procedur
administracyjnych
W dniu 29.01.2025 r. Spółka poinformowała, że rozważa realizację projektu budowy terminala przeładunkowego i magazynowego
produktów ciekłych na terenie portu morskiego, należącego do spółki zależnej Emitenta, tj. OT Port Świnoujście S.A. (OTPŚ)
i postanowiła rozpocząć proces związany z pozyskaniem decyzji administracyjnych, które mogą być wymagane dla realizacji takiego
projektu (Projekt).
Realizacja rozważanego Projektu byłaby zgodna ze Strategią Grupy OT Logistics w perspektywie do 2026 r. (opublikowana raportem
bieżącym nr 7/2024 z dnia 6.05.2024 r.), która przewiduje uzyskanie statusu uniwersalnego operatora logistycznego i dywersyfikację
realizowanych usług.
Po wstępnych analizach, Spółka zidentyfikowała zapotrzebowanie rynkowe na projektowany terminal przeładunkowo – magazynowy.
Zapotrzebowanie to wynika z deficytu paliw płynnych oraz pojemności magazynowych na polskim rynku, co skutkuje szybkim
wzrostem importu paliw w ostatnich latach. Zapotrzebowanie na możliwości składowe dotyczą również innych ładunków płynnych.
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
11
W ocenie Spółki rozważany Projekt terminalowy, w przypadku jego realizacji, będzie się wpisywał w istniejące zapotrzebowanie
rynkowe.
Spółka nie podjęła ostatecznej decyzji co do sposobu sfinansowania Projektu, które może się opierać na (i) finansowaniu kapitałowym
(poprzez emisję akcji/udziałów na poziomie spółki OTPŚ lub spółki celowej), (ii) finansowaniu dłużnym lub (iii) połączeniu powyższych
sposobów finansowania. Spółka nie przewiduje na ten moment emisji akcji Spółki w celu sfinansowania projektu.
Ponadto Spółka zamierzała uzyskać niezbędne zgody i pozwolenia administracyjne.
Emitent wskazuje, że realizacja Projektu, jego ostateczne parametry oraz harmonogram realizacji zależy od wielu czynników, z których
część jest poza kontrolą Emitenta. Powyższa informacja została przekazana raportem bieżącym nr 2/2025 z dnia 29.01.2025 r.
Rekomendacja Zarządu w sprawie niewypłacania dywidendy z zysku za rok 2024 wraz z opinią Rady Nadzorczej
W dniu 28.04.2025 r. Zarząd podjął decyzję o rekomendacji niewypłacania dywidendy z zysku za rok 2024 i przeznaczeniu
wypracowanego zysku w kwocie 61 412 753,27 zł w całości na kapitał zapasowy.
Zarząd, podejmując niniejszą rekomendację, odbiegającą od polityki dywidendowej przyjętej w „Strategii Grupy Kapitałowej OT
Logistics w perspektywie do 2026 r.”, kierował się koniecznością zapewnienia Spółce płynności finansowej oraz kapitału niezbędnego
do dalszego rozwoju jej działalności oraz realizacji prowadzony inwestycji, pomimo aktualnie niekorzystnych trendów rynkowych na
rynku, na którym działa Grupa Kapitałowa OT Logistics.
Odstąpienie od polityki dywidendowej miało charakter incydentalny i w kolejnych latach zamiarem Zarządu jest stosowanie się do
polityki dywidendowej, ale każdorazowo podejmując decyzję o rekomendacji w zakresie dywidendy Zarząd Spółki będzie brał pod
uwagę sytuację Spółki i Grupy OTL oraz otoczenie rynkowe.
Powyższy wniosek Zarządu w dniu 28.04.2025 r. uzyskał pozytywną ocenę Rady Nadzorczej Spółki.
W dniu 24.06.2025 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie nie podjęło uchwały w przedmiocie podziału zysku za 2024 rok. Informacja
została przekazana raportem bieżącym nr 7/2025 z dnia 28.04.2025 r. oraz raportem bieżącym nr 13/2025 z dnia 24.06.2025 r.
Podjęcie uchwały dot. opracowania i realizacji kompleksowego Programu Optymalizacji Kosztowo-Operacyjnej spółki zależnej
Emitenta, tj. OT Port Świnoujście S.A.
W dniu 28.05.2025 r. Spółka poinformowała, że w związku z negatywną i przedłużającą się tendencją na rynku surowców
energetycznych i hutniczych stanowiących historycznie podstawową część ładunków obsługiwanych przez spółkę zależną Emitenta,
tj. OT Port Świnoujście S.A. (OTPŚ), Zarząd OTL, w porozumieniu z Radą Nadzorczą OTPŚ, podjął uchwałę o opracowaniu i realizacji
kompleksowego Programu Optymalizacji Kosztowo-Operacyjnej OTPŚ, którego celem ma być:
ustabilizowanie wyniku finansowego i przepływów pieniężnych OTPŚ,
ograniczenie negatywnego wpływu bieżącej sytuacji OTPŚ na wynik i bilans Grupy Kapitałowej OT Logistics,
utrzymanie zasobów OTPŚ w pełnej funkcjonalności operacyjnej umożliwiającej bieżące i niezakłócone realizowanie usług,
dostosowanie posiadanej przez OTPŚ bazy aktywów do poziomu optymalnego, zapewniającego bezpieczeństwo finansowe
i operacyjne,
utrzymanie opcji rozwoju OTPŚ w przypadku poprawy zewnętrznych warunków rynkowych,
umożliwienie kontynuacji realizacji prac nad projektem terminala paliwowego (o zamiarze realizacji terminala paliwowego
Emitent informował raportem bieżącym nr 2/2025 z dnia 29.01.2025 r.).
Program ma obejmować w szczególności:
aktywności mające na celu trwałe obniżenie bazy kosztowej OTPŚ i dostosowanie jej do poziomu dostępnych ładunków,
przegląd aktywów posiadanych przez OTPŚ oraz realizowanych inwestycji i optymalizację ich wykorzystania,
ocenę możliwości pozyskania partnerów branżowych do rozwoju usług i realizacji inwestycji.
Ostateczna treść Programu jest w trakcie opracowywania przez Zarząd OTPŚ i będzie podlegał zatwierdzeniu przez Radę Nadzorczą
OTPŚ oraz ocenie przez Zarząd Emitenta. Znaczna część wstępnych założeń Programu została już jednak wdrożona. Informacja
o przystąpieniu do opracowania Programu została przekazana raportem bieżącym nr 9/2025 z dnia 28.05.2025 r.
Naruszenie przez Spółkę kowenantu finansowego wynikającego z umów kredytowych
Spółka poinformowała, w dniu 03.06.2025 r. otrzymała od Banku Handlowego w Warszawie S.A. (Bank) zawiadomienia
o naruszeniu kowenantu finansowego (Dług/EBITDA) wynikającego z umów zawartych z Bankiem, dotyczących kredytu w rachunku
bieżącym z limitem do 30 mln (Umowa Kredytowa) oraz umowy ramowej o udzielenie kredytów handlowych w wysokości do
10 mln (Umowa Faktoringowa) (łącznie jako Umowy). W raporcie okresowym za pierwszy kwartał 2025 r. Spółka wskazywała, że
według jej szacunków może dojść do przekroczenia jednego z kowenantów finansowych określonych w Umowach z Bankiem, i że
w związku z tym podjęto już rozmowy z Bankiem w celu uzgodnienia potencjalnych działań naprawczych.
Spółka prowadziła rozmowy z Bankiem dotyczące naruszenia wyżej wymienionego kowenantu finansowego i wystąpiła z wnioskiem
o odstąpienie od ewentualnych sankcji wynikających z Umów. Rozmowy te zakończyły się podpisaniem Aneksu do umowy kredytu
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
12
z Bankiem (więcej zostało pisane w rozdziale 3.4 Zdarzenia po dniu bilansowym niniejszego sprawozdania). Informacja o naruszeniu
kowenantu została przekazana w raporcie bieżącym nr 11/2025 r. z dnia 03.06.2025 r.
W dniu 12.08.2025 r. Bank wyraził zgodę na czasowe zawieszenie obowiązywania umownego zobowiązania finansowego w postaci
wskaźnika (zadłużenie ogółem/EBITDA) w okresie od 31.12.2024 r. do 31.12.2025 r.
3.4. Zdarzenia po dniu bilansowym
Po zakończeniu okresu sprawozdawczego w Spółce oraz w Grupie OTL miały miejsce następujące zdarzenia, które w sposób znaczący
wpłynęły na dzielność i wyniki OTL oraz Grupy OTL.
Zawarcie trójstronnego porozumienia dotyczącego rozwiązania umowy na realizację rozbudowy terminala AGRO
W dniu 29.07.2025 r. zostało zawarte trójstronne porozumienie (Porozumienie) pomiędzy spółką zależną Emitenta – OT Port
Świnoujście S.A. (OTPŚ), Spółką oraz POL INVEST PROJECTS sp. z o.o. z siedzibą w Morzyczynie, dotyczące rozwiązania umowy
zawartej w dniu 20.11.2023 r. (raport bieżący nr 47/2023 z dnia 20.11.2023 r.), której przedmiotem była realizacja inwestycji
polegającej na zaprojektowaniu i wybudowaniu kompletnej linii technologicznej do przeładunku i magazynowania produktów agro
(Inwestycja, Umowa).
Zawarcie Porozumienia było wynikiem konieczności dostosowania formuły realizacyjnej Inwestycji do zmieniających się
uwarunkowań rynkowych i finansowych, w szczególności potrzeby zmiany struktury finansowania. Porozumienie określało zasady
rozliczenia dotychczas wykonanych robót oraz zakładało, że Emitent przejmie od OTPŚ prawa i zobowiązania wynikające z Umowy
w zakresie wyprodukowania i dostawy niektórych elementów planowanej infrastruktury technologicznej. Łączne zobowiązanie
Spółki wynikające z zawartej umowy przejęcia praw i zobowiązań względem OTPŚ oraz POL INVEST PROJECTS sp. z o.o. wynosiło
2,3 mln EUR netto.
Czasowe zatrzymanie realizacji Inwestycji jest elementem założeń projektu Programu Optymalizacji Kosztowo-Operacyjnej OTPŚ, nad
którego opracowaniem pracuje Zarząd OTPŚ (o przystąpieniu prac nad Programem Emitent informował w raporcie bieżącym nr
9/2025 z dnia 28.05.2025 r.). Czasowe zatrzymanie Inwestycji spowoduje przesunięcie zakładanych terminów jej realizacji. Zarząd
Emitenta nie zakłada jednak na moment sporządzania niniejszego sprawozdania, że Inwestycja nie zostanie ukończona. Informacja
o podpisaniu Porozumienia został przekazana raportem bieżącym nr 15/2025 z dnia 29.07.2025 r.
Podpisanie aneksu do umowy kredytu z Bankiem Handlowym w Warszawie S.A.
W dniu 30.07.2025 r. został zawarty, pomiędzy Spółką a Bankiem Handlowym w Warszawie S.A. (Bank), aneks do umowy dotyczącej
finansowania Spółki (Umowa).
Na podstawie aneksu finansowanie bieżące Spółki w formie: (i) kredytu w rachunku bieżącym z maksymalnym limitem do kwoty
30 mln i 12 miesięcznym okresem ważności limitu, (ii) linii rewolwingowej na udzielenie gwarancji bankowej, przetargowej,
płatniczej do kwoty 5 mln w okresie 12 miesięcy z możliwością przedłużenia na kolejne roczne okresy, zostało przedłużone na okres
do 26.05.2026 r.
Spółka nie przedłużyła umowy w zakresie kredytu handlowego do kwoty 10 mln z 12 miesięcznym okresem dostępności, z którego
dotychczas korzystała w niewielkim stopniu.
Utrzymana została konsolidacja sald kredytu (Cash Pool) dla spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej OT Logistics.
Ustalone z Bankiem warunki aneksu przewidują, jak w dotychczasowej Umowie, oprocentowanie kredytu oparte na zmiennej stawce
WIBOR 1M, powiększonej o marżę ustaloną na warunkach rynkowych. Informacja została przekazana w raporcie bieżącym
nr 16/2025 r. z dnia 30.07.2025 r.
Zawarcie aneksu do umowy dzierżawy przez OT Port Świnoujście S.A. oraz informacja w zakresie dalszej realizacji koncepcji
terminala paliwowego
W dniu 31.07.2025 r. spółka zależna Emitenta, tj. OT Port Świnoujście S.A. (OTPŚ), zawarła z Zarządem Morskich Portów Szczecin
i Świnoujście S.A. Aneks do umowy dzierżawy z dnia 12.09.1994 r. (o której przedłużeniu do 30 lat Emitent informował raportem
bieżącym nr 36/2023 z dnia 20.09.2023 r.) (Aneks).
Na mocy Aneksu, począwszy od dnia 01.01.2026 r., ulega optymalizacji powierzchnia dzierżawiona przez OTPŚ – zostanie ona
ograniczona z dotychczasowych ok. 724 tys. m do ok. 439 tys. m, tj. o około 40%. Redukcja obejmuje w szczególności rejon Nabrzeża
Górników wraz z zapleczem, wybrane place składowe, budynki oraz środki trwałe, w tym elementy infrastruktury torowej i urządzenia
przeładunkowe. Powyższe zmiany dotyczące powierzchni przedmiotu najmu wejdą w większej części w życie z dniem 01.01.2026 r.
natomiast w zakresie infrastruktury torowej od dnia 1.07.2026 r.
Zawarcie Aneksu stanowi element założeń projektu Programu Optymalizacji Kosztowo-Operacyjnej OTPŚ, nad którego opracowaniem
pracuje OTPŚ o przystąpieniu prac nad Programem Emitent informował w raporcie bieżącym nr 9/2025 z dnia 28.05.2025 r.
(opisanego szerzej w rozdziale 3.3 Istotne dokonania i niepowodzenia oraz zdarzenia i czynniki mające wpływ na działalność i wyniki
w pierwszym półroczu 2025 r. niniejszego sprawozdania) i jest ukierunkowane na trwałe ograniczenie kosztów stałych przy
jednoczesnym zachowaniu pełnej zdolności operacyjnej terminala dostosowanej do aktualnych i prognozowanych potrzeb rynku
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
13
(zdolności przeładunkowe terminala po redukcji będą wynosiły ok 5 mln ton rocznie przy przeładunkach w roku 2024 na poziomie
ok. 2 mln ton).
W wyniku zmniejszenia powierzchni oraz związanej z tym modyfikacji czynszu, ograniczenia wykorzystywanej na Nabrzeżu Górników
infrastruktury i innych kosztów towarzyszących, a także przy uwzględnieniu innych postanowień Aneksu, Spółka przewiduje istotne
obniżenie łącznych kosztów operacyjnych, co przełoży się na roczne oszczędności OTPŚ szacowane na ponad 20.000.000,00 zł.
W związku z ograniczeniem powierzchni objętej dzierżawą, Emitent poinformował również, że dalsza realizacja koncepcji rozbudowy
terminala paliwowego w Świnoujściu, przedstawionej w raporcie bieżącym nr 2/2025 z dnia 29.01.2025 r., będzie wymagać
dostosowania w szczególności w zakresie planowanej lokalizacji inwestycji. Spółka nie rezygnuje z realizacji tego projektu, jednak
w związku ze zmianą zakresu dzierżawy prowadzone obecnie analizy możliwych modyfikacji, obejmujących w szczególności
lokalizację, zakres oraz harmonogram przedsięwzięcia. Informacja o powyższym zdarzeniu została przekazana w raporcie bieżącym
nr 17/2025 r. z dnia 31.07.2025 r.
3.5. Transakcje z podmiotami powiązanymi
W okresie sprawozdawczym spółki Grupy OTL nie zawierały transakcji z podmiotami powiązanymi na warunkach innych niż rynkowe.
Informacje o pozostałych transakcjach zawartych z podmiotami powiązanymi zamieszczone zostały:
- w śródrocznym skróconym skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
w nocie nr 34;
- oraz w półrocznym skróconym sprawozdaniu finansowym za 6 miesięcy 2025 roku w nocie nr 22.
3.6. Udzielone gwarancje, poręczenia kredytu lub pożyczki
W okresie pierwszych 6 miesięcy 2025 roku OTL ani jednostki od niej zależne nie udzielały poręczeń kredytu lub pożyczki jak również
nie udzielały żadnych gwarancji łącznie jednemu podmiotowi lub jednostce od niego zależnej, gdzie łączna wartość istniejących
poręczeń lub gwarancji byłaby znacząca dla OTL lub jego podmiotów zależnych. Informacje o zobowiązaniach warunkowych
zamieszczone zostały:
- w śródrocznym skróconym skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
w nocie nr 31;
- w półrocznym skróconym sprawozdaniu finansowym za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r. w nocie nr 21.
3.7. Czynniki ryzyka i zagrożeń OTL oraz Grupy OTL
Poniżej zostały przedstawione istotne ryzyka i zagrożenia, które mogą w przyszłości wpłynąć na działalność OTL i Grupy.
Przedstawiając czynniki ryzyka w poniższej kolejności, nie kierowano się prawdopodobieństwem ich zaistnienia ani oceną ich
ważności. Zarząd na bieżąco monitoruje prawdopodobieństwo wystąpienia poniższych ryzyk i ocenia ich wpływ na bieżącą działalność
w Spółce i Grupie.
Ryzyko związane z wpływem sytuacji polityczno - gospodarczej na terytorium Ukrainy na działalność OTL
W obliczu konfliktu zbrojnego na terytorium Ukrainy, oddziaływującego na możliwości prowadzenia działalności gospodarczej na
terenach Ukrainy, Rosji i Białorusi, spółki Grupy OTL nie odczuwają negatywnego wpływu tej sytuacji na działalność Grupy OTL, gdyż
nie prowadzą działalności związanej bezpośrednio z tamtymi rynkami.
Spółki Grupy OTL nie obsługują przeładunków towarów ani nie obsługują statków rosyjskich, ściśle przestrzegając sankcji nałożonych
na nie. Zarząd OTL stale monitoruje sytuację i nie notuje obecnie istotnych zjawisk mogących zagrozić wykonaniu stawianych celów.
Ryzyko w zakresie instrumentów finansowych i płynności
Grupa monitoruje również ryzyko cen rynkowych dotyczące wszystkich instrumentów finansowych, z których korzysta. Prowadzone
przez Grupę OTL zarządzanie ryzykiem finansowym ma na celu eliminację lub ograniczenie niekorzystnego wpływu na sytuację
finansową Grupy ryzyka związanego z jej funkcjonowaniem, a w szczególności następujących ryzyk:
- ryzyko kredytowe - związane jest z prowadzeniem podstawowej działalności. Wynika ono z zawartych umów i związane jest
z ewentualnym wystąpieniem takich zdarzeń jak niewypłacalność kontrahenta, częściowa spłata należności lub znaczące
opóźnienia w zapłacie należności. W celu ograniczenia zjawisk, które mogłyby generować straty finansowe, Grupa na bieżąco
monitoruje stany należności i niezwłocznie podejmuje działania windykacyjne wobec należności przeterminowanych. Ponadto
wiarygodność kontrahentów poddawana jest weryfikacji i stosowane są zabezpieczenia finansowe co minimalizuje ryzyko
niewypłacalności;
- ryzyko płynności - w celu ograniczenia ryzyka utraty płynności finansowej Grupa OTL stale monitoruje i nadzoruje poziom
zadłużenia. W roku 2024 uruchomiono w Grupie system cash poolingu dla efektywnego zarządzania bieżącymi niedoborami
i nadwyżkami środków pieniężnych. Spółka zabezpiecza się przed potencjalnym trudnościami w wywiązywaniu się
ze zobowiązań odpowiednio kształtując cykle rotacji należności i zobowiązań. Jednocześnie wartość kredytu oraz
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
14
uruchomionych linii faktoringowych zapobiega negatywnym zdarzeniom związanym z opóźnieniami w terminowym regulowaniu
należności.
- ryzyko walutowe związane jest ze zmianami kursu walut, które powodują niepewność, co do wartości przyszłych przepływów
pieniężnych. Spółki Grupy prowadzą również transakcje w walutach obcych (głównie w EUR i USD). Zmiana kursu walut
względem złotego może być przyczyną osiągnięcia niższych od zamierzonych wyników. Transakcje handlowe w walutach obcych
należą do normalnego toku działalności spółek Grupy. W związku z powyższym, przyszłe przepływy pieniężne z tego tytułu
narażone na zmianę ich wartości wynikającą z wahań kursów walut, a dostępne możliwości zabezpieczenia ryzyka walutowego
są ograniczone;
- ryzyko stopy procentowej spółki Grupy OTL narażone na to ryzyko z tytułu finansowania działalności poprzez kredyty
bankowe oraz leasing. W związku ze zmianami stóp procentowych, w oparciu, o które ustalane jest oprocentowanie
ww. zobowiązania finansowego, ryzyko to można uznać za istotne.
Ryzyko związane z niestabilnością systemu podatkowego
Niestabilność systemu podatkowego oraz nieprecyzyjność regulacji podatkowych mogą negatywnie wpływać na działalność i wyniki
finansowe Grupy OTL. Ulegające zmianie interpretacje przepisów podatkowych, oraz możliwość nakładania wysokich kar pieniężnych
i innych sankcji powodują, że ryzyko związane z niestabilnością systemu podatkowego w Polsce jest istotne.
Ryzyko związane z niestabilnością systemu prawnego
Zmiany wprowadzane w polskim systemie prawnym mogą rodzić dla Grupy OTL ryzyko w zakresie prowadzonej przez nią działalności
gospodarczej. Dotyczy to w szczególności regulacji w dziedzinie prawa handlowego, podatkowego, przepisów regulujących
działalność gospodarczą, przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych czy prawa papierów wartościowych. Zmiany te mogą
mieć wpływ na otoczenie prawne działalności Grupy OTL i jej wyniki finansowe. Mogą ponadto stwarzać problemy wynikające
z niejednolitej wykładni prawa, która obecnie jest dokonywana nie tylko przez sądy krajowe, organy administracji publicznej, ale
również przez sądy wspólnotowe. Interpretacje dotyczące zastosowania przepisów bywają często niejednoznaczne lub rozbieżne, co
może generować ryzyko prawne.
Ryzyko związane z otoczeniem makroekonomicznym Grupy OTL
Grupa OTL działa w określonym środowisku gospodarczym, w związku z czym jej kondycja finansowa jest uzależniona od wielu
czynników makroekonomicznych. W związku z tym do głównych czynników ryzyka należy zaliczyć zmiany stóp procentowych, kursów
walutowych, inflację oraz spowolnienie tempa wzrostu gospodarczego Polski i krajów, na terenie których klienci Grupy OTL prowadzą
swoją działalność. Dobra koniunktura w otoczeniu gospodarczym wpływa na poprawę sytuacji finansowej przedsiębiorstw, wzrost
nakładów inwestycyjnych oraz zwiększoną chęć finansowania przedsiębiorstw przez banki. W przypadku pogorszenia się koniunktury
gospodarczej krajów, w których Grupa oraz jej klienci prowadzą działalność, może nastąpić pogorszenie wyników i sytuacji finansowej
OTL i jej spółek zależnych. Dlatego też na bieżąco monitorowana jest sytuacja makroekonomiczna państw, w których prowadzona
jest działalność spółek z Grupy OTL.
Ryzyko związane z obniżeniem tempa wzrostu gospodarczego w Polsce
Perspektywy rozwoju działalności Grupy OTL na rynku krajowym uwarunkowane wieloma czynnikami, na które wpływ wywiera
stan polskiej gospodarki. Powyższe czynniki obejmują między innymi tempo wzrostu PKB, inflację, wysokość stóp procentowych,
poziom oraz zmienność kursów walutowych, system podatkowy, deficyt finansów publicznych, bezrobocie. Niekorzystne zmiany
jednego lub kilku z powyższych czynników w szczególności kryzys finansów publicznych, kryzys walutowy lub zahamowanie tempa
wzrostu gospodarki oraz wynikający z tego spadek inwestycji w takich gałęziach przemysłu jak przemysł hutniczy, energetyka,
górnictwo itp., mogą mieć negatywny wpływ na działalność, sytuację finansową oraz wyniki Grupy OTL. Dodatkowym aspektem
utrudniającym prowadzenie działalności gospodarczej jest wzrost poziomu inflacji w Polsce oraz w krajach UE, skutkujący wzrostem
ponoszonych kosztów operacyjnych.
Ryzyko ograniczenia działalności spedycji kolejowej związane z remontami trakcji
Przedłużające się remonty trakcji kolejowych, wykorzystywanych przez Grupę OTL do działalności w obszarze spedycji kolejowego
oraz niekorzystne warunki atmosferyczne mogące negatywnie wpłynąć na przepustowość danej linii jej czasowe wyłączenie
z użytku może czasowo ograniczyć działalność na danej linii, a tym samym negatywnie oddziaływać na wyniki finansowe osiągane
przez Grupę. W szczególności może to wpływać na jej wyniki finansowe, w tym na wartość przychodów uzyskiwanych z tytułu
świadczenia usług transportu kolejowego. Jednakże trzeba mieć na uwadze, że Zarządy Spółek wchodzących w skład Grupy przy
realizacji usług spedycji kolejowej biorą pod uwagę ryzyko związane z remontami trakcji oraz niekorzystnymi warunkami
atmosferycznymi, starając się minimalizować to ryzyko.
Ryzyko związane z korzystaniem z państwowej infrastruktury kolejowej
Spółka z Grupy OTL świadcząca usługi transportu kolejowego korzysta z infrastruktury kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A. Oferta wspomnianej spółki jest zależna od polityki cenowej związanej z poborem opłat za dostęp do infrastruktury
prowadzonej przez zarządcę państwowych linii kolejowych. Nie można wykluczyć, że znaczący wzrost stawek opłat za dostęp
do infrastruktury kolejowej lub wzrost cen energii elektrycznej sprzedawanej przez PKP Energetyka Sp. z o.o. może spowodować
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
15
zmniejszenie konkurencyjności oferty spółki z Grupy OTL. Ryzyko związane z korzystaniem z państwowej infrastruktury kolejowej
nie powinno stanowić istotnego zagrożenia dla działalności Grupy OTL.
Ryzyko wprowadzenia barier celnych i sankcji gospodarczych na niektóre grupy towarowe lub rynki
Wprowadzenie przez Unię Europejską wysokich ceł ochronnych na import niektórych grupy towarów np. na wyroby ze stali,
spowodować może utratę zleceń spedycji od kontrahentów. Podobnie sytuacja może wyglądać w przypadku ceł zaporowych
lub sankcji gospodarczych w krajach, do których prowadzona jest sprzedaż eksportowa przez klientów.
Ryzyko związane z blokadami i zamykaniem granic na towary z i do Ukrainy
Trwający od 2023 r. kryzys na granicy polsko ukraińskiej znacząco utrudnił transport towarów w obie strony. Przedłużający skryzys
oznacza rosnące straty dla biznesu. Z powodu blokady granicy handlowe i produkcyjne łańcuchy dostaw między Ukrainą a krajami UE
zostały zakłócone. Przekłada się to na sytuację ekonomiczną wielu przedsiębiorstw, w tym polskich, które dostarczają towary do
Ukrainy. W dłuższej perspektywie może się to również negatywnie odbić na działalność prowadzoną przez spółki z Grupy OTL.
Ryzyko nieterminowego lub niekompletnego wykonania zlecenia
Istotny wpływ na ocenę jakości usług świadczonych przez OTL i spółki Grupy OTL ma czas dostawy ładunku do odbiorcy. Ryzyko
opóźnień w największym stopniu występuje podczas realizacji transportów drogą morską. W okresach największego natężenia
przeładunków może dojść do zastoju ładunków. Grupa OTL stara się ograniczać ryzyko przestojów ładunków w portach poprzez
rozbudowaną strukturę agencyjną. Powinno to zapewniać niezakłócony transport ładunków niezależnie od sezonu.
Ryzyko związane z sezonowością działalności
W spółkach, wchodzących w skład Grupy, o logistyczno-transportowym profilu działalności sezonowość przejawia się w przypadku
świadczenia usług przewozowych określonych grup towarów, na które popyt rośnie lub maleje w zależności od pory roku, pogody
i temperatur. Operacje przeładunkowe i transport niektórych towarów w warunkach zbyt wysokich lub zbyt niskich temperatur
lub wilgotności niemożliwe. W przypadku towarów wrażliwych na niskie temperatury najwięcej przewozów realizowanych jest
w okresie od maja do listopada. Dla towarów, których przewóz w warunkach wysokich temperatur jest utrudniony, miesiące letnie
charakteryzują się mniejszym popytem na ich przewóz. Sezonowość uwidacznia się także w przypadku usług eksportowych zboża,
gdzie najwięcej przeładunków w portach ma miejsce w okresie od sierpnia do kwietnia. Wydłużenie sezonu oraz ilość przeładunków
uzależnione jest m.in. od urodzaju oraz wielu czynników w skali makro takich jak np. kurs waluty. Podobnie w przypadku usług
importu węgla energetycznego, wzmożone zapotrzebowanie rozpoczyna się w czerwcu i trwa do marca. Działalność na rynku usług
transportowych żeglugi śródlądowej (działalność hydrotechniczna) charakteryzuje się sezonowością uzyskiwanych przychodów
ze sprzedaży związaną ze zmiennością warunków atmosferycznych w rocznym cyklu pogodowym.
Ryzyko wahań koniunktury na rynku węgla i stali
Usługi świadczone przez spółki Grupy Kapitałowej w istotnej części związane są z transportem, spedycją i obsługą portową towarów
masowych (głównie węgiel oraz ruda żelaza). Tym samym istotnym zagrożeniem mogącym negatywnie wpłynąć na sytuację
finansową Grupy jest dekoniunktura na rynku stali. Spadek produkcji wyrobów stalowych w Polsce, Czechach i na Słowacji powoduje
zmniejszenie zapotrzebowania koncernów metalurgicznych na importowany węgiel koksujący oraz rudę żelaza i manganu.
Zmniejszenie zapotrzebowania na ww. towary (stanowią m.in. podstawę przeładunków w OT Port Świnoujście S.A.), może
negatywnie wpłynąć na poziom przychodów Grupy. W celu ograniczenia opisanego ryzyka Grupa OTL koncentruje się na maksymalnej
dywersyfikacji świadczonych usług i obsługiwanych towarów.
Ryzyko związane z koncentracją sprzedaży
W Grupie OTL na dzień 30.06.2025 r. odnotowano przekroczenie 10% przychodów ogółem ze skonsolidowanej sprzedaży w okresie
od 01.01.2025 do 30.06.2025 r. Opisana sytuacja ma miejsce w przypadku w przypadku dwóch kontrahentów, którzy nie powiązani
z Grupą OTL na innych zasadach niż umowy handlowe na warunkach rynkowych.
Ryzyko związane z polityką handlową oraz międzynarodową USA
Działania podejmowane przez obecną administrację USA (w szczególności działania związane z polityką celną) mogą mieć trudny do
przewidzenia wpływ na handel światowy i mogą skutkować zmianą strumieni oraz tras w transporcie morskim, co z kolei może
wpłynąć na rodzaje i wolumeny ładunków jakie będą docierały do portów Grupy OTL.
Ryzyko konkurencji
Działalność Grupy narażona jest na ryzyko związane z konkurencją. Polityka cenowa podmiotów działających w branży transportu,
spedycji, logistyki oraz przeładunków portowych może mieć wpływ na wyniki finansowe Grupy OTL, w przypadku, gdy podmioty
konkurencyjne będą świadczyć usługi w cenie znacznie niższej niż spółki z Grupy OTL lub też poczynione zostaną inwestycje w rozwój
konkurencyjnych podmiotów (krajowe i zagraniczne porty morskie). Powyższe może powodować konieczność dostosowania cen
oferowanych przez spółki z Grupy, co może skutkować zmniejszeniem uzyskiwanej marży.
Grupa OTL stale rozszerza zakres usług i zwiększa zakres działania. W związku z powyższym liczba podmiotów, które mają możliwość
konkurowania z Grupą w pełnym zakresie świadczonych przez Grupę usług oraz w pełnym zakresie terytorialnym jest częściowo
ograniczona.
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
16
4. SYTUACJA FINANSOWO-MAJĄTKOWA SPÓŁKI I GRUPY OTL
4.1. Zasady sporządzenia łrocznego jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego Spółki
i Grupy OTL
Śródroczne skrócone skonsolidowane sprawozdanie finansowe sporządzone zostało zgodnie z zasadami rachunkowości zawartymi
w MSR/MSSF przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez istotne spółki wchodzące w skład Grupy OTL w dającej
się przewidzieć przyszłości, obejmującej okres co najmniej 12 miesięcy od dnia jego zatwierdzenia. Założenia dotyczące kontynuacji
działalności zostały opisane w nocie 8 śródrocznego skróconego skonsolidowanego sprawozdania finansowego.
Śródroczne skrócone sprawozdanie finansowe OTL zostało sporządzone na podstawie ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości
(Dz.U. 2023 r. poz.120), zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości, według zasady kosztu historycznego, z wyjątkiem
środków trwałych, które podlegały urzędowej aktualizacji wyceny według zasad określonych w odrębnych przepisach oraz inwestycji
wycenianych według wartości godziwej.
Skonsolidowane oraz jednostkowe sprawozdania finansowe za pierwsze półrocze 2025 roku obejmują okres od 01.01.2025 r.
do 30.06.2025 r. i zostały sporządzone w tysiącach złotych.
Informacje o szczegółowych zasadach sporządzania śródrocznego skróconego skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy
OTL oraz półrocznego skróconego sprawozdania finansowego Spółki OTL za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r. zamieszczone
zostały odpowiednio:
- w dodatkowych informacjach i objaśnieniach śródrocznego skróconego skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy OTL
za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.;
- we wprowadzeniu do półrocznego skróconego sprawozdania finansowego Spółki OTL za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
Pozostałe informacje do raportu półrocznego Grupy OTL za pierwsze półrocze 2025 roku zawierają informacje wymagane
do ujawnienia zgodnie z § 70 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6.06.2025 r. w sprawie informacji bieżących
i okresowych przekazywanych przez OTL papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji
wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.
4.2. Podstawowe wielkości ekonomiczno finansowe
Grupa OTL w okresie od 01.01.2025 r. do 30.06.2025 r. wygenerowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie
135,17 mln i odnotowała 20,84 mln zł straty netto. Szczegóły dotyczące zdarzeń wpływających na powstanie straty w Grupie OTL
opisano poniżej. Na dzień 30.06.2025 r. suma bilansowa wyniosła 643,72 mln zł, a kapitał własny 123,57 mln zł.
OTL w okresie od 01.01.2025 r. do 30.06.2025 r. zrealizował 76,25 mln przychodów ze sprzedaży i wygenerował zysk netto
na poziomie 12,92 mln zł. Na 30.06.2025 r. suma bilansowa wyniosła 328,62 mln zł, a kapitał własny 130,65 mln zł.
4.3. Analiza sytuacji finansowo-majątkowej
Analiza sytuacji finansowo-majątkowej Grupy OTL
Rentowność sprzedaży brutto dla Grupy OTL w okresie od 01.01.2025 r. do 30.06.2025 r. wyniosła 2,54% vs 13,06% w analogicznym
okresie roku poprzedniego. Na koniec pierwszej połowy 2025 r. Grupa OTL posiadała zadłużenie finansowe na poziomie
444,37 mlnvs 428,12 mln zł na koniec 2024 roku. Wynikało ono głównie z prezentacji długoterminowych umów dzierżawy terenów
portowych w należących do Grupy spółkach portowych. Uwzględniając środki pieniężne w wysokości 1,93 mln zł, dług netto wyniósł
442,44 mln zł (426,56 mln zł na koniec 2024 r.).
Poniżej przedstawiono pozostałe istotne wskaźniki finansowe Grupy OTL. Spółka przy opisie sytuacji finansowej Grupy OTL oraz OTL
stosuje alternatywne pomiary wyników (wskaźniki APM). Zdaniem Zarządu OTL wybrane wskaźniki APM źródłem dodatkowych
(oprócz danych prezentowanych w sprawozdaniach finansowych), wartościowych informacji o sytuacji finansowej i operacyjnej,
jak również ułatwiają analizę i ocenę osiąganych przez Grupę i Spółkę wyników finansowych na przestrzeni poszczególnych okresów
sprawozdawczych. Spółka prezentuje alternatywne pomiary wyników, ponieważ stanowią one standardowe miary i wskaźniki
powszechnie stosowane w analizie finansowej, jednakże wskaźniki te mogą być różnie wyliczane i prezentowane przez różne spółki.
Dlatego też OTL poniżej podaje dokładne definicje stosowane w procesie raportowania. Dobór alternatywnych pomiarów wyników
został poprzedzony analizą ich przydatności pod kątem dostarczenia inwestorom przydatnych informacji na temat sytuacji
finansowej, przepływów pieniężnych i efektywności finansowej i w opinii Spółki pozwala na optymalną ocenę osiąganych wyników.
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
17
Wskaźniki APM zaprezentowane przez Grupę OTL i Spółkę wyliczono według formuł wskazanych poniżej.
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
metody obliczania wskaźników
Rentowność sprzedaży brutto
2,54%
13,06%
zysk brutto na sprzedaży/przychody ze sprzedaży
Rentowność sprzedaży netto
-10,72%
1,22%
zysk na sprzedaży/przychody ze sprzedaży
Rentowność EBIT
-5,95%
5,28%
zysk na działalności operacyjnej/przychody ze
sprzedaży
Rentowność zysku netto
-15,41%
0,18%
zysk netto/przychody ze sprzedaży
30.06.2025
30.06.2024
Stopa zwrotu z aktywów (ROA)
-3,24%
0,04%
zysk netto/suma aktywów ogółem
Stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE)
-16,86%
0,18%
zysk netto/kapitał własny
EBITDA/ Aktywa
2,70%
5,08%
zysk operacyjny powiększony o wartość amortyzacji/
suma bilansowa
30.06.2025
31.12.2024
Wskaźnik płynności
0,40
0,66
aktywa obrotowe/zobowiązania krótkoterminowe
Wskaźnik podwyższonej płynności
0,36
0,63
aktywa obrotowe-zapasy/zobowiązania
krótkoterminowe
Wskaźnik płynności najszybszy
0,02
0,01
środki pieniężne/zobowiązania krótkoterminowe
30.06.2025
31.12.2024
Wskaźnik zadłużenia kapitału własnego
421%
348%
zobowiązania i rezerwy ogółem/kapitał własny
Zobowiązania finansowe/Aktywa
69,0%
66,2%
suma zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek, emisji
dłużnych papierów wartościowych i innych zobowiązań
finansowych/suma aktywów ogółem
Analiza sytuacji finansowo-majątkowej OTL
Poniżej przedstawiono istotne wskaźniki finansowe i majątkowe OTL:
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
metody obliczania wskaźników
Rentowność sprzedaży brutto
12,02%
10,30%
zysk brutto na sprzedaży/przychody ze sprzedaży
Rentowność sprzedaży netto
-0,68%
1,72%
zysk na sprzedaży/przychody ze sprzedaży
Rentowność EBIT
-0,50%
2,28%
zysk na działalności operacyjnej/przychody ze sprzedaży
Rentowność zysku netto
16,94%
25,32%
zysk netto/przychody ze sprzedaży
30.06.2025
30.06.2024
Stopa zwrotu z aktywów (ROA)
3,93%
9,90%
zysk netto/suma aktywów ogółem
Stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE)
9,89%
34,90%
zysk netto/kapitał własny
EBITDA/ Aktywa
0,14%
1,18%
zysk operacyjny powiększony o wartość amortyzacji/
suma bilansowa
30.06.2025
31.12.2024
Wskaźnik płynności
0,41
0,34
aktywa obrotowe/zobowiązania krótkoterminowe
Wskaźnik podwyższonej płynności
0,41
0,34
aktywa obrotowe-zapasy/zobowiązania
krótkoterminowe
Wskaźnik płynności najszybszy
0,002
0,001
środki pieniężne/zobowiązania krótkoterminowe
30.06.2025
31.12.2024
Wskaźnik zadłużenia kapitału własnego
152%
171%
zobowiązania i rezerwy ogółem/kapitał własny
Zobowiązania finansowe/Aktywa
53,4%
51,5%
suma zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek, emisji
dłużnych papierów wartościowych i innych zobowiązań
finansowych/suma aktywów ogółem
4.4. Sprawozdanie z całkowitych dochodów
Skonsolidowane sprawozdanie z wyniku finansowego i całkowitych dochodów za okres 6 miesięcy kończących się 30.06.2025 r.
Przychody Grupy OTL w okresie od 01.01.2025 r. do 30.06.2025 r. wyniosły 135,17 mln zł, co oznacza spadek o blisko
25,86 mln zł (-16,1% r/r) w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.
Pierwsza połowa 2025 r., to w dalszym ciągu dostosowanie działalności Grupy OTL do zmieniającej się sytuacji polityczno
gospodarczej, która miała wpływ na przepływy ładunkowe. W związku z powyższym, w okresie sprawozdawczym, Grupa OTL
zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży usług na działalności portowej w porównaniu do analogicznego okresu roku
poprzedniego o 19,71%. W segmencie działalności spedycyjnej przychody spadły o 14,12% (głównie przewozy kolejowe ładunków
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
18
masowych i frachty morskie), a na działalności hydrotechnicznej i pozostałej o 3,46%. Natomiast w segmencie kolejowym
odnotowano wzrost przychodów o 22,39%.
W okresie sprawozdawczym nastąpił wzrost przeładunków towarów masowych w OTPŚ o 2%, w porównaniu z analogicznym okresem
roku poprzedniego. Powodem były wyższe przeładunki rudy żelaza i innych masowych (sytuacja została szerzej opisana w rozdziale
3.1. niniejszego sprawozdania) przy jednoczesnym spadku przeładunków pozostałych grup towarowych.
W OTPG odnotowano spadek poziomu przeładunków towarów agro o 40% r/r. Wzrosły natomiast przeładunki towarów
drobnicowych o 30% r/r, głównie za sprawą ro-ro, stali i pozostałej drobnicy (papier i nawozy na spadkach).
W okresie sprawozdawczym spółki Grupy OTL odnotowały blisko 17,38 mln wyniku na poziomie EBITDA. W związku ze spadkiem
wyników na działalności portowej oraz spedycyjnej, EBITDA w porównaniu do analogicznego okres 2024 r. była niższa o 15,8 mln zł.
Uwzględniając działalność finansową: (i) koszty odsetkowe były wyższe w 2025 r. o 9% r/r głównie za sprawą finansowania kredytem
obrotowym, (ii) przychody odsetkowe w 2025 r. wynika z otrzymanych odsetek dotyczących należności, a w roku 2024 wynikały
z otrzymanych odsetek od lokowanych depozytów bankowych i należności.
Tabela nr 6: Skonsolidowane sprawozdanie z wyniku finansowego i całkowitych dochodów za okres 6 miesięcy kończących
się 30.06.2025 r.
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
zmiana
tys. zł
tys. zł
wart.
%
Przychody ze sprzedaży
135 171
161 033
-25 862
-16,06%
Koszt własny sprzedaży
131 742
140 003
-8 261
-5,90%
Zysk (strata) brutto ze sprzedaży
3 429
21 030
-17 601
-83,69%
Rentowność sprzedaży brutto
2,54%
13,06%
-10,52 p.p.
-
Zysk (strata) ze sprzedaży
-14 493
1 965
-16 458
-837,56%
Zysk (strata) z działalności operacyjnej (EBIT)
-8 046
8 504
-16 550
-194,61%
Rentowność EBIT
-5,95%
5,28%
-11,23 p.p.
-
EBITDA
17 383
33 183
-15 800
-47,61%
Rentowność EBITDA
12,86%
20,61%
-7,75 p.p.
-
Zysk (strata) przed opodatkowaniem
-21 075
-831
-20 244
2436,10%
Zysk (strata) netto
-20 835
284
-21 119
-7436,27%
Rentowność zysku netto
-15,41%
0,18%
-15,59 p.p.
-
Jednostkowy Rachunek Zysków i Strat OTL za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
W porównaniu do analogicznego okresu 2024 r., OTL odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży (-36,05% r/r), który zanotowano
w segmencie działalności portowej, spedycyjnej oraz w segmencie działalności hydrotechnicznej i pozostałej. W związku z powyższym
OTL wygenerowała poziom zysku EBITDA na poziomie 0,45 mln zł.
Tabela nr 7: Jednostkowy Rachunek Zysków i Strat OTL za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
zmiana
tys. zł
tys. zł
wart.
%
Przychody ze sprzedaży
76 252
119 243
-42 991
-36,05%
Koszt własny sprzedaży
67 087
106 958
-39 871
-37,28%
Zysk (strata) brutto ze sprzedaży
9 165
12 285
-3 120
-25,40%
Rentowność sprzedaży brutto
12,02%
10,30%
1,72 p.p.
-
Zysk (strata) ze sprzedaży
-515
2 054
-2 569
-125,06%
Zysk (strata) z działalności operacyjnej (EBIT)
-382
2 716
-3 098
-114%
Rentowność EBIT
-0,50%
2,28%
-2,78 p.p.
-
EBITDA
453
3 596
-3 143
-87,40%
Rentowność EBITDA
0,59%
3,02%
-2,42 p.p.
-
Zysk (strata) przed opodatkowaniem
12 745
29 947
-17 202
-57%
Zysk (strata) netto
12 919
30 190
-17 271
-57%
Rentowność zysku netto
16,94%
25,32%
-8,38 p.p.
-
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
19
4.5. Sprawozdanie z sytuacji finansowej Grupy OTL
Skonsolidowane sprawozdanie z sytuacji finansowej Grupy OTL na dzień 30.06.2025 r.
Na dzień 30.06.2025 r. skonsolidowana suma bilansowa wyniosła ponad 643,72 mln zł. Aktywa trwałe wyniosły 547,27 mln zł, aktywa
obrotowe wyniosły 45,49 mln zł, natomiast aktywa zaklasyfikowane jako przeznaczone do sprzedaży 50,96 mln zł. Na dzień
30.06.2025 r. wartość skonsolidowanego kapitału własnego wyniosła 123,57 mln zł.
Tabela nr 8: Skonsolidowane sprawozdanie z sytuacji finansowej Grupy OTL na dzień 30.06.2025 r.
30.06.2025
struktura
31.12.2024
struktura
zmiana
tys. zł
%
tys. zł
%
wart.
%
Aktywa trwałe
547 267
85,02%
576 255
89,09%
-28 988
-5,03%
Aktywa obrotowe
45 497
7,07%
70 549
10,91%
-25 052
-35,51%
Aktywa zaklasyfikowane jako przeznaczone do sprzedaży
50 957
7,92%
-
-
50 957
-
Aktywa razem
643 721
100,00%
646 804
100,00%
-3 083
-0,48%
Kapitał własny
123 566
19,20%
144 396
22,32%
-20 830
-14,43%
Zobowiązania długoterminowe
371 793
57,76%
396 172
61,25%
-24 379
-6,15%
Zobowiązania krótkoterminowe
112 617
17,49%
106 236
16,42%
6 381
6,01%
Zobowiązania związane z aktywami przeznaczonymi do
sprzedaży
35 745
5,55%
-
-
35 745
-
Pasywa razem
643 721
100,00%
646 804
100,00%
-3 083
-0,48%
Bilans jednostkowy na dzień 30.06.2025 r.
Wartość sumy bilansowej na dzień 30.06.2025 r. wynosiła 328,62 mln zł, co oznacza jej wzrost o 9,90 mln zł w porównaniu do sumy
bilansowej na dzień 31.12.2024 r. Aktywa trwałe stanowiły 75,87% w sumie bilansowej, a aktywa obrotowe 24,13%.
Na dzień 30.06.2025 r. wartość jednostkowego kapitału własnego wyniosła 130,65 mln zł.
Tabela nr 9: Bilans jednostkowy na dzień 30.06.2025 r.
30.06.2025
struktura
31.12.2024
struktura
zmiana
tys. zł
%
tys. zł
%
wart.
%
Aktywa trwałe (długoterminowe)
249 327
75,87%
251 495
78,91%
-2 167
-0,86%
Aktywa obrotowe (krótkoterminowe)
79 292
24,13%
67 229
21,09%
12 064
17,94%
Aktywa razem
328 620
100,00%
318 723
100,00%
9 897
3,11%
Kapitał własny
130 645
39,76%
117 726
36,94%
12 919
10,97%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania
197 974
60,24%
200 997
63,06%
-3 023
-1,50%
Pasywa razem
328 620
100,00%
318 723
100,00%
9 897
3,11%
4.6. Sprawozdanie z przepływów pieniężnych
Skonsolidowane sprawozdanie z przepływów pieniężnych za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
W roku 2025 Grupa OTL kontynuowała działania związane z poprawą sytuacji płynnościowej. W pierwszym półroczu 2025 r. Grupa
OTL wypracowała dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 26,14 mln zł.
Grupa OTL wciąż racjonalnie realizuje wydatki inwestycyjne, które mają umożliwić Grupie zarówno zwiększenie mocy
przeładunkowych, jak i poprawienie efektywności.
Łączne przepływy netto środków pieniężnych z działalności operacyjnej, inwestycyjnej i finansowej Grupy OTL po pierwszym półroczu
2025 r. wyniosły 0,38 mln zł vs -66,12 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku.
Tabela nr 10: Skonsolidowane sprawozdanie z przepływów pieniężnych za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
zmiana
tys. zł
tys. zł
wart.
%
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej
26 136
7 716
18 420
239%
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej
(9 445)
(13 571)
4 126
-30%
Środki pieniężne netto wykorzystane w działalności finansowej
(16 312)
(60 265)
43 953
-73%
Zwiększenie (zmniejszenie) netto środków pieniężnych i ich
ekwiwalentów
379
(66 120)
66 499
-101%
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
20
Jednostkowe sprawozdanie z przepływów pieniężnych za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
Łączne przepływy netto środków pieniężnych z działalności operacyjnej, inwestycyjnej i finansowej OTL w okresie od 01.01.2025 r.
do 30.06.2025 r. wyniosły 0,18 mln zł. W pierwszym półroczu 2024 r., łączne przepływy netto środków pieniężnych z działalności
operacyjnej, inwestycyjnej i finansowej Spółki wyniosły -50,78 mln zł.
Tabela nr 11: Jednostkowe sprawozdanie z przepływów pieniężnych za okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2025 r.
01.01.2025-
30.06.2025
01.01.2024-
30.06.2024
zmiana
tys. zł
tys. zł
wart.
%
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej
32 961
(19 964)
52 925
-265%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej
97
(136)
233
-171%
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej
(32 884)
(30 675)
(2 208)
7%
Przepływy pieniężne netto razem
175
(50 775)
50 949
-100%
4.7. Segmenty działalności Grupy OTL
Sprawozdawczość zarządcza Grupy OTL oparta jest na segmentach operacyjnych, uwzględniających specyfikę oferowanych usług.
Zgodnie z zasadami w Grupie OTL wyodrębniono następujące segmenty sprawozdawcze: działalność portową, działalność spedycyjną,
działalność kolejową, działalność hydrotechniczną i pozostałą.
Szczegółowe informacje na temat segmentów działalności Grupy OTL zostały zaprezentowane w nocie 17 śródrocznego skróconego
skonsolidowanego sprawozdania finansowego. W poniższej tabeli przedstawione zostały dane dotyczące przychodów
poszczególnych segmentów operacyjnych Grupy OTL za okres 6 miesięcy zakończony odpowiednio 30.06.2025 r. oraz 30.06.2024 r.
Przychody ze sprzedaży Grupy OTL w pierwszej połowie 2025 r. spadły o 25,86 mln zł, tj. o -16,06% r/r. w stosunku do analogicznego
okresu roku poprzedniego.
Tabela nr 12: Segmenty działalności Grupy OTL
01.01.2025-30.06.2025
01.01.2024-30.06.2024
zmiana
tys. zł
%
tys. zł
%
wart.
%
Przychody netto ze sprzedaży na rzecz klientów
zewnętrznych, w tym:
135 171
100%
161 033
100%
-25 862
-16,06%
1. Działalność portowa
78 473
58%
97 735
61%
-19 262
-19,71%
2. Działalność spedycyjna
46 055
34%
53 626
33%
-7 571
-14,12%
3. Działalność kolejowa
6 179
5%
5 048
3%
1 131
22,39%
4. Działalność hydrotechniczna i pozostała
4 464
3%
4 624
3%
-160
-3,46%
4.8. Czynniki i zdarzenia, w tym o nietypowym charakterze, mające istotny wpływ na skrócone sprawozdanie
finansowe
Poza czynnikami i zdarzeniami wskazanymi w pozostałych punktach niniejszego raportu w pierwszym półroczu 2025 r. nie wystąpiły
inne istotne czynniki i zdarzenia, w tym o nietypowym charakterze, mające wpływ na skonsolidowane i jednostkowe sprawozdanie
finansowe.
4.9. Stanowisko Zarządu odnośnie możliwości zrealizowania prognoz wyników
Spółka nie publikowała prognoz wyników finansowych na rok obrotowy 2025.
4.10. Czynniki które mogą mieć wpływ na wyniki w perspektywie co najmniej kolejnego kwartału
W kolejnych miesiącach spodziewane jest stopniowe powracanie do stanu sprzed konfliktu w Ukrainie, a ładunki z tego kierunku
tracą na znaczeniu dla podaży usług portowych. Niska podaż węgla energetycznego nadal ogranicza ilości obsługiwanych ładunków
przez porty i kolej, chociaż rosnąca liczba zapytań dotyczących importu może świadczyć o stabilizacji sektora. W segmencie zbóż,
wysokie zapasy i dobre prognozy zbiorów sugerują zwiększoną podaż na eksport, co będzie wiązało się z koniecznością opróżnienia
magazynów pod nowe zbiory.
Podaż zbóż uzależniona jest głównie od krajowych zbiorów i cen światowych, podczas gdy zmiany na rynku węgla i rudy żelaza silnie
zależą od polityki rządu i UE. Unia Europejska konsekwentnie zmniejsza atrakcyjność produkcji energii i stali z tradycyjnych surowców,
równocześnie promując technologie oparte na biomasie i recyklingu, co wpływa na strukturę przesyłanych ładunków. Z drugiej strony
planowane zwiększenie produkcji zbrojeniowej może przyczynić się do ożywienia unijnego sektora stalowego. Procesy te
długotrwałe i mogą powodować okresowe wahania wolumenów obsługiwanych ładunków, jednak Grupa OTL, realizując strategię
Grupa Kapitałowa OT LOGISTICS
Sprawozdanie Zarządu z działalności GK OTL za pierwsze półrocze 2025 roku
21
uniwersalności, będzie elastycznie dostosowywać swoje usługi do rynkowych trendów. Rynek logistyczny pozostaje w fazie
oczekiwania na faktyczne ożywienie, a wszystkie podmioty sektora z uwagą śledzą zmiany w otoczeniu gospodarczym i politycznym,
które będą determinować dalsze kierunki rozwoju.
5. POZOSTAŁE ISTOTNE INFORMACJE I ZDARZENIA
5.1. Postępowania przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem
administracji publicznej
W okresie sprawozdawczym nie toczyły się inne istotne postępowania przed sądem, organem właściwym dla postępowania
arbitrażowego ani przed organem administracji publicznej dotyczące zobowiązań albo wierzytelności Spółki lub jednostki od niej
zależnej.
5.2. Inne informacje istotne dla oceny sytuacji kadrowej, majątkowej, finansowej, wyniku finansowego i ich
zmian oraz możliwości realizacji zobowiązań przez GruOTL
W ocenie Zarządu Spółki, w zakresie sytuacji kadrowej, majątkowej, finansowej, wyniku finansowego i ich zmian w perspektywie
najbliższego okresu nie nastąpią istotne różnice. Spółka jak i Grupa OTL dokłada starań, aby na bieżąco realizować wszystkie
zobowiązania finansowe, a wskaźniki zadłużenia utrzymywać na bezpiecznych poziomach w stosunku do poprzednich okresów.
Raport za pierwsze półrocze 2025 roku zawiera wszystkie informacje, które są istotne dla oceny sytuacji Grupy OTL.
5.3. Kontakt dla inwestorów
Wszystkie istotne dla inwestorów informacje wraz z danymi kontaktowymi dostępne są na stronie internetowej Spółki OTL
pod adresem: http://otlogistics.pl/relacje-inwestorskie/.
5.4. Oświadczenia Zarządu
Zarząd OTL niniejszym oświadcza, że wedle najlepszej wiedzy Zarządu, śródroczne skrócone skonsolidowane sprawozdanie finansowe
Grupy, półroczne skrócone sprawozdanie finansowe Spółki i dane porównywalne sporządzone zostały zgodnie z obowiązującymi
zasadami rachunkowości oraz odzwierciedlają w sposób prawdziwy, rzetelny i jasny sytuację majątkową i finansową Grupy oraz jej
wynik finansowy. Półroczne sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy zawiera prawdziwy obraz rozwoju i osiągnięć oraz sytuacji
Spółki i Grupy Kapitałowej, w tym opis podstawowych zagrożeń i ryzyka.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy za pierwsze półrocze 2025 r. zostało zatwierdzone do publikacji dnia 19.09.2025 r.
……………………….
Kamil Jedynak
……………………….
Karol Bowżyk
……………………….
Katarzyna Mielec
……………………….
Artur Szczepaniak
Prezes Zarządu
Członek Zarządu
Członek Zarządu
Członek Zarządu oddelegowany
czasowo z Rady Nadzorczej