Sprawozdanie Zarządu z działalności
XPLUS S.A.
za I półrocze 2025
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
2 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
SPIS TREŚCI
Podstawowe informacje o spółce ______________________________________________________________________________________________ 3
Organy spółki __________________________________________________________________________________________________________________ 3
Skład Zarządu na dzień 30.06.2025 r.: __________________________________________________________________________________________ 3
Skład Rady Nadzorczej na dzień 30.06.2025 r.: _________________________________________________________________________________ 3
Informacja o głównych akcjonariuszach spółki na dzień 30.06.2025 r.: ________________________________________________________ 4
Istotne zdarzenia, jakie nastąpiły w I półroczu 2025 r. a także po jego zakończeniu __________________________________________ 4
Zasady sporządzenia skróconego śródrocznego sprawozdania finansowego _________________________________________________ 5
Opis podstawowych zagrożeń i ryzyka związane z pozostałymi miesiącami roku obrotowego _______________________________ 5
Zwięzły opis istotnych dokonań lub niepowodzeń emitenta w okresie, którego dotyczy raport, wraz z wykazem
najważniejszych zdarzeń dotyczących emitenta; _______________________________________________________________________________ 9
Wskazanie czynników i zdarzeń, w tym o nietypowym charakterze, mających istotny wpływ na śródroczne skrócone
sprawozdanie finansowe; _______________________________________________________________________________________________________ 9
Opis zmian organizacji grupy kapitałowej emitenta, w tym w wyniku połączenia jednostek, uzyskania lub utraty kontroli nad
jednostkami zależnymi oraz inwestycjami długoterminowymi, a także podziału, restrukturyzacji lub zaniechania działalności
oraz wskazanie jednostek podlegających konsolidacji, a w przypadku emitenta będącego jednostką dominującą, który na
podstawie obowiązujących go przepisów nie ma obowiązku lub może nie sporządzać skonsolidowanych sprawozdań
finansowych – dodatkowo wskazanie przyczyny i podstawy prawnej braku konsolidacji; ____________________________________ 10
Stanowisko zarządu odnośnie do możliwości zrealizowania wcześniej publikowanych prognoz wyników na dany rok, w
świetle wyników zaprezentowanych w raporcie kwartalnym w stosunku do wyników prognozowanych; ____________________ 10
Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio przez podmioty zależne co najmniej 5% ogólnej liczby
głosów na walnym zgromadzeniu emitenta na dzień przekazania raportu półrocznego wraz ze wskazaniem liczby akcji
posiadanych przez te podmioty, procentowego udziału tych akcji w kapitale zakładowym, liczby głosów z nich wynikających
oraz procentowego udziału tych akcji w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu, a także wskazanie zmian w
strukturze własności znacznych pakietów akcji emitenta w okresie od dnia przekazania poprzedniego raportu okresowego;
________________________________________________________________________________________________________________________________ 10
Zestawienie stanu posiadania akcji emitenta lub uprawnień do nich przez osoby zarządzające i nadzorujące emitenta na
dzień przekazania raportu półrocznego, wraz ze wskazaniem zmian w stanie posiadania, w okresie od dnia przekazania
poprzedniego raportu okresowego, odrębnie dla każdej z tych osób; _______________________________________________________ 10
Wskazanie istotnych postępowań toczących się przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub
organem administracji publicznej, dotyczących zobowiązań oraz wierzytelności emitenta lub jego jednostki zależnej ze
wskazaniem przedmiotu postępowania, wartości przedmiotu sporu, daty wszczęcia postępowania, stron wszczętego
postępowania oraz stanowiska emitenta; _____________________________________________________________________________________ 11
Informacje o zawarciu przez emitenta lub jednostkę od niego zależną jednej lub wielu transakcji z podmiotami
powiązanymi, jeżeli zostały zawarte na warunkach innych niż rynkowe, wraz ze wskazaniem ich wartości; __________________ 11
Informacje o udzieleniu przez emitenta lub przez jednostkę od niego zależną poręczeń kredytu lub pożyczki lub udzieleniu
gwarancji łącznie jednemu podmiotowi lub jednostce zależnej od tego podmiotu, jeżeli łączna wartość istniejących
poręczeń lub gwarancji jest znacząca; _________________________________________________________________________________________ 11
Inne informacje, które zdaniem emitenta istotne dla oceny jego sytuacji kadrowej, majątkowej, finansowej, wyniku
finansowego i ich zmian, oraz informacje, które są istotne dla oceny możliwości realizacji zobowiązań przez emitenta; ____ 12
Wskazanie czynników, które w ocenie emitenta będą miały wpływ na osiągnięte przez niego wyniki w perspektywie co
najmniej kolejnego kwartału; __________________________________________________________________________________________________ 12
Oświadczenie Zarządu _________________________________________________________________________________________________________ 13
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
3 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Warszawa, dn. 11.09.2025 r.
Podstawowe informacje o spółce
Firma: XPLUS SPÓŁKA AKCYJNA
Siedziba: Warszawa 02-801 ul. Puławska 435A
Tel/fax: 022 295 02 50/022 295 02 99
KRS: 0000296278 (wpis z 08.01.2008)
Regon: 141-184-166
NIP: 521-346-31-69
PKD: 6209Z
Organy spółki
SKŁAD ZA R ZĄDU NA DZIEŃ 30.06.2 025 R.:
Karol Sudnik - Prezes Zarządu
Katarzyna Zyzak - Członek Zarządu
Jakub Sender - Członek Zarządu
SKŁAD RADY NAD ZOR CZEJ NA DZIEŃ 30. 06. 2025 R.:
Michał Stalmach - Przewodniczący Rady Nadzorczej,
Izabela Stalmach-Szczeszek - Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej,
Marcin Karpiński - Członek Rady Nadzorczej,
Marcin Stosio - Członek Rady Nadzorczej,
Robert Strzelecki - Członek Rady Nadzorczej
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
4 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Informacja o głównych akcjonariuszach spółki na dzień 30.06.2025 r.:
Istotne zdarzenia, jakie nastąpiły w I półroczu 2025 r. a także po jego zakończeniu
W dniu 14 lutego 2025 r. do Spółki wpłynęło od Pani Kamili Stalmach, osoby blisko związanej z Członkiem Rady Nadzorczej -
Panem Michałem Stalmachem, powiadomienie o nabyciu akcji Spółki.
W dniu 26 lutego 2025 r. Spółka przedłużyła umowę o przeprowadzenie przeglądu i badania sprawozdań finansowych z firmą
audytorską UHY ECA Audyt Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. Zakres przedłużonej umowy
obejmuje przeprowadzenie przeglądu półrocznego sprawozdania finansowego za półrocze kończące się dnia 30.06.2025 r. oraz
półrocze kończące się dnia 30.06.2026 r. i badanie sprawozdania finansowego za rok obrotowy kończący się dnia 31.12.2025 r.
oraz za rok obrotowy kończący się dnia 31.12.2026 r. Umowa obejmuje również ocenę sprawozdania o wynagrodzeniach za rok
obrotowy kończący się dnia 31.12.2025 r. i za rok obrotowy kończący się dnia 31.12.2026 r.
W dniu 20 maja 2025 r. do Spółki wpłynęło od Pani Kamili Stalmach, osoby blisko związanej z Członkiem Rady Nadzorczej -
Panem Michałem Stalmachem, powiadomienie o zbyciu akcji Spółki.
W dniu 28 maja 2025 r. Zarząd przyjął w formie uchwały wniosek o podjęcie przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwały
w sprawie przeznaczenia zysku netto Spółki za okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. w wysokości
6.436 tysięcy zł w ten sposób, iż kwota 6.268.212,36 ma zostać przeznaczona na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy,
w wysokości 0,09 zł brutto na jedną akcję, a kwota w pozostałym zakresie ma zostać przeznaczona na kapitał zapasowy Spółki.
W dniu 30 maja 2025 r. Rada Nadzorcza pozytywnie zaopiniowała wniosek Zarządu w ww. zakresie.
W dniu 30 maja 2025 r. Zarząd Spółki poinformował o zwołaniu na dzień 26 czerwca 2025 roku Zwyczajnego Walnego
Zgromadzenia.
W dniu 10 czerwca 2025 r., Spółka powzięła informację o rezygnacji Pana Marcina Stosio z funkcji Członka Rady Nadzorczej,
ze skutkiem na dzień 11 czerwca 2025 r.
W dniu 26 czerwca 2025 r. odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki, podczas którego zostały podjęte uchwały
w sprawie: (i) zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności Spółki za rok obrotowy 2024, (ii) zatwierdzenia sprawozdania
finansowego za rok obrotowy 2024, (iii) przyjęcia sprawozdania Rady Nadzorczej za rok obrotowy 2024, (iv) zaopiniowania
sprawozdania Rady Nadzorczej dotyczącego wynagrodzeń Rady Nadzorczej i Zarządu w 2024 roku, (v) przeznaczenia zysku netto
za rok obrotowy 2024, (vi) udzielenia absolutorium członkom Zarządu oraz (vi) udzielenia absolutorium członkom Rady
Nadzorczej. Ponadto, Zwyczajne Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę o ogłoszeniu przerwy w obradach, określając,
że wznowienie obrad nastąpi w dniu 9 lipca 2025 r.
W dniu 8 lipca 2025 roku, Spółka otrzymała zgłoszenie kandydatur Pana Szczepana Strublewskiego i Pana Jerzego Kufla
od akcjonariusza FCBSL sp. z o.o. na członków Rady Nadzorczej Spółki.
W dniu 9 lipca 2025 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki po wznowieniu obrad rozpoczętych 26 czerwca 2025 r. podjęło
uchwałę w sprawie zmian w składzie Rady Nadzorczej. W ramach tej uchwały postanowiono odwołać Pana Roberta Strzeleckiego
IMIĘ I NAZWISKO
AKCJONARIUSZA
LICZBA AKCJI LICZBA GŁOSÓW
UDZIAŁ W OGÓLNEJ LICZBIE
GŁOSÓW NA WZ
FCBSL SP. Z O.O. 57 143 865 57 143 865 82,05%
Arrow FIZ 3 503 139 3 503 139 5,03%
Pozostali akcjonariusze 8 999 800 8 999 800 12,92%
Razem 69 646 804 69 646 804 100,00%
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
5 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
z funkcji Członka Rady Nadzorczej oraz powołać Pana Szczepana Strublewskiego i Pana Jerzego Kufla do pełnienia funkcji
Członków Rady Nadzorczej.
W dniu 9 lipca 2025 r. Rada Nadzorcza Spółki postanowiła ponownie powołać od dnia 9 lipca 2025 r. Prezesa Zarządu Pana
Karola Sudnika oraz członków Zarządu Panią Katarzynę Zyzak i Pana Jakuba Sendera do składu Zarządu Spółki na dotychczasowe
funkcje, określając, że kadencja Zarządu jest wspólna, trwa 3 lata, obejmuje pełne lata obrotowe i kończy się z upływem
31 grudnia 2028 roku, natomiast mandaty członków Zarządu wygasają z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia,
zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia przez nich funkcji.
W dniu 7 sierpnia 2025 r. do Spółki wpłynęło od Pani Kamili Stalmach, osoby blisko związanej z Członkiem Rady Nadzorczej -
Panem Michałem Stalmachem, powiadomienie o zbyciu akcji Spółki.
W dniu 12 sierpnia 2025 r. do Spółki wpłynęło od Pani Kamili Stalmach, osoby blisko związanej z Członkiem Rady Nadzorczej -
Panem Michałem Stalmachem, powiadomienie o zbyciu akcji Spółki.
Zasady sporządzenia skróconego śródrocznego sprawozdania finansowego
Skrócone śródroczne sprawozdanie finansowe Spółki obejmuje okres 6 miesięcy zakończonych 30.06.2025 roku wraz
danymi porównywalnymi, narastająco za okres 01.01.2024-30.06.2024 oraz zostało sporządzone zgodnie z MSR 34
Śródroczna sprawozdawczość finansowa.
Skrócone śródroczne sprawozdanie finansowe nie zawiera wszystkich informacji, które ujawniane są w rocznym
sprawozdaniu finansowym sporządzonym zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości,
Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej oraz związanymi z nimi interpretacjami
zatwierdzonymi w formie rozporządzeń Komisji Europejskiej (dalej łącznie zwane „MSSF”), obowiązującymi dla
okresów rocznych rozpoczynających się 1.01.2022 roku.
Walutą funkcjonalną Spółki oraz walutą prezentacji niniejszego sprawozdania finansowego jest złoty polski,
a wszystkie kwoty wyrażone są w tysiącach złotych polskich (o ile nie wskazano inaczej).
Skrócone śródroczne sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności
gospodarczej przez Spółkę w dającej się przewidzieć przyszłości. Na dzień zatwierdzenia niniejszych śródrocznych
sprawozdań finansowych do publikacji nie istnieją okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania działalności
przez Spółkę.
Opis podstawowych zagrożeń i ryzyka związane z pozostałymi miesiącami roku obrotowego
Spółka rozróżnia czynniki ryzyka związane z działalnością Spółki oraz czynniki ryzyka związane ze strukturą akcjonariatu Spółki.
1) Ryzyko związane z uzależnieniem Spółki od współpracy z Microsoft
Działalność Spółki skoncentrowana jest wokół systemu Microsoft Dynamics 365. Współpraca z Microsoft jest kluczowa dla
działalności Spółki, a rozwiązanie współpracy z Microsoft miałoby zasadniczy wpływ na działalność Spółki. Spółka jest partnerem
i dostawcą rozwiązań Microsoft. Właściwie sto procent przychodów Spółki uzależnione jest od współpracy z Microsoft, a główne
źródła przychodów dotyczą: (i) wdrażania oprogramowania Microsoft, (ii) świadczenia usług wsparcia i rozwoju aplikacji
Microsoft, (iii) sprzedaży asnych produktów informatycznych, które kompatybilne z ekosystemem Microsoft, ich głównym
odbiorcą są firmy posiadające oprogramowanie MS (iv) sprzedaży licencji oraz odnowienia licencji Microsoft, (v) sprzedaży usług
testowych. Spółka wyprodukowała pakiet narzędzi (produkty własne Spółki, do którego prawa autorskie posiada wyłącznie
Spółka), które przydatne dla klientów Microsoft, w szczególności klientów posiadających Microsoft Dynamics 365. Rozwiązanie
współpracy z Microsoft miałoby zdecydowanie negatywny wpływ na osiągane przez Spółkę wyniki finansowe, ponieważ
działalność i przychody Spółki uzależnione są, jak wskazano powyżej, od współpracy z Microsoft, czy to poprzez wdrażanie
oprogramowania Microsoft, czy też sprzedaży własnych produktów, które pracują w środowisku Microsoft. Jednakże ze względu
na długoletnią i pozytywną współpracę, która trwa nieprzerwanie od prawie 20 lat, Spółka ocenia prawdopodobieństwo
wystąpienia ryzyka jako średnie. Dodatkową mitygacją tego ryzyka aktywne działania w kierunku rozwoju oferty testowej
i produktowej, która pozwala dywersyfikować działalność i budować kompetencje w ramach innych technologii.
Spółka ocenia istotność tego ryzyka jako wysokie ze względu na skalę jego potencjalnego wpływu na Spółkę.
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
6 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
2) Ryzyko wzrostu kosztów
Mając na celu zatrudnienie najlepszych specjalistów oraz ich utrzymanie na rynku, gdzie wciąż występuje przewaga popytu nad
podażą, Spółka liczy sze wzrostem kosztów pracowników i współpracowników w bieżącym i kolejnych latach obrotowych.
Kluczowe znaczenie dla wyników ma utrzymywanie odpowiedniej, wyspecjalizowanej kadry pracowniczej oraz podtrzymanie
współpracy z zespołem wysoko wykwalifikowanych specjalistów, posiadających kompetencje z zakresu analizy procesów
i wymagań biznesowych w zakresie oprogramowania, wdrażania rozwiązań informatycznych, a także kompetencje związane
z wytworzeniem oprogramowania. Tego typu zespoły specjalistów rozwijane wewnątrz przedsiębiorstw oferujących usługi
wdrożeniowe, ale w związku ze specyfiką branży Spółka współpracuje również z zespołem zewnętrznych podwykonawców, którzy
na zasadzie stałej współpracy świadczą usługi na jej rzecz. Ryzyko wzrostu kosztów dotyczy wzrostu kosztów pracowników oraz
zewnętrznych podwykonawców. Ponadto przedmiotowe ryzyko wzrostu kosztów wynika także z możliwych zmian w przepisach
prawnych, szczególnie tych dotyczących opodatkowania umów cywilnoprawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych
oraz podatku dochodowego od osób prawnych. Jeżeli Spółka poprzez wzrost cen świadczonych usług, nie będzie w stanie
przerzucić zwiększonych kosztów na klientów, może to mieć negatywny wpływ na osiągane przez niego wyniki finansowe
obniżone zostaną marżę oraz zyski.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest wysoka, a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest średnie.
3) Ryzyko odejścia od firmy kluczowych specjalistów i współtwórców autorskich systemów XPLUS
W celu jego minimalizacji monitorowana jest satysfakcja pracowników, prowadzone są różnego rodzaju działania mające
zapobiec spadkom jakości pracy w XPLUS. Opisane ryzyko nabrało wagi szczególnie w czasie zmiany modelu pracy na zdalną,
którego istotną wadą może być rozluźnienie/brak identyfikowania się pracownika ze Spółką. Ryzyko to minimalizuje fakt,
iż XPLUS w chwili obecnej skupia wokół siebie największy w Polsce zespół specjalistów Microsoft Dynamics 365, w związku z tym
stanowi bardzo atrakcyjne miejsce do pracy i rozwoju kompetencji podczas największych wdrożeń w Polsce.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest wysoka, a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest średnie.
4) Ryzyko kursu walutowego
Spółka prowadzi działalność na rynku międzynarodowym. Z uwagi na zawieranie transakcji sprzedaży i zakupu za granicą przede
wszystkim w walutach EUR oraz USD, Spółka identyfikuje swoją ekspozycję na ryzyko walutowe. Spółka osiąga przychody oraz
ponosi koszty w walutach obcych w szczególności w EUR oraz USD. Na dzień 30.06.2025 spółka osiągnęła udział przychodów
w poszczególnych walutach w następujących wartościach: 39% PLN, 48% w EUR oraz 10% w USD. Dla porównania koszty
z podziałem na waluty wyglądały następująco: 92% w PLN, 5% w EUR oraz pozostałe 3%. Na dzień 30.06.2024 spółka
osiągnęła udział przychodów w poszczególnych walutach w następujących wartościach: 32% PLN, 62% w EUR oraz 6% w USD.
Dla porównania koszty z podziałem na waluty wyglądały następująco: 91% w PLN, 7% w EUR oraz pozostałe 2%. W Spółce
w pewnym stopniu występuje naturalne zabezpieczenie w związku z osiąganiem przychodów w walucie obcej, w szczególności
w EUR, oraz ponoszeniem kosztów w walucie obcej, w szczególności w EUR. Natomiast w każdym z analizowanych okresów
przeważały koszty w PLN, które stanowiło ponad 92% kosztów ponoszonych w spółce. Zatem spółka jest narażona na ryzyko
walutowe, które może zarówno zmniejszyć jaki zwiększyć zysk przed opodatkowaniem. Zysk lub strata z tytułu różnic
kursowych jest pokazywana w przychodach lub kosztach finansowych.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest średnia, a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest wysokie.
5) Ryzyko związane ze zmianami technologicznymi w branży i rozwojem nowych produktów
Sektor informatyczny charakteryzuje się szybkim rozwojem rozwiązań i technologii, w związku z czym cykl życia produktu jest na
tym rynku stosunkowo krótki. Dlatego też sukces Spółki jest uzależniony w głównej mierze od umiejętności zastosowania
w oferowanych przez Spółkę produktach i usługach najnowszych rozwiązań technologicznych. W celu utrzymania konkurencyjnej
pozycji na rynku wymagane inwestowanie w nowe produkty. Istnieje ryzyko pojawienia się na rynku nowych rozwiązań, które
spowodują, że produkty i usługi oferowane przez Spółkę staną się nieatrakcyjne i nie zapewnią spodziewanych wpływów.
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
7 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Nie ma także pewności, czy nowe rozwiązania, nad których stworzeniem lub rozwojem w przyszłości będzie pracowała Spółka,
osiągną oczekiwane parametry technologiczne oraz zostaną pozytywnie przyjęte przez potencjalnych odbiorców,
co skutkowałoby nieuzyskaniem współmiernych korzyści w stosunku do poniesionych kosztów. Wystąpienie którejkolwiek z tych
okoliczności miałoby negatywny wpływ na działalność oraz sytuację finansową Spółki, osiągane przez nią wyniki finansowe oraz
perspektywy rozwoju.
Dodatkowo, w powyższe ryzyko wpisuje się również rozpowszechnienie technologii AI w procesach i produktach
informatycznych. Związana z tym transformacja rynku ERP niesie ryzyko umocnienia konkurentów, którzy będą mieli lepszą
zdolność do implementacji AI. Oznacza to też wyzwanie związane z wdrożeniem skutecznych metod zapewniających
bezpieczeństwo danych oraz z nabyciem nowych kompetencji, czy przemodelowaniem procesów biznesowych. Spółka
aktywnie reaguje na zmiany związane z AI, prowadzi program szkoleń w celu wdrożenia nowych kompetencji w organizacji,
a także rewiduje możliwości implementacji nowej technologii w ofercie produktowej XPLUS.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest średnia, a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest średnie.
6) Ryzyko związane z pozyskiwaniem i utrzymywaniem klientów
Działalność Spółki oraz zdolność do konkurowania na rynku jest związana z marką Microsoft, rozpoznawalnością Spółki
i posiadaną opinią wśród klientów i potencjalnych odbiorców na temat (i) oferowanych przez Microsoft rozwiązań i ich
atrakcyjności na tle konkurencji oraz (ii) zaangażowania Spółki jako partnera biznesowego. Rezygnacja z usług Spółki może
wynikać z podjęcia decyzji przez klienta lub grupę kapitałową klienta o wdrożeniu innego oprogramowania niż Microsoft
Dynamics 365. W działalności Spółki zdarzyło się, klient podejmował decyzję o przedterminowym zakończenia realizacji umowy
zawartej ze Spółką na wdrożenie platformy opartej na oprogramowaniu Microsoft Dynamics 365. Przyczyną zakończenia takiej
realizacji była decyzja podjęta w grupie kapitałowej, do której należał klient, o wyborze dla spółek grupy systemu
informatycznego opartego na innej technologii niż system informatyczny, będący przedmiotem umowy wdrożenia zawartej
ze Spółką. Spółka nie poniosła straty finansowej w związku z zakończeniem realizacji projektu, natomiast zakończenie współpracy
wpłynęło na poziom wzrostu przychodów Spółki w kolejnych latach. Realizacja ryzyka może wywrzeć negatywny wpływ
na działalność, perspektywy rozwoju, sytuację finansową lub wyniki Spółki.
Zdarzyły się sytuacje rezygnacji z usług Spółki w wyniku zmniejszenia zapotrzebowania na usługi wdrożeniowe i utrzymaniowe,
w szczególności w okresie większej dojrzałości aplikacji biznesowej. Po kilku latach od wdrożenia i po pierwszym
okresie/okresach utrzymania aplikacji ilość świadczonych usług maleje, z uwagi na dojrzałość systemu i rutynę obsługi systemu
przez pracowników klienta. Takie sytuacje zdarzają s w przypadku długoterminowych klientów. Spółka nie poniosła straty
finansowej z tytułu zakończenia tego typu projektu, a wpływ na przyszłe przychody jest zwykle nieistotny.
Rezygnacja z usług Spółki może być efektem nieadekwatności oczekiwań klienta do zakresu, czy sposobu realizacji usług przez
Spółkę. Materializacja tego typu ryzyka wystąpiła kilkukrotnie w przeszłości w ramach usług utrzymaniowych. Nie powodowała
straty finansowej – Spółka rozlicza z klientami realizację tego typu usług na bieżąco, miała jedynie nieistotny wpływ na przyszłe
przychody Spółki.
Dynamika rotacji klientów produktowych jest wyższa liczba klientów wzrasta o kilkudziesięciu nowych r/r, z nieznacznym
odsetkiem liczby utraconych klientów. Istotność utraty pojedynczego klienta nie jest duża, natomiast utrzymanie trendu
wzrostowego w ilości obsługiwanych klientów, a także minimalizowane odsetka utraconych klientów jest jedną z podstawowych
miar weryfikowanych w ramach segmentu produktów.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest średnia, a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest średnie.
7) Ryzyko związane z realizacją projektów wdrożeniowych przez Spółkę
Wdrażane przez Spółsystemy mają często kluczowy wpływ na działalność gospodarczą klienta. Błędne działanie systemu
może doprowadzić do powstania znacznych strat finansowych u klienta, co w konsekwencji może doprowadzić do roszczeń
prawnych mających istotny wpływ na sytuację finansową, reputację oraz perspektywy rozwoju Spółki. W skrajnych przypadkach
klienci mogą starać się wypowiedzieć zawartą umowę lub dochodzić zapłaty kar umownych zastrzeżonych na wypadek opóźnień
w realizacji projektu. W przeszłości wystąpił jeden przypadek dochodzenia przez byłego klienta Spółki roszczeń na podstawie
odpowiedzialności kontraktowej z tytułu nienależytego wykonania umowy i zapłaty kar umownych z tytułu opóźnień w realizacji
projektu. Spółka w dniu 28 marca 2023 r. otrzymała od byłego klienta pozew o zapłatę łącznej kwoty 5 061 492,84 zł z odsetkami
ustawowymi liczonymi od dnia 14 kwietnia 2022 r., w tym 599 000 zł kary umownej oraz łącznie 4 462 492,84 zł odszkodowań,
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
8 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
w tym za nienależyte wdrożenie systemu, nienależyte usługi serwisowe lub koszty licencji Microsoft. Spółka kwestionując
zasadność pozwu, złożyła odpowiedź na pozew w dniu 18 kwietnia 2023 r., w efekcie kolejnych kroków 9 stycznia 2024 r. strony
przed sądem ustaliły plan rozprawy.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest średnia, a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest wysokie.
8) Ryzyko niewypłacalności kontrahentów
Ryzyko niewypłacalności kontrahenta odnosi się do sytuacji, w której dane przedsiębiorstwo lub osoba nie jest w stanie spełnić
swoich zobowiązań finansowych lub nie jest w stanie wypłacić należności swoim wierzycielom w tym zobowiązań wynikających
z zawartych umów handlowych takich jak np. długoterminowe kontrakty wdrożeniowe. Niewypłacalność kontrahenta może
wystąpić z różnych powodów. Najczęstszym powodem problemy finansowe, które mogą wynikać z wysokiego zadłużenia,
spadku przychodów, nieodpowiednich decyzji inwestycyjnych, braku pozyskania zewnętrznego finansowania czy słabego
zarządzania. Tym samym skutki ryzyka niewypłacalności danego podmiotu mogą być poważne dla jego kontrahentów.
Wierzyciele mogą nie otrzymać należnych płatności, co może prowadzić do strat finansowych po stronie wykonawcy.
Spółka posiada zdywersyfikowany portfel klientów, na rzecz których świadczy usługi (kontrakty różnej skali) oraz sprzedaje
autorskie produkty. Z uwagi jednak na specyfikę działalności, struktura najważniejszych klientów nie ulega znacznemu
rozproszeniu. Najistotniejsza w portfelu klientów jest waga projektów wdrożeniowych. W związku z tym, w przypadku
materializacji przedmiotowego ryzyka w przypadku klientów na rzecz których Spółka realizuje kontrakty długoterminowe
o znaczącej wartości, może pojawić sokresowe obniżenie skali przychodów i marżowości, w szczególności z uwagi na to,
iż okres potrzebny na pozyskanie nowego klienta wdrożeniowego może trwać wiele miesięcy.
W działalności Spółki zdarzały się przypadki braku regulowania należności przez klientów Spółki, m.in. był to jeden z powodów
wstrzymania prac nad projektem wdrożeniowym, do którego doszło w dniu 10.03.2023.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest średnia, a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest średnie.
9) Ryzyko wystąpienia poważnych błędów lub wad w oprogramowaniu
Oprogramowanie lub produkty oferowane przez Microsoft oraz Spółkę, pomimo prowadzenia profesjonalnych testów, mogą
zawierać błędy, usterki, luki w zabezpieczeniach, które są trudne do wykrycia i skorygowania, szczególnie przy wdrażaniu nowych
wersji. Powyższe zdarzenia mogą skutkować wyciekiem danych wrażliwych, utratą przychodów, znacznymi wydatkami
kapitałowymi, opóźnieniem w udostępnieniu oprogramowania lub danej funkcjonalności lub stratą w udziałach rynkowych
i nadwyrężeniem reputacji co może mieć negatywny wpływ na działalność Spółki oraz jej wyniki finansowe. W działalności Spółki
zdarzyło się, wdrażane do środowiska klienta oprogramowanie wymagało weryfikacji i naprawy pojawiających się błędów.
Z zastrzeżeniem pozwu złożonego przez byłego klienta, opisanego w ryzyku związanym z realizacją projektów wdrożeniowych
przez Spółkę, Spółka nigdy nie była zobowiązana do zapłaty kary umownej, a pojawiające się błędy oprogramowanie wpływały
jedynie na zmniejszenie marży danego projektu.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest średnia a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest średnie.
10) Ryzyko związane z otoczeniem konkurencyjnym oraz procesami konsolidacyjnymi podmiotów konkurencyjnych
Rynek oprogramowania i rozwiązań IT charakteryzuje bardzo dynamiczny rozwój i rosnący poziom konkurencyjności. Nasilająca
się konkurencja ze strony polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorstw informatycznych ma istotny wpływ na działalność Spółki.
Nie ma pewności, że rosnąca konkurencja nie wpłynie w przyszłości w negatywny sposób na działalność lub sytuację finansową
Spółki, osiągane przez nią wyniki finansowe oraz perspektywy rozwoju. Istnieje również ryzyko, że wzmożenie się działań
konkurencji może spowodować konieczność oferowania korzystniejszych dla odbiorców warunków, co może wiązać się
z potrzebą zaangażowania dodatkowego kapitału.
Usługi oferowane przez Spółkę zaliczają się do produktów innowacyjnych, należących do tzw. zaawansowanej technologii.
Na rynku tym działalność prowadzi szereg podmiotów. Ponadto, występujące w branży informatycznej procesy konsolidacyjne
prowadzą do umocnienia pozycji rynkowej kilku największych podmiotów, co ogranicza możliwość pozostałych przedsiębiorstw
działających na rynku oprogramowania i rozwiązań IT.
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
9 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Spółka aktywnie bada i monitoruje rynek oprogramowania i rozwiązań IT w celu identyfikacji panujących standardów
jakościowych i cenowych dotyczących dostarczanych produktów jak również terminów ich dostarczania przez podmioty
konkurencyjne. Dodatkowo, działania Spółki zmierzają do nieustającej poprawy wizerunku swojej marki, co podnosi
rozpoznawalność Spółki i ułatwia dotarcie do szerszej grupy klientów.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest średnia, a prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest średnie.
11) Ryzyko związane ze strukturą akcjonariatu
W zakresie czynników ryzyka związanych z działalnością Spółki, Spółka wskazuje, że głównym akcjonariuszem Spółki jest FCBSL
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie posiadająca 57.143.865 (pięćdziesiąt siedem milionów sto
czterdzieści trzy tysiące osiemset sześćdziesiąt pięć) akcji o wartości nominalnej 0,01 PLN (jeden grosz) każda i łącznej wartości
nominalnej wynoszącej 571.438,65 (pięćset siedemdziesiąt jeden tysięcy czterysta trzydzieści osiem 65/100) w kapitale
zakładowym Spółki. Akcjonariusz ten posiada akcje, które w kapitale zakładowym spółki stanową 82,05% wszystkich głosów
Spółki. Wobec powyższego, akcjonariusz FCBSL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie jest
podmiotem dominującym wobec Spółki. Należy mieć również na uwadze, że Prezes Zarządu Pan Karol Andrzej Sudnik jest
jednocześnie Prezesem Zarządu FCBSL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, w konsekwencji nie
można całkowicie wykluczyć, że w niektórych przypadkach może się on kierować interesem akcjonariusza a nie Spółki. Znaczące
skoncentrowanie akcji i możliwość faktycznego sprawowania kontroli nad decyzjami podejmowanymi w Spółce przez
głównego akcjonariusza ogranicza wpływ pozostałych akcjonariuszy Spółki. Nie można wykluczyć ryzyka, że interesy i działania
głównego akcjonariusza będą rozbieżne z interesami akcjonariuszy mniejszościowych. W szczególności nie można wykluczyć,
że główni akcjonariusze podejmą decyzję o zmianie strategii Spółki, czy też zmianie przedmiotu działania Spółki, która nie
będzie zgodna z oczekiwaniami akcjonariuszy mniejszościowych. Opisane powyżej okoliczności mogą mieć negatywny wpływ
na perspektywy rozwoju, osiągane wyniki i sytuację finansową Spółki. Intencją Spółki oraz głównego akcjonariusza jest dalszy
rozwój działalności w zakresie obecnego przedmiotu działalności oraz zwiększanie jej wartości dla wszystkich akcjonariuszy.
W ocenie Spółki istotność opisanego czynnika ryzyka jest średnia. Spółka ocenia prawdopodobieństwo materializacji ryzyka
jako niskie, ponieważ nie występują na datę niniejszego sprawozdania przesłanki świadczące o zmianie intencji akcjonariusza
większościowego co do chęci zmiany przedmiotu działalności Spółki lub kierunku rozwoju. Intencją głównego akcjonariusza
jest dalszy rozwój działalności Spółki w zakresie obecnego przedmiotu działalności i zwiększanie jej wartości dla wszystkich
akcjonariuszy.
Zwięzły opis istotnych dokonań lub niepowodzeń emitenta w okresie, którego dotyczy raport, wraz
z wykazem najważniejszych zdarzeń dotyczących emitenta;
Szczegółowe, zwięzłe informacje dotyczące istotnych dokonań lub niepowodzeń emitenta w okresie, którego dotyczy raport,
wraz z wykazem najważniejszych zdarzeń dotyczących emitenta, zostały przedstawione w skróconym śródrocznym
sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2025 roku w punkcie „Dodatkowe informacje do śródrocznego skróconego
sprawozdania finansowego” od str. 34.
Wskazanie czynników i zdarzeń, w tym o nietypowym charakterze, mających istotny wpływ
na śródroczne skrócone sprawozdanie finansowe;
W I półroczu 2025 roku nie wystąpiły czynniki, ani zdarzenia o nietypowym charakterze, mające istotny wpływ na skrócone
sprawozdanie finansowe.
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
10 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Opis zmian organizacji grupy kapitałowej emitenta, w tym w wyniku połączenia jednostek, uzyskania
lub utraty kontroli nad jednostkami zależnymi oraz inwestycjami długoterminowymi, a także podziału,
restrukturyzacji lub zaniechania działalności oraz wskazanie jednostek podlegających konsolidacji,
a w przypadku emitenta dącego jednostką dominującą, który na podstawie obowiązujących
go przepisów nie ma obowiązku lub może nie sporządzać skonsolidowanych sprawozdań finansowych
– dodatkowo wskazanie przyczyny i podstawy prawnej braku konsolidacji;
Spółka nie tworzy grupy kapitałowej.
Stanowisko zarządu odnośnie do możliwości zrealizowania wcześniej publikowanych prognoz wyników
na dany rok, w świetle wyników zaprezentowanych w raporcie kwartalnym w stosunku
do wyników prognozowanych;
W okresie objętym raportem Spółka nie publikowała prognoz wyników finansowych.
Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio przez podmioty zależne
co najmniej 5% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu emitenta na dzień przekazania raportu
półrocznego wraz ze wskazaniem liczby akcji posiadanych przez te podmioty, procentowego udziału
tych akcji w kapitale zakładowym, liczby głosów z nich wynikających oraz procentowego udziału tych
akcji w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu, a także wskazanie zmian
w strukturze własności znacznych pakietów akcji emitenta w okresie od dnia przekazania poprzedniego
raportu okresowego;
Zestawienie stanu posiadania akcji emitenta lub uprawnień do nich przez osoby zarządzające
i nadzorujące emitenta na dzień przekazania raportu półrocznego, wraz ze wskazaniem zmian
w stanie posiadania, w okresie od dnia przekazania poprzedniego raportu okresowego, odrębnie dla
każdej z tych osób;
STAN POSIADANIA A KCJI XPLU S S.A. P RZEZ OSO BY ZARZĄ DZA JĄ CE:
IMIĘ I NAZWISKO
ŁĄCZNA LICZBA
POSIADANYCH AKCJI
(STAN NA 15.05.2025 TJ.
DATĘ PRZEKAZANIA
RAPORTU ZA IQ25)
WARTOŚĆ NOMINALNA
POSIADANYCH AKCJI [ZŁ]
(STAN NA 15.05.2025 TJ.
DATĘ PRZEKAZANIA
RAPORTU ZA IQ25)
ŁĄCZNA LICZBA
POSIADANYCH AKCJI
(STAN NA DZIEŃ
PRZEKAZANIA RAPORTU
PÓŁROCZNEGO)
WARTOŚĆ NOMINALNA
POSIADANYCH AKCJI [ZŁ]
(STAN NA DZIEŃ
PRZEKAZANIA RAPORTU
PÓŁROCZNEGO)
Karol Sudnik* - - - -
Jakub Sender - - - -
Katarzyna Zyzak 354 249 3 542,49 354 249 3 542,49
*Podmiot powiązany z p. Karolem Sudnikiem - FCBSL sp. z o.o., na dzień 15.05.2025 posiadał 57 143 865 akcji Spółki o wartości nominalnej posiadanych akcji w
łącznej wysokości 571 438,65 zł. Stan posiadania nie uległ zmianie na dzień przekazania raportu półrocznego.
IMIĘ I NAZWISKO
AKCJONARIUSZA
LICZBA AKCJI LICZBA GŁOSÓW
UDZIAŁ W OGÓLNEJ LICZBIE
GŁOSÓW NA WZ/
PROCENTOWY UDZIAŁ W
KAPITALE ZAKŁADOWYM
ZMIANY W STRUKTURZE
WŁASNOŚCI OD DNIA
PRZEKAZANIA POPRZEDNIEGO
RAPORTU OKRESOWEGO
(15.05.2025)
FCBSL SP. Z O.O. 57 143 865 57 143 865 82,05% BEZ ZMIAN
Arrow FIZ 3 503 139 3 503 139 5,03% BEZ ZMIAN
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
11 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
STAN POSIADANIA A KCJI XPLU S S.A. P RZEZ OSO BY NADZOR UJĄ CE:
IMIĘ I NAZWISKO
ŁĄCZNA LICZBA
POSIADANYCH AKCJI
(STAN NA 15.05.2025 TJ.
DATĘ PRZEKAZANIA
RAPORTU ZA IQ25)
WARTOŚĆ NOMINALNA
POSIADANYCH AKCJI [ZŁ]
(STAN NA 15.05.2025 TJ.
DATĘ PRZEKAZANIA
RAPORTU ZA IQ25)
ŁĄCZNA LICZBA
POSIADANYCH AKCJI
(STAN NA DZIEŃ
PRZEKAZANIA RAPORTU
PÓŁROCZNEGO)
WARTOŚĆ NOMINALNA
POSIADANYCH AKCJI [ZŁ]
(STAN NA DZIEŃ
PRZEKAZANIA RAPORTU
PÓŁROCZNEGO)
Michał Stalmach*
25 283
25 283
25 283
252,83
Izabela Stalmach-Szczeszek
101 600
1 016
80 000
800
Marcin Karpiński
8 085
8 085
8 085
8 085
Jerzy Kufel - - - -
Szczepan Strublewski - - - -
*Podmiot powiązany z p. Michałem Stalmachem – Arrow FIZ, na dzień 15.05.2025 posiadał 3 503 139akcji Spółki o wartości nominalnej posiadanych akcji w łącznej
wysokości 35 031, 39 zł. Stan posiadania nie uległ zmianie na dzień przekazania raportu półrocznego.
Wskazanie istotnych postępowań toczących się przed sądem, organem właściwym dla postępowania
arbitrażowego lub organem administracji publicznej, dotyczących zobowiązań oraz wierzytelności
emitenta lub jego jednostki zależnej ze wskazaniem przedmiotu postępowania, wartości przedmiotu
sporu, daty wszczęcia postępowania, stron wszczętego postępowania oraz stanowiska emitenta;
Spółka w dniu 28.03.2023 otrzymała od byłego klienta pozew o zapłatę łącznej kwoty 5 061 492,84 z odsetkami ustawowymi
liczonymi od dnia 14.04.2022 r., w tym 599 000 kary umownej oraz łącznie 4 462 492,84 zł odszkodowań, w tym za nienależyte
wdrożenie systemu, nienależyte usługi serwisowe lub koszty licencji Microsoft. Powyżej wskazana kwota stanowi przede
wszystkim żądanie odszkodowania za szkody poniesione w związku z realizacją przez Spółkę umowy wdrożeniowej
i serwisowej. Wniesienie pozwu i objęte nim roszczenia Zarząd uznaje za bezzasadne. W całości kwestionując zasadność pozwu
Spółka złożyła odpowiedź na pozew w dniu 18.04.2023. W dniu 14.07.2023 roku doręczono Spółce pismo procesowe
z ustosunkowaniem się powoda do ww. odpowiedzi na pozew. Nowe pismo procesowe zdaniem Zarządu nie zmienia oceny
bezzasadności powództwa. W efekcie kolejnych kroków 9 stycznia 2024 r. strony przed sądem ustaliły plan rozprawy.
Poza powyżej wskazanym Spółka nie posiada wiedzy na temat jakichkolwiek postępowań, które mogą wystąpić i mieć istotny
wpływ na sytuację finansową lub rentowność Spółki, w tym postępowań przed organami rządowymi, postępowań sądowych
lub arbitrażowych.
Informacje o zawarciu przez emitenta lub jednostkę od niego zależną jednej lub wielu transakcji
z podmiotami powiązanymi, jeżeli zostały zawarte na warunkach innych niż rynkowe, wraz ze wskazaniem
ich wartości;
W okresie od 1 stycznia 2025 r. do 30 czerwca 2025 r. Spółka nie zawierała transakcji na innych warunkach nrynkowe.
Szczegółowe informacje dotyczące transakcji z podmiotami powiązanymi zostały zaprezentowane w nocie nr 12 śródrocznego
skróconego sprawozdania finansowego XPLUS S.A.
Informacje o udzieleniu przez emitenta lub przez jednostkę od niego zależną poręczeń kredytu lub
pożyczki lub udzieleniu gwarancji łącznie jednemu podmiotowi lub jednostce zależnej od tego
podmiotu, jeżeli łączna wartość istniejących poręczeń lub gwarancji jest znacząca;
W okresie od 1 stycznia 2025 r. do 30 czerwca 2025 r. Emitent nie udzielił poręczeń kredytów lub poręczeń pożyczki, ani
gwarancji.
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
12 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Inne informacje, które zdaniem emitenta istotne dla oceny jego sytuacji kadrowej, majątkowej,
finansowej, wyniku finansowego i ich zmian, oraz informacje, które istotne dla oceny możliwości
realizacji zobowiązań przez emitenta;
Nie dotyczy.
Wskazanie czynników, które w ocenie emitenta będą miały wpływ na osiągnięte przez niego wyniki
w perspektywie co najmniej kolejnego kwartału;
W ocenie Zarządu wpływ na wyniki finansowe Spółki w perspektywie kolejnych okresów będą miały następujące czynniki:
Czynniki zewnętrzne:
kształtowanie się czynników makroekonomicznych;
wahania kursów walut;
konflikt zbrojny za wschodnią granicą Polski i sytuacja geopolityczna Europy;
sentyment inwestycyjny klientów
Czynniki wewnętrzne:
realizacja zawartych już kontraktów długoterminowych;
skuteczność w pozyskaniu nowych kontraktów w tym na rynkach zagranicznych;
realizacja kontraktów zgodnie z założonymi budżetami i warunkami umownymi;
rozwój i sprzedaż rozwiązań informatycznych opartych na własnych produktach, w tym skuteczność zmiany oferty
produktów i usług utrzymaniowych i testowych;
stały proces inwestycji w kapitał ludzki, zmierzający do utrzymania kompetencji i konkurencyjności na rynku;
zmaterializowanie się niektórych ryzyk bądź szans kontraktowych;
postęp w implementowaniu rozwiązań AI w procesach biznesowych i oferowanych produktach.
Nazwa sprawozdania finansowego: Okres objęty sprawozdaniem finansowym:
XPLUSG LOBAL.COM
SPRAWOZDANIE Z ARZĄDU Z DZIAŁA LNOŚ CI SPÓŁKI 01 .01.2025 30.06.202 5
XPLUS SA
NIP:
T:
KAPITAŁ ZAKŁADOWY:
PUŁAWSKA 435,
02-801 WARSZAWA
521-346-31 - 69 +48 22 295 02 50 696 468, 04 PLN
13 /13
KRS: FA X: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE,
0000W296278 +48 22 295 02 99 XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Oświadczenie Zarządu
Niniejszym oświadczamy, iż:
według naszej najlepszej wiedzy, półroczne skrócone sprawozdanie finansowe i dane porównywalne zostały
sporządzone zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości oraz że odzwierciedlają w sposób prawdziwy,
rzetelny i jasny sytuację majątkową i finansową emitenta oraz jego wynik finansowy;
półroczne sprawozdanie z działalności emitenta zawiera prawdziwy obraz rozwoju i osiągnięć oraz sytuacji emitenta,
w tym opis podstawowych zagrożeń i ryzyka.
Karol Sudnik Prezes Zarządu
Katarzyna Zyzak Członek Zarządu
Jakub Sender Członek Zarządu