Czytasz dzięki

Statystyki dot. COVID19 dołują rynek

Konrad Ryczko, DM BOŚ
opublikowano: 19-10-2020, 17:47

Początek nowego tygodnia na rynku w Warszawie przyniósł spadek głównego indeksu, WIG20, o 0,44%. mWIG40 zyskał 0,07% podczas gdy sWIG80 podbił o 1,08%. Obroty na szerokim rynku wyniosły 1,1 mld z czego 804 mln przypadły na WIG20.

Pierwsze minuty obrotu w nowym tygodniu zwiastowały próbę podbicia po relatywnie dobrych nastrojach w Azji (dane dot. PKB dla Chin za 3Q). Szybko jednak na rynku ponownie inicjatywę przejęli sprzedający, wspierani kolejnymi statystykami dot. zakażeń COVID19 w Europie (wzrost o 150k). Podtrzymanie dynamiki zachorowań podbija obawy o kolejne kroki w zakresie miękkich lockdown'ów, co z kolei rzutowałoby na perspektywy makro. Zza oceanem rynki żyją negocjacjami dot. pakietu stymulacyjnego dla gospodarki USA oraz doniesieniami z Pfizera, który zasugerował, iż szczepionka na COVID19 może zostać opracowana przed końcem 2020r.

Lokalnie, od rana wsparciem, dla WIG20 były kwotowania PGE, które ostatecznie zamknęły się na ponad 7% wzrostach. Trudno mówić o zaskoczeniu, gdyż rynek zakładał zwrot koncernu w kierunku OZE na prawie wszystkich segmentach działalności. To czym żyje krajowy rynek to wyczekiwanie na wyłączenie aktywów węglowych z bilansów spółek energetycznych. Dopiero ten krok otwierałby drogę do realizacji nakreślonych dziś założeń. Ponad 2,3% wzrostu zanotowały dziś też akcje Allegro, bedąc liderem sesji pod względem obrotów z 265 mln na liczniku. Ciekawie było również na drugiej i trzeciej linii spółek, gdzie inwestorzy dynamicznie reagowali na komunikaty ze spółek związanych pośrednio z biznesem anty-COVID19 (MBF, BEP, BRH czy wcześniej AWM, NNG).

Z rynkowego punktu widzenia dzisiejsza sesja potwierdza, iż to strona podażowa jest obecnie w ofensywie na parkiecie. Warto jednak zaznaczyć, iż znajdujemy się ciągle w ramach zmienności z poprzedniego tygodnia – najpewniej dopiero wyznaczenie nowych minimów oznaczałoby sygnał ruchu w kierunku wsparć na1550 pkt.
 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane