Stawiamy na wsparcie naszych partnerów biznesowych

Materiał partnera
09-09-2018, 22:00

Jakie ma pan plany związane z rozwojem PAYBACK, czy zamierza pan wprowadzić jakieś nowatorskie rozwiązania? Czy PAYBACK zamierza poszerzać liczbę partnerów, czy aktualna oferta jest wystarczająca?

Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający PAYBACK Polska: PAYBACK z powodzeniem działa w Polsce już od 9 lat. Obecnie jesteśmy największym programem lojalnościowym na rynku pod względem liczby aktywnych użytkowników — jest ich już 10 milionów. Cieszymy się silną pozycją oraz zaufaniem naszych partnerów i popularnością konsumentów, ale nie oznacza to, że nie zależy nam na dalszym, systematycznym rozwoju. Największą siłą PAYBACK jest multipartnerskość, a także ogromne doświadczenie i wiedza w zakresie Big Data i analizy zachowań konsumenckich, dzięki którym możemy znacząco przyczyniać się do rozwoju biznesu naszych partnerów. Z tego względu, jako dyrektor zarządzający PAYBACK Polska, chciałbym postawić przede wszystkim na rozszerzenie Programu o nowych partnerów i wspieranie obecnych w budowaniu silniejszych relacji z ich klientami.

Naszym priorytetem jest, aby konsumenci mogli jeszcze szybciej i łatwiej zbierać punkty PAYBACK, a partnerzy uzyskali dostęp do jeszcze większej ilości danych o zachowaniach zakupowych. W kwestii nowych partnerów interesują nas popularne wśród Polaków duże sieci detaliczne, ale chcemy pozostać elastyczni, przyłączając do Programu firmy z różnych branż, w tym usługowe.

Wsparcie biznesu obecnych partnerów będziemy prowadzić dwutorowo. Planujemy wprowadzać innowacyjne rozwiązania technologiczne, zarówno wewnątrz firmy — np. poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji w narzędziach analitycznych, jak i u naszych partnerów. Chcemy przyczyniać się do rozwoju tzw. smart stores, ułatwiających klientom zakupy poprzez personalizację oferty i odpowiednie nawigowanie ich po sklepie, aby mogli szybciej znaleźć produkty, których potrzebują. W połączeniu z naszą aplikacją pomogą im przy okazji zbierać jak najwięcej punktów PAYBACK. Drugi obszar to rozszerzenie współpracy między partnerami poprzez organizację większej liczby akcji cross— i multipartnerskich, dzięki którym partnerzy mogą efektywniej korzystać z bazy uczestników naszego Programu, a konsumenci zyskują dodatkowe benefity.

Jak wygląda obecna pozycja PAYBACK na rynku? Czy Program zamierza dostarczyć swoim użytkownikom nowe korzyści — a jeśli tak, to jakie?

Jak wspomniałem, PAYBACK to obecnie największy program lojalnościowy w Polsce pod względem liczby aktywnych użytkowników. Naszą kartę ma co drugie polskie gospodarstwo. Dysponujemy siecią ponad 4 tys. punktów, w których można zbierać i wykorzystywać punkty PAYBACK, mamy też w portfolio 300 sklepów online. W ostatnim czasie bardzo ważnym wydarzeniem dla Programu było rozpoczęcie współpracy z siecią Kaufland. Pozwoliło nam to mocniej wejść w sektor FMCG i dotrzeć z ofertą do mieszkańców mniejszych miejscowości. Dodatkowo obecni uczestnicy Programu zyskali jeszcze więcej miejsc, w których mogą korzystać z karty PAYBACK i to podczas zakupów produktów pierwszej potrzeby. Sytuacja rynkowa sprzyja rozwojowi PAYBACK, bo programy lojalnościowe w Polsce cieszą się rosnącą popularnością — z badań wynika, że obecnie 70 proc. Polaków należy do przynajmniej jednego, a 35 proc. klientów kupuje więcej dzięki udziałowi w co najmniej jednym z nich. Przyszłością rynku jest wielokanałowość, ultrapersonalizacja i innowacyjne rozwiązania ułatwiające zakupy. Konsumenci oczekują kompleksowego i spersonalizowanego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach i w tym chcemy coraz bardziej wspierać partnerów biznesowych. PAYBACK ma takie możliwości dzięki dużej skali działania i nowoczesnym narzędziom umożliwiającym dogłębną analizę zachowań konsumenckich. Tym samym świetnie wpisujemy się w rynkowe trendy. Uczestnicy Programu mogą też liczyć na więcej multipartnerskich akcji promocyjnych. Ponadto, w tym roku odświeżyliśmy stronę PAYBACK.pl, aby była bardziej intuicyjna i przyjazna w użytkowaniu. W tym samym kierunku będziemy rozwijać naszą aplikację mobilną.

Czy macie w planach nowe działania marketingowe, które umożliwią utrzymanie wysokiej aktywności klientów?

Niedawno, 5 września, wystartowała wielka loteria PAYBACK, którą organizujemy razem z kluczowymi partnerami Programu i 300 sklepami online. Do wygrania są trzy samochody marki BMW 318i Limousine i ponad 2,7 tys. nagród od BP, sieci sklepów Kaufland i PizzaPortal. pl. To nasza największa multipartnerska akcja w tym roku. Wiemy, że takie działania przynoszą korzyści naszym partnerom i są bardzo lubiane przez konsumentów, którzy mogą łatwo zyskać wartościowe benefity. Loteria potrwa do 16 października 2018 r. Rozwijamy także PAYBACK Video. Tylko w ciągu pierwszego półrocza 2018 r. nasz kanał wideo online odnotował większą liczbę emisji spotów reklamowych niż w ciągu całego 2017 r. Ponadto, w tym czasie grono użytkowników platformy powiększyło się o blisko 60 proc. Pracujemy nad tym, aby przekazy były maksymalnie dostosowane do potrzeb konsumentów. Już teraz PAYBACK Video wyróżnia się ponadprzeciętnym wynikiem dla tzw. Affinity Index, czyli wskaźnika dopasowania rzeczywistych odbiorców reklamy do zakładanej grupy docelowej. Nie bez znaczenia jest też wygoda użytkowania — emisja spotów w modelu opt-in pozwala użytkownikom decydować o czasie i miejscu obejrzenia wideo, co przekłada się na wysoką oglądalność na poziomie 80-100 proc.

Czy smartfon będzie mógł kiedyś pełnić funkcję karty PAYBACK?

Współcześni konsumenci bardzo cenią sobie mobilność, elastyczność i wygodę, dlatego smartfon coraz częściej wykorzystywany jest jako narzędzie płatnicze, a aplikacje mobilne są bardzo ważnym, czasem wręcz kluczowym elementem programów lojalnościowych. Z badań wynika, że prawie 70 proc. klientów chciałoby, aby sklep komunikował się z nimi za pomocą e-maila albo aplikacji na smartfona. Według raportu Mobile Loyalty Report 2017, dwie trzecie konsumentów chętniej robi zakupy w sklepach oferujących mobilne programy lojalnościowe. W przypadku PAYBACK smartfon już od kilku lat z powodzeniem zastępuje na zakupach plastikową kartę. W naszej aplikacji uczestnicy Programu mogą nie tylko zbierać punkty i wymieniać je na nagrody i kolejne zakupy. Mają dostęp do szeregu spersonalizowanych ofert, mogą otrzymywać i realizować kupony promocyjne i oglądać przeznaczone wyłącznie dla siebie filmy na PAYBACK Video. Dzięki usłudze geolokalizacji łatwo znajdą najbliższy punkt, w którym można korzystać z naszej karty — zarówno plastikowej, jak i wirtualnej. Rynek m-commerce będzie się rozwijał, dlatego widzimy duży potencjał w naszej aplikacji mobilnej i będziemy ją sukcesywnie udoskonalać.

Jak Polska wygląda na tle innych krajów pod względem korzystania z Programu PAYBACK?

Największy zasięg Programu odnotowujemy niezmiennie w Niemczech, gdzie 25 lat temu powstał PAYBACK. Polska, w której w przyszłym roku będziemy świętować 10-lecie obecności, jest naszym drugim co do wielkości rynkiem. Mamy tu ugruntowaną pozycję, silnych partnerów biznesowych i największą w kraju bazę zaangażowanych uczestników. Ponadto, nasi eksperci Big Data i Advanced Analytics, dzięki szerokiej wiedzy i bogatemu doświadczeniu, wspierają rozwój Programu w pozostałych krajach, gdzie PAYBACK funkcjonuje od kilku lat, np. we Włoszech, Austrii czy Meksyku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Stawiamy na wsparcie naszych partnerów biznesowych