Stealth odjeżdża Veno

Karol Jedliński
opublikowano: 22-07-2010, 00:00

AutoGroup chce zarabiać, m.in. na swojej wyścigówce, już w 2011 r. Testuje pojazd i odcina się od producenta innego superauta.

AutoGroup chce zarabiać, m.in. na swojej wyścigówce, już w 2011 r. Testuje pojazd i odcina się od producenta innego superauta.

Ci, którzy nie mogą doczekać się na superauto od notowanego na NewConnect Veno, swoje nadzieje kierują w stronę szykującego się do debiutu na NC AutoGroup. Ta spółka rozwija brytyjski projekt Stealth pod postacią modelu B7. W czerwcu wydawało się, że można już witać się z gąską. Sportowe cacko zostało oficjalnie i z wielką pompą zaprezentowane. Jednak samochód pokazany wtedy publiczności nie był przygotowany do jazdy. Żeby był w pełni gotowy na rynek, potrzeba jeszcze kilka miesięcy na dopieszczenie szczegółów.

— W B7 serwisujemy właśnie skrzynię biegów, ruszamy z badaniami osiągów samochodu. Zastrzegam, że robimy samochód z przeznaczeniem na tory wyścigowe. Wersja tzw. cywilna B7 będzie nadawała się raczej na przejażdżki po autostradzie — zaznacza Bartłomiej Szczebel, wiceprezes AutoGroup, którego największym udziałowcem jest notowany na NC Bluemerang PRE IPO.

Producent B7 od kilku dni ma nowych mniejszościowych udziałowców, wśród nich są menedżerowie spółki. Z inwestycji wycofał się za to nie kto inny jak Veno.

— Projekt Veno i nasz to dwa różne projekty i chcemy to podkreślić. Spółka córka Veno, czyli Veno Automotive, pomagała w budowie karoserii do B7 i tyle. Teraz nie ma między nami żadnej współpracy — mówi Paweł Sakowski, drugi z wiceprezesów AutoGroup.

Te deklaracje nie oznaczają, że oba projekty motoryzacyjne, często mylone ze sobą, przestały zlewać się kapitałowo.

Po tym, jak z akcjonariatu producenta B7 zniknęło Veno, pakiet akcji AutoGroup kupił Carbon Invest, spółka należąca do... Veno (21,6 proc. udziałów w Carbonie). Co ciekawe, 21 proc. akcji Carbonu należy do Blumerang PRE IPO, kontrolującego poprzez spółki pośrednie AutoGroup. Obie grupy kapitałowe (Veno i Blumerang) spotykają się także w akcjonariacie Oponiksu, sklepu internetowego notowanego na NC. A na deser Carbon Invest kupił ostatnio udziały w spółce PBO Anioła. Od kogo? Od Blumerang PRE IPO, który ma także udziały w samym Veno.

— Nie chcemy być łączeni z działaniami Veno. Nie ukrywam, że sytuacja medialna związana z Veno nie działa na korzyść AutoGrupy i jej planów wejścia na NewConnect — przyznaje Tomasz Tyliński, były prezes AutoGrupy a obecnie wiceprezes Blumeranga.

Tomasz Tyliński zaznacza, że producent Stealth B7 planuje zarabiać na siebie już w przyszłym roku. Nie tylko dzięki sprzedaży samochodu do ekip wyścigowych, ale także dzięki dystrybucji wyścigówek innych niszowych producentów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy